Ruszyło przywracanie nowego życia mojej Bundzii :D syrena104

Relacje z przeprowadzonych remontów.
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
syrena104bili
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 2021
Rejestracja: 2010-03-14, 15:32
Lokalizacja: Pionki

Post autor: syrena104bili »

a masz jakaś relacje zdjęciowa z napraw blacharskich ?? bo wiedzę że była piaskowana przez blacharką , a to akurat nienajlepsze rozwiązanie
Awatar użytkownika
pietrekder
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 1106
Rejestracja: 2013-06-01, 18:21
Lokalizacja: Chrzanów

Post autor: pietrekder »

Ja słyszałem z kolei że piaskowanie przed blacharką to bardzo dobre rozwiązanie, bo można wyczaić wszystkie słabe strony. Oczywiście po blacharce wtedy też się piaskuje drugi raz :-)
Bo bez drugiego piaskowania to fakt, trochę słabo.
Shimek
-#Junior
-#Junior
Posty: 111
Rejestracja: 2013-03-25, 15:32
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Shimek »

Dlaczego piaskowanie przed blacharką to nie jest dobry pomysł :) ?
Awatar użytkownika
syrena104bili
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 2021
Rejestracja: 2010-03-14, 15:32
Lokalizacja: Pionki

Post autor: syrena104bili »

[quote="Shimek"]Dlaczego piaskowanie przed blacharką to nie jest dobry pomysł :) ?[/quote

bo właśnie po piaskowaniu niewidać z zewnątrz , gdzie jest osłabiona blacha i gdzie są głębsze perforacje , lepiej jest przed piaskowaniem wspawać wszystkie podejrzane elementy , i dopiero potem wypisakowąć , wtedy jest gwarancja że się niczego nie o minęło , bo po piaskowaniu nie zawsze wychodzą dziury ale to nie oznacza że element bez dziur nie wymaga wymiany , bo może być zmęczony korozja miedzy krystaliczna i osłabia konstrukcje pojazdu , a jeśli obstukamy młotkiem zamiast piaskowania i wymienimy wszystkie podejrzane elementy i potem do piachu to jest pewność ze będzie na lata , bo przeważnie po piaskowaniu samochud wygląda nieziel bo pojawiają sie tylko pojedyncze dziury a w rzeczywistości do wymiany są całe zmęczone elementy a nie tylko dziurki do załatania ,

gdyby mateusz wypiaskował swoja 104 przed blacharką , z pewnością okazało by sie że progi są niby zdrowe i słupki też , ale niestety doświadczenie mówi co innego , zreszta sami zerknijcie do mateusza http://syrena.gminanekla.pl/forum/viewtopic.php?t=21028
Shimek
-#Junior
-#Junior
Posty: 111
Rejestracja: 2013-03-25, 15:32
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Shimek »

Dzięki za odpowiedź :) Ale ja planuję (co już zacząłem robić) wyciąć wszystko co podejrzane, i wtedy piasek, i zacząć spawać do czystej blachy. Żeby nigdzie nie zamykać rdzy. A mówię to pod kątem mojej skorupy którą jest dość tragicznie zmęczona.
marvin18
Posty: 28
Rejestracja: 2015-06-07, 21:32
Lokalizacja: Witkowo

remont

Post autor: marvin18 »

SLuchajcie jestem z okolic Gniezna poszukuje blacharza ktory ogarnie moja Bundzie pomozecie?
MichałWitkowo
kapti2
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 1248
Rejestracja: 2009-04-25, 10:37
Lokalizacja: Poznań

Post autor: kapti2 »

Moze mam kogos co sie podejmie a tak poogladalem fotki i masz troche roboty.Kierownice masz czarna jak zdjecie wyszlo,chlodnica ze 105 i przerobiona instalacja hamulcowa na 2 obwoduwke jakbym remontowal to bym zmienil na 1 obwod ale Twoja sprawa.
Ogolnie egzemplarz do uratowania dziwi mnie.ze wszystkie syreny gnija na slupku ponad wlewem na laczeniu dach slupek jak tam byly specjalnie zabezpieczane.No moze zabezpieczenie trwale ale pewnie niemysleli ze wytrzyma to 40 i wiecej lat
marvin18
Posty: 28
Rejestracja: 2015-06-07, 21:32
Lokalizacja: Witkowo

Post autor: marvin18 »

a kogo bys mial ?

