SYRENA 104 z 1966r

Relacje z przeprowadzonych remontów.
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
SyrHarMer
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 2528
Rejestracja: 2015-12-29, 18:13
Lokalizacja: Wolsztyn

Post autor: SyrHarMer »

Tomasz, Zawsze wierzyłem i wierzę w Twoje dobre intencje i fachowość !!!Jednak tarczą listkową nie wszędzie dojdziesz na nowo wykonanej podłodze ! Ja jednak optuję, tam gdzie można (wiadomo dach, błotniki itp) nie można, a przynajmniej nie powinno się piaskować !!! Podłoga nowo wykonana na dzień dobry jest z grubszej blachy. Piaskowaniem zwalisz całą tkz. apreturę nowej blachy, z koloru sinego dostanie kolor czystego metalu (biały), po piaskowaniu zostaną mikropory, co też jeszcze zwiększy przyczepność podkładu, po piaskowaniu też praktycznie jest odtłuszczona ! Czyli w zasadzie same "ZA" piaskowaniem ! No i najważniejsze piasek dojdzie zdecydowanie na pewno wszędzie !
Roman roman.bloszyk@gmail.com 799 860 545

KATALOGI CZĘŚCI ZAMIENNYCH
Syrena 100, 101, 102 na płycie CD
Wydanie I 1959r i wydanie II 1962r

KOSZULKI Z NADRUKIEM
Dla Syreniarzy - wszystkie modele i roczniki
i dziewęć pozostałych aut z PRL
czeresss
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 1263
Rejestracja: 2016-01-09, 07:29
Lokalizacja: Wiśniowa

Post autor: czeresss »

Zgadzam się z przedmówcą. Nikt nie deprecionuje kunsztu i fachowej ręki Tomka. Nie zmienia to jednak faktu, że piaskowanie jest nieporównywalnie lepszą metodą. To, co już w tej kwestii napisałem nie wziąłem z własnej (skądinąd kiepskiej) głowy, ale podparłem się moim doświadczeniem z piaskowanie i wiedzą otrzymaną od człowieka, który zawodowo zajmuje się zagadnieniami technicznymi i praktyką.
Czy to Ptak? Samolot? Nie! To Syrena szosą mknie.

http://syrena.gminanekla.pl/forum/viewt ... sc&start=0
Awatar użytkownika
Tomasz
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 2334
Rejestracja: 2006-11-21, 11:38
Lokalizacja: Bełdów

Post autor: Tomasz »

SyrHarMer pisze:Jednak tarczą listkową nie wszędzie dojdziesz na nowo wykonanej podłodze
Tu bym polemizował. Blacha była w ten sposób "otwierana" przed dorobieniem danego elementu podłogi gdy była jeszcze płaska. Chodzi mi tylko o to, że w tym przypadku nie ma konieczności piaskowania całej podłogi, a Dawid zrobi jak uważa. Dla mnie ta kwiestia "problemowa" to pikuś, wręcz śmiech (fakt, że o takiej pierdółce jest pisane już tyle kwiecistych postów)..
Problemy i zmora dopiero się zacznie... Ciekawe co wtedy . . :smiech
Awatar użytkownika
SyrHarMer
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 2528
Rejestracja: 2015-12-29, 18:13
Lokalizacja: Wolsztyn

Post autor: SyrHarMer »

Tomasz, Jeżeli szlifowałeś całe arkusze przed cięciem, gięciem i zgrzewaniem to zmienia postać rzeczy ! Są różne szkoły (teorie), co jednak nie zmienia faktu, że mimo wszystko ja optuję za wypiaskowaniem - dlaczego ? ano pisałem o tym w poprzednim poście !!! Generalnie można przyjąć, że najlepiej byłoby całą nowo wykonaną podłogę przed wspawaniem do karoserii po prostu dać do ocynku !
Upierdliwi zaraz powiedzą po co generować następne koszty skoro i tak generalnie jeżdzimy tylko latem (z drobnymi wyjątkami) ? Ale jednak wybór pozostawmy właścicielom naszych SYRENEK !!!
No i fakt PROBLEMY I ZMORA DOPIERO SIĘ ZACZNIE nie da się ukryć !
Roman roman.bloszyk@gmail.com 799 860 545

KATALOGI CZĘŚCI ZAMIENNYCH
Syrena 100, 101, 102 na płycie CD
Wydanie I 1959r i wydanie II 1962r

