Zmiana silnika i układu kierowniczego

patenty, przeróbki, ulepszenia
Awatar użytkownika
deutschmeister
Posty: 12
Rejestracja: 2008-04-20, 13:40
Lokalizacja: Festung Krakau

Post autor: deutschmeister »

Seryjnie wyważany... No to byś się zdziwił hehe

Weber z Poloneza, pasuje na koletkor i da się bez większego problemu zestroić. Trzeba tylko przerobić gaz z dźwigni na cięgna
Awatar użytkownika
Gieroy
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 1845
Rejestracja: 2005-12-24, 21:53
Lokalizacja: W-wa

Post autor: Gieroy »

Znalazłem coś takiego o weberach z poloneza, wygląda że nie był jeden tylko kilka.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
"Samochody Syrena nie są na pewno pojazdami na wskroś nowoczesnymi" mgr inż. Z. Glinka
AMPIR
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 399
Rejestracja: 2006-10-31, 23:21
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Zmian silnika i układu kierowniczego

Post autor: AMPIR »

Witam,
"majstować" każdy może, trochę lepiej lub trochę gorzej... - fakt. Można oczywiście zmienić wiele, tylko w jakim celu?
Tak się szczęśliwie składa, iż jestem szczęśliwym posiadaczem kilku syrenek od lat najstarszej 100-tki a na 110-tce skończywszy, również i "pracowniczej" laminatki 104-ki z silnikiem od wv/audi. I powiem tylko tyle, iż:
- nie ma piękniejszej melodii dla ucha niż warkot poczciwego 2- lub 3-cylindrowego klasycznego, fabrycznego dwusuwa,
- cały urok jazdy 10-tką polega właśnie na tej archaicznej melodii dobywającej się spod tego nowoczesnego (jak na połowę lat sześćdziesiątych) nadwozia...,
- piękny dźwięk silnika S15 czy S31 zawsze pozostanie nie do podrobienia,
- co zaś do podróbek, czyli podmianek motorów, to w ostatnim dziesięcioleciu powstało ich wiele, ale tylko nieliczne - w powiązaniu z fantastycznymi przeróbkami karoserii - jak np. syrena-porsche, czy syrena-citroen XM, są naprawdę godne podziwu, dla ich twórców...,
- cała reszta, to tylko p r a w i e bolidy, a to już czyni olbrzymią różnicę...
- co zaś do mojej "Rudej Racheli", to podmiany silnika dokonano prawie ćwierć wieku temu (w wyjątkowo udany zresztą sposób), ja odstałem ją w stanie do reanimacji, a ponieważ oryginalnego "laminata" 0002 już miałem, przeróbki były zbyt daleko idące - to ogranizyłem się do przywrócenia jej do stanu jeżdżącego...
- i nie żałuję, albowiem przez te kilka lat wspólnie przejechaliśmy (prawie bezawaryjnie) już prawie 30.000 km, uczestniczyliśmy w wielu rajdach i zlotach...,
- dla mnie nie była to przeróbka, a tylko i wyłącznie uratowanie tego co stworzył Ktoś przed wielu laty, kiedy kupno oryginalnej 105-tki było nie lada sukcesem...
- stąd moja rada:
a) jeśli chcecie przerabiać, to zróbcie takie cudo jak wspomniane powyżej autka...
b) jeśli zaś nie jesteście tak dobrzy jak ich twórcy, to odpuście sobie, bo to co najwyżej będzie "nie pies - ni wydra"...
Pozdrawiam
AMPiR

P.S. A jutro właśnie z "Rudą Rachelą" wybieramy się na rajd w okolice Krakowa na dwa-trzy dzionki a później na I Zlot Syren do Bielska Białej i z powrotem do domciu na Mazowsze, łącznie sporo ponad 1000 km... Innym autkiem (syrenką) dla mnie "pompkarza" byłoby to absolutnie niemożliwe, a tak to i ja i Rachela sobie pojeździmy, a Anuśka od nas sobie odpocznie...
Awatar użytkownika
Sikor
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 1583
Rejestracja: 2005-10-12, 11:37
Lokalizacja: Pruszków
Kontakt:

Post autor: Sikor »

deutschmeister pisze:Seryjnie wyważany... No to byś się zdziwił hehe
Bym się nie zdziwił. Akurat co do jakości NRDowskich wałów zastrzeżeń nie mam...
deutschmeister pisze:Weber z Poloneza, pasuje na koletkor i da się bez większego problemu zestroić. Trzeba tylko przerobić gaz z dźwigni na cięgna
Co do pasowania, to akurat nie pasuje. Trzeba rozpiłować kolektor, żeby progu nie było... Tak ja Gieroy napisał, , to że był od poloneza to nic mi nie mówi, bo było kilka typów, sam mam dwa różne...
Trzy cylindry, dwa takty, jeden samochód!
Dwa suwy w miniaturzef
Jędrulo
młody syreniarz
młody syreniarz
Posty: 200
Rejestracja: 2006-04-21, 19:42
Lokalizacja: Strucelserwis Reguły

Post autor: Jędrulo »

na podstawie korpusu gaznika jest napisane jaki typ.od poldka na pewno 34dcmp lub przerobiony 34s2c,ale najwazniejsze jaka liczba jest za tym oznaczeniem-11, 14 ,1/250, 1/300 czy costam. sprawdz jak mozesz, ja mam dcmp 1/250 i nie jest zly, u Sikora jest inny i czasem wariuje,mamy problem np. z dobraniem poziomu paliwa-przylewa go "na dole"albo nie ma powera "na gorze"
z gory dzieks

[ Dodano: 2008-05-03, 21:59 ]
a, no i jakie cięgla zastosowac pod ten gaznik do syreny? jaki masz filtr powietrza
PzDDR!
Mon coeur- deux temp moteur!
jackthenipper
Posty: 1
Rejestracja: 2009-05-10, 12:21
Lokalizacja: Konin

Post autor: jackthenipper »

Witam też zastanawiam się nad wykonaniem Syrenki z silnikiem Renault 1,6 16v ok 115km oraz automatyczną skrzynią biegów. Taki zestaw można obecnie tanio kupić np anglika Scenica. Zeby taka konfiguracja się dobrze sprawowała trzeba wykonać nową ramę. Myślałem żeby na początek przerobić starą a po spasowaniu wykonać całkowicie nową. Teraz pytanie kto taką ramę wykona profesionalnie i z jakiego materiału.
Awatar użytkownika
KOWAL
-#Nowy nabytek forum
-#Nowy nabytek forum
Posty: 49
Rejestracja: 2009-03-07, 15:19
Lokalizacja: RP
Kontakt:

Post autor: KOWAL »

jackthenipper pisze:Witam też zastanawiam się nad wykonaniem Syrenki z silnikiem Renault 1,6 16v ok 115km oraz automatyczną skrzynią biegów. Taki zestaw można obecnie tanio kupić np anglika Scenica. Zeby taka konfiguracja się dobrze sprawowała trzeba wykonać nową ramę. Myślałem żeby na początek przerobić starą a po spasowaniu wykonać całkowicie nową. Teraz pytanie kto taką ramę wykona profesionalnie i z jakiego materiału.
Wiele zakładów robi ramy np. to od replik cobry
Syrena z automatem to delikatnie mówiąc paździerz
PATRZ I PODZIWIAJ PROSTOTĘ WYKONANIA
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Mam Ci coś do powiedzenia w mojej syrenie R20 na tylnych siedzeniach!
http://syrenar20.webpark.pl/
Awatar użytkownika
Magister
-#Stara Gwardia
-#Stara Gwardia
Posty: 4491
Rejestracja: 2007-04-26, 20:00
Lokalizacja: Chełmno
Kontakt:

Post autor: Magister »

jestem ciekawy jak to śmiga :ok3
Awatar użytkownika
papieju
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 652
Rejestracja: 2005-03-30, 08:41
Lokalizacja: Włoszczowa
Kontakt:

Post autor: papieju »

Boxer...
Łatwo to wsadzić. Na którymś zlocie był Wartburg 311 z silnikiem 1.7 box od Alfy, podobno śmiga ładnie.
Awatar użytkownika
szczurpreriowy
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 1294
Rejestracja: 2005-02-11, 00:12
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: szczurpreriowy »

papieju pisze:Boxer...
Łatwo to wsadzić. Na którymś zlocie był Wartburg 311 z silnikiem 1.7 box od Alfy, podobno śmiga ładnie.
Pokaż jego zdjęcia,kto jest szczęśliwy posiadaczem tej bestii :grinser
Z setek tysięcy różnych „Syrenek”składa się jedną Wielką Syrenę.Syrena Matka,
która rodzi się z własnych dzieci.Syreny,które swojej sprawności nie zawdzięczają już dziś fabryce i „składają się”z innych,poprzednich dawców detali...
Awatar użytkownika
CZESIO1958
-#Stara Gwardia
-#Stara Gwardia
Posty: 4293
Rejestracja: 2009-06-07, 19:20
Lokalizacja: Mysłowice

Post autor: CZESIO1958 »

Witam
Powiem tak :lol:
eksploatuje Alfe bokser i........ niech ten silnik szlag trafi
Trafila mi sie zaraza z gazem i prze ten gaz co troche mam problemy
A wracajac do meritum sprawy czytalem blog gościa milośnika Saaba
pierwsze autko kupił w wersji z silnikiem V4 z Forda ALE JAK TRAFIŁ ZWEITAKTA NO.............
to tamtego sprzedał a zweitaktem hula do teraz
I jeszcze taka ciekawostka dwósów w saabie mial aparat zapłonowy nie na wale ale napędzany walkiem od wału jak w czterosówie
Był tez model z dwoma silnikami w poprzek(prototyp) napędzały wspólna skrzynie biegów przez przekladnie katową
Pozdrawiam czesław
Bartłomiejszw
-#Nowy nabytek forum
-#Nowy nabytek forum
Posty: 56
Rejestracja: 2008-05-06, 11:25
Lokalizacja: Czosnów

Post autor: Bartłomiejszw »

nie porównuj silnika Saaba do S31 to inna liga dwusuwów.
I'm Boss, becouse i have Bosto :)
Awatar użytkownika
Jack
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 871
Rejestracja: 2005-07-02, 21:03
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Jack »

silnik syreny i saaba albo warba to mniej wiecej tak jak silnik komara i siomsona , niby to samo a roznica kolosalna , mialem kiedys motorynke i komara i to dzieki nim nauczyłem sie troche mechaniki :) , potem mialem simsonka którego katowałem z 3 lata i nawet platynek i kondensatora nie wymieniłem
Awatar użytkownika
CZESIO1958
-#Stara Gwardia
-#Stara Gwardia
Posty: 4293
Rejestracja: 2009-06-07, 19:20
Lokalizacja: Mysłowice

Post autor: CZESIO1958 »

witam
zgaqdza sie ze inna liga ale obydw wywodza sie od DKW
a po za tym tak miedzy nami czy taki przeszczep ma racje bytu Syrena to Syrena i wsadzanie tam silnika Porshe to wg. mnie ciut przesada
Z histori: Syrena 103 "W" zdaje mi sie , miala silnik wartburga
Pozdrawiam Czesław
Ostatnio zmieniony 2009-06-12, 18:55 przez CZESIO1958, łącznie zmieniany 1 raz.
maciejowski
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 301
Rejestracja: 2008-10-05, 02:52
Lokalizacja: krk

Post autor: maciejowski »

CZESIO1958 pisze:Syrena 103 W
raczej 103s panie historyk :devil3
ODPOWIEDZ