Syrena 105 ruina do remontu

Pochwal się swoim pojazdem, technicznym wynalazkiem, udanymi zakupami. <br>Wszystko ściśle związane z motoryzacją.
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Kozichwost
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 1477
Rejestracja: 2006-04-11, 19:24
Lokalizacja: Polska

Post autor: Kozichwost »

Super Dawid - testowałem wielokrotnie na ramach motocyklowych, felgach syrenkowych i mnóstwie innego żelastwa, które chyba wyginają się dużo bardziej. Prędzej ramę złamiesz niż lakier pęknie. Jak nie pożałujesz podkładu cynkowego, a warstwa farby będzie odpowiednio gruba, otrzymujesz powłokę jak na garnkach z PRL. Można pojazd w środku bagna garażować i zero ognisk korozji
Awatar użytkownika
suchy
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 1585
Rejestracja: 2009-01-06, 15:29
Lokalizacja: Kielce

Post autor: suchy »

No pewnie, że zero, bo w bagnie nie ma tlenu. :helm Ale ja też mam w moto fele ocynkowane a na to proszkowy i na razie parę lat się trzymają.
Syrena 105L 1980
1938 NSU 251 OSL
1956 Iż 49
1962 Junak M10
1979 2x Jawa Mustang
197... Komar
Fiacior75
-#Nowy nabytek forum
-#Nowy nabytek forum
Posty: 72
Rejestracja: 2018-06-23, 12:12
Lokalizacja: Ruda Śląska

Post autor: Fiacior75 »

Witam w nowym roku!
Doradźcie mi, co z ta osią zrobić? Ratować to, spawać, czy szukać dobrej?
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Awatar użytkownika
Tomasz
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 2334
Rejestracja: 2006-11-21, 11:38
Lokalizacja: Bełdów

Post autor: Tomasz »

Uciąć nieco niżej, wspawać dobrze (wtopić) twardą śrubę i ładnie obszlifować.
Fiacior75
-#Nowy nabytek forum
-#Nowy nabytek forum
Posty: 72
Rejestracja: 2018-06-23, 12:12
Lokalizacja: Ruda Śląska

Post autor: Fiacior75 »

Wrociłem wczoraj z warsztatu, wkurzony, że kolejna część tej Syreny nadaje sie na złom :evil: . Usiadłem więc do kompa odpaliłem Olx-y i inne portale szukajac dobrej osi. Ku mojemu zdziwieniu znalazlem ogłoszenie bez zdjecia, ale 5km odemnie. Pojechałem tam dziś rano, okazało sie, że to cała kompletna oś z resorem, bębnami, amortyzatorami itp. :faja pytam o cene a on mi ee daj tyle co na zlomie 100zł :faja, odkręciłem amortyzator, żeby sprawdzic stan szpilki, była super. Nie zastanawiałem sie ani chwili, biore! Przynajmniej nie bedzie żadnego spawania, kombinowania i nawet resor jest w lepszym stanie. :grinser
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Awatar użytkownika
SyrHarMer
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 2532
Rejestracja: 2015-12-29, 18:13
Lokalizacja: Wolsztyn

Post autor: SyrHarMer »

Fiacior75, Nie raz dobre okazje są na wyciągnięcie ręki ! :devil3
Roman roman.bloszyk@gmail.com 799 860 545

KATALOGI CZĘŚCI ZAMIENNYCH
Syrena 100, 101, 102 na płycie CD
Wydanie I 1959r i wydanie II 1962r

KOSZULKI Z NADRUKIEM
Dla Syreniarzy - wszystkie modele i roczniki
i dziewęć pozostałych aut z PRL
Awatar użytkownika
Wojt
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 2042
Rejestracja: 2005-05-02, 12:45
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Wojt »

Ktoś ewidentnie trzymał ośkę "na przyczepkę" i tak sobie przeleżała wiele lat. I dobrze, że trafi do zipy. :ok3
...no i poszedł biedaczysko, po szerokim szukać świecie czegoś, co jest bardzo blisko.
Fiacior75
-#Nowy nabytek forum
-#Nowy nabytek forum
Posty: 72
Rejestracja: 2018-06-23, 12:12
Lokalizacja: Ruda Śląska

