Zmiana silnika i układu kierowniczego

patenty, przeróbki, ulepszenia
Awatar użytkownika
budmen1
-#Nowy nabytek forum
-#Nowy nabytek forum
Posty: 70
Rejestracja: 2007-08-25, 20:40
Lokalizacja: Połaniec

Post autor: budmen1 »

ja pakuje 2.8 z audi 174kuce ale to juz 10 level trudnosci :devil3 niedlugo cos sie pojawi na jej temat :faja
sisiek
Posty: 9
Rejestracja: 2008-12-09, 22:23
Lokalizacja: racibórz

Post autor: sisiek »

mam tylko pytanie czy quattro czy tylko przod napęd
1971 syrena 104
Awatar użytkownika
budmen1
-#Nowy nabytek forum
-#Nowy nabytek forum
Posty: 70
Rejestracja: 2007-08-25, 20:40
Lokalizacja: Połaniec

Post autor: budmen1 »

oczywiscie quattro 8)
syreniarz
-#Junior
-#Junior
Posty: 132
Rejestracja: 2009-04-15, 22:03
Lokalizacja: Dąbrowy

Post autor: syreniarz »

To rzeczywiście zaawansowany poziom trudności. Szczerze to chciałbym zobaczyć Syrenę z tylnym napędem i zobaczyć jak się zachowuje na zakrętach (bez przedniego napędu).
Proszę często i gęsto wchodzić w mój temat :D http://syrena.nekla.pl/forum/viewtopic. ... c&start=30
Awatar użytkownika
SUPER.DAWID
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 2045
Rejestracja: 2006-01-17, 20:11
Lokalizacja: Trzebinia-Małopolska

Post autor: SUPER.DAWID »

Ale z tego co mi wiadomo to quattro to jest z napedem na 4 kola a nie na tyl
NIECH MIXOL BEDZIE Z SYRENIARZAMI
http://syrena.gminanekla.pl/forum/viewt ... 048#189048
Syrena 104 AD 1966r
Awatar użytkownika
CZESIO1958
-#Stara Gwardia
-#Stara Gwardia
Posty: 4293
Rejestracja: 2009-06-07, 19:20
Lokalizacja: Mysłowice

Post autor: CZESIO1958 »

:D Quatro czyli 4
4X4 :D
:D :D
motomania na luzie
sisiek
Posty: 9
Rejestracja: 2008-12-09, 22:23
Lokalizacja: racibórz

Post autor: sisiek »

co do tego napedu na tyl to widzialem tu na forum linka do tematu o syrenie na podzespołach BMW tylko teraz nie moge znalezsc go powiem tak jezdzic by sie jezdziło bardzo ciekawie jak bmw tylko krotsze i lżejsze napewno wiecej radosci niz z ori bo mozna bączki krecic cos o tym wiem na codzien mam bmw e28 520i
1971 syrena 104
Awatar użytkownika
budmen1
-#Nowy nabytek forum
-#Nowy nabytek forum
Posty: 70
Rejestracja: 2007-08-25, 20:40
Lokalizacja: Połaniec

Post autor: budmen1 »

w quatrro tez powinna baki krecic jak trzeba :faja bo blokade dyfra tez chce wrzucic :D
Adampio
Posty: 3
Rejestracja: 2009-09-14, 00:01
Lokalizacja: DC

Post autor: Adampio »

Joseph pisze:ja zastanawiam się nad wrzuceniem budy syreny na ramę od wartburga 1,3
A ktos testowal mozre przekladke tylko samego zespolu napedowego z WarGolfa?
Bo kolega zapalal checia posiadania Syrenki jako "auta prezesa" ;-)
No ale mechanicznie musialby byc to samochod w miare wspolczesny, aby uniknac chocby problemow z tankowaniem.
Planowany budzet to nie wiecej niz 20kzl z wykluczeniem osobistego grzebania sie w aucie. Byloby to realne?

Z wrzuceniem budy na rame to wiekszy problem bo wymiary sie nie zgadzaja. Syrena ma rozstaw kol 1200 mm a osi 2330mm (wyczytane w instrukcji do 105-tki), natomiat wedlug tego:
http://www.carfolio.com/specifications/ ... dimensions
WarGolf ma roztaw kol 1360mm (po 8 cm wiecej na każda strone ale to da sie zalatwic poszerzeniem blotnikow) i rozstaw osi 2450 mm czyli 12 centymetow wiecej co juz rodzi powazniejsze problemy nadwoziowe
Awatar użytkownika
Joseph
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 327
Rejestracja: 2006-10-19, 12:06
Lokalizacja: Skierniewice

Post autor: Joseph »

sprawdziłem te wymiary i długość mnie nie przeraża bo ramę można skrócić. Ta chol... szerokość mnie męczy. Poszerzanie błotników to zawsze jakieś wyjście ale nie u mnie bo chcę zachować wygląd zewnętrzny 100% oryginał
Zmiana samego silnika z golfa 1,3 to wyższy level trudności bo same połączenie silnika ze skrzynią - jak? w syrenie skrzynia jest z tyłu silnika a w wartku z boku o_O
Skrzynia z golfa, no ok ale osie i połączenie z kołami. Dochodzimy w końcu do zmiany skrzyni silnika półosi zawieszenia przód i chyba kól ale znowu mamy te 8 cm na stronę nadwyżki.... Skrócenie osi? Moim zdaniem to gorsza zabawa niż z całą ramą

[ Dodano: 2009-10-10, 17:50 ]
Adampio pisze:
Joseph pisze:ja zastanawiam się nad wrzuceniem budy syreny na ramę od wartburga 1,3
A ktos testowal mozre przekladke tylko samego zespolu napedowego z WarGolfa?
Bo kolega zapalal checia posiadania Syrenki jako "auta prezesa" ;-)
No ale mechanicznie musialby byc to samochod w miare wspolczesny, aby uniknac chocby problemow z tankowaniem.
Planowany budzet to nie wiecej niz 20kzl z wykluczeniem osobistego grzebania sie w aucie. Byloby to realne?

