Co byś zmienił w swojej syrenie
Co byś zmienił w swojej syrenie
Potrzeba matka wynalazku, czego Ci brakuje w syrenie!
Co byś zmienił i jak?
Mi np.brakowało prądu i założyłem alternator z fiata 125p
Co byś zmienił i jak?
Mi np.brakowało prądu i założyłem alternator z fiata 125p
105 zawsze do przodu bez oglądania się za siebie (i tak nic niewidać -siwo-niebieski dym)
można pofantazjować ale jaki jest sens zmieniać ideał ??
Remoncik: http://syrena.gminanekla.pl/forum/viewt ... t=11640%22
filmik mojej Syrci http://youtube.com/watch?v=gONDbJuormc
Białobrzegi 2013 http://www.youtube.com/watch?v=Oqz_fJTLO90
filmik mojej Syrci http://youtube.com/watch?v=gONDbJuormc
Białobrzegi 2013 http://www.youtube.com/watch?v=Oqz_fJTLO90
poniewaz syrenie brakuje prawie wszystkiego to jedynym sensownym wnioskiem jest to nic jej nie brakuje
105L 80' "Helena"
104 66' "Zośka"
104 69' "Baśka" sprzedana
WSK'85 "Wieśka"
126p 78' "żótłek"
Niewiadów N126E'83 "zapiekanka"
Jeep Cherokee ' 91 "brudas"
Peugeot J5 Knaus '91
Bielski klub? nie polecam
104 66' "Zośka"
104 69' "Baśka" sprzedana
WSK'85 "Wieśka"
126p 78' "żótłek"
Niewiadów N126E'83 "zapiekanka"
Jeep Cherokee ' 91 "brudas"
Peugeot J5 Knaus '91
Bielski klub? nie polecam
Foto proszę105 pisze:Mi np.brakowało prądu i założyłem alternator z fiata 125p
W syrence zasadniczo bym nic nie zmieniał.
Jedyną rzeczą jaką bym chciał zrobić podczas remontu helgi (jak znajdę kandydatkę), to dwukolorowe malowanie.
bardzo mi sie podoba Helga pomalowana w ten sposób.
Były opiekun Zofii
serio to bym zmienił uszczelki, silnik ale nie dźwięk, skrzynie biegów na 5, kierownice tak bardziej na zewnątrz a nie do środka, więcej miejsca na nogi (chyba że nie umiem siedzieć), mase na - ,
w zime dołączany tylny napęd
w zime dołączany tylny napęd
Remoncik: http://syrena.gminanekla.pl/forum/viewt ... t=11640%22
filmik mojej Syrci http://youtube.com/watch?v=gONDbJuormc
Białobrzegi 2013 http://www.youtube.com/watch?v=Oqz_fJTLO90
filmik mojej Syrci http://youtube.com/watch?v=gONDbJuormc
Białobrzegi 2013 http://www.youtube.com/watch?v=Oqz_fJTLO90
- arturromarr
- -#Weteran
- Posty: 1633
- Rejestracja: 2006-07-03, 14:19
- Lokalizacja: Łódź
Fyrena fajna jest i już, tu chyba nie trzeba tego dowodzić.
Jednam użytrkownicy dzilą się już na tych co dążą do postaci fabrycznej i tych co lubią poeksperymentować i dać autu nowe wcielenie i możliwości.
Ja w swojej dałem:
-alternator
-zwykłe świece zapłonowe
-duże cewki
-elektryczna pompka paliwa
-elektryczny wentylator na chłodnicy
-gaźnik od Wartburga
-przednie amory od Poloneza
-fotele od Toyoty
-pasy bezwładnościowe
-dwubarwne malowanie
Trochę tego jest ale mam nadzieję, że wszystko zrobiłem z dobrym smakiem i na każdym etapie dbałem by auto nie straciło swojego klimatu. Lubię też delikatne przeróbki mechaniczne usprawniające auto. Cieszę się, że są ludzie którzy robią swoje Sarny na oryginał bo takie egzemplarze są bardzo potrzebne i dzięki nim jak mogę pofantazjopwać.
Z przeróbek nie lubie zmiany lini nadwozia czyli poszerzania nadkoli, obnirzania, itd to szpeci to ładne auto.
W planach mam założenie elektronicznego zapłonu, dzielonej kolumny kierownicy, tynich amorków od jakiegoś współczesnego auta i może tylne lampy na diodach ale to jak w Wawie mi wyjdzie.
pozdrawiam ludzi z wyobraźnią i dobrym smakiem w udoskonalaniu Syreny.
Jednam użytrkownicy dzilą się już na tych co dążą do postaci fabrycznej i tych co lubią poeksperymentować i dać autu nowe wcielenie i możliwości.
Ja w swojej dałem:
-alternator
-zwykłe świece zapłonowe
-duże cewki
-elektryczna pompka paliwa
-elektryczny wentylator na chłodnicy
-gaźnik od Wartburga
-przednie amory od Poloneza
-fotele od Toyoty
-pasy bezwładnościowe
-dwubarwne malowanie
Trochę tego jest ale mam nadzieję, że wszystko zrobiłem z dobrym smakiem i na każdym etapie dbałem by auto nie straciło swojego klimatu. Lubię też delikatne przeróbki mechaniczne usprawniające auto. Cieszę się, że są ludzie którzy robią swoje Sarny na oryginał bo takie egzemplarze są bardzo potrzebne i dzięki nim jak mogę pofantazjopwać.
Z przeróbek nie lubie zmiany lini nadwozia czyli poszerzania nadkoli, obnirzania, itd to szpeci to ładne auto.
W planach mam założenie elektronicznego zapłonu, dzielonej kolumny kierownicy, tynich amorków od jakiegoś współczesnego auta i może tylne lampy na diodach ale to jak w Wawie mi wyjdzie.
pozdrawiam ludzi z wyobraźnią i dobrym smakiem w udoskonalaniu Syreny.
Ja w mojej pozmieniałem perę rzeczy ze względu na upierdliwość obsługi:
- Przeguby od golfa
- Hamulce na 4 koła od żuka z samoregulatorami
- Moduły zapłonowe elektroniczne w celu poprawy iskry i wyeliminowania wysokiego prądu z przerywaczy.
pozdrawiam
- Przeguby od golfa
- Hamulce na 4 koła od żuka z samoregulatorami
- Moduły zapłonowe elektroniczne w celu poprawy iskry i wyeliminowania wysokiego prądu z przerywaczy.
pozdrawiam
Syrenka 104 '69
VW Polo '78
BMW Rekin E21 323i Baur '81
BMW E30 325iX 4x4 '87
VW Polo '78
BMW Rekin E21 323i Baur '81
BMW E30 325iX 4x4 '87
- Danek__105
- -#Youngtimer
- Posty: 327
- Rejestracja: 2005-01-23, 13:55
- Lokalizacja: Szczecin
Ten temat mi się podoba więc poniesie mnie fantazja, mając wystarczającą ilość gotówki bym zmienił:
- silnik na v12 biturbo bym to zrobił tak aby dwie turbiny lekko wystawały za masę, którą by się wycięło napęd 4x4, do tego inne zawieszenie, hamulce, układ kierowniczy, tak aby po syrenie została sama buda, wygląd niech jest taki jak jest teraz, pod maską wszystko po polerce i chromie, tak samo jak całe zawieszenie
A teraz jedyne co bym zmienił to tapicerkę reszta jest ok. bardzo mi się podoba, jest taka jaką chciałem
- silnik na v12 biturbo bym to zrobił tak aby dwie turbiny lekko wystawały za masę, którą by się wycięło napęd 4x4, do tego inne zawieszenie, hamulce, układ kierowniczy, tak aby po syrenie została sama buda, wygląd niech jest taki jak jest teraz, pod maską wszystko po polerce i chromie, tak samo jak całe zawieszenie
A teraz jedyne co bym zmienił to tapicerkę reszta jest ok. bardzo mi się podoba, jest taka jaką chciałem
Hmm faktycznie, co do zmian stylistycznych to bardzo delikatny temat w przypadku Syreny, wydaje mi się że już nawet wawka jest nieco mniej podatna na oszpecenie przez zmiany. Np. w ostatnie juwenalia na placu pod akademikami stała wawka pickup, moim zdaniem zrobiona całkiem kulturalnie, troche zglebowana, na felgach od vitary i miała takie daszki jak w garbusach na reflektorach, w kolorze mniej więcej grafitowym. Na drzwiach miała pryśnięte logo str8, acha i jeszcze chyba paka byłą wyłożona ryflowanym aluminium. Jak na mój gust nic tam specjalnie nie raziło, ale już Syreny bym raczej tak zrobionej nie widział, może dlatego że wawka jest większa i bardziej przywodzi na myśl taki typowo amerykański krążownik i dlatego pozwala robić ze sobą takowe rzeczy
A co do przeróbek w Syrenie, to w sumie też mam w planach zrobić tylne lampy diodowe. Wykonałem sobie już nawet matryce ale póki co to tylko do tylnych pozycja/stop. Jak zrobię jeszcze matryce do kierunków to będę robił przekładki, może nawet dorobię blachy lamp żeby oryginalnych nie chlastać z uchwytów na żarówki. Zrobię dziś jakieś fotki a jak znajdę żarówę to nawet porównam jak świeci to i to. A póki co to jeszcze wczoraj pracowałem nad układzikiem do świateł dziennych, mianowicie jest to rozwiązanie sterownia włóknem światła długiego impulsowo, tak aby świeciło ono na 30 % mocy. W ten sposób reflektory mają być dobrze widoczne, lepiej niż mijania, a jednocześnie nie oślepiać jadących z przeciwka. No i co najważniejsze to będą wtedy zżerały znacznie mniej prądu. Robię to przede wszystkim ze względów minimalizacji strat energii, bo wiecznie mam niedoładowany akumulator, przez tą jazdę na światłach. Jeszcze będę musiał się popastwić nad regulatorem, obecnie elektronicznym od fiata. Daje bodajże 14,14 V coś takiego, a to ciut za mało. Satysfakcjonowałoby mnie jakieś 14,5 ze względu na to że zwykle jeżdżę na krótkich odcinkach i raczej po mieście, więc akumulator nie ma zbytnio szans się dobrze doładować, ewentualnie myślałem nad regulatorem z jakimś układem czasowym, ale to w przyszłości... pierwsze kilka minut po odpaleniu podwyższone ładowanie, potem już normalne...
