wycieraczki..

(silnik, skrzynia)
Awatar użytkownika
Żuczek
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 1411
Rejestracja: 2009-10-31, 15:53
Lokalizacja: KRK/DUB/WWA/MUN

wycieraczki..

Post autor: Żuczek »

witam. mam problem z silniczkiem wycieraczek w syrence 105 - mianowicie niby wszystko dziala ..ale do momentu dopoki ni eopuszcze wycieraczek na szybe.. a dokladnie lewej(kierowcy) w tedy trzeba ręcznie im pomoc zeby si eruszyly. zarowno w dol jak i wo gore.. sam mechanizm chodzi bardzo lekko. wycieraczki tez same wsobie niestawiają duzego oporu. mysle ze siniczek si ejuz skończyl. czy np da si ezamontowac w jego miejsce silniczek od poloneza. bo posiadam takowy. i jesli by si edalo . to chetnie bym podmienił..sprawdzal ktos.? jesli nie to bwyjme i bede probowal.. ale jesli ktos sprawdzal ze nie. do niemusial bym wyciagac z poloneza.. albo odrazu przygotowałbym si en awiekrzą przeróbke..
syrena 1.0pyr pyr
polonez 2.0Turbo
Tarpan 2.9 v6 4x4
wigry 2
http://www.muzeumratownictwa.pl/
Awatar użytkownika
taeda
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 1249
Rejestracja: 2005-12-17, 12:12
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: taeda »

Skończenie się silniczka w zasadzie NIE BYWA. Chyba że jesteś pierwszy.......Tu przy okazji przypominam że silniczki te w 105 i 105L różnią się nieco.
Powodem bywa:
1--------tarcie osi wycieraczek--trzeba je wymontować, oczyścic z rdzy, posmarować--to robimy na podłodze w pokoju :-) cały ten demontaż, robota duża.
2------wyschnięcie smaru w PRZEKŁADNI (czarny ebonit)--ta sprawa bywa w starych 105 i uważam, że należy wywiercić dziurkę w ebonicie i wpsiknąć tam szuwaks--bo przekładnie te raczej są nierozbieralne.
3------a moze po prostu dać słabsze sprężynki dociskające ramiona do szyb ? Są one za mocne w modelu Lux moim zdaniem. (tu przypomnienie--są nieco inne ramiona 105 i 105L oraz te sprężynki).
Awatar użytkownika
Jack
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 871
Rejestracja: 2005-07-02, 21:03
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Jack »

a nie jest tak ze te bolce tylko sie obracaja w wycieraczkach bo sa za slabo dokrecone (to jest na klucz 11 ta srubka chromowana )
Awatar użytkownika
sir
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 837
Rejestracja: 2007-08-16, 19:19
Lokalizacja: Dębica

Post autor: sir »

Jack pisze:a nie jest tak ze te bolce tylko sie obracaja w wycieraczkach bo sa za slabo dokrecone (to jest na klucz 11 ta srubka chromowana )
O ! Od tego bym zaczął - jeśli słychać silnik, a wycieraki stoją w miejscu. W dalszej kolejności szukałbym przyczyny w wyłączniku samoczynnym.
km nawinięte na licznik | 2023: 22km (stan na 09.04.2023) | 2022: 7806km | 2021: 8580km | 2020: 4797km | 2019: 9730km | 2018: 10870km | 2017: 10505km | 2016: 14286km | 2015: 14793km | 2014: 13531km | 2013: 14200km | 2012: 7500km | 2007-2011: 13910km
Syrena 105L 82' 'niebieska'
Syrena 105L 76' 'jasiowa'
Syrena 105B 82' 'sztycowa'
½ Niewiadów n126e 84' -- poszła do Wołomina ;)
Niewiadów n250c 80'
½ Niewiadów n126 73'
Awatar użytkownika
Żuczek
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 1411
Rejestracja: 2009-10-31, 15:53
Lokalizacja: KRK/DUB/WWA/MUN

Post autor: Żuczek »

taeda pisze: 3------a moze po prostu dać słabsze sprężynki dociskające ramiona do szyb ? Są one za mocne w modelu Lux moim zdaniem. (tu przypomnienie--są nieco inne ramiona 105 i 105L oraz te sprężynki).
hmm. nowłasnie moze tu byc pies pogrzebany... bo wlasnie lewa wycieraczka jest nieco inna i duzo mocniej dociska.. jak jest tylko prawa to wszytko działa..a jak opuszcze lewą to juz trzeba im ręczni epomagac tzn lekko pchnąc .. wogule i tak bardzo powoli si eruszaja czy to normalne.. patrzylem tam w ten caly mechanizm i dziala bardzo lekko.
bolce są podokręcane sprzwdzalem zreszta sciagalem ramiona..
syrena 1.0pyr pyr
polonez 2.0Turbo
Tarpan 2.9 v6 4x4
wigry 2
http://www.muzeumratownictwa.pl/
Awatar użytkownika
Mateusz
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 2377
Rejestracja: 2005-11-21, 10:55
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Mateusz »

