Ustawienie przegubów

(rama, zawieszenia, koła)
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
michalalex
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 1651
Rejestracja: 2012-03-21, 20:43
Lokalizacja: Okolice Krakowa

Ustawienie przegubów

Post autor: michalalex »

Mam pytanie czy ważne jest ustawienie przegubów równobieżnych względem krzyżakowych, czy wystarczy wsadzić je na chybił trafił? W Glince w sumie nic nie znalazłem na ten temat. Chodzi mi o to żeby było jak najmniejsze zużycie i bicie kierownicy.
Syrena 104, Syrena Bosto
Awatar użytkownika
jawos
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 546
Rejestracja: 2008-12-29, 16:01
Lokalizacja: OBERSCHLESIEN

Post autor: jawos »

na przemian muszą być załużmy że przy skrzyni krzyżak jest ponowo to przy zwrocie na leżąco ma być
PRLu wróć
junak M10
kopruszyna
MB W202
wołga M21
motorynka M2
dniepr MT16
Awatar użytkownika
Magister
-#Stara Gwardia
-#Stara Gwardia
Posty: 4491
Rejestracja: 2007-04-26, 20:00
Lokalizacja: Chełmno
Kontakt:

Post autor: Magister »

Jeśli masz dużą Glinkę to tam jest rysunek.
Awatar użytkownika
michalalex
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 1651
Rejestracja: 2012-03-21, 20:43
Lokalizacja: Okolice Krakowa

Post autor: michalalex »

Ustawiłem je dzisiaj wg rysunku z Glinki. Ile tam smaru ma być? Oblepiłem cały przegub smarem, ale może trzeba zawalić smarem całą osłonę?
Syrena 104, Syrena Bosto
Awatar użytkownika
Magister
-#Stara Gwardia
-#Stara Gwardia
Posty: 4491
Rejestracja: 2007-04-26, 20:00
Lokalizacja: Chełmno
Kontakt:

Post autor: Magister »

Smar sam już się rozprowadzi.
Awatar użytkownika
Lesiu
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 2616
Rejestracja: 2010-01-10, 15:23
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: Lesiu »

michalalex, tam z tego co wiem to ma być smar rozrobiony z olejem lux.
Awatar użytkownika
Kozak90
Moderator
Moderator
Posty: 3229
Rejestracja: 2011-04-25, 12:59
Lokalizacja: Pieńsk

Post autor: Kozak90 »

Lesiu ma rację ,z olejem będzie na postoju ściekać i smarować. A bez oleju narzuci na oslone i smarowanie marne.
Awatar użytkownika
Mateusz
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 2377
Rejestracja: 2005-11-21, 10:55
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Mateusz »

Czeka mnie wymiana przegubów (komplet krzyżaków i homokinetycznych) w 104ce. Dlatego przy okazji chciałem się zapytać czy znacie jakiś zabieg zwiększający ich skuteczność, zniwelowanie niedoróbek, etc. Kiedyś czytałem o wygładzeniu rantów w homokinetykach.
W skrócie rzecz ujmując- na co zwrócić uwagę, jak zmontować żeby służyło w miarę bezproblemowo?
Awatar użytkownika
michalalex
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 1651
Rejestracja: 2012-03-21, 20:43
Lokalizacja: Okolice Krakowa

Post autor: michalalex »

Czytałem całą recepturę na zrobienie mieszaniny smarnej do przegubów w Glince, ale ze względu na problemy ze zdobyciem niektórych składników kupiłem specjalny smar do przegubów na polmozbytbielsko.pl. Jest on dedykowany do współczesnych przegubów, ale jakieś pokrewieństwo między nimi chyba jest? Teraz jest zimno i smar jest dość gęsty, a jak będzie cieplej może będzie lepszy?
Mam go może jakoś rozbełtać z olejem? Czy wstrzyknąć trochę oleju pod osłonę? Boję się, że jak będzie za rzadki to wyjdzie na szczęki hamulcowe. Mojemu dziadkowi się tak zrobiło w 103 i ledwo wyhamował.
Syrena 104, Syrena Bosto
Awatar użytkownika
Lesiu
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 2616
Rejestracja: 2010-01-10, 15:23
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: Lesiu »

michalalex, wstrzyknij trochę miksolu pod osłonę i powinno być dobrze.
Awatar użