104, 1971r.

Relacje z przeprowadzonych remontów.
Awatar użytkownika
Mateusz
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 2377
Rejestracja: 2005-11-21, 10:55
Lokalizacja: Warszawa

104, 1971r.

Post autor: Mateusz »

Zakładam temat, bo ciekaw jestem opinii forumowych ekspertów.
W zasadzie nie można tego nazwać remontem, ani tym bardziej odświeżeniem. Zresztą jak później będziecie mieli okazję się przekonać- będzie to coś innego niż renowacje zamieszczane do tej pory w tym dziale.
Jak zapewne część z Was kojarzy od kilku lat jestem w posiadaniu mocno zapuszczonej 104ki. Prukwa przeraża swoim wyglądem, ale o dziwo przemieszcza się o własnych siłach. Oczywiście jak to syrena- często się przy tym psując. Ale do meritum.

Jakiś czas temu zapadła decyzja o pospawaniu 104ki. Patryk dokonał oględzin, ustaliliśmy zakres i termin rozpoczęcia prac.
Tak wyglądał ten sztryms w roku ubiegłym:
Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Jak widać na powyższych zdjęciach syrena zgniła w standardowy sposób. Wszystkie doły błotników, spód maski, progi z podciągami. Przednie słupki również nie rokowały najlepiej.
Ciąg dalszy nastąpi...
Awatar użytkownika
CZESIO1958
-#Stara Gwardia
-#Stara Gwardia
Posty: 4292
Rejestracja: 2009-06-07, 19:20
Lokalizacja: Mysłowice

Post autor: CZESIO1958 »

No trochę roboty Cię czeka.
Powodzenia :ok3
motomania na luzie
Awatar użytkownika
pietrekder
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 1106
Rejestracja: 2013-06-01, 18:21
Lokalizacja: Chrzanów

Post autor: pietrekder »

Eee nie jest tak źle, u mnie to były takie dziurska że szkoda gadać.
Ale mam nadzieję że z zewnątrz wygląd się nie zmieni za bardzo, bo Twoja syrenka ma niezły klimat :-)
Ja teraz też walczę u siebie z blacharką kupiłem trochę różnych środków do konserwacji.
Ale ciekawe jestem jak to u Ciebie teraz wygląda :-)
Awatar użytkownika
SUPER.DAWID
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 2045
Rejestracja: 2006-01-17, 20:11
Lokalizacja: Trzebinia-Małopolska

Post autor: SUPER.DAWID »

Podoba mi się. Szczególnie dla tego, że to 104.
NIECH MIXOL BEDZIE Z SYRENIARZAMI
http://syrena.gminanekla.pl/forum/viewt ... 048#189048
Syrena 104 AD 1966r
abc

Post autor: abc »

Nie jest źle - powodzenia :ok3
A te dziury to tak były od początku jak kupiłeś, czy dopiero podczas użytkowania się pojawiły?
Awatar użytkownika
Mateusz
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 2377
Rejestracja: 2005-11-21, 10:55
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Mateusz »

Generalnie w kwestii kondycji blacharskiej od momentu zakupu nic nie uległo zmianie, wyglądała jak na powyższych zdjęciach.
Awatar użytkownika
adameo2
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 1127
Rejestracja: 2008-06-09, 17:24
Lokalizacja: Ciechanów

Post autor: adameo2 »

Bo ta syrenka spełnia swoje podstawowe przeznaczenie czyli jest samochodem do jazdy ;) Rozumiem że połatasz spód ewentualnie delikatnie blachy i będzie hulać?? Jest jakaś koncepcja żeby coś z kolorem robić?

Ja tam też blacharki nie ruszam bo to jak włożyć kij w mrowisko ;) podłogę też zakonserwuję w zimę, silnik, most zrobię, ale pełna blacharka to robota na lata ;)
Mercedes 200 W110 - 1965r.
Awatar użytkownika
pietrekder
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 1106
Rejestracja: 2013-06-01, 18:21
Lokalizacja: Chrzanów

Post autor: pietrekder »

adameo2 pisze:Ja tam też blacharki nie ruszam bo to jak włożyć kij w mrowisko ;)
Święte słowa :-)
Awatar użytkownika
KIEROWCA
-#Stara Gwardia
-#Stara Gwardia
Posty: 4555
Rejestracja: 2005-02-24, 23:43
Lokalizacja: PRL
Kontakt:

Post autor: KIEROWCA »

Bardzo ciekawy egzemplarz, myślę że celowym byłoby pozostawienie jej z zewnątrz na taką Syrenę z lat 90, w stanie kontrolowanego rozkładu.

