Elektroniczny zapłon - jazdy próbne
Elektroniczny zapłon
A tu kilka fotek z oryginalnymi cewkami wszystko śmiga zapłon bezstykowy plus centralka sterująca plus oryginalne cewki bez kondensatorów chodzi super.W sobotę wybieram się na Bydgoską Syreniadę zobaczymy jak się spiszę zapłon w trasie.Oto kilka fotek po zamontowaniu
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
To zrobimy testy na 1/4 mili
Syrena 105 naprawdę wspaniała
http://syrena.gminanekla.pl/forum/viewt ... ght=#62854
Syrena R20 i remont
http://syrena.gminanekla.pl/forum/viewt ... ght=#68812
http://syrena.gminanekla.pl/forum/viewtopic.php?t=8762
http://syrena.gminanekla.pl/forum/viewt ... ght=#62854
Syrena R20 i remont
http://syrena.gminanekla.pl/forum/viewt ... ght=#68812
http://syrena.gminanekla.pl/forum/viewtopic.php?t=8762
no kurde.... zeby syrene podłanczac pod komputer?
Twoj symbol WSK twój bak słodko zaokrąglony...
Dewiacji posiadania nie da się wyleczyć
mój mail:
motonita@syrena.biz
Dewiacji posiadania nie da się wyleczyć
mój mail:
motonita@syrena.biz
- sereniarz(atom1)
- -#Weteran
- Posty: 2467
- Rejestracja: 2005-07-28, 23:41
- Lokalizacja: z Podlasia
- Kontakt:
robil i "zaplon" te mecyje z elektronika, i po co to komu jak to doskonaly woz ) ale fajnie ze ludzie maja checi i poswiecaja czas na udoskonalanie tego reliktu
30 VI 1983 po 30 latach produkcji zaprzestano wytwarzania Syreny ;-(
http://img47.imageshack.us/img47/1990/m ... zy1jb5.jpg
http://img47.imageshack.us/img47/1990/m ... zy1jb5.jpg
Kila poświęconych wieczorów i kolejna wersja płytki mikroprocesorowego zapłonu do Skarpety gotowa.
Dzisiaj wysłałem dokumentację do produkcji, do trzech tygodni powinna dotrzeć -- później lutowanie i trafia do auta
Zmigrowałem do jednej płytki dwuwarstwowej. Trzy czujniki halla widoczne są przy wewnętrznym otworze. Płytkę będzie się umieszczało w oryginalnym aparacie zapłonowym po wyciągnięciu metalowej płytki z przerywaczami.
Czujniki halla wyzwalane będą magnesem umieszczonym w plastykowym pierścieniu nasuwanym na krzywkę (nie będzie potrzeby przetaczania oryginalnej krzywki).
I tutaj sprawa do Was. Czy ktoś mógłby (albo zna kogoś, kto mógłby) wytoczyć plastykowy pierścień, który będzie można nasunąć na oryginalną krzywkę? Pierścień ten dodatkowo będzie musiał posiadać otwór na neodymowy magnes walcowy (fi 1mm, długość 3mm -- bądź zliżony) oraz jakieś zabezpieczenie przed obracaniem.
Dla lepszego zobrazowania, chodzi o m/w taki pierścień jak w tym zapłonie dla wartburga:
http://www.reich-tuning.de/en/spare-par ... B1000.html
czyli:
widać też tam śrubę służącą do "zaciskania" tulejki na krzywce.
Jakby się znalazł chętny na wykonanie takiej tulejki proszę o odzew, dogadamy szczegóły
Dzisiaj wysłałem dokumentację do produkcji, do trzech tygodni powinna dotrzeć -- później lutowanie i trafia do auta
Zmigrowałem do jednej płytki dwuwarstwowej. Trzy czujniki halla widoczne są przy wewnętrznym otworze. Płytkę będzie się umieszczało w oryginalnym aparacie zapłonowym po wyciągnięciu metalowej płytki z przerywaczami.