[ Dodano: 2016-02-20, 23:15 ]
kapti2, a propo chlodnice ze 105 ? z tego co wiem to 104 i 105 maja ten samiutki silnik a co za tym idzie i chlodnice /??
MichałWitkowo
PYJTERSON
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 501
Rejestracja: 2008-03-19, 16:34
Lokalizacja: Georgenberg

Post autor: PYJTERSON »

marvin18 pisze:a kogo bys mial ?

[ Dodano: 2016-02-20, 23:15 ]
kapti2, a propo chlodnice ze 105 ? z tego co wiem to 104 i 105 maja ten samiutki silnik a co za tym idzie i chlodnice /??
Chłodnice w 104 i 105 owszem były ,są takie same, to fakt ==> tylko że tzw. GRUBE

natomiast późniejsze 105 i 105L miały chude, tzw. cienkie

A Ty masz właśnie tą cienką, która była stosowana w późniejszych 105 lub 105L

Wnioski:

w Twojej 104 powinna być chłodnica tzw. GRUBA
jeżdżę Syreną od urodzenia non stop....
To takie małe perpetuom mobile dolnej zwrotnicy, życie po życiu na wieki Syrena :)
http://images77.fotosik.pl/645/9e851aeb87c4a225med.jpg
marvin18
Posty: 28
Rejestracja: 2015-06-07, 21:32
Lokalizacja: Witkowo

Post autor: marvin18 »

PYJTERSON, wniosek ? trza zalozyc oryginalna z 104 :)
MichałWitkowo
Awatar użytkownika
SUPER.DAWID
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 2045
Rejestracja: 2006-01-17, 20:11
Lokalizacja: Trzebinia-Małopolska

Post autor: SUPER.DAWID »

Jako ciekawostkę dodam, że pierwsze 104 jak pompę wody na prądnicy miały chłodnicę grubą z daszkiem nad wentylatorem. I bez króćca do odpowietrzenia pompy wody. Kształtem bardzo podobna do chłodnic z modeli 100-103. Natomiast 104 z pierwszymi pompami wody na wałku wentylatora miały chłodnic taką jak powyżej opisałem tylko został dolutowany króciec do odpowietrzenia pompy.

Dopiero po tych zmianach (prawdopodobnie około 1969r) syrena 104 dostała chłodnicę tzw. grubą opisaną przez przedmówców.

PS tak przeglądam zdjęcia z początku tematu i dopatrzyłem się, że licznik jest też od modelu 105
NIECH MIXOL BEDZIE Z SYRENIARZAMI
http://syrena.gminanekla.pl/forum/viewt ... 048#189048
Syrena 104 AD 1966r
marvin18
Posty: 28
Rejestracja: 2015-06-07, 21:32
Lokalizacja: Witkowo

Post autor: marvin18 »

SUPER.DAWID, po czym to stwierdziles z tym licznikiem ?
MichałWitkowo
Awatar użytkownika
tomekM
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 572
Rejestracja: 2010-12-03, 18:20
Lokalizacja: tczew

Post autor: tomekM »

104 ma białe cyferki u góry,105 czarne na dole tarczy
KOMAR 2330 1972r
ROMET 2375 1981r
ROMET JUBILAT 1978r
ROMET DUET 1974r
marvin18
Posty: 28
Rejestracja: 2015-06-07, 21:32
Lokalizacja: Witkowo

Post autor: marvin18 »

tomekM, ale tu sa wszystkie biale tak ?
MichałWitkowo
Awatar użytkownika
SUPER.DAWID
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 2045
Rejestracja: 2006-01-17, 20:11
Lokalizacja: Trzebinia-Małopolska

Post autor: SUPER.DAWID »

Licznik 105 Białe cyfry licznika km na czarnym tle pod wskazówką prędkościomierza. Model 104 czarne cyfry licznika km na białym/kremowym tle nad wskazówką prędkościomierza.
NIECH MIXOL BEDZIE Z SYRENIARZAMI
http://syrena.gminanekla.pl/forum/viewt ... 048#189048
Syrena 104 AD 1966r
ODPOWIEDZ