Zmiana silnika i układu kierowniczego
To rzeczywiście zaawansowany poziom trudności. Szczerze to chciałbym zobaczyć Syrenę z tylnym napędem i zobaczyć jak się zachowuje na zakrętach (bez przedniego napędu).
Proszę często i gęsto wchodzić w mój temat http://syrena.nekla.pl/forum/viewtopic. ... c&start=30
- SUPER.DAWID
- -#Weteran
- Posty: 2045
- Rejestracja: 2006-01-17, 20:11
- Lokalizacja: Trzebinia-Małopolska
Ale z tego co mi wiadomo to quattro to jest z napedem na 4 kola a nie na tyl
NIECH MIXOL BEDZIE Z SYRENIARZAMI
http://syrena.gminanekla.pl/forum/viewt ... 048#189048
Syrena 104 AD 1966r
http://syrena.gminanekla.pl/forum/viewt ... 048#189048
Syrena 104 AD 1966r
- CZESIO1958
- -#Stara Gwardia
- Posty: 4293
- Rejestracja: 2009-06-07, 19:20
- Lokalizacja: Mysłowice
co do tego napedu na tyl to widzialem tu na forum linka do tematu o syrenie na podzespołach BMW tylko teraz nie moge znalezsc go powiem tak jezdzic by sie jezdziło bardzo ciekawie jak bmw tylko krotsze i lżejsze napewno wiecej radosci niz z ori bo mozna bączki krecic cos o tym wiem na codzien mam bmw e28 520i
1971 syrena 104
A ktos testowal mozre przekladke tylko samego zespolu napedowego z WarGolfa?Joseph pisze:ja zastanawiam się nad wrzuceniem budy syreny na ramę od wartburga 1,3
Bo kolega zapalal checia posiadania Syrenki jako "auta prezesa"
No ale mechanicznie musialby byc to samochod w miare wspolczesny, aby uniknac chocby problemow z tankowaniem.
Planowany budzet to nie wiecej niz 20kzl z wykluczeniem osobistego grzebania sie w aucie. Byloby to realne?
Z wrzuceniem budy na rame to wiekszy problem bo wymiary sie nie zgadzaja. Syrena ma rozstaw kol 1200 mm a osi 2330mm (wyczytane w instrukcji do 105-tki), natomiat wedlug tego:
http://www.carfolio.com/specifications/ ... dimensions
WarGolf ma roztaw kol 1360mm (po 8 cm wiecej na każda strone ale to da sie zalatwic poszerzeniem blotnikow) i rozstaw osi 2450 mm czyli 12 centymetow wiecej co juz rodzi powazniejsze problemy nadwoziowe
sprawdziłem te wymiary i długość mnie nie przeraża bo ramę można skrócić. Ta chol... szerokość mnie męczy. Poszerzanie błotników to zawsze jakieś wyjście ale nie u mnie bo chcę zachować wygląd zewnętrzny 100% oryginał
Zmiana samego silnika z golfa 1,3 to wyższy level trudności bo same połączenie silnika ze skrzynią - jak? w syrenie skrzynia jest z tyłu silnika a w wartku z boku
Skrzynia z golfa, no ok ale osie i połączenie z kołami. Dochodzimy w końcu do zmiany skrzyni silnika półosi zawieszenia przód i chyba kól ale znowu mamy te 8 cm na stronę nadwyżki.... Skrócenie osi? Moim zdaniem to gorsza zabawa niż z całą ramą
[ Dodano: 2009-10-10, 17:50 ]
Zmiana samego silnika z golfa 1,3 to wyższy level trudności bo same połączenie silnika ze skrzynią - jak? w syrenie skrzynia jest z tyłu silnika a w wartku z boku
Skrzynia z golfa, no ok ale osie i połączenie z kołami. Dochodzimy w końcu do zmiany skrzyni silnika półosi zawieszenia przód i chyba kól ale znowu mamy te 8 cm na stronę nadwyżki.... Skrócenie osi? Moim zdaniem to gorsza zabawa niż z całą ramą
[ Dodano: 2009-10-10, 17:50 ]
skrócenie takiej ramy pod warunkiem że jesteś uważny można skonstruować w warunkach garażowych - specjalna suwnica która utrzyma dwie rozcięte części na jednej płaszczyźnie. Obmyślam właśnie takie cudo i nie widzę problemacji;-)Adampio pisze:A ktos testowal mozre przekladke tylko samego zespolu napedowego z WarGolfa?Joseph pisze:ja zastanawiam się nad wrzuceniem budy syreny na ramę od wartburga 1,3
Bo kolega zapalal checia posiadania Syrenki jako "auta prezesa"
No ale mechanicznie musialby byc to samochod w miare wspolczesny, aby uniknac chocby problemow z tankowaniem.
