Głowica
Głowica
Witam
Wymieniam uszczelkę pod głowicą i nie wiem czy smarować głowicę silikonem. Wiem że tak robią mechanicy w silnikach nowszego typu ale to w końcu s31. I wykręconą głowicę trzeba dać do regeneracji ( spanowania) czy niekoniecznie ?
Prosiłbym o szybką odpowiedź !
Wymieniam uszczelkę pod głowicą i nie wiem czy smarować głowicę silikonem. Wiem że tak robią mechanicy w silnikach nowszego typu ale to w końcu s31. I wykręconą głowicę trzeba dać do regeneracji ( spanowania) czy niekoniecznie ?
Prosiłbym o szybką odpowiedź !
Nie pytaj o radę takich mechaników:).Nie smaruj tym gównem...Posmaruj smarem. Głowica nadaje sie do planowania jeśli:
- ma wżery( minimalne)
- jest zwichrowana (sprawdź kładąc oczyszczoną na płaskiej powierzchni np. szkle)
- jak ktoś ma ochotę na rasowanie
Zazwyczaj nie trzeba, zależy od stanu, planowanie podnosi stopień sprężania a przy już wytłuczonym silniku wał dostaje strasznie po dupie. Jeśli głowica jest ok- to wyczyść ją dokładnie i montuj.
O remoncie ogólnie silnika możesz poczytać tu:
http://syrena.nekla.pl/forum/viewtopic. ... c&start=30
ale to tylko w ramach rozrywki:)
- ma wżery( minimalne)
- jest zwichrowana (sprawdź kładąc oczyszczoną na płaskiej powierzchni np. szkle)
- jak ktoś ma ochotę na rasowanie
Zazwyczaj nie trzeba, zależy od stanu, planowanie podnosi stopień sprężania a przy już wytłuczonym silniku wał dostaje strasznie po dupie. Jeśli głowica jest ok- to wyczyść ją dokładnie i montuj.
O remoncie ogólnie silnika możesz poczytać tu:
http://syrena.nekla.pl/forum/viewtopic. ... c&start=30
ale to tylko w ramach rozrywki:)
Ostatnio zmieniony 2009-03-02, 21:38 przez PONY007, łącznie zmieniany 2 razy.
Robota musi być wykonana dobrze, a nie źle!
http://odrdzewiacz.fora.pl/
Forum ODRDZEWIACZ pojazdy zabytkowe- rzemiosło, fotoporadniki, techniki renowacji,odnawianie krok po kroku, remonty, technologie www.facebook.com/ForumOdrdzewiacz
http://odrdzewiacz.fora.pl/
Forum ODRDZEWIACZ pojazdy zabytkowe- rzemiosło, fotoporadniki, techniki renowacji,odnawianie krok po kroku, remonty, technologie www.facebook.com/ForumOdrdzewiacz
Glinka chyba nie używał silikonu
Syrena 105 naprawdę wspaniała
http://syrena.gminanekla.pl/forum/viewt ... ght=#62854
Syrena R20 i remont
http://syrena.gminanekla.pl/forum/viewt ... ght=#68812
http://syrena.gminanekla.pl/forum/viewtopic.php?t=8762
http://syrena.gminanekla.pl/forum/viewt ... ght=#62854
Syrena R20 i remont
http://syrena.gminanekla.pl/forum/viewt ... ght=#68812
http://syrena.gminanekla.pl/forum/viewtopic.php?t=8762
A jeszcze lepiej proszkiem grafitowym.anabol pisze:tak dokładnie jak napisał pony najlepiej smarem grafitowym
Ja używam teflonu w sprayu i też robi robotę. To czym posmarujesz uszczelkę nie ma spełniać roli dodatkowego uszczelnienia, bo od tego jest uszczelka, a ma głównie zapobiec przywieraniu jej do głowicy i bloku.
Ostatnio zmieniony 2009-03-03, 23:56 przez Sikor, łącznie zmieniany 1 raz.
Trzy cylindry, dwa takty, jeden samochód!
Dwa suwy w miniaturzef
Dwa suwy w miniaturzef
- arturromarr
- -#Weteran
- Posty: 1633
- Rejestracja: 2006-07-03, 14:19
- Lokalizacja: Łódź
w zasadzie szerszym do bloku, ale bywało że odwrotnie też wychodziło dobrze.
Smar grafitowy nasyca uszczelkę i to jest jego ważne działanie (oprócz tego że lepiej przylega.). Moim zdaniem uszczelka ma przylegać właśnie i to na amen a nie tak jak tu powyzej piszą (ma przywierać nawet---nie pamiętacie, ale kiedyś smarowano hermetikiem).
Smar grafitowy nasyca uszczelkę i to jest jego ważne działanie (oprócz tego że lepiej przylega.). Moim zdaniem uszczelka ma przylegać właśnie i to na amen a nie tak jak tu powyzej piszą (ma przywierać nawet---nie pamiętacie, ale kiedyś smarowano hermetikiem).