świece M18 czy M14 ?

patenty, przeróbki, ulepszenia
Awatar użytkownika
marcys
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 1540
Rejestracja: 2005-06-15, 21:31
Lokalizacja: Bielsko-Biała/Żywiec

Post autor: marcys »

Karol pisze: III - właściwe nie widzę różnicy
jak napisalem powyzej nawet na idealnym silniku po remoncie tak bedzie bo 3 ci jest nablizej kola zamachowego ktore stabilizuje prace silnika. Najprostszy test - ruszenie. Jedzie - pali na 3 - ledwo jedzie/nie jedzie - sie jeden zgubil (abo dwa ;P )
Karol pisze:Wycieczka była zbyt krótka aby świece złapały odpowiedni kolor,
przy sprawnym zaplonie i swiecach dobrej marki nawet chwile po odpaleniu powinny byc brazowe chociaz na koncu ( chyba ze jezdzisz na przelanym miksolem silniku, na czerwonych nawet przy 1:20 sa brazowe)
105L 80' "Helena"
104 66' "Zośka"
104 69' "Baśka" sprzedana
WSK'85 "Wieśka"
126p 78' "żótłek"
Niewiadów N126E'83 "zapiekanka"
Jeep Cherokee ' 91 "brudas"
Peugeot J5 Knaus '91
Bielski klub? nie polecam :(
Karol
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 556
Rejestracja: 2005-08-20, 23:57
Lokalizacja: Wołomin

Post autor: Karol »

Wielkie dzięki za pomoc! Już wszystko działa :P
Ustawiłęm dziś przerwy na przerywaczach wszystkich przerywaczy i ustawiłem zapłon przy pomocy suwmiarki. widzę, że jednak wypadałoby kupić albo pożyczyć wskaźnik zegarowy, ale na razie tak zostanie. II i III cylinder miał za wczesny zapłon. Wszystkie cylindry palą, zrobiłem dziś ok 20 km i wszytko jest jak należy. No, może prawie wszystko, bo przy dodaniu gazu z wolnych obrotów na wyższe silnik się delikatnie ksztusi, a potem wchodzi na obroty bez najmniejszego problemu. Myślę, żę wymienię jeszcze wszystkie kondensatory na nowe, bo w III cylindrze dałem nowy, a w pozostałych są stare i widzę, że na stykach III cylindra iskrzenie jest znacznie mniejsze niż na pozostałych. Zastanawiam się też nad regulacją gaźnika, ale w tym celu powinienem założyć chyba inny temat :]
Awatar użytkownika
Gieroy
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 1850
Rejestracja: 2005-12-24, 21:53
Lokalizacja: W-wa

Post autor: Gieroy »

marcys pisze:tak bedzie bo 3 ci jest nablizej kola zamachowego ktore stabilizuje prace silnika.
:zdziwko
Marcys - chce Cie wyprowadzic z bledu - odleglosc cylindra od kola zamachowego nie ma absolutnie znaczenia. Kazdy cylinder z osobna (czy to jest ich 2 czy 12) jednakowo wplywa na prace calego silnika.
"Samochody Syrena nie są na pewno pojazdami na wskroś nowoczesnymi" mgr inż. Z. Glinka
Awatar użytkownika
marcys
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 1540
Rejestracja: 2005-06-15, 21:31
Lokalizacja: Bielsko-Biała/Żywiec

Post autor: marcys »

teorytycznie tak (zacytuje teade) "ale to jest Syrena" wiec z praktyki na nastu silnikach wraz z kolegą Adamem doszlismy do powyzszego wniosku ktory podtrzymuje. Odpiecie 3 garka jest wyraznie mniej zauwazalne niz 2 pozostalych co nie obytych z tym silnikiem moze zmylic - najlepszy test - ruszyc. Polecam przetestowac. :ok3
105L 80' "Helena"
104 66' "Zośka"
104 69' "Baśka" sprzedana
WSK'85 "Wieśka"
126p 78' "żótłek"
Niewiadów N126E'83 "zapiekanka"
Jeep Cherokee ' 91 "brudas"
Peugeot J5 Knaus '91
Bielski klub? nie polecam :(
Karol
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 556
Rejestracja: 2005-08-20, 23:57
Lokalizacja: Wołomin

Post autor: Karol »

Witam! I mam pewien feler... jak wspominałem, świece wymieniłem na NGK. Niedawno otworzyłem sezon i... okazało się, że po przejechaniu 20 km jedna z tych świec zdechła :( Najzwyczajniej nie dawała iskry. Po wyczyszczeniu benzyną ekstrakcyjną ikry występowały w okolicach elektrod, ale (pochodziła ona ze środkowego cylindra) syrena chodziła tylko na 2 gary :( Wykręciłem ją i wsadzłem starą, zardzewiałą, przeznaczoną do zezłomowania ISKRĘ i syrena chodzi teraz jak powinna, na wszystkie cylindry, chodzi równo, ma świetne przyspieszenia... czy ta NKG tak po prostu mogła paść i trzeba ją wyrzucić (jakaś wada fabryczna), czy też mam jakiś feler w instalacji elektrycznej, że każdą świecę mi rozwali?
Awatar użytkownika
Jack
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 871
Rejestracja: 2005-07-02, 21:03
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Jack »

cały ten temat jest bez sensu powtarzam swiece iskra sa dobre wiec montować m18 nie przerabiac na tulejki i ngk+ inne bajery bo szkoda czasu a i problem sie robi ,,, 3 gar czesto kulawo choddzi bo wiara ustawia wszystkie plytki w skrajnym polozeniu i robi zaplon wedle 1 gara ,,, albo na srubokret i mysli ze jest ok ,,, zaplon ustawiamy na czujnik osobno na kazdy gar i musi chodzic nawet jak sprezanie kiepskie lub rozne na kazdym garze
Awatar użytkownika
Żuczek
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 1411
Rejestracja: 2009-10-31, 15:53
Lokalizacja: KRK/DUB/WWA/MUN

