problem z silnikiem
- SUPER.DAWID
- -#Weteran
- Posty: 2045
- Rejestracja: 2006-01-17, 20:11
- Lokalizacja: Trzebinia-Małopolska
Czekam na następne informacje. Jeśli cylindry ładne to obstawiam, że któreś łożysko szczeliło.
NIECH MIXOL BEDZIE Z SYRENIARZAMI
http://syrena.gminanekla.pl/forum/viewt ... 048#189048
Syrena 104 AD 1966r
http://syrena.gminanekla.pl/forum/viewt ... 048#189048
Syrena 104 AD 1966r
-
- Posty: 8
- Rejestracja: 2015-09-27, 06:59
- Lokalizacja: STRZELIN
po kolorze widać że łożysko jest nie" halo" wał jest do regeneracji!!!, pytanie czy w fazie zacierania łożysko nie zaczeło się obracac zewnętrznym pierścieniem w skrzyni korbowej i zestaw blok skrzynia nie jest do toczenia na nowo lub porściej do zmiany na inny
[ Dodano: 2016-04-25, 19:51 ]
wał daj cały do zrobienia bo na tych euro-paletach to nic nie zrobisz
załatw sobie jakiegos mechanika emeryta, który powie co i jak, bo na podstawie samego forum i dobrych chęci dobrze silnika nie złozysz
aha pamietaj koniecznie o kątowaniu korbowodów po regeneracji wału bo kolejny bedzie zatarty cylinder !
[ Dodano: 2016-04-25, 19:51 ]
wał daj cały do zrobienia bo na tych euro-paletach to nic nie zrobisz
załatw sobie jakiegos mechanika emeryta, który powie co i jak, bo na podstawie samego forum i dobrych chęci dobrze silnika nie złozysz
aha pamietaj koniecznie o kątowaniu korbowodów po regeneracji wału bo kolejny bedzie zatarty cylinder !
To jest łożysko i ono powinno się obracać. Sam tego nie wymienisz - do rozebrania i złożenia wału potrzeba wiedzy i sprzętu.
Tam są jeszcze 3 takie same łożyska - sprawdź czy się obracają płynnie i bez szmeru. Sprawdź również czy 3 korby majtają się swobodnie ale bez luzu promieniowego na swoich łożyskach.
Ciekawi mnie czy na pewno miałeś dostateczną ilość oleju w benzynie i czy w chwili zatarcia jechałeś spokojnie czy jakoś wyczynowo.
Tam są jeszcze 3 takie same łożyska - sprawdź czy się obracają płynnie i bez szmeru. Sprawdź również czy 3 korby majtają się swobodnie ale bez luzu promieniowego na swoich łożyskach.
Ciekawi mnie czy na pewno miałeś dostateczną ilość oleju w benzynie i czy w chwili zatarcia jechałeś spokojnie czy jakoś wyczynowo.
"Samochody Syrena nie są na pewno pojazdami na wskroś nowoczesnymi" mgr inż. Z. Glinka
-
- Posty: 8
- Rejestracja: 2015-09-27, 06:59
- Lokalizacja: STRZELIN
- sereniarz(atom1)
- -#Weteran
- Posty: 2467
- Rejestracja: 2005-07-28, 23:41
- Lokalizacja: z Podlasia
- Kontakt:
no wlasnie 60 na 4biegu syrena to jest kicha smarowanie, tez tak zalatwilem silnik , stary syreniarz z krakowa dal mi dawno temu kilka raz i jedna byla ... zeby na 3 jechac 50 a na 4 70 min, ew bujac woz nawet do 60 na 3 i potem 4
30 VI 1983 po 30 latach produkcji zaprzestano wytwarzania Syreny ;-(
http://img47.imageshack.us/img47/1990/m ... zy1jb5.jpg
http://img47.imageshack.us/img47/1990/m ... zy1jb5.jpg
- sereniarz(atom1)
- -#Weteran
- Posty: 2467
- Rejestracja: 2005-07-28, 23:41
- Lokalizacja: z Podlasia
- Kontakt:
dawno temu jak mialem malo lat to tak jezdzilem -raz ze na malych odcinkach 3km na zimnym silniku i tak ze przy 50 wrzucalem 4 i toczylem sie te 60, pewnego dnia wracam i nagle silnik traci moc, zrzucilem bieg nizej wkrecilem na obroty i jakod sie doturlalem, potem juz nie dal rady nawet rozrusznik zakrecic, przytarl sie na lozysku, nie widze innej przyczyny bo silnik byl we wzorowym stanie i z przebiegiem niecale 30 000, a oleju zawsze lalem wiecej i to mixolu
30 VI 1983 po 30 latach produkcji zaprzestano wytwarzania Syreny ;-(
http://img47.imageshack.us/img47/1990/m ... zy1jb5.jpg
http://img47.imageshack.us/img47/1990/m ... zy1jb5.jpg
- SUPER.DAWID
- -#Weteran
- Posty: 2045
- Rejestracja: 2006-01-17, 20:11
- Lokalizacja: Trzebinia-Małopolska
Obstawiam, że na ostatnim - tym najbliżej koła zamachowego.