Post autor: Fiacior75 »

Mały kroczek, ale cieszy :D
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Awatar użytkownika
SyrHarMer
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 2532
Rejestracja: 2015-12-29, 18:13
Lokalizacja: Wolsztyn

Post autor: SyrHarMer »

Fiacior75, Na to konto - :szampan, i na nowy rok - :szampan
Roman roman.bloszyk@gmail.com 799 860 545

KATALOGI CZĘŚCI ZAMIENNYCH
Syrena 100, 101, 102 na płycie CD
Wydanie I 1959r i wydanie II 1962r

KOSZULKI Z NADRUKIEM
Dla Syreniarzy - wszystkie modele i roczniki
i dziewęć pozostałych aut z PRL
Fiacior75
-#Nowy nabytek forum
-#Nowy nabytek forum
Posty: 72
Rejestracja: 2018-06-23, 12:12
Lokalizacja: Ruda Śląska

Post autor: Fiacior75 »

Jedziemy dalej z koksem, udało mi się kupić trochę części nowych i takich w dobrym stanie. Mam kilka pytań,
Pierwsze - dorwałem komplet nowych resorów i tu mam pytanie czy mam je wysmarować np. smarem grafitowym i potem owinąć tą dedykowaną przez was taśmą?
Drugie- będę składał przekładnie kierowniczą, jaki dać olej? Zwykły przekładniowy? Czy uszczelki posmarować przed składaniem smarem czy silikonem żeby mi potem ten olej nie kapał. Uszczelki będę dorabiał z materiału uszczelkarskiego "Temac Temafast"
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Awatar użytkownika
SUPER.DAWID
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 2045
Rejestracja: 2006-01-17, 20:11
Lokalizacja: Trzebinia-Małopolska

Post autor: SUPER.DAWID »

Co do resorów ja proponuję mimo wszystko je rozłożyć, usunąć ewentualne naloty rdzy. Na koniec dokładnie je wysmarować smarem grafitowym i poskładać w całość. Po złożeniu owinąć w/w taśmą.
Co do oleju do przekładni to proponuję zalać zgodnym z Dużym Glinką. Nie pamiętam dokładnie ale chyba 80W-90.
Jeśli chodzi o uszczelki to ja mimo dorobienia uszczelek z klingerytu to delikatnie je posmarowałem obustronnie syliconem do składania silników i tak też proponuję zrobić.
PS przy robieniu uszczelek pamiętaj, że grubością uszczelki lub podkładkami regulujesz napięcie łożysk stożkowych tych zamontowanych na wałku kolumny kierowniczej.
NIECH MIXOL BEDZIE Z SYRENIARZAMI
http://syrena.gminanekla.pl/forum/viewt ... 048#189048
Syrena 104 AD 1966r
Fiacior75
-#Nowy nabytek forum
-#Nowy nabytek forum
Posty: 72
Rejestracja: 2018-06-23, 12:12
Lokalizacja: Ruda Śląska

Post autor: Fiacior75 »

Resory nie mają grama rdzy, to mówisz, że mam je rozebrać i nasmarować porządnie smarem ? Dobra a co z tulejkami zostawić czy wymienić?
Jeszcze wkleje kilka fotek....
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Awatar użytkownika
SUPER.DAWID
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 2045
Rejestracja: 2006-01-17, 20:11
Lokalizacja: Trzebinia-Małopolska

Post autor: SUPER.DAWID »

Z tulejami szczerze mówiąc nie wiem. Przede wszystkim musisz zobaczyć w jakim są stanie. Jeśli są spękane to wymieniaj. Jeśli są dobre to już bym się zastanowił. O ile chcesz wymienić na nową ze starych zapasów to raczej bym nie wymieniał. Jeśli chcesz wymienić na współczesną produkcję lub na poliuretanowe to najprawdopodobniej ja bym wymienił. Choć nie jestem tak na 100% pewny.
NIECH MIXOL BEDZIE Z SYRENIARZAMI
http://syrena.gminanekla.pl/forum/viewt ... 048#189048
Syrena 104 AD 1966r
PYJTERSON
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 501
Rejestracja: 2008-03-19, 16:34
Lokalizacja: Georgenberg