Planowany budzet to nie wiecej niz 20kzl z wykluczeniem osobistego grzebania sie w aucie. Byloby to realne?
Z wrzuceniem budy na rame to wiekszy problem bo wymiary sie nie zgadzaja. Syrena ma rozstaw kol 1200 mm a osi 2330mm (wyczytane w instrukcji do 105-tki), natomiat wedlug tego:
http://www.carfolio.com/specifications/ ... dimensions
WarGolf ma roztaw kol 1360mm (po 8 cm wiecej na każda strone ale to da sie zalatwic poszerzeniem blotnikow) i rozstaw osi 2450 mm czyli 12 centymetow wiecej co juz rodzi powazniejsze problemy nadwoziowe
Mam najszybszą R20 w mieście. Od zawsze chciałem mieć taką bestię;-)
Ja tu nie byłbym takim optymistą. Rama w wartburgu jest eliptyczna i jedyne proste odcinki to podłużnice przy silniku. Wycięcie 12 cm na łuku ramy - raz że będą problemy z odpowiednim zespawaniem, dwa nie byłbym już pewien sztywności takiej ramy zwłaszcza, że ramy z 1,3 były wyjątkowo gówniane i łamały się na potęgę...
Trzy cylindry, dwa takty, jeden samochód!
Dwa suwy w miniaturzef
Dwa suwy w miniaturzef
Po namysle wychodzi mi ze trzeba by zrobic przeszczep calego przodu Wartburga. Dawniej blotniki byly znacznie glebsze bo jak poszerzano rozstaw koł Poloneza o chyba 8 cm to nikt nie kombinowal z nowymi blachami, czyli moze sie zmieszcza kola w oryginale bez wystawania.Joseph pisze:Zmiana samego silnika z golfa 1,3 to wyższy level trudności bo same połączenie silnika ze skrzynią - jak? w syrenie skrzynia jest z tyłu silnika a w wartku z boku
Skrzynia z golfa, no ok ale osie i połączenie z kołami. Dochodzimy w końcu do zmiany skrzyni silnika półosi zawieszenia przód i chyba kól ale znowu mamy te 8 cm na stronę nadwyżki.... Skrócenie osi? Moim zdaniem to gorsza zabawa niż z całą ramą
- szczurpreriowy
- -#Youngtimer
- Posty: 1294
- Rejestracja: 2005-02-11, 00:12
- Lokalizacja: Wrocław
Nie wiem czy dobrze myślę ale chodzi wam o położenie Sryty na wartku 1,3
Niestety przed zdilowaniem poprzedniczki nie zrobiłem fotek,
czekam na więcej rąk do pomocy bu położyć bosciaka na ramię warka.
To zobaczycie jak ja to skleciłem.
Koła wystają mało ale... gówniane wygląda, Wartek ma mniejsze koła.
Niestety przed zdilowaniem poprzedniczki nie zrobiłem fotek,
czekam na więcej rąk do pomocy bu położyć bosciaka na ramię warka.
To zobaczycie jak ja to skleciłem.
Koła wystają mało ale... gówniane wygląda, Wartek ma mniejsze koła.
Z setek tysięcy różnych „Syrenek”składa się jedną Wielką Syrenę.Syrena Matka,
która rodzi się z własnych dzieci.Syreny,które swojej sprawności nie zawdzięczają już dziś fabryce i „składają się”z innych,poprzednich dawców detali...
która rodzi się z własnych dzieci.Syreny,które swojej sprawności nie zawdzięczają już dziś fabryce i „składają się”z innych,poprzednich dawców detali...
Joseph jeśli planujesz osie zamontowac na jakies suwnicy ktora będzie trzymała osie nie będzie prosciej zbudowac calej ramy nowej pod twoje potrzeby czyli koroseria tu syrena silnik zawieszenie itp i jak moge doradzic to audi ma taki sam układ silnik skrzynia jak syrena tylko ze wszystko wieksze to znaczy wkladasz go i dajesz se dorobic polosie jakie potrzebujesz są zaklady co sie tym zajmują bo wartburg 1.3 jak sie nie myle ma uklad poprzeczny co zajmuje duzo miejsca co oznacza duza ingerencje w konstrukcje ramy ale jesli masz wartburga to proponuje na takiej jakies kostrukcji zamocowac os przod i tyl zostawic kawalek ramy gdzie zamocowany silnik i zawieszenie wartburga a to pomiedzy samemu zrobic a poszerzenie blotników w syrenie to nie problem np ja w swojej mam po 7.5 wyciagniete blotniki jak ktos sobie zyczy moge przesłac na maila foty jak wygląda laikom nie podpadachociaz widac zdaleka ze jest trochę jakby spuchnięta
1971 syrena 104