Co byś zmienił w swojej syrenie

patenty, przeróbki, ulepszenia
105
-#Nowy nabytek forum
-#Nowy nabytek forum
Posty: 31
Rejestracja: 2007-09-19, 12:38
Lokalizacja: wrocław

Co byś zmienił w swojej syrenie

Post autor: 105 »

Potrzeba matka wynalazku, czego Ci brakuje w syrenie!
Co byś zmienił i jak?

Mi np.brakowało prądu i założyłem alternator z fiata 125p
105 zawsze do przodu bez oglądania się za siebie (i tak nic niewidać -siwo-niebieski dym)
Awatar użytkownika
master
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 1040
Rejestracja: 2006-11-15, 18:57
Lokalizacja: a z Pruszkowa

Post autor: master »

można pofantazjować ale jaki jest sens zmieniać ideał ??
Awatar użytkownika
marcys
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 1540
Rejestracja: 2005-06-15, 21:31
Lokalizacja: Bielsko-Biała/Żywiec

Post autor: marcys »

poniewaz syrenie brakuje prawie wszystkiego to jedynym sensownym wnioskiem jest to nic jej nie brakuje :helm
105L 80' "Helena"
104 66' "Zośka"
104 69' "Baśka" sprzedana
WSK'85 "Wieśka"
126p 78' "żótłek"
Niewiadów N126E'83 "zapiekanka"
Jeep Cherokee ' 91 "brudas"
Peugeot J5 Knaus '91
Bielski klub? nie polecam :(
kuba
-#Nowy nabytek forum
-#Nowy nabytek forum
Posty: 87
Rejestracja: 2007-12-05, 18:20
Lokalizacja: Czaniec/Bielsko

Post autor: kuba »

105 pisze:Mi np.brakowało prądu i założyłem alternator z fiata 125p
Foto proszę :)

W syrence zasadniczo bym nic nie zmieniał.
Jedyną rzeczą jaką bym chciał zrobić podczas remontu helgi (jak znajdę kandydatkę), to dwukolorowe malowanie.
bardzo mi sie podoba Helga pomalowana w ten sposób.
Były opiekun Zofii
Awatar użytkownika
master
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 1040
Rejestracja: 2006-11-15, 18:57
Lokalizacja: a z Pruszkowa

Post autor: master »

serio to bym zmienił uszczelki, silnik ale nie dźwięk, skrzynie biegów na 5, kierownice tak bardziej na zewnątrz a nie do środka, więcej miejsca na nogi (chyba że nie umiem siedzieć), mase na - ,
w zime dołączany tylny napęd :D
Awatar użytkownika
arturromarr
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 1633
Rejestracja: 2006-07-03, 14:19
Lokalizacja: Łódź

Post autor: arturromarr »

Fyrena fajna jest i już, tu chyba nie trzeba tego dowodzić.
Jednam użytrkownicy dzilą się już na tych co dążą do postaci fabrycznej i tych co lubią poeksperymentować i dać autu nowe wcielenie i możliwości.
Ja w swojej dałem:
-alternator
-zwykłe świece zapłonowe
-duże cewki
-elektryczna pompka paliwa
-elektryczny wentylator na chłodnicy
-gaźnik od Wartburga
-przednie amory od Poloneza
-fotele od Toyoty
-pasy bezwładnościowe
-dwubarwne malowanie

Trochę tego jest ale mam nadzieję, że wszystko zrobiłem z dobrym smakiem i na każdym etapie dbałem by auto nie straciło swojego klimatu. Lubię też delikatne przeróbki mechaniczne usprawniające auto. Cieszę się, że są ludzie którzy robią swoje Sarny na oryginał bo takie egzemplarze są bardzo potrzebne i dzięki nim jak mogę pofantazjopwać.
Z przeróbek nie lubie zmiany lini nadwozia czyli poszerzania nadkoli, obnirzania, itd to szpeci to ładne auto.
W planach mam założenie elektronicznego zapłonu, dzielonej kolumny kierownicy, tynich amorków od jakiegoś współczesnego auta i może tylne lampy na diodach ale to jak w Wawie mi wyjdzie.