Post autor: PYJTERSON »

Fiacior75 pisze:Jedziemy dalej z koksem, udało mi się kupić trochę części nowych i takich w dobrym stanie. Mam kilka pytań,
Pierwsze - dorwałem komplet nowych resorów i tu mam pytanie czy mam je wysmarować np. smarem grafitowym i potem owinąć tą dedykowaną przez was taśmą?
Nawet NOWE resory -> a przede wszystkim NOWE i stare też :

1 Resory rozebrać na części
2 resory przeklepać na większy łuk jak chcemy by wysoko stała
3 fazować końce resorów
4 wygładzić powierzchnie piór
5 smar grafitowany ( nie żałować )
6 owijać w szmaty i za każdym owinięciem nasączać smarem grafitowanym i gęstym olejem
7 owinąć kilka razy folią strecz
8 owinąć taśmą zbrojoną ( może być ta o której wspominają koledzy )
9 pospinać to dodatkowo trytkami
10 na resorze przynajmniej trzy warstwy różnego rodzaju materiału-
a - nasączona szmata -> robi za magazyn smarowidła i rekompensuje ostre krawędzie przed uszkodzeniem następnych warstw
b - folia strecz -> zabezpiecza przed warunkami atmosferycznymi ( kurzem i wodą , piaskiem)
rekompensuje ruch piór resora przed uszkodzeniem ostatniej warstwy
c - Taśma zewnętrzna zbrojona -> zabezpiecza folię stercza przed biodegradacją
d - trytki -> zabezpieczą przed niekontrolowanym odwinięciem się taśmy
11 odnośnie przekładek -> ja nie stosuję , (chyba że se klient zażyczy i je dostarczy).
12 Pomyśleć i ...! -> nie owijać środka przedniego resoru zbyt intensywnie tylny resor podobnie ( problem będzie przy zakładaniu)
13 tylny resor - NOWY nie koniecznie , ale używany dobrze dospawać kawałki płaskownika do dolnych strzemion ( x4 szt) usztywnimy w ten sposób resor tzn syrena będzie się ładnie uginać na wybojach, ale zachowamy pięknie trakcję . Nie chce mi się tego tłumaczyć. Ci co ogarniają mechanikę, zbieżność itp. się kapną o co kaman.
14 cieszyć się z osiągniętego efektu przejeżdżając szybko przez spowalniacze drogowe, tzw.( leżące policjanty) i ogóle tego nie odczuwając :)

kilka fotek piór NOWEgo resora :zdziwko

[ Dodano: 2020-01-13, 09:56 ]
Fiacior75 pisze: Dobra a co z tulejkami zostawić czy wymienić?
Jak resor jest nowy -> tuleje stalowo -gumowe zostawić
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
jeżdżę Syreną od urodzenia non stop....
To takie małe perpetuom mobile dolnej zwrotnicy, życie po życiu na wieki Syrena :)
http://images77.fotosik.pl/645/9e851aeb87c4a225med.jpg
Fiacior75
-#Nowy nabytek forum
-#Nowy nabytek forum
Posty: 72
Rejestracja: 2018-06-23, 12:12
Lokalizacja: Ruda Śląska

Post autor: Fiacior75 »

Wow! Ale wykład extra, dzięki Piotrek! Nigdy nie klepałem resorów, nie mam kowadła, ale coś wymyślę. Faktycznie będzie trzeba przeszlifować krawędzie tych piór, gosciu od którego je kupiłem pokazał mi używany resor na pierwszy rzut oka wyglądał pięknie, ale przyjżałem się bardziej, tak jak pisałeś te ostre krawedzie wytarły dość mocno kolejne pióro. Kupilem wiec te nowe,taśme donowijania też już kupiłem, streth mam.
Dobra narazie czyszczę szlifuje i wytrawiam w kwasie solnym śruby nakrętki i całą drobnice, szykuje kolejną partię do ocynkowania. Roboty a roboty. ...
ODPOWIEDZ