Post autor: Żuczek »

a nawet jesli nie iskry to jest unych swiec M18 sporo. i boch robi i ngk. i inne tez.. i są . da si eznalesc i ceny niesą az tak kosmiczne..
syrena 1.0pyr pyr
polonez 2.0Turbo
Tarpan 2.9 v6 4x4
wigry 2
http://www.muzeumratownictwa.pl/
Awatar użytkownika
Magister
-#Stara Gwardia
-#Stara Gwardia
Posty: 4491
Rejestracja: 2007-04-26, 20:00
Lokalizacja: Chełmno
Kontakt:

Post autor: Magister »

Iskry tez nie są takie złe. Jak w zeszłym roku założyłem Iskry to do tej pory ani jednej jeszcze nie wykręcałem a zrobiłem ponad 2500km.
Awatar użytkownika
anabol
-#Administrator
-#Administrator
Posty: 3145
Rejestracja: 2008-11-17, 12:10
Lokalizacja: Białobrzegi n Pilicą
Kontakt:

Post autor: anabol »

te ngk to o kant tyłka. raz chodzą raz nie. albo taka sytuacja ze jest iskra a po wkręceniu do głowice pod cisnieniem cylindra iskra zanika bez kitu co za shit! najlepsze są stare iskry.

PS. widział ktos te Boshe lub championy M18?
O czystość forumowych szeregów dbają specjalnie przeszkoleni funkcjonariusze spraw wewnętrznych - moderatorzy.

>wujek Sławek<
Karol
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 556
Rejestracja: 2005-08-20, 23:57
Lokalizacja: Wołomin

Post autor: Karol »

Dobra, fajnie, ale nie odpowiedzieliście na postawione pytanie, dlaczego świeca NGK na środkowym, lub jak kto woli – II cylindrze przestała nagle działać - czy jest to spowodowane wadą techniczną tego egzemplarze świecy, czy może spowodowane jest to felerem instalacji elektrycznej? Na marginesie dodam, że zasadniczą zaletą świec NGKL AB 6 jest to, że mają one „nakrętkę” na standardowy klucz do świec ’14, a nie ’18, a dostać taki „duży” klucz nie jest przecież łatwo…
Awatar użytkownika
anabol
-#Administrator
-#Administrator
Posty: 3145
Rejestracja: 2008-11-17, 12:10
Lokalizacja: Białobrzegi n Pilicą
Kontakt:

Post autor: anabol »

mi żadna nie chodzi NGK :/ a duzy klucz to nie problem. chętnie bym zakupił championy na M18

[ Dodano: 2010-04-19, 14:17 ]
PS. mi pierwsza padła na 3 cylindrze
O czystość forumowych szeregów dbają specjalnie przeszkoleni funkcjonariusze spraw wewnętrznych - moderatorzy.

>wujek Sławek<
Awatar użytkownika
Gieroy
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 1850
Rejestracja: 2005-12-24, 21:53
Lokalizacja: W-wa

Post autor: Gieroy »

marcys pisze:przeklete iskry zalalo ... te swiece to porazka.
anabol pisze:te ngk to o kant tyłka
:grinser Większośś tych opinii to o kant tyłka i porażka. Przeróbcie sobie na dyzle to nie będziecie potrzebować świec.
Trzeba doprowadzić instalację zapłonową i inne sprawy do porządku a nie próbować naprawiać cały samochód wymieniając świece.
U mnie czy to włożę NGK czy Iskry to pali jak rakieta. Swiece są suche i mają ładny brązowy kolor.
"Samochody Syrena nie są na pewno pojazdami na wskroś nowoczesnymi" mgr inż. Z. Glinka
Awatar użytkownika
anabol
-#Administrator
-#Administrator
Posty: 3145
Rejestracja: 2008-11-17, 12:10
Lokalizacja: Białobrzegi n Pilicą
Kontakt:

Post autor: anabol »

moja syrena też pali od strzała swiece są suche. tylko dlaczego po jakims czasie użytkowania NGK poprostu padają jak kawki. z ISKRĄ jeszcze nie miałem takich problemów. wiec nie wyciągaj wniosków jak nie wiesz co sie dzieje.

[ Dodano: 2010-04-19, 16:00 ]
PS w WSK to samo kiedys miałem. zdecydowana poprawa jest na championach tylko nie wiem czy systępuja w gwincie M18
O czystość forumowych szeregów dbają specjalnie przeszkoleni funkcjonariusze spraw wewnętrznych - moderatorzy.

>wujek Sławek<
Awatar użytkownika
Jarecki
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 516
Rejestracja: 2008-09-07, 00:09
Lokalizacja: Elbląg

Post autor: Jarecki »

anabol pisze:[ Dodano: 2010-04-19, 16:00 ]
PS w WSK to samo kiedys miałem. zdecydowana poprawa jest na championach tylko nie wiem czy systępuja w gwincie M18
Występują
Ku drugiej młodości czyli reNOWAcja 105L 1979'
http://syrena.nekla.pl/forum/viewtopic.php?t=9245
Awatar użytkownika
syreniarz1992
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 2631
Rejestracja: 2005-01-24, 16:21
Lokalizacja: Kraków

Post autor: syreniarz1992 »

ja mam w syrenie championy, bardzo ładnie chodzą.
ODPOWIEDZ