pozdrawiam ludzi z wyobraźnią i dobrym smakiem w udoskonalaniu Syreny.
Awatar użytkownika
dzido111
-#Junior
-#Junior
Posty: 131
Rejestracja: 2006-12-11, 09:40
Lokalizacja: Wa-wa / Piastów

Post autor: dzido111 »

Ja w mojej pozmieniałem perę rzeczy ze względu na upierdliwość obsługi:

- Przeguby od golfa
- Hamulce na 4 koła od żuka z samoregulatorami
- Moduły zapłonowe elektroniczne w celu poprawy iskry i wyeliminowania wysokiego prądu z przerywaczy.

pozdrawiam
Syrenka 104 '69
VW Polo '78
BMW Rekin E21 323i Baur '81
BMW E30 325iX 4x4 '87
Awatar użytkownika
Danek__105
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 327
Rejestracja: 2005-01-23, 13:55
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: Danek__105 »

Ten temat mi się podoba więc poniesie mnie fantazja, mając wystarczającą ilość gotówki bym zmienił:
- silnik na v12 biturbo bym to zrobił tak aby dwie turbiny lekko wystawały za masę, którą by się wycięło :grinser :grinser napęd 4x4, do tego inne zawieszenie, hamulce, układ kierowniczy, tak aby po syrenie została sama buda, wygląd niech jest taki jak jest teraz, pod maską wszystko po polerce i chromie, tak samo jak całe zawieszenie :helm

A teraz jedyne co bym zmienił to tapicerkę reszta jest ok. bardzo mi się podoba, jest taka jaką chciałem :D
Awatar użytkownika
Franki
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 798
Rejestracja: 2005-01-21, 22:08
Lokalizacja: Częstochowa
Kontakt:

Post autor: Franki »

Hmm faktycznie, co do zmian stylistycznych to bardzo delikatny temat w przypadku Syreny, wydaje mi się że już nawet wawka jest nieco mniej podatna na oszpecenie przez zmiany. Np. w ostatnie juwenalia na placu pod akademikami stała wawka pickup, moim zdaniem zrobiona całkiem kulturalnie, troche zglebowana, na felgach od vitary i miała takie daszki jak w garbusach na reflektorach, w kolorze mniej więcej grafitowym. Na drzwiach miała pryśnięte logo str8, acha i jeszcze chyba paka byłą wyłożona ryflowanym aluminium. Jak na mój gust nic tam specjalnie nie raziło, ale już Syreny bym raczej tak zrobionej nie widział, może dlatego że wawka jest większa i bardziej przywodzi na myśl taki typowo amerykański krążownik i dlatego pozwala robić ze sobą takowe rzeczy :P
A co do przeróbek w Syrenie, to w sumie też mam w planach zrobić tylne lampy diodowe. Wykonałem sobie już nawet matryce ale póki co to tylko do tylnych pozycja/stop. Jak zrobię jeszcze matryce do kierunków to będę robił przekładki, może nawet dorobię blachy lamp żeby oryginalnych nie chlastać z uchwytów na żarówki. Zrobię dziś jakieś fotki a jak znajdę żarówę to nawet porównam jak świeci to i to. A póki co to jeszcze wczoraj pracowałem nad układzikiem do świateł dziennych, mianowicie jest to rozwiązanie sterownia włóknem światła długiego impulsowo, tak aby świeciło ono na 30 % mocy. W ten sposób reflektory mają być dobrze widoczne, lepiej niż mijania, a jednocześnie nie oślepiać jadących z przeciwka. No i co najważniejsze to będą wtedy zżerały znacznie mniej prądu. Robię to przede wszystkim ze względów minimalizacji strat energii, bo wiecznie mam niedoładowany akumulator, przez tą jazdę na światłach. Jeszcze będę musiał się popastwić nad regulatorem, obecnie elektronicznym od fiata. Daje bodajże 14,14 V coś takiego, a to ciut za mało. Satysfakcjonowałoby mnie jakieś 14,5 ze względu na to że zwykle jeżdżę na krótkich odcinkach i raczej po mieście, więc akumulator nie ma zbytnio szans się dobrze doładować, ewentualnie myślałem nad regulatorem z jakimś układem czasowym, ale to w przyszłości... pierwsze kilka minut po odpaleniu podwyższone ładowanie, potem już normalne...
bende-niebende-bende-bende-niebende-bende
-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -
Awatar użytkownika
marcys
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 1540
Rejestracja: 2005-06-15, 21:31
Lokalizacja: Bielsko-Biała/Żywiec