U mnie winnym okazał się być gwint, na który zakładana jest wycieraczka.
syrena to nie samochód.
Awatar użytkownika
taeda
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 1249
Rejestracja: 2005-12-17, 12:12
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: taeda »

w syrenie 105 są 2 prędkości wycieraczek ( w wersji L --jedna tj duża). Bywa że w 105 na jednej i drugiej prędkości idą bardzo powoli. Winna jest przekładnia-pisałem o tym. Dodanie do niej smaru lub oleju strzykawką--to zagadnienie dla pomysłowego MacGywera.
Te zagadnienia robi się na podłodze w domu a nie na samochodzie poprzez obserwację.
Ramiona wycieraczek 105 NIE DAJĄ SIĘ postawić na sztorc--opadają zawsze na szybę-inaczej niż w wersji L. Spreżynki w nich powinny być dość słabe.
Awatar użytkownika
Magister
-#Stara Gwardia
-#Stara Gwardia
Posty: 4491
Rejestracja: 2007-04-26, 20:00
Lokalizacja: Chełmno
Kontakt:

Post autor: Magister »

w syrenie 105 są 2 prędkości wycieraczek
U mnie akurat jest jedna pozycja włącznika. Było to stosowane od jakiegoś roku czy tylko wkładali co było pod ręką?
Awatar użytkownika
taeda
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 1249
Rejestracja: 2005-12-17, 12:12
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: taeda »

we wczesnych modelach 105 były 2 predkosci. Być moze na końcu modelu dawali jedną. Ale często ludzie wymieniali ten element z różnych powodów wstawiając wersję Lux--czyli nie wiem .......
Ciekawe że w Bosto też były 2 prędk.
Awatar użytkownika
anabol
-#Administrator
-#Administrator
Posty: 3145
Rejestracja: 2008-11-17, 12:10
Lokalizacja: Białobrzegi n Pilicą
Kontakt:

Post autor: anabol »

wie ktoś gdzie można dostać takie listki na wycieraczi ?nie wiem do czego one służa ale fajnie wyglądają

[ Dodano: 2010-01-01, 20:50 ]
na tym filmie widac o co chodzi
http://www.youtube.com/watch?v=iJmgltjy ... re=channel
O czystość forumowych szeregów dbają specjalnie przeszkoleni funkcjonariusze spraw wewnętrznych - moderatorzy.

>wujek Sławek<
Awatar użytkownika
Mateusz
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 2377
Rejestracja: 2005-11-21, 10:55
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Mateusz »

anabol pisze:wie ktoś gdzie można dostać takie listki na wycieraczi ?nie wiem do czego one służa ale fajnie wyglądają

[ Dodano: 2010-01-01, 20:50 ]
na tym filmie widac o co chodzi
http://www.youtube.com/watch?v=iJmgltjy ... re=channel
Niby mają je dociskać, ale generalnie pełnią funkcję estetyczną. Metalizowanych sam szukałem dosyć długo, czarne są do kupienia w supermarketach, tylko mają 5 żeberek, a nie 3, jak te z epoki.
Awatar użytkownika
anabol
-#Administrator
-#Administrator
Posty: 3145
Rejestracja: 2008-11-17, 12:10
Lokalizacja: Białobrzegi n Pilicą
Kontakt:

Post autor: anabol »

pójdę moze w carfurze mają cos to sobie kupie te czarne i pomaluje a jak sie trafią metalizowane to zmienie
O czystość forumowych szeregów dbają specjalnie przeszkoleni funkcjonariusze spraw wewnętrznych - moderatorzy.

>wujek Sławek<
Awatar użytkownika
Żuczek
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 1411
Rejestracja: 2009-10-31, 15:53
Lokalizacja: KRK/DUB/WWA/MUN

Post autor: Żuczek »

dalej mam problem z tymi wycioeraczkami.. a z silniczkiem konkretnie. gdy juz myslaem za wszytko bedzi edobrze. bo zaczely dzialać. - nastepnego dnia si eunieruchomily i niezabardzą daj si eje ruszyc. napiecie do silniczka dochodzi. masa tez. wyłącznik jest dwu pozycyjny. i na jednym daje ponad 12 a na drugim 9. czyli ok. a silniczek ani drgnie. tylko dziwi mni eze kiedys tez tak bylo. i nagle si esamo naprawilo. a teraz znow niedziala. coz to moze byc w tym silniczku nietak.?
syrena 1.0pyr pyr
polonez 2.0Turbo
Tarpan 2.9 v6 4x4
wigry 2
http://www.muzeumratownictwa.pl/
radekk
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 775
Rejestracja: 2005-01-21, 23:01
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: radekk »

Wyciągnij te wycieraczki z samochodu i zrób jak Ci już sugerowano: napraw je w domu na stole.
Po pierwsze wszystko umyj ze starego brudu i smaru. Łącznie z silnikiem (no może bez uzwojeń)
Po drugie sprawdź czy układ ma luzy (nie powinno ich być) - pamiętaj niewielki luz na ramieniu jest dużym problemem.
Po trzecie zmontuj wszystko w odwrotnej kolejności niż przy demontażu nie żałując stałego smaru.

W silniku sprawdź szczotki
Awatar użytkownika
Żuczek
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 1411
Rejestracja: 2009-10-31, 15:53
Lokalizacja: KRK/DUB/WWA/MUN

Post autor: Żuczek »

no tak. ale ja te ramiona i wszysko juz wyjolem odczyscilem i pozakladale( to wszystko co jest pod deska.) jest czysciutke. ai chodzi luzniotko dopoki sie niepodepnie silniczka. w nim upatruje problemu. z tad moje pytanie jaki silniczek podpasowac..
syrena 1.0pyr pyr
polonez 2.0Turbo
Tarpan 2.9 v6 4x4
wigry 2
http://www.muzeumratownictwa.pl/
ODPOWIEDZ