Przeguby - jak wykonać?

(rama, zawieszenia, koła)
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Magister
-#Stara Gwardia
-#Stara Gwardia
Posty: 4491
Rejestracja: 2007-04-26, 20:00
Lokalizacja: Chełmno
Kontakt:

Post autor: Magister »

Od I II III pasują wszystkie tylko lepiej te od 1.3 są mniejsze.
Awatar użytkownika
Tomasz
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 2334
Rejestracja: 2006-11-21, 11:38
Lokalizacja: Bełdów

Post autor: Tomasz »

marcin459, w golfie II 1,3 , 1,6 , 1,8 masz te same - mniejsze (90ki), tylko w 1,3 są inne nieco flansze i cienkie półosie.
100ki masz jedynie w niektórych wersjach golfa 3 1,8 (90KM) GT a tak to w Passatach 1,9TDI i w VW Golfach 3 GTI.

Do syreny jedynie te mniejsze, 90ki. Ja np mając te mniejsze musiałem zrezygnować z kapselków zasłaniające górne jarzmo zwrotnicy (nakrętki, bo mam zwrotnice na łożyskach).
A co tu mówić o setkach......
Gieroy pisze: No i co? Lepiej jeździ?
Po prostu bajka. :faja :piwo:
Ostatnio zmieniony 2012-09-25, 10:36 przez Tomasz, łącznie zmieniany 2 razy.
Awatar użytkownika
Magister
-#Stara Gwardia
-#Stara Gwardia
Posty: 4491
Rejestracja: 2007-04-26, 20:00
Lokalizacja: Chełmno
Kontakt:

Post autor: Magister »

I tak samo te zabieraki od przegubu wewnętrznego najlepiej 90-ki ja mam w 105-ce założone 100-ki i wchodzą na styk ale przy większym bujaniu się skrzyni na pewno będą tarły po ramie ale w erce już 90-ki :D
Awatar użytkownika
adampaw1
-#Nowy nabytek forum
-#Nowy nabytek forum
Posty: 66
Rejestracja: 2010-02-10, 20:16
Lokalizacja: Grudziądz

Post autor: adampaw1 »

Kiedys firma WZU robiła na zamowienia półosie na przegobach krzyżakowych dawne zastosowanie WOM,ja takie posiadam nie maja zadych bic ani dodatkowych osłon czy smarowania jakby ktos chciał podejrzec moge wstawic fote
Awatar użytkownika
Marek.K.
-#Stara Gwardia
-#Stara Gwardia
Posty: 3989
Rejestracja: 2010-12-19, 17:41
Lokalizacja: Winda

Post autor: Marek.K. »

u mnie tez sa od wałka przekaźnika WOMu z kopaczki na przykład (mały krzyżak)
Gaz gaz gaz , wciskam do dechy gaz ,
Gaz gaz gaz , słychać syreny wrzask .


"Ja jestem chłop z Mazur,
I tak wołajcie na mnie - chłop z Mazur."
http://www.youtube.com/watch?v=OGXvxtiMOew :D
Awatar użytkownika
Tomasz
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 2334
Rejestracja: 2006-11-21, 11:38
Lokalizacja: Bełdów

Post autor: Tomasz »

:)
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Awatar użytkownika
Lesiu
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 2616
Rejestracja: 2010-01-10, 15:23
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: Lesiu »

Tomasz, sam robiłeś czy komuś zlecałeś. Jeżeli tak to jakie koszta poniosłeś.
Awatar użytkownika
Kozak90
Moderator
Moderator
Posty: 3229
Rejestracja: 2011-04-25, 12:59
Lokalizacja: Pieńsk

Post autor: Kozak90 »

pisałbym sie na dwa:)
Awatar użytkownika
Lesiu
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 2616
Rejestracja: 2010-01-10, 15:23
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: Lesiu »

Kozak90, też o tym myślałem dlatego zadałem to pytanie. Fakt to jestem narazie zadowolony z oryginalnego rozwiązania bo nie mam z tym problemu ale na zapas mogą sobie leżeć.
Awatar użytkownika
Kozak90
Moderator
Moderator
Posty: 3229
Rejestracja: 2011-04-25, 12:59
Lokalizacja: Pieńsk

Post autor: Kozak90 »

ciekawe jak to w aucie sie sprawuje
Awatar użytkownika
Lesiu
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 2616
Rejestracja: 2010-01-10, 15:23
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: Lesiu »

Kozak90, koledzy z forum już mają pozakładane i sobie chwalą. Ale może oni niech się sami wypowiedzą. Z tego co wiem to trzeba to dokładnie wykonać (pomierzyć i zespawać) żeby dobrze współpracowało.
Awatar użytkownika
Gieroy
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 1845
Rejestracja: 2005-12-24, 21:53
Lokalizacja: W-wa

Post autor: Gieroy »

Kozak90 pisze:ciekawe jak to w aucie sie sprawuje
Ja też o to pytałem i odpowiedzi były w stylu "super' "malinowo" "zajebiście". Ale nic konkretnego, na przykład na temat drgań nikt nie napisał.
"Samochody Syrena nie są na pewno pojazdami na wskroś nowoczesnymi" mgr inż. Z. Glinka
Awatar użytkownika
Tomasz
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 2334
Rejestracja: 2006-11-21, 11:38
Lokalizacja: Bełdów

Post autor: Tomasz »

Gieroy pisze:temat drgań
No bo ich nie ma!!!!! ( przynajmniej u mnie )
Awatar użytkownika
młody94_105l
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 547
Rejestracja: 2006-12-30, 13:51
Lokalizacja: Kraków

Post autor: młody94_105l »

Wszystko fajnie, aczkolwiek eliminując krzyżak, nadal pozostawiłeś główny problem, a dokładniej Karb przy wieloklinie ;) Nadal będzie występowało tam spiętrzenie naprężeń. Często, jak dawało się syreną ostro w palnik, to właśnie w tym miejscu upierdzielały się krzyżaki. Aczkolwiek po obróbce i zaokrągleniu tego miejsca, tendencja do ukręcania się spadała ;)
Lubię jęk Syreny, gdy na liczniku 120,
Ciepło wtedy w stopę lewą od nagrzanej gitary.
Awatar użytkownika
Tomasz
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 2334
Rejestracja: 2006-11-21, 11:38
Lokalizacja: Bełdów

Post autor: Tomasz »

Nie wiem... Nic mi się nie poupierniczało jeszcze a dałem pod różnym kątem w gaz na ziemi lub na asfalcie i wszystko ok.
A krzyżak.. no niestety jego ruchliwość ( a zwłaszcza z połączeniem ori z homokinetykiem w syrenie) jest ograniczona (jeszcze jak ktoś w dodatku nieodpowiednio złożył przeniesienie napędu) i pewnie to przez to krzyżaki się sypały.

A o który karb Ci chodzi??? Nie mieszajmy.... Po to napisałem, że spawając półośki należy tak pomierzyć całość zestawu by przy wymaganej długości (krótszy 65, dłuższy 70cm), przegub wewnętrzny był w środkowym położeniu i mógł w razie czego (mam na myśli manewry skrętu) swobodnie pracować.
ODPOWIEDZ