Czujniki halla wyzwalane będą magnesem umieszczonym w plastykowym pierścieniu nasuwanym na krzywkę (nie będzie potrzeby przetaczania oryginalnej krzywki).
I tutaj sprawa do Was. Czy ktoś mógłby (albo zna kogoś, kto mógłby) wytoczyć plastykowy pierścień, który będzie można nasunąć na oryginalną krzywkę? Pierścień ten dodatkowo będzie musiał posiadać otwór na neodymowy magnes walcowy (fi 1mm, długość 3mm -- bądź zliżony) oraz jakieś zabezpieczenie przed obracaniem.
Dla lepszego zobrazowania, chodzi o m/w taki pierścień jak w tym zapłonie dla wartburga:
http://www.reich-tuning.de/en/spare-par ... B1000.html
czyli:
widać też tam śrubę służącą do "zaciskania" tulejki na krzywce.
Jakby się znalazł chętny na wykonanie takiej tulejki proszę o odzew, dogadamy szczegóły
Ostatnio zmieniony 2015-08-04, 14:29 przez sir, łącznie zmieniany 1 raz.
km nawinięte na licznik | 2023: 22km (stan na 09.04.2023) | 2022: 7806km | 2021: 8580km | 2020: 4797km | 2019: 9730km | 2018: 10870km | 2017: 10505km | 2016: 14286km | 2015: 14793km | 2014: 13531km | 2013: 14200km | 2012: 7500km | 2007-2011: 13910km
Syrena 105L 82' 'niebieska'
Syrena 105L 76' 'jasiowa'
Syrena 105B 82' 'sztycowa'
½ Niewiadów n126e 84' -- poszła do Wołomina
Niewiadów n250c 80'
½ Niewiadów n126 73'
Syrena 105L 82' 'niebieska'
Syrena 105L 76' 'jasiowa'
Syrena 105B 82' 'sztycowa'
½ Niewiadów n126e 84' -- poszła do Wołomina
Niewiadów n250c 80'
½ Niewiadów n126 73'
A możesz to jakoś zwymiarować itd. itp. ?
Syrena 105 naprawdę wspaniała
http://syrena.gminanekla.pl/forum/viewt ... ght=#62854
Syrena R20 i remont
http://syrena.gminanekla.pl/forum/viewt ... ght=#68812
http://syrena.gminanekla.pl/forum/viewtopic.php?t=8762
http://syrena.gminanekla.pl/forum/viewt ... ght=#62854
Syrena R20 i remont
http://syrena.gminanekla.pl/forum/viewt ... ght=#68812
http://syrena.gminanekla.pl/forum/viewtopic.php?t=8762
Jasne:
- magnes (jego oś) umieszczony musi być na średnicy 13mm
- zewnętrzna średnica pierścienia nie większa niż 20mm
- wysokość 10mm
wymiary oczywiście licząc od osi krzywki. Co do średnicy wewnętrznej... to tak, żeby na krzywkę dało się ją nasunąć. Niestety nie mam tego teraz jak zmierzyć... Na pewno jest to mniej niż 10mm średnicy, bo tyle ma otwór w płytce
- magnes (jego oś) umieszczony musi być na średnicy 13mm
- zewnętrzna średnica pierścienia nie większa niż 20mm
- wysokość 10mm
wymiary oczywiście licząc od osi krzywki. Co do średnicy wewnętrznej... to tak, żeby na krzywkę dało się ją nasunąć. Niestety nie mam tego teraz jak zmierzyć... Na pewno jest to mniej niż 10mm średnicy, bo tyle ma otwór w płytce
km nawinięte na licznik | 2023: 22km (stan na 09.04.2023) | 2022: 7806km | 2021: 8580km | 2020: 4797km | 2019: 9730km | 2018: 10870km | 2017: 10505km | 2016: 14286km | 2015: 14793km | 2014: 13531km | 2013: 14200km | 2012: 7500km | 2007-2011: 13910km
Syrena 105L 82' 'niebieska'
Syrena 105L 76' 'jasiowa'
Syrena 105B 82' 'sztycowa'
½ Niewiadów n126e 84' -- poszła do Wołomina
Niewiadów n250c 80'
½ Niewiadów n126 73'
Syrena 105L 82' 'niebieska'
Syrena 105L 76' 'jasiowa'
Syrena 105B 82' 'sztycowa'
½ Niewiadów n126e 84' -- poszła do Wołomina
Niewiadów n250c 80'
½ Niewiadów n126 73'
- SUPER.DAWID
- -#Weteran
- Posty: 2045
- Rejestracja: 2006-01-17, 20:11
- Lokalizacja: Trzebinia-Małopolska
Czy planujesz jakąś większą partię? Jaki byłby orientacyjny koszt? Czy poza zmianą wnętrza aparatu zapłonowego trzeba dokładać coś widocznego w komorze silnika?
