Głowica

(silnik, skrzynia)
ODPOWIEDZ
arturos
-#Nowy nabytek forum
-#Nowy nabytek forum
Posty: 61
Rejestracja: 2008-12-07, 00:29
Lokalizacja: Wrocław

Głowica

Post autor: arturos »

Witam
Wymieniam uszczelkę pod głowicą i nie wiem czy smarować głowicę silikonem. Wiem że tak robią mechanicy w silnikach nowszego typu ale to w końcu s31. I wykręconą głowicę trzeba dać do regeneracji ( spanowania) czy niekoniecznie ?
Prosiłbym o szybką odpowiedź !
Awatar użytkownika
PONY007
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 1275
Rejestracja: 2008-04-06, 12:20
Lokalizacja: Kalisz

Post autor: PONY007 »

Nie pytaj o radę takich mechaników:).Nie smaruj tym gównem...Posmaruj smarem. Głowica nadaje sie do planowania jeśli:
- ma wżery( minimalne)
- jest zwichrowana (sprawdź kładąc oczyszczoną na płaskiej powierzchni np. szkle)
- jak ktoś ma ochotę na rasowanie
Zazwyczaj nie trzeba, zależy od stanu, planowanie podnosi stopień sprężania a przy już wytłuczonym silniku wał dostaje strasznie po dupie. Jeśli głowica jest ok- to wyczyść ją dokładnie i montuj.

O remoncie ogólnie silnika możesz poczytać tu:
http://syrena.nekla.pl/forum/viewtopic. ... c&start=30
ale to tylko w ramach rozrywki:)
Ostatnio zmieniony 2009-03-02, 21:38 przez PONY007, łącznie zmieniany 2 razy.
Robota musi być wykonana dobrze, a nie źle!
http://odrdzewiacz.fora.pl/
Forum ODRDZEWIACZ pojazdy zabytkowe- rzemiosło, fotoporadniki, techniki renowacji,odnawianie krok po kroku, remonty, technologie www.facebook.com/ForumOdrdzewiacz
Awatar użytkownika
anabol
-#Administrator
-#Administrator
Posty: 3145
Rejestracja: 2008-11-17, 12:10
Lokalizacja: Białobrzegi n Pilicą
Kontakt:

Post autor: anabol »

tak dokładnie jak napisał pony najlepiej smarem grafitowym
O czystość forumowych szeregów dbają specjalnie przeszkoleni funkcjonariusze spraw wewnętrznych - moderatorzy.

>wujek Sławek<
Awatar użytkownika
Mateusz
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 2377
Rejestracja: 2005-11-21, 10:55
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Mateusz »

Tak przy okazji pytanie. Bo ostatnio jak zmieniałem to nie byłem do końca pewień. Szerszym pierścieniem uszczelki do głowicy, czy do bloku?
syrena to nie samochód.
Awatar użytkownika
Jack
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 871
Rejestracja: 2005-07-02, 21:03
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Jack »

z tego co pamietam to do glowicy ale zawsze zapominam i przypominam sobie jak ja zdejme bo mam dobrze zalozona:) (jak ktos uzywa silikonu to jest debilem i tyle
Awatar użytkownika
Magister
-#Stara Gwardia
-#Stara Gwardia
Posty: 4491
Rejestracja: 2007-04-26, 20:00
Lokalizacja: Chełmno
Kontakt:

Post autor: Magister »

Glinka chyba nie używał silikonu :devil3
Awatar użytkownika
Sikor
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 1583
Rejestracja: 2005-10-12, 11:37
Lokalizacja: Pruszków
Kontakt:

Post autor: Sikor »

anabol pisze:tak dokładnie jak napisał pony najlepiej smarem grafitowym
A jeszcze lepiej proszkiem grafitowym.
Ja używam teflonu w sprayu i też robi robotę. To czym posmarujesz uszczelkę nie ma spełniać roli dodatkowego uszczelnienia, bo od tego jest uszczelka, a ma głównie zapobiec przywieraniu jej do głowicy i bloku.
Ostatnio zmieniony 2009-03-03, 23:56 przez Sikor, łącznie zmieniany 1 raz.
Trzy cylindry, dwa takty, jeden samochód!
Dwa suwy w miniaturzef
Awatar użytkownika
arturromarr
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 1633
Rejestracja: 2006-07-03, 14:19
Lokalizacja: Łódź

Post autor: arturromarr »

Silikonu absolutnie nie dawaj, jego się daje co najwyżej na łączeniu połówek głowic z nowszych aut.
Bez planowania często się da, ale ja na przykład dałem nową uszczelkę, dokręciłem mocniej a i tak zaczęło przeciekać.
Awatar użytkownika
taeda
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 1249
Rejestracja: 2005-12-17, 12:12
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: taeda »

w zasadzie szerszym do bloku, ale bywało że odwrotnie też wychodziło dobrze.
Smar grafitowy nasyca uszczelkę i to jest jego ważne działanie (oprócz tego że lepiej przylega.). Moim zdaniem uszczelka ma przylegać właśnie i to na amen a nie tak jak tu powyzej piszą (ma przywierać nawet---nie pamiętacie, ale kiedyś smarowano hermetikiem).
Awatar użytkownika
anabol
-#Administrator
-#Administrator
Posty: 3145
Rejestracja: 2008-11-17, 12:10
Lokalizacja: Białobrzegi n Pilicą
Kontakt:

Post autor: anabol »

ja pamietam hermetyk sklejałem nim kartery od wski :helm
O czystość forumowych szeregów dbają specjalnie przeszkoleni funkcjonariusze spraw wewnętrznych - moderatorzy.

>wujek Sławek<
Awatar użytkownika
c-mark
młody syreniarz
młody syreniarz
Posty: 209
Rejestracja: 2008-09-26, 20:48
Lokalizacja: Włocławek
Kontakt:

Post autor: c-mark »

polecam "LOCTITE 518" szczególnie tam gdzie nie występuje uszczelka ale pod uszczelkę też dobre , dobrze uszczelnia łatwe do rozebrania , w komplecie środek do odtłuszczania "LOCTITE7061" produkt profesjonalny
ODPOWIEDZ