105L regeneracja lewarka zmiany biegów

nieposegregowane, z dawnych lat, bez opcji zakładania nowych

Moderator: adameo2

jaca1000
Posty: 7
Rejestracja: 2009-06-16, 22:56
Lokalizacja: Gdańsk

105L regeneracja lewarka zmiany biegów

Post autor: jaca1000 »

Witam,
Dostałem syrenkę celem dopieszczenia, bo wszystko ogólnie działa.
trochę mnie z drażniły luzy na lewarku zmiany biegów, oczywiście rozebrałem mechanizm i okazało się, że elementu są zużyte/wypracowane
moje pytanie jest: czy da się gdzieś kupić drążek, tuleję i resztę ruchomych części?
szukałem podobnego tematu na forum i od 1,5 roku nikt o tym nie pisał :(
szukałem również na googlach i allegro, oczywiście fiasko :(

może jakieś łączniki z innych epokowych aut dają się zaadaptować?

pozdrawiam,
Jacek
Awatar użytkownika
Magister
-#Stara Gwardia
-#Stara Gwardia
Posty: 4491
Rejestracja: 2007-04-26, 20:00
Lokalizacja: Chełmno
Kontakt:

Post autor: Magister »

Czasami zdarzają się na allegro nowe komplety drążków do Syreny i nawet nie były drogie.
jaca1000
Posty: 7
Rejestracja: 2009-06-16, 22:56
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: jaca1000 »

hmm, a może jakiś schemat z wymiarami nominalnymi? dałbym na warsztat do dorobienia :)
Awatar użytkownika
marcys
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 1540
Rejestracja: 2005-06-15, 21:31
Lokalizacja: Bielsko-Biała/Żywiec

Post autor: marcys »

wiekszosc luzów jest w uchwycie sierzanta w ktory wchodzi poziomy lewarek. W Glince pisze ze trzeba tam smaru napakowac :smiech
105L 80' "Helena"
104 66' "Zośka"
104 69' "Baśka" sprzedana
WSK'85 "Wieśka"
126p 78' "żótłek"
Niewiadów N126E'83 "zapiekanka"
Jeep Cherokee ' 91 "brudas"
Peugeot J5 Knaus '91
Bielski klub? nie polecam :(
jaca1000
Posty: 7
Rejestracja: 2009-06-16, 22:56
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: jaca1000 »

smar tam był a pomimo tego lewarek zataczał szerokie łuki zanim udało się wrzucić bieg :/
jak bym miał wymiary to można by było napawać wyrobione miejsca, a tak to nie wiem ile nad rzucić, aby się nie okazało że jest wszystko zbyt ciasno spasowane :P
Awatar użytkownika
kemi
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 586
Rejestracja: 2005-12-15, 20:35
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: kemi »

małe ot - jaca1000 to Twoja Syrenka, czy tylko ją pieścisz? tak czy inaczej daj fote, bom ciekawa, czy w 3mieście pojawiła się kolejna Syrenka, czy to jakaś już znana :) no i zapraszam na spoty Syrenkowe :ok2

Pozdrawiam, Kamila
Syrenki kochaj, kochaj, kochaj, kochaj, kochaj i piesc... w Syrenach kochaj, kochaj, kochaj, kochaj forme i tresc :D
jaca1000
Posty: 7
Rejestracja: 2009-06-16, 22:56
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: jaca1000 »

Syrenka nie jest niestety moją własnością :(
kolega jest wielkim miłośnikiem starych rzeczy
ja dla niego obecnie zajmuję się Syrenką i skuterem Osa M50 z 1958r


Obrazek
Obrazek
Obrazek

Jak będę miał chwilę to cyknę zdjęcie Oski

PS "Pelasia" parkuje przeważnie na gdańskiej marinie, teraz chwilowo u mnie pod blokiem do czasu usprawnienia mechanizmu zmiany biegów
Awatar użytkownika
marcys
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 1540
Rejestracja: 2005-06-15, 21:31
Lokalizacja: Bielsko-Biała/Żywiec

Post autor: marcys »

a tak wracajac do tematu, borykalem sie problematycznym biegiem nr 1 ( ni cholery nie moglem znalezc ;) ) wystarczylo przesunąc mocowany do ramy wspornik drazka zmiany biegów ( ten na maksa z przodu). i poszerzyl sie zakres pracy dzwigni ale jedynke latwo znalezc. chromolic luzy byleby biegi dobrze wchodzily.
105L 80' "Helena"
104 66' "Zośka"
104 69' "Baśka" sprzedana
WSK'85 "Wieśka"
126p 78' "żótłek"
Niewiadów N126E'83 "zapiekanka"
Jeep Cherokee ' 91 "brudas"
Peugeot J5 Knaus '91
Bielski klub? nie polecam :(
Awatar użytkownika
Franki
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 798
Rejestracja: 2005-01-21, 22:08
Lokalizacja: Częstochowa
Kontakt:

Post autor: Franki »

Hmm przypomina mi zupełnie moją w dniu zakupu tylko czystsza nieco no i fajny znaczek na masce ma ;)
A co do biegów no to fakt albo jakieś sztukowanie mechanizmu na własną rękę albo dorabianie jak masz możliwość byle z dobrych materiałów. Tak poza tym to do tych luzów idzie przywyknąć i na początku chyba zawsze ciężko bieg znaleźć :P ale jak się człowiek przyzwyczai to już bezbłędnie trafia :P
bende-niebende-bende-bende-niebende-bende
-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -
Awatar użytkownika
marcys
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 1540
Rejestracja: 2005-06-15, 21:31
Lokalizacja: Bielsko-Biała/Żywiec

Post autor: marcys »

poki znajduje biegi - nie ruszam tego. zresztą 105 tka jezdze od soboty na codzien i nie ma problemu ;)
105L 80' "Helena"
104 66' "Zośka"
104 69' "Baśka" sprzedana
WSK'85 "Wieśka"
126p 78' "żótłek"
Niewiadów N126E'83 "zapiekanka"
Jeep Cherokee ' 91 "brudas"
Peugeot J5 Knaus '91
Bielski klub? nie polecam :(
jaca1000
Posty: 7
Rejestracja: 2009-06-16, 22:56
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: jaca1000 »

jestem już po regeneracji
kolega dorobił mi na warsztacie nową tulejkę oraz napawał ten profil prostokątny
jeden dzień działało perfekcyjnie, biegi wchodziły jak w nowym aucie
niestety coś się zamuliło i dwójka ciężko wchodzi :/
jak będzie trochę mniej deszczu to zajrzę do tego :D

aha i nagle zaczęła mi ciężko odpalać i spalanie chyba jakieś monstrualne się zrobiło, lub wskaźnik paliwa mi padł

czy możliwe że pompka paliwa jest odpowiedzialna za to?

pozdrawiam,
Jacek
Awatar użytkownika
Franki
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 798
Rejestracja: 2005-01-21, 22:08
Lokalizacja: Częstochowa
Kontakt:

Post autor: Franki »

Wskaźnik paliwa w Syrenie to jest tylko dla orientacji czy paliwo jest czy nie ma :P
A tak na poważnie spróbuje podładować akumulator czasem jak jest słaby a połączenia elektryczne liche to potrafi kręcić ale nie załapie bo prądu dla cewek nie starcza, miewałem tak...
Pompka paliwa teoretycznie jak padnie zaworek czy coś to waha leci grawitacyjnie, trochę wolniej ale tak do średnich obrotów jak masz trochę w baku to nawet bez pompki pojedziesz, jak membrana w pompce to pierwszy gar nie hula jak trzeba spali sporo więcej, jechać się nie da z pod aparatu wahą chlusta. ciężko powiedzieć ale na odpalanie też może mieć wpływ ale przede wszystkim to wtedy waha spierdziela sobie grawitacyjnie przez tą dziurę i nawet nie jeździsz a paliwa nie ma...
bende-niebende-bende-bende-niebende-bende
-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -
Awatar użytkownika
anabol
-#Administrator
-#Administrator
Posty: 3145
Rejestracja: 2008-11-17, 12:10
Lokalizacja: Białobrzegi n Pilicą
Kontakt:

Post autor: anabol »

no własnie ja też tak czasem miałem ze silnik kręcil normalnie a tak naprawde słaby akumulator był bo prądnica nie doładowuje go tak jak alternator wiec jak się często nie jeździ wymaga go od czadu do czasu podładować.... a tym bardziej jak trzeba jeździć na swiatłach... ja to staram sie nie jeździć na światłach w dzień syreną bo szkoda akumulatora..... a na alternator nie mam zamiaru przerabiac bo musi być orginał :devil3
O czystość forumowych szeregów dbają specjalnie przeszkoleni funkcjonariusze spraw wewnętrznych - moderatorzy.

>wujek Sławek<
Awatar użytkownika
Magister
-#Stara Gwardia
-#Stara Gwardia
Posty: 4491
Rejestracja: 2007-04-26, 20:00
Lokalizacja: Chełmno
Kontakt:

Post autor: Magister »

anabol pisze:a na alternator nie mam zamiaru przerabiac bo musi być orginał

Święte słowa Anabol :ok3
jaca1000
Posty: 7
Rejestracja: 2009-06-16, 22:56
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: jaca1000 »

ta Syrenka z woli właściela musi być 100% oryginał, ja może będę miał swoją Syrenkę już niedługo, ale mam kilka pomysłów jak ułatwić sobie życie i eksploatację :)
mam nadzieję że nie dostanę opiernicz od forumowiczów :)
ODPOWIEDZ