104, 1971r.
- pietrekder
- -#Youngtimer
- Posty: 1106
- Rejestracja: 2013-06-01, 18:21
- Lokalizacja: Chrzanów
A ponoć takie przepracowane oleje zawierają jakieś związki siarki czy jakies kwasy, więc tez nie sa za dobre, więc należałoby zbadać dogłębnie sprawę.
No i racja, baranek zabezpiecza przed obiciem kamieni itd, ale jest suchy, dlatego na to ja nakładam jeszcze Dinitrol 4941 - wygląda jak bitex, taka gęsta smołowata czarna maź, ale jest silnie hydrofobowy i można pędzlem rozprowadzać. I tak, po nałożeniu nie twardnieje, tylko jest taki hmm, no czuć że nie jest to bardzo twarda powłoka. A ten środek do progów, to ma jedna wadę - przy rozprowadzaniu trzeba go podgrzać do temperatury 120*C
Testy takich środków: http://www.oldtimer-markt.de/sites/defa ... teil_1.pdf
Niestety po niemiecku
No i racja, baranek zabezpiecza przed obiciem kamieni itd, ale jest suchy, dlatego na to ja nakładam jeszcze Dinitrol 4941 - wygląda jak bitex, taka gęsta smołowata czarna maź, ale jest silnie hydrofobowy i można pędzlem rozprowadzać. I tak, po nałożeniu nie twardnieje, tylko jest taki hmm, no czuć że nie jest to bardzo twarda powłoka. A ten środek do progów, to ma jedna wadę - przy rozprowadzaniu trzeba go podgrzać do temperatury 120*C
Testy takich środków: http://www.oldtimer-markt.de/sites/defa ... teil_1.pdf
Niestety po niemiecku
Katalog części Syrena 105: https://www.dropbox.com/s/2ajw4ffagxqss ... 5.zip?dl=0
Schemat elektryczny 105/105L: https://www.dropbox.com/s/qa2cvfo25u3lj ... 0.PDF?dl=0
Schemat elektryczny 105/105L: https://www.dropbox.com/s/qa2cvfo25u3lj ... 0.PDF?dl=0
- SUPER.DAWID
- -#Weteran
- Posty: 2045
- Rejestracja: 2006-01-17, 20:11
- Lokalizacja: Trzebinia-Małopolska
Fakt że firma z jakiej pochodzi produkt ma duże znaczenie. Ja stosowałem konkretnie w srebrnej puszce, etykietka niebieska a napis "bitgum" pomarańczowy. Stosowałem go na fabryczny lakier zmatowiony we wnęki nadkolowe.
NIECH MIXOL BEDZIE Z SYRENIARZAMI
http://syrena.gminanekla.pl/forum/viewt ... 048#189048
Syrena 104 AD 1966r
http://syrena.gminanekla.pl/forum/viewt ... 048#189048
Syrena 104 AD 1966r
- syrena104bili
- -#Weteran
- Posty: 2021
- Rejestracja: 2010-03-14, 15:32
- Lokalizacja: Pionki
pietrekder pisze:A ponoć takie przepracowane oleje zawierają jakieś związki siarki czy jakies kwasy, więc tez nie sa za dobre, więc należałoby zbadać dogłębnie sprawę.
No i racja, baranek zabezpiecza przed obiciem kamieni itd, ale jest suchy, dlatego na to ja nakładam jeszcze Dinitrol 4941 - wygląda jak bitex, taka gęsta smołowata czarna maź, ale jest silnie hydrofobowy i można pędzlem rozprowadzać. I tak, po nałożeniu nie twardnieje, tylko jest taki hmm, no czuć że nie jest to bardzo twarda powłoka. A ten środek do progów, to ma jedna wadę - przy rozprowadzaniu trzeba go podgrzać do temperatury 120*C
Testy takich środków: http://www.oldtimer-markt.de/sites/defa ... teil_1.pdf
Niestety po niemiecku
to co opisujesz , to postaci starego flujdolu tez był czarny i tak jak mówisz nie zasychał , jak najbardziej dobra konserwacja , ale coby to nie było to i tak odpady z frakcji ropy naftowej
syrena 104 1972r - http://syrena.nekla.pl/forum/viewtopic.php?t=11318 ,syrena 105l 1977r - http://syrena.nekla.pl/forum/viewtopic.php?t=12229 , syrena 105l 1976r- http://syrena.gminanekla.pl/forum/viewtopic.php?t=13220 , komar 2320 1971r ,
Pietrek- zdjęcia pochodzą sprzed kilku miesięcy, aczkolwiek trzeba przyznać że Bili miał ostre tempo.Temat zabezpieczenia jeszcze powróci, ale na razie go zostawmy.
Lewa strona gotowa, zatem pora zająć się drugą:
Standardowo słupek nie istniał:
Ale za sprawą Patryka powstała taka reperaturka:
I gotowe:
Później przyszła kolej na próg i podciąg:
Koniec prac związanych z podłogą w kabinie:
I takie drobne odejście od oryginału, a właściwie rzecz ujmując poprawienie fabryki:
Zabezpieczenie przednich słupków:
C.D.N.
Lewa strona gotowa, zatem pora zająć się drugą:
Standardowo słupek nie istniał:
Ale za sprawą Patryka powstała taka reperaturka:
I gotowe:
Później przyszła kolej na próg i podciąg:
Koniec prac związanych z podłogą w kabinie:
I takie drobne odejście od oryginału, a właściwie rzecz ujmując poprawienie fabryki:
Zabezpieczenie przednich słupków:
C.D.N.
- CZESIO1958
- -#Stara Gwardia
- Posty: 4297
- Rejestracja: 2009-06-07, 19:20
- Lokalizacja: Mysłowice
ale tą przelotke to mogłes wyjąć
Twoj symbol WSK twój bak słodko zaokrąglony...
Dewiacji posiadania nie da się wyleczyć
mój mail:
motonita@syrena.biz
Dewiacji posiadania nie da się wyleczyć
mój mail:
motonita@syrena.biz
- syrena104bili
- -#Weteran
- Posty: 2021
- Rejestracja: 2010-03-14, 15:32
- Lokalizacja: Pionki
nie wyjmowałem bo nie chciałem żeby sie nalało mini do bagażnika , bo Mateusz chciał jak naj mniej inwazyjnie przeprowadzić ten remontmotonita pisze:ale tą przelotkę to mogłeś wyjąć
syrena 104 1972r - http://syrena.nekla.pl/forum/viewtopic.php?t=11318 ,syrena 105l 1977r - http://syrena.nekla.pl/forum/viewtopic.php?t=12229 , syrena 105l 1976r- http://syrena.gminanekla.pl/forum/viewtopic.php?t=13220 , komar 2320 1971r ,
- pietrekder
- -#Youngtimer
- Posty: 1106
- Rejestracja: 2013-06-01, 18:21
- Lokalizacja: Chrzanów
Oj a taśma malarska to od czego?
Ale dobra, nie czepiamy się Ważne że dziury są ładnie połatane i nie ma rdzy
Ale dobra, nie czepiamy się Ważne że dziury są ładnie połatane i nie ma rdzy
Katalog części Syrena 105: https://www.dropbox.com/s/2ajw4ffagxqss ... 5.zip?dl=0
Schemat elektryczny 105/105L: https://www.dropbox.com/s/qa2cvfo25u3lj ... 0.PDF?dl=0
Schemat elektryczny 105/105L: https://www.dropbox.com/s/qa2cvfo25u3lj ... 0.PDF?dl=0
- CZESIO1958
- -#Stara Gwardia
- Posty: 4297
- Rejestracja: 2009-06-07, 19:20
- Lokalizacja: Mysłowice
- syrena104bili
- -#Weteran
- Posty: 2021
- Rejestracja: 2010-03-14, 15:32
- Lokalizacja: Pionki
co tam dalej w temacie ??
syrena 104 1972r - http://syrena.nekla.pl/forum/viewtopic.php?t=11318 ,syrena 105l 1977r - http://syrena.nekla.pl/forum/viewtopic.php?t=12229 , syrena 105l 1976r- http://syrena.gminanekla.pl/forum/viewtopic.php?t=13220 , komar 2320 1971r ,
Z braku czasu nie dzieje się zbyt wiele, ale skoro pytasz
Walka u Patryka dobiegła końca:
Doszedłem do wniosku, że skoro buda jest już wyspawana to należałoby w jakiś sposób ją zabezpieczyć przed korozją. Dlatego 104ka trafiła do Kolegi który należycie się nią zajął. Jak widać na zdjęciach- kołyski poszły w ruch i cały spód został wypiaskowany. I tutaj muszę po raz kolejny pochylić czoła przed Patrykiem- po oczyszczeniu nie pokazała się żadna, nawet najmniejsza dziurka. A wierzcie mi że ta syrena nie dość że z kilku centrymetrową warstwą brudu to jeszcze dodatkowo kiedyś została zapaćkana jakimś mazidłem. Bili zna się na rzeczy!
W między czasie:
Walka u Patryka dobiegła końca:
Doszedłem do wniosku, że skoro buda jest już wyspawana to należałoby w jakiś sposób ją zabezpieczyć przed korozją. Dlatego 104ka trafiła do Kolegi który należycie się nią zajął. Jak widać na zdjęciach- kołyski poszły w ruch i cały spód został wypiaskowany. I tutaj muszę po raz kolejny pochylić czoła przed Patrykiem- po oczyszczeniu nie pokazała się żadna, nawet najmniejsza dziurka. A wierzcie mi że ta syrena nie dość że z kilku centrymetrową warstwą brudu to jeszcze dodatkowo kiedyś została zapaćkana jakimś mazidłem. Bili zna się na rzeczy!
W między czasie:
syrena to nie samochód.
- syreniarz1992
- -#Weteran
- Posty: 2631
- Rejestracja: 2005-01-24, 16:21
- Lokalizacja: Kraków