konserwacja progów

Wszystko to co nie pasuje do pozostałych działów
Awatar użytkownika
Marek.K.
-#Stara Gwardia
-#Stara Gwardia
Posty: 3989
Rejestracja: 2010-12-19, 17:41
Lokalizacja: Winda

konserwacja progów

Post autor: Marek.K. »

Siemka, macie jakiś dobry pomysł na porzadne zakonserwowanie porgów wenętrznych, podproży oraz zewnętrznych ?
chodzi mi o jakieś środki, łatwo rozprawadzajace się wewnatrnątrz, na razie mam fluidol i granivol 600

mozę coś innego ?
Gaz gaz gaz , wciskam do dechy gaz ,
Gaz gaz gaz , słychać syreny wrzask .


"Ja jestem chłop z Mazur,
I tak wołajcie na mnie - chłop z Mazur."
http://www.youtube.com/watch?v=OGXvxtiMOew :D
Awatar użytkownika
Wojt
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 2042
Rejestracja: 2005-05-02, 12:45
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Wojt »

Noxudol 750 - z inhibitorami korozji.
...no i poszedł biedaczysko, po szerokim szukać świecie czegoś, co jest bardzo blisko.
rolek
-#Junior
-#Junior
Posty: 110
Rejestracja: 2008-08-31, 12:56
Lokalizacja: Wyszków

Post autor: rolek »

Valvoline tectyl ml. Przetestowany działa bardzo dobrze i rzeczywiście wiąże się z rdzą.
Syrena 104 1966r
Polski Fiat 125p 1973r
Syrena 105 1975r
Fiat 126P 1986r
Awatar użytkownika
jawos
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 546
Rejestracja: 2008-12-29, 16:01
Lokalizacja: OBERSCHLESIEN

Post autor: jawos »

ja polecam zalanie smarem linowym :faja
PRLu wróć
junak M10
kopruszyna
MB W202
wołga M21
motorynka M2
dniepr MT16
Awatar użytkownika
Lesiu
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 2616
Rejestracja: 2010-01-10, 15:23
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: Lesiu »

rolek pisze:Valvoline tectyl ml. Przetestowany działa bardzo dobrze i rzeczywiście wiąże się z rdzą.
Polecam. Sprawdzone
Awatar użytkownika
KIEROWCA
-#Stara Gwardia
-#Stara Gwardia
Posty: 4555
Rejestracja: 2005-02-24, 23:43
Lokalizacja: PRL
Kontakt:

Post autor: KIEROWCA »

Mixol ze smarem grafitem. A łój barani to już klasyka tego Forum :ok3
::::Poradnik kompleksowej wiedzy syrenkowej ==UZUPEŁNIENIE GLINKI::::
===> http://chomikuj.pl/mariuszw2145/SYRENA <=== :dresiarz
::::Najljepsze jest nalanie do pełna w progi łoju baraniego na gorąco::::
Awatar użytkownika
SUPER.DAWID
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 2045
Rejestracja: 2006-01-17, 20:11
Lokalizacja: Trzebinia-Małopolska

Post autor: SUPER.DAWID »

Co roku 5 litrów przechodzonego oleju (nowego szkoda). Ile wykapie tyle wykapie reszta zostanie.
NIECH MIXOL BEDZIE Z SYRENIARZAMI
http://syrena.gminanekla.pl/forum/viewt ... 048#189048
Syrena 104 AD 1966r
Awatar użytkownika
eMO 1966
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 598
Rejestracja: 2006-07-12, 13:02
Lokalizacja: Ostrów Wlkp
Kontakt:

Post autor: eMO 1966 »

Taaaak... jasne. To już lepiej nie lać nic, niż lać zużyty olej.
Widziałem tak "konserwowane" auta... rdza była tłusta :devil3

Chyba, że to miał być żart? ;)
"Nie skarż się na nic, czemu nie musisz się poddawać"
------------------------------------------
http://forum.polskiedostawczaki.pl/
Awatar użytkownika
SUPER.DAWID
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 2045
Rejestracja: 2006-01-17, 20:11
Lokalizacja: Trzebinia-Małopolska

Post autor: SUPER.DAWID »

"eMO" zapraszam do Trzebini osobiście pokarzę samochody z 1990 i 1991 które są konserwowane TYLKO towotem i przechodzonym olejem. I gwarantuję, że wyglądają lepiej niż 90% syren, warszaw i całej reszty ustrojstwa konserwowanego metodami i środkami podanymi powyżej.
NIECH MIXOL BEDZIE Z SYRENIARZAMI
http://syrena.gminanekla.pl/forum/viewt ... 048#189048
Syrena 104 AD 1966r
jakosek
-#Nowy nabytek forum
-#Nowy nabytek forum
Posty: 81
Rejestracja: 2012-02-28, 21:12
Lokalizacja: Lubartów

Post autor: jakosek »

Moja warszawa zakonserwowana smarem z przechodzonym olejem zardzewiała powyżej linii tego zabezpieczenia - więc chyba jakoś działało. Szkoda tylko ze to było w progach zewnętrznych, w tym czasie w podłużnicach - podciągach czy jak je tam nazwać - szalała ruda. Im dalej to auto rozbieram to więcej dziwnych dziur i łatek odkrywam.