NIECH MIXOL BEDZIE Z SYRENIARZAMI
http://syrena.gminanekla.pl/forum/viewt ... 048#189048
Syrena 104 AD 1966r
http://syrena.gminanekla.pl/forum/viewt ... 048#189048
Syrena 104 AD 1966r
- sereniarz(atom1)
- -#Weteran
- Posty: 2467
- Rejestracja: 2005-07-28, 23:41
- Lokalizacja: z Podlasia
- Kontakt:
kurde to juz zagadka bo nie pamietam ) jak kiedys pojde do garazu z czesciami to lukne na ten wal
30 VI 1983 po 30 latach produkcji zaprzestano wytwarzania Syreny ;-(
http://img47.imageshack.us/img47/1990/m ... zy1jb5.jpg
http://img47.imageshack.us/img47/1990/m ... zy1jb5.jpg
-
- Posty: 8
- Rejestracja: 2015-09-27, 06:59
- Lokalizacja: STRZELIN
Panowie--Mixol to jest wielkie gówno o czym pisywałem wielokrotnie. Syrena powinna chodzić na oleju Lux10. Czasem niektórzy dolewają : 50% mixolu + 50% Luxu.
Sam, mixol lejemy tylko do takich motorów , które mają gaźniki nietolerujące Luxu==bywa tak z WSK oraz silnikami do łodzi. W dodatku Mixol potrafi opaść na dno zbiornika i jeżeli nie rozmieszamy go ręcznie--to silnik się zaciera.
Takie doświadczenia mam z różnymi motorami--także do pilarek starego typu. Czyli--mixol się nie nadaje.
To co piszecie o zakresach prędkości, to są dane książkowe i ten "stary syreniarz" po prostu je jakby zacytował==ogólnie : silnik 2 suwowy lubi duże obroty bo wtedy się dobrze smaruje.
A owszem, pod warunkiem że mamy dobry olej a nie mixol.
Ja sporo km przejeździłem z prędkością 60 /g na 4 biegu ALE--jeździłem na LUXie. Gdybym to robił na mixolu byłoby pewnie po samochodzie. I w wypadku oleju Lux10 taka mała prędkość wystarczała do dobrego smarowania. Gdyby była wieksza to być może smarowanie byłoby jeszcze lepsze ALE-----ale to się sprawdza tylko w dobrych markach silników (SAAB) natomiast w skarpecie gdzie składano silniki młotkiem, dawanie na biegu 3 - 70 km / godz. po prostu zarypuje motor pomimo dobrego smarowania. Czyli Syreną trzeba jeździć tłusto i powoli.
Jak nie------- to będzie się zacierało
PS. opisywany tu przypadek musiał mieć jakąś przyczynę szczególną::
może dawno nie ruszana syrena miała nierozmieszany olej. Może śruba reg. gaźnika była wykręcona na 1,3--1,5 obrotu a nie na 2 obroty /są gaźniki nielubiące tego/, może rurka podająca paliwo do gaźnika ssała jakieś powietrze i szła już emulsja a nie paliwo =ciecz,
Może zapłon był za późny (==temperatura za wysoka w cyl.), może szło trochę boryga do cylindrów, a może w butelce był lewy Mixol podmieniony na stacji benz...... cholera wie.
Sam, mixol lejemy tylko do takich motorów , które mają gaźniki nietolerujące Luxu==bywa tak z WSK oraz silnikami do łodzi. W dodatku Mixol potrafi opaść na dno zbiornika i jeżeli nie rozmieszamy go ręcznie--to silnik się zaciera.
Takie doświadczenia mam z różnymi motorami--także do pilarek starego typu. Czyli--mixol się nie nadaje.
To co piszecie o zakresach prędkości, to są dane książkowe i ten "stary syreniarz" po prostu je jakby zacytował==ogólnie : silnik 2 suwowy lubi duże obroty bo wtedy się dobrze smaruje.
A owszem, pod warunkiem że mamy dobry olej a nie mixol.
Ja sporo km przejeździłem z prędkością 60 /g na 4 biegu ALE--jeździłem na LUXie. Gdybym to robił na mixolu byłoby pewnie po samochodzie. I w wypadku oleju Lux10 taka mała prędkość wystarczała do dobrego smarowania. Gdyby była wieksza to być może smarowanie byłoby jeszcze lepsze ALE-----ale to się sprawdza tylko w dobrych markach silników (SAAB) natomiast w skarpecie gdzie składano silniki młotkiem, dawanie na biegu 3 - 70 km / godz. po prostu zarypuje motor pomimo dobrego smarowania. Czyli Syreną trzeba jeździć tłusto i powoli.
Jak nie------- to będzie się zacierało
PS. opisywany tu przypadek musiał mieć jakąś przyczynę szczególną::
może dawno nie ruszana syrena miała nierozmieszany olej. Może śruba reg. gaźnika była wykręcona na 1,3--1,5 obrotu a nie na 2 obroty /są gaźniki nielubiące tego/, może rurka podająca paliwo do gaźnika ssała jakieś powietrze i szła już emulsja a nie paliwo =ciecz,
Może zapłon był za późny (==temperatura za wysoka w cyl.), może szło trochę boryga do cylindrów, a może w butelce był lewy Mixol podmieniony na stacji benz...... cholera wie.
Ja nie mam doświadczenia z tymi olejami ale patrząc na teoretyczne dane tzn. "tłustość" czyli technicznie mówiąc lepkość to wygląda to tak:
Lux10 - 10.6
Mixol Lotosu - 9.9
Mixol Orlenu - 6.6
Oczywiście im większy numer tym wyższa lepkość
Lux10 - 10.6
Mixol Lotosu - 9.9
Mixol Orlenu - 6.6
Oczywiście im większy numer tym wyższa lepkość
"Samochody Syrena nie są na pewno pojazdami na wskroś nowoczesnymi" mgr inż. Z. Glinka