NIECH MIXOL BEDZIE Z SYRENIARZAMI
http://syrena.gminanekla.pl/forum/viewt ... 048#189048
Syrena 104 AD 1966r
http://syrena.gminanekla.pl/forum/viewt ... 048#189048
Syrena 104 AD 1966r
odpowiadając po kolei:SUPER.DAWID pisze:Czy planujesz jakąś większą partię? Jaki byłby orientacyjny koszt? Czy poza zmianą wnętrza aparatu zapłonowego trzeba dokładać coś widocznego w komorze silnika?
- przewiduję kilka dodatkowych egzemplarzy testowych, ale dopiero jak sam przejadę na nim bezawaryjnie powiedzmy 3000 km i tylko dla wybranych aut, które będą mogły przetestować to porównywalnie (czytaj: będą w stanie zrobić podobny przebieg w niedługim czasie). Chodzi o to aby przetestować to jak najlepiej. Później możemy mówić o większej serii.
- koszty... Po udanych testach I i II etapu, finalny produkt nie powinien przekroczyć 300zł.
- trzeba doprowadzić dodatkowy przewód +12v "po zapłonie", np. z cewek zapłonowych.
Dla przypomnienia, tak wygląda i działa dotychczasowa wersja:
https://www.youtube.com/watch?v=Rr99AWUe7NM
km nawinięte na licznik | 2023: 22km (stan na 09.04.2023) | 2022: 7806km | 2021: 8580km | 2020: 4797km | 2019: 9730km | 2018: 10870km | 2017: 10505km | 2016: 14286km | 2015: 14793km | 2014: 13531km | 2013: 14200km | 2012: 7500km | 2007-2011: 13910km
Syrena 105L 82' 'niebieska'
Syrena 105L 76' 'jasiowa'
Syrena 105B 82' 'sztycowa'
½ Niewiadów n126e 84' -- poszła do Wołomina
Niewiadów n250c 80'
½ Niewiadów n126 73'
Syrena 105L 82' 'niebieska'
Syrena 105L 76' 'jasiowa'
Syrena 105B 82' 'sztycowa'
½ Niewiadów n126e 84' -- poszła do Wołomina
Niewiadów n250c 80'
½ Niewiadów n126 73'
Cieszę się jego szczęściemTomasz pisze:sir mój kolega ma frezarkę CNC. . .
km nawinięte na licznik | 2023: 22km (stan na 09.04.2023) | 2022: 7806km | 2021: 8580km | 2020: 4797km | 2019: 9730km | 2018: 10870km | 2017: 10505km | 2016: 14286km | 2015: 14793km | 2014: 13531km | 2013: 14200km | 2012: 7500km | 2007-2011: 13910km
Syrena 105L 82' 'niebieska'
Syrena 105L 76' 'jasiowa'
Syrena 105B 82' 'sztycowa'
½ Niewiadów n126e 84' -- poszła do Wołomina
Niewiadów n250c 80'
½ Niewiadów n126 73'
Syrena 105L 82' 'niebieska'
Syrena 105L 76' 'jasiowa'
Syrena 105B 82' 'sztycowa'
½ Niewiadów n126e 84' -- poszła do Wołomina
Niewiadów n250c 80'
½ Niewiadów n126 73'