Wszelkie zaś "rosty" ===rdzawe klapy, krzywe rejestracje, beczki na dachu to czysty idiotyzm i szpecenie samochodu.
Niestety coraz więcej tego chłamu pojawia się na drogach a znajdują się zwykle w rękach uczniów szkół średnich. Utnie sprężyny, zgnije klapę, powiesi misia na zderzaku, walnie deskę szprejem [bez jej wcześniejszego demontowania] i myśli że jest wielki ura bura szef podwóra, miszcz kierownicy.
Zwykle po killku miesiącach kręcenia się bez celu po mieście lądują na złomie albo zostają porzucone z powybijanymi szybami...

SORY za ot ===ALE nasze pokolenie lat 70 i 80, my też robiliśmy tjuniki po 2000 roku. Tylko wszystko to było z klasą. Była to jakaś forma realizacji a nie tak jak teraz młode koty wszystko potrafią tylko zepsuć.

A już Syreny w latach 90 to temat rzeka. Chociaż prawie wszystkie miały rdzawe purchle czy okulary pomalowane nie pod kolor to każdy taki wóz był wizytówką swojego właściciela. Nie było dwóch takich samych. Nie to co teraz stoją obok siebie srebrne prestiże wszystkie z tymi swoimi sztywnymi piankowymi siedzeniami bez pokrowców jakby wyciętymi laserem.
Syrena obowiązkowo musiała mieć PRL-owską skajową apteczkę pełną przeterminowanych i wypalonych od słońca leków :devil3
Jakieś pstrokate poduszeczki jaśki najlepiej w poszewce z dzianiny;
Balkonik albo notesik na przyssawkę,
Brudną kraciastą koszulę robotniczą poplamioną mixolem na tylnym siedzeniu albo w bagażniku;
Siedzenia wyścielane zwykłymi domowymi kocami, kwiecistymi albo w kratę;
Medalion Św. Krzyśka!!!!!!!! :grinser
Starą mapę z wielkiego składanego do formatu instrukcji obsługi arkusza...

Także w dobrym kierunku idziecie kol. Mateusz :piwo: Kibicuję :ok3
Ostatnio zmieniony 2015-05-27, 11:23 przez KIEROWCA, łącznie zmieniany 1 raz.
::::Poradnik kompleksowej wiedzy syrenkowej ==UZUPEŁNIENIE GLINKI::::
===> http://chomikuj.pl/mariuszw2145/SYRENA <=== :dresiarz
::::Najljepsze jest nalanie do pełna w progi łoju baraniego na gorąco::::
Awatar użytkownika
Mateusz
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 2377
Rejestracja: 2005-11-21, 10:55
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Mateusz »

Uznałem że nie ma co zwlekać, przednie błotniki już przestały trzymać się ramy, spody tylnych też dawno przestały istnieć. Był to moim zdaniem ostatni dzwonek na podjęcie działań ratujących 104kę przed wizytą w hucie.
Dlatego pewnego dnia purkwa trafiła do Patryka:

Obrazek

I się zaczęło..

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek



Generalnie bez większych niespodzianek przy rozbieraniu. Z drugiej strony porównując do stanu innych syren sprzed remontu zaryzykowałbym stwierdzeniem, że ten śmietnik uchował się w miarę niezłym jak na skarpetę stanie.
Awatar użytkownika
anabol
-#Administrator
-#Administrator
Posty: 3145
Rejestracja: 2008-11-17, 12:10
Lokalizacja: Białobrzegi n Pilicą
Kontakt:

Post autor: anabol »

a zaczeło się tak:)
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
O czystość forumowych szeregów dbają specjalnie przeszkoleni funkcjonariusze spraw wewnętrznych - moderatorzy.

>wujek Sławek<
rolek
-#Junior
-#Junior
Posty: 110
Rejestracja: 2008-08-31, 12:56
Lokalizacja: Wyszków

Post autor: rolek »

I tak jest w lepszym stanie niż moja :D
Syrena 104 1966r
Polski Fiat 125p 1973r
Syrena 105 1975r
Fiat 126P 1986r
Awatar użytkownika
pietrekder
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 1106
Rejestracja: 2013-06-01, 18:21
Lokalizacja: Chrzanów

Post autor: pietrekder »

anabol to Wy tam coś robicie czy sobie herbatki popijacie? :>

BTW, no i w lepszym stanie od mojej :-)
Awatar użytkownika
Mateusz
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 2377
Rejestracja: 2005-11-21, 10:55
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Mateusz »

Pora na ciąg dalszy, Bili dorwał się do diaksa...

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

W między czasie były pierwsze przymiarki reperaturek przednich błotników:

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek
Awatar użytkownika
drobson
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 1049
Rejestracja: 2009-03-16, 22:07
Lokalizacja: Kraśnik

Post autor: drobson »

ALe chyba calej nie bedziesz lakierowal. Ciekaw jestem jak bedzie wygladala po tych zaprawkach. :ok3
104-1969 r- oryginal
shl m11- 1961r- oryginal
MZ etz 250 - 1983r - oryginał
Klania sie PRL
ODPOWIEDZ