Bębny hamulcowe - stary a nowy typ

(rama, zawieszenia, koła)
ODPOWIEDZ
mrtomjar
Posty: 9
Rejestracja: 2012-07-07, 16:34
Lokalizacja: Białystok

Bębny hamulcowe - stary a nowy typ

Post autor: mrtomjar »

Witam, na rynku można spotkać bębny hamulcowe w 2 typach:

Stary typ:
Obrazek

Nowy typ:
Obrazek


Różnica polega na tym, że rant bębna w starym typie jest w kształcie litery U, a w nowym typie w kształcie litery L.

Te 2 rodzaje chyba nie są współzamienne.
Ostatnio zmieniony 2014-07-18, 13:06 przez mrtomjar, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
motonita
Moderator
Moderator
Posty: 7472
Rejestracja: 2006-12-26, 08:53
Lokalizacja: Stalowa Wola
Kontakt:

Post autor: motonita »

a czemu nie sa??
Twoj symbol WSK twój bak słodko zaokrąglony...

Dewiacji posiadania nie da się wyleczyć

mój mail:
motonita@syrena.biz
mrtomjar
Posty: 9
Rejestracja: 2012-07-07, 16:34
Lokalizacja: Białystok

Post autor: mrtomjar »

Dostałem taką odpowiedź od kogoś, kto kupywał rzeczy ode mnie (akurat nie bębny). Trzeba jeszcze odpowiedzieć na pytanie, czemu konstruktorzy zmienili ten rant?
Awatar użytkownika
motonita
Moderator
Moderator
Posty: 7472
Rejestracja: 2006-12-26, 08:53
Lokalizacja: Stalowa Wola
Kontakt:

Post autor: motonita »

i jak rozróżnić ten rant
Twoj symbol WSK twój bak słodko zaokrąglony...

Dewiacji posiadania nie da się wyleczyć

mój mail:
motonita@syrena.biz
mrtomjar
Posty: 9
Rejestracja: 2012-07-07, 16:34
Lokalizacja: Białystok

Post autor: mrtomjar »

Jak sprawdzić? Trzeba spojrzeć na brzegi bębna, może pomóc taki przekrój:

Obrazek
PYJTERSON
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 501
Rejestracja: 2008-03-19, 16:34
Lokalizacja: Georgenberg

Re: Bębny hamulcowe - stary a nowy typ

Post autor: PYJTERSON »

mrtomjar pisze:Witam, na rynku można spotkać bębny hamulcowe w 2 typach:

Stary typ:
[url=http://obrazki.elektroda.pl/1279064800_1405676648_thumb.jpg]Obrazek[/url]

Nowy typ:
[url=http://obrazki.elektroda.pl/7292571600_1405676649_thumb.jpg]Obrazek[/url]


Różnica polega na tym, że rant bębna w starym typie jest w kształcie litery U, a w nowym typie w kształcie litery L.

Te 2 rodzaje nie są współzamienne!
Te dwa rodzaje bębnów można zakładać do syreny !!

różnica polega na tym że ten z jednym rantem jest od żuka , nysy, lublina i jest masywniejszy i cięższy , ale bez problemów go założysz i można śmigać.

( chyba że chodzi o oryginalność bębna, to ortodoksyjny syreniarz nie założy takiego nowego typu )

tak samo można z braku bębna tylnego, założyć bęben przedni i też będzie hamowało . ale tylnego już nie założysz na przód.
tyle w temacie
jeżdżę Syreną od urodzenia non stop....
To takie małe perpetuom mobile dolnej zwrotnicy, życie po życiu na wieki Syrena :)
http://images77.fotosik.pl/645/9e851aeb87c4a225med.jpg
Arturek
-#Junior
-#Junior
Posty: 186
Rejestracja: 2011-10-25, 17:27
Lokalizacja: Kraków

Re: Bębny hamulcowe - stary a nowy typ

Post autor: Arturek »

mrtomjar pisze:Witam, na rynku można spotkać bębny hamulcowe w 2 typach:

[...].
Witam

Ja bym podał inny podział:
a) starsze - mają otwory, na śruby do ściągania bębna (np. 104)
b) nowsze - nie mają gwintowanych otworów na wkręcenie ściągacza (np. 105)

pozdrawiam
Arturek
była Syrena 104, 105L oraz PF125p
mrtomjar
Posty: 9
Rejestracja: 2012-07-07, 16:34
Lokalizacja: Białystok

Post autor: mrtomjar »

Dziękuję za odpowiedzi.