A co do przeróbek w Syrenie, to w sumie też mam w planach zrobić tylne lampy diodowe. Wykonałem sobie już nawet matryce ale póki co to tylko do tylnych pozycja/stop. Jak zrobię jeszcze matryce do kierunków to będę robił przekładki, może nawet dorobię blachy lamp żeby oryginalnych nie chlastać z uchwytów na żarówki. Zrobię dziś jakieś fotki a jak znajdę żarówę to nawet porównam jak świeci to i to. A póki co to jeszcze wczoraj pracowałem nad układzikiem do świateł dziennych, mianowicie jest to rozwiązanie sterownia włóknem światła długiego impulsowo, tak aby świeciło ono na 30 % mocy. W ten sposób reflektory mają być dobrze widoczne, lepiej niż mijania, a jednocześnie nie oślepiać jadących z przeciwka. No i co najważniejsze to będą wtedy zżerały znacznie mniej prądu. Robię to przede wszystkim ze względów minimalizacji strat energii, bo wiecznie mam niedoładowany akumulator, przez tą jazdę na światłach. Jeszcze będę musiał się popastwić nad regulatorem, obecnie elektronicznym od fiata. Daje bodajże 14,14 V coś takiego, a to ciut za mało. Satysfakcjonowałoby mnie jakieś 14,5 ze względu na to że zwykle jeżdżę na krótkich odcinkach i raczej po mieście, więc akumulator nie ma zbytnio szans się dobrze doładować, ewentualnie myślałem nad regulatorem z jakimś układem czasowym, ale to w przyszłości... pierwsze kilka minut po odpaleniu podwyższone ładowanie, potem już normalne...
bende-niebende-bende-bende-niebende-bende
-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -
-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -
az nadto nawwet na krotkich odcinkach, jesli masz problem z paleniem to problemu trzeba szukac gdzie indziej. Ile daje na wlaczonych swiatłach?Franki pisze: Daje bodajże 14,14 V
105L 80' "Helena"
104 66' "Zośka"
104 69' "Baśka" sprzedana
WSK'85 "Wieśka"
126p 78' "żótłek"
Niewiadów N126E'83 "zapiekanka"
Jeep Cherokee ' 91 "brudas"
Peugeot J5 Knaus '91
Bielski klub? nie polecam
104 66' "Zośka"
104 69' "Baśka" sprzedana
WSK'85 "Wieśka"
126p 78' "żótłek"
Niewiadów N126E'83 "zapiekanka"
Jeep Cherokee ' 91 "brudas"
Peugeot J5 Knaus '91
Bielski klub? nie polecam
własnie problem w tym że jak się światła zapoda to na wolnych obrotach potrafi spadać nawet nieco poniżej 12V a że jeżdżę praktycznie po mieście, przy ostatniej pogodzie z prędkością też szału nie ma, raczej trzeba uważać, bo ostatnio w piątek to do 10 rano był na wszystkich drogach lud, ja na 3 biegu gazu dodaje a wcale nie przyspieszam, bo koła w miejscu... to 14,14 to jest maks przy wyższych obrotach, a gdzie jazda na luzie, osobiście w takich warunkach wrzucić luz wcześniej i minimalizować użycie hamulców, poza tym staram się jak najmniej hamować silnikiem. Z tego co mi wiadomo to napięcie ładowania powinno być 14,4V
bende-niebende-bende-bende-niebende-bende
-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -
-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -
- syreniarz1992
- -#Weteran
- Posty: 2631
- Rejestracja: 2005-01-24, 16:21
- Lokalizacja: Kraków