KOSZULKI Z NADRUKIEM
Dla Syreniarzy - wszystkie modele i roczniki
i dziewęć pozostałych aut z PRL
Awatar użytkownika
Maciej HYsa
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 678
Rejestracja: 2012-07-30, 11:57
Lokalizacja: Biłgoraj

Post autor: Maciej HYsa »

Jakby jeszcze ksiądz pokropił to też by nie zaszkodziło. To dużo nie kosztuje.
SYRENA 101 1961 r. "długa klapa"
SYRENA 104 1967 r.
SYRENA R20 1979 r.
SYRENA 105 1978 r.
KOMAR SPORT 2361 1972 r.
SIMSON SR2 1958 r.
Piaggio Bravo Ciao 1980 r.

Syrena jest bogiem, jazda nałogiem, remont podstawą a reszta zabawą :D
Mariusz
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 2197
Rejestracja: 2006-01-05, 19:10
Lokalizacja: Bielsko - Biała

Post autor: Mariusz »

Wolę ocynkować...niż....
SyrenaBielskoklub
zapraszam też na:
www.martech.bielsko.pl
www.polmozbytbielsko.pl pierwszy i jedyny prawdziwy sklep z częściami do Syreny.
czeresss
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 1263
Rejestracja: 2016-01-09, 07:29
Lokalizacja: Wiśniowa

Post autor: czeresss »

Maciej HYsa pisze:Jakby jeszcze ksiądz pokropił to też by nie zaszkodziło.
A ja jestem jak najbardziej za!
Czy to Ptak? Samolot? Nie! To Syrena szosą mknie.

http://syrena.gminanekla.pl/forum/viewt ... sc&start=0
Awatar użytkownika
suchy
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 1585
Rejestracja: 2009-01-06, 15:29
Lokalizacja: Kielce

Post autor: suchy »

SyrHarMer pisze: podłogę przed wspawaniem do karoserii po prostu dać do ocynku !
Niby tak, ale i tak najpierw zacznie rdzewieć na spawach, więc na jedno chyba wyjdzie.

Chyba, żeby całą budę dać do ocynku ogniowego,robił ktoś tak? Bo galwanicznie, chyba tak się nie da?
Syrena 105L 1980
1938 NSU 251 OSL
1956 Iż 49
1962 Junak M10
1979 2x Jawa Mustang
197... Komar
czeresss
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 1263
Rejestracja: 2016-01-09, 07:29
Lokalizacja: Wiśniowa

Post autor: czeresss »

Ogniowo tym bardziej nie można, bo dach zostanie tak pomarszczony, że masakra. Poza tym po ogniowym zostają grube naciski, otwory się zalewają i wiele innych nieciekawych historii.
Czy to Ptak? Samolot? Nie! To Syrena szosą mknie.

http://syrena.gminanekla.pl/forum/viewt ... sc&start=0
Awatar użytkownika
SyrHarMer
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 2528
Rejestracja: 2015-12-29, 18:13
Lokalizacja: Wolsztyn

Post autor: SyrHarMer »

Niech się nikt nie łudzi, że ocynk podłogi rozwiązuje cały problem RUDEJ !
Konswerwację niestety też trzeba by było zrobić ! NIE MA LEKKO !!!
Pociechą mogło by być to , że po tych zabiegach trochę dłużej to potrzyma ! :szampan :szampan :szampan
Roman roman.bloszyk@gmail.com 799 860 545

KATALOGI CZĘŚCI ZAMIENNYCH
Syrena 100, 101, 102 na płycie CD
Wydanie I 1959r i wydanie II 1962r

KOSZULKI Z NADRUKIEM
Dla Syreniarzy - wszystkie modele i roczniki
i dziewęć pozostałych aut z PRL
Awatar użytkownika
syreniarz1992
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 2631
Rejestracja: 2005-01-24, 16:21
Lokalizacja: Kraków

Post autor: syreniarz1992 »

jak już tak kombinujecie, to piaskowanie i kataforeza w lublinie. Ale jaki to ma sens, jak 99% syren u pasjonatów stoi w garażu? To tu wystarczy druciak, cortanin, corizon i renolak. I przy prawidłowej technologii będzie wyglądało tak samo i też nas wszystkich przetrzyma.