Z wrzuceniem budy na rame to wiekszy problem bo wymiary sie nie zgadzaja. Syrena ma rozstaw kol 1200 mm a osi 2330mm (wyczytane w instrukcji do 105-tki), natomiat wedlug tego:
http://www.carfolio.com/specifications/ ... dimensions
WarGolf ma roztaw kol 1360mm (po 8 cm wiecej na każda strone ale to da sie zalatwic poszerzeniem blotnikow) i rozstaw osi 2450 mm czyli 12 centymetow wiecej co juz rodzi powazniejsze problemy nadwoziowe
skrócenie takiej ramy pod warunkiem że jesteś uważny można skonstruować w warunkach garażowych - specjalna suwnica która utrzyma dwie rozcięte części na jednej płaszczyźnie. Obmyślam właśnie takie cudo i nie widzę problemacji;-)
Mam najszybszą R20 w mieście. Od zawsze chciałem mieć taką bestię;-)
Awatar użytkownika
Sikor
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 1583
Rejestracja: 2005-10-12, 11:37
Lokalizacja: Pruszków
Kontakt:

Post autor: Sikor »

Ja tu nie byłbym takim optymistą. Rama w wartburgu jest eliptyczna i jedyne proste odcinki to podłużnice przy silniku. Wycięcie 12 cm na łuku ramy - raz że będą problemy z odpowiednim zespawaniem, dwa nie byłbym już pewien sztywności takiej ramy zwłaszcza, że ramy z 1,3 były wyjątkowo gówniane i łamały się na potęgę...
Trzy cylindry, dwa takty, jeden samochód!
Dwa suwy w miniaturzef
Adampio
Posty: 3
Rejestracja: 2009-09-14, 00:01
Lokalizacja: DC

Post autor: Adampio »

Joseph pisze:Zmiana samego silnika z golfa 1,3 to wyższy level trudności bo same połączenie silnika ze skrzynią - jak? w syrenie skrzynia jest z tyłu silnika a w wartku z boku o_O
Skrzynia z golfa, no ok ale osie i połączenie z kołami. Dochodzimy w końcu do zmiany skrzyni silnika półosi zawieszenia przód i chyba kól ale znowu mamy te 8 cm na stronę nadwyżki.... Skrócenie osi? Moim zdaniem to gorsza zabawa niż z całą ramą
Po namysle wychodzi mi ze trzeba by zrobic przeszczep calego przodu Wartburga. Dawniej blotniki byly znacznie glebsze bo jak poszerzano rozstaw koł Poloneza o chyba 8 cm to nikt nie kombinowal z nowymi blachami, czyli moze sie zmieszcza kola w oryginale bez wystawania.
Awatar użytkownika
szczurpreriowy
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 1294
Rejestracja: 2005-02-11, 00:12
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: szczurpreriowy »

Nie wiem czy dobrze myślę ale chodzi wam o położenie Sryty na wartku 1,3
Niestety przed zdilowaniem poprzedniczki nie zrobiłem fotek,
czekam na więcej rąk do pomocy bu położyć bosciaka na ramię warka.
To zobaczycie jak ja to skleciłem.
Koła wystają mało ale... gówniane wygląda, Wartek ma mniejsze koła.
Z setek tysięcy różnych „Syrenek”składa się jedną Wielką Syrenę.Syrena Matka,
która rodzi się z własnych dzieci.Syreny,które swojej sprawności nie zawdzięczają już dziś fabryce i „składają się”z innych,poprzednich dawców detali...
sisiek
Posty: 9
Rejestracja: 2008-12-09, 22:23
Lokalizacja: racibórz

Post autor: sisiek »

Joseph jeśli planujesz osie zamontowac na jakies suwnicy ktora będzie trzymała osie nie będzie prosciej zbudowac calej ramy nowej pod twoje potrzeby czyli koroseria tu syrena silnik zawieszenie itp i jak moge doradzic to audi ma taki sam układ silnik skrzynia jak syrena tylko ze wszystko wieksze to znaczy wkladasz go i dajesz se dorobic polosie jakie potrzebujesz są zaklady co sie tym zajmują bo wartburg 1.3 jak sie nie myle ma uklad poprzeczny co zajmuje duzo miejsca co oznacza duza ingerencje w konstrukcje ramy ale jesli masz wartburga to proponuje na takiej jakies kostrukcji zamocowac os przod i tyl zostawic kawalek ramy gdzie zamocowany silnik i zawieszenie wartburga a to pomiedzy samemu zrobic a poszerzenie blotników w syrenie to nie problem np ja w swojej mam po 7.5 wyciagniete blotniki jak ktos sobie zyczy moge przesłac na maila foty jak wygląda laikom nie podpadachociaz widac zdaleka ze jest trochę jakby spuchnięta
1971 syrena 104
Adampio
Posty: 3
Rejestracja: 2009-09-14, 00:01
Lokalizacja: DC

Post autor: Adampio »

sisiek pisze:dajesz se dorobic polosie jakie potrzebujesz są zaklady co sie tym zajmują
Mowisz ze za wyobrazalane pieniadze można obstalowac takie polosie jakie potrzeba? Jesli tak to przy odrobinie sprytu da sie wpasowac wiele roznych silnikow.
P.S. ktory audi ma taki sam uklad jak syrena?
ODPOWIEDZ