Jaka jest różnica pomiędzy tymi bębnami?
Obrazek
Awatar użytkownika
CZESIO1958
-#Stara Gwardia
-#Stara Gwardia
Posty: 4293
Rejestracja: 2009-06-07, 19:20
Lokalizacja: Mysłowice

Post autor: CZESIO1958 »

Prawy jest stary typ ( pasuje na przód do Syreny)
Lewy to nowy typ . Możnaa jeszcze trafić bębny do Lublina.
Są podobne do nowego typu.
motomania na luzie
Awatar użytkownika
Magister
-#Stara Gwardia
-#Stara Gwardia
Posty: 4491
Rejestracja: 2007-04-26, 20:00
Lokalizacja: Chełmno
Kontakt:

Post autor: Magister »

lewy jest na tył do Syreny
PYJTERSON
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 501
Rejestracja: 2008-03-19, 16:34
Lokalizacja: Georgenberg

Post autor: PYJTERSON »

mrtomjar pisze:Dziękuję za odpowiedzi.

Jaka jest różnica pomiędzy tymi bębnami?
[url=http://obrazki.elektroda.pl/2557339800_1405682038_thumb.jpg]Obrazek[/url]
lewy jest współczesny i produkowany do żuków itp.
i cały jest wykonany z żeliwa ( lewy można zakładać do stry jako część zamienną)

prawy jest lekki i do syreny, środek ma wykonany z blachy , zalanej obręczą z żeliwa
mrtomjar pisze:Witam, na rynku można spotkać bębny hamulcowe w 2 typach:

Stary typ:
[url=http://obrazki.elektroda.pl/1279064800_1405676648_thumb.jpg]Obrazek[/url]

Nowy typ:
[url=http://obrazki.elektroda.pl/7292571600_1405676649_thumb.jpg]Obrazek[/url]


Różnica polega na tym, że rant bębna w starym typie jest w kształcie litery U, a w nowym typie w kształcie litery L.

Te 2 rodzaje chyba nie są współzamienne.
dobrze że już zmieniłeś wpis na ,,chyba"

Magister pisze:lewy jest na tył do Syreny
to jest żukowski i można zakładać na przód syry, ew. z braku laku i na tył


Arturek pisze:
mrtomjar pisze:Witam, na rynku można spotkać bębny hamulcowe w 2 typach:

[...].
Witam

Ja bym podał inny podział:
a) starsze - mają otwory, na śruby do ściągania bębna (np. 104)
b) nowsze - nie mają gwintowanych otworów na wkręcenie ściągacza (np. 105)

pozdrawiam
Arturek
Arturek masz racje, we wcześniejszych były 3 dodatkowe otwory z gwintem
jeżdżę Syreną od urodzenia non stop....
To takie małe perpetuom mobile dolnej zwrotnicy, życie po życiu na wieki Syrena :)
http://images77.fotosik.pl/645/9e851aeb87c4a225med.jpg
Krzysiek-96
Posty: 2
Rejestracja: 2013-11-19, 19:23
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: Krzysiek-96 »

Witam, jaka jest dopuszczalna średnica bębna (wewnątrz)
??
FSMsyrena105
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 473
Rejestracja: 2014-09-10, 20:20
Lokalizacja: wielkopolska

Post autor: FSMsyrena105 »

Wymiar nominalny ma średnicę 280mm a zuźycie maxymalne 0, 6mm. Dotyczy przodu i tyłu.
ODPOWIEDZ