Ale czekam na odpowiedzi bo jak polepię to sam muszę czymś zabezpieczyć. Ciekaw jestem czy linia fertan + UBS220 się sprawdza. Sam fertan zastosowałem na większej części Warszawy i chyba działa - okaże się za kilka lat :grinser
Awatar użytkownika
eMO 1966
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 598
Rejestracja: 2006-07-12, 13:02
Lokalizacja: Ostrów Wlkp
Kontakt:

Post autor: eMO 1966 »

@ Dawid - Wcześniej nie wspomniałeś o towocie... :) A to sporo zmienia :piwo:
Ale porównywanie wozów z poczatku lat 90. do Syren i Warszaw... heh - za duzo "niuansów", czym, kiedy, co i jak kto konserwował ;) Jka nie rozbierął auta, nie dawął nowych blach również w konstrukcji... to dalej gniło co już zaczęlo, tylko wolniej.

Co do czegoś do profili zamkniętych, co naprawde daje radę... to Mike Sanders.

Z "domowych" sposobów - smary linowe i oleje - ale nadal upieram się przy świeżych (choć powinniśmy zaczać od ustalenia, czy chodzi o oleje silnikowe, czy prekąłdniowe, czy jeszcze inne - w sumie czepiam się tylko przepracowanych silnikowych).
"Nie skarż się na nic, czemu nie musisz się poddawać"
------------------------------------------
http://forum.polskiedostawczaki.pl/
Awatar użytkownika
pietrekder
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 1106
Rejestracja: 2013-06-01, 18:21
Lokalizacja: Chrzanów

Post autor: pietrekder »

Ja właśnie kupiłem 0.7kg puchę Mike'a Sandersa. W testach przeprowadzonych przez jakąś niemiecką firmę oldmobile był na 1 lub 2 miejscu.
Kłopotliwe może być jedynie to iż środek przed aplikacją należy rozgrzać do 120*C, ale mam nadzieję że tak zabezpieczone progi przeżyją dłużej.
BTW można to stosować także do ocynkowanych podciągów?
Awatar użytkownika
Marek.K.
-#Stara Gwardia
-#Stara Gwardia
Posty: 3989
Rejestracja: 2010-12-19, 17:41
Lokalizacja: Winda

Post autor: Marek.K. »

chłopaki, podajcie jakieś dwie nazwy, epoksyda oraz reaktywnego abym mógł położyć najpierw reaktywny na progi a potem epoksyd/masę uszczleniającą na spawy i potem potem epoxyd i bitgum

cioś takiego planuję, tylko reaktywnych mnogośc a chcę dosyć tanio i dobrze ;)
Gaz gaz gaz , wciskam do dechy gaz ,
Gaz gaz gaz , słychać syreny wrzask .


"Ja jestem chłop z Mazur,
I tak wołajcie na mnie - chłop z Mazur."
http://www.youtube.com/watch?v=OGXvxtiMOew :D
rolek
-#Junior
-#Junior
Posty: 110
Rejestracja: 2008-08-31, 12:56
Lokalizacja: Wyszków

Post autor: rolek »

Jak dajesz reaktywny to na niego kładziesz akrylowy, a epoksyd możesz kłaść dopiero na podkład akrylowy po uprzednim zmatowieniu. Jeśli zdarłeś cały lakier z progów oczyściłeś z rdzy, odtłuszczasz progi kładziesz dwie cienkie warstwy reaktywnego, dwie warstwy podkładu akrylowego na drugi dzień zmatowić włókniną i na to baranek, lub jakąś inną konserwacje.
Protect 340 podkład reaktywny novola
Protect 310 lub 330 podkład akrylowy novola
Protect 360 podkład epoksydowy novola
Syrena 104 1966r
Polski Fiat 125p 1973r
Syrena 105 1975r
Fiat 126P 1986r
Awatar użytkownika
Marek.K.
-#Stara Gwardia
-#Stara Gwardia
Posty: 3989
Rejestracja: 2010-12-19, 17:41
Lokalizacja: Winda

Post autor: Marek.K. »

rolek, o coś takiego mi chodziło :)
Gaz gaz gaz , wciskam do dechy gaz ,
Gaz gaz gaz , słychać syreny wrzask .


"Ja jestem chłop z Mazur,
I tak wołajcie na mnie - chłop z Mazur."
http://www.youtube.com/watch?v=OGXvxtiMOew :D
ODPOWIEDZ