Pozdrawiam
Awatar użytkownika
SUPER.DAWID
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 2045
Rejestracja: 2006-01-17, 20:11
Lokalizacja: Trzebinia-Małopolska

Post autor: SUPER.DAWID »

Aktualizacji mniej bo i robota przy karoserii bardziej czaso-chłonna. Niewiele się zrobi a kilka dniówek trzeba poświęcić. I tak na przykład na dorobienie dwóch profili zeszło mi łacznie około 8-10 godzin pracy ciągłej. Nie liczę tu wtopienia lub raczej nauki z profilem giętym młotkiem.
Profil giety młotkiem z technicznego punktu widzenia był by nawet lepszy niż te obecnie dorobione bo był ocynkowany. Natomiast estetycznie wolał bym lepiej zaspawać dziury i ubytki w starych i wyglądowo było by lepiej.

Od lewej:
1) Stary profil wycięty z samochodu.
2) Profil gięty młotkiem.
3) Półfabrykat docięty na długość.
4) Gotowy element przygotowany do malowania i montażu do samochodu.

ObrazekObrazek


Tu podobnie jak wyżej. Ale w porównaniu ze strona lewą. O dziwo gorszą niż prawa.

ObrazekObrazek
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
NIECH MIXOL BEDZIE Z SYRENIARZAMI
http://syrena.gminanekla.pl/forum/viewt ... 048#189048
Syrena 104 AD 1966r
czeresss
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 1263
Rejestracja: 2016-01-09, 07:29
Lokalizacja: Wiśniowa

Post autor: czeresss »

Dawid - Ty chyba lubisz orobić się bez potrzeby. I efekt estetyczny bicia młotkiem po tym celowniku jest marny (nie wspominając o potrzebnym na taką operację czasie).

Kup lepiej profil zamknięty o odpowiednich rozmiarach. Na ściance ze szwem po prawej i lewej stronie zarysuj jakiej szerokości mają być te wypusty. Środek wycinasz cienką tarczą i w 5 min masz śliczny, prosty kształtownik - jak oryginał.
Czy to Ptak? Samolot? Nie! To Syrena szosą mknie.

http://syrena.gminanekla.pl/forum/viewt ... sc&start=0
Awatar użytkownika
SUPER.DAWID
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 2045
Rejestracja: 2006-01-17, 20:11
Lokalizacja: Trzebinia-Małopolska

Post autor: SUPER.DAWID »

Tak też chciałem zrobić. Ale na największym składzie stali w okolicy niestety nie było profilu zamkniętego nawet zbliżonego wymiarem (Interesowała mnie dokładność 1-2mm). Wszystko było sporo większe lub mniejsze.
Profil wycięty z syreny ma bardzo dziwne wymiary bo ma 36,5mm szerokości i 11mm wysokości. Skrzydełka na 4mm. Natomiast profile zamknięte miały wymiary o pełnych cm. Tak więc wymiar najbliższy ale większy miał 40x20mm czyli sporo za dużo.
Dla tego zapadła decyzja o kupieniu C-ownika 40x20mm zimno giętego i przerobieniu go na potrzebne wymiary.
Efekt według mnie jest bardzo dobry.
NIECH MIXOL BEDZIE Z SYRENIARZAMI
http://syrena.gminanekla.pl/forum/viewt ... 048#189048
Syrena 104 AD 1966r
Awatar użytkownika
SyrHarMer
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 2528
Rejestracja: 2015-12-29, 18:13
Lokalizacja: Wolsztyn

Post autor: SyrHarMer »

Można jeszcze trochę inaczej : np.
U nas jest producent kotłów grzewczych do C.O. Taka firma posiada na swoim wyposażeniu sprzęt taki jak :gilotyny do 4 m cięcia, zaginarki o tych samych parametrach no i : -utną z całego arkusza blachy (na prawdę dużego) pasek blachy o obojętnie jakiej grubości, - potem zaginarka wykona resztę pracy. EFEKT FABRYCZNY ORYGINAŁ !!! :ok3
Pozostaje ucięcie od długości !!! :piwo:
Roman roman.bloszyk@gmail.com 799 860 545

KATALOGI CZĘŚCI ZAMIENNYCH
Syrena 100, 101, 102 na płycie CD
Wydanie I 1959r i wydanie II 1962r

KOSZULKI Z NADRUKIEM
Dla Syreniarzy - wszystkie modele i roczniki
i dziewęć pozostałych aut z PRL
ODPOWIEDZ