Post autor: marcys »

Franki pisze: Daje bodajże 14,14 V
az nadto nawwet na krotkich odcinkach, jesli masz problem z paleniem to problemu trzeba szukac gdzie indziej. Ile daje na wlaczonych swiatłach?
105L 80' "Helena"
104 66' "Zośka"
104 69' "Baśka" sprzedana
WSK'85 "Wieśka"
126p 78' "żótłek"
Niewiadów N126E'83 "zapiekanka"
Jeep Cherokee ' 91 "brudas"
Peugeot J5 Knaus '91
Bielski klub? nie polecam :(
Awatar użytkownika
Franki
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 798
Rejestracja: 2005-01-21, 22:08
Lokalizacja: Częstochowa
Kontakt:

Post autor: Franki »

własnie problem w tym że jak się światła zapoda to na wolnych obrotach potrafi spadać nawet nieco poniżej 12V a że jeżdżę praktycznie po mieście, przy ostatniej pogodzie z prędkością też szału nie ma, raczej trzeba uważać, bo ostatnio w piątek to do 10 rano był na wszystkich drogach lud, ja na 3 biegu gazu dodaje a wcale nie przyspieszam, bo koła w miejscu... to 14,14 to jest maks przy wyższych obrotach, a gdzie jazda na luzie, osobiście w takich warunkach wrzucić luz wcześniej i minimalizować użycie hamulców, poza tym staram się jak najmniej hamować silnikiem. Z tego co mi wiadomo to napięcie ładowania powinno być 14,4V
bende-niebende-bende-bende-niebende-bende
-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -
bobst
-#Nowy nabytek forum
-#Nowy nabytek forum
Posty: 97
Rejestracja: 2007-12-08, 07:07
Lokalizacja: bydgoszcz

Post autor: bobst »

hmmm - ja raczej nie mysle nad podniesieniem mocy bo to jak na moje jest bez sensu (za duzo zachodu a efekt hmmmm ) chce miec szybkie auto to takie kupuje
Ale central zamek i alarm musi byc i oczywiscie jakes ekstra felgi
jezdzij szybko
hamuj pieta
trzymaj morde usmiechnieta
Awatar użytkownika
KAZIO_
młody syreniarz
młody syreniarz
Posty: 201
Rejestracja: 2007-10-18, 18:39
Lokalizacja: marymont

Post autor: KAZIO_ »

Franki pisze:ostatnio w piątek to do 10 rano był na wszystkich drogach lud


A to łachudry te ludzie chodników nie mają ,tylko się po drogach szwędają :smiech
ZOMO71
Posty: 6
Rejestracja: 2007-12-29, 15:36
Lokalizacja: grójec\k wawy

Post autor: ZOMO71 »

zmienił bym klape kufra która doprowadza mnie do szału odstaje rdzewieje
dodał bym zagłówki
SZANUJ SYRENE
Awatar użytkownika
syreniarz1992
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 2631
Rejestracja: 2005-01-24, 16:21
Lokalizacja: Kraków

Post autor: syreniarz1992 »

ZOMO71 pisze:zmienił bym klape kufra która doprowadza mnie do szału odstaje rdzewieje
dodał bym zagłówki
Klapa bagażnika? Toż to najmniej rdzewiejąca część zaraz po dachu :helm
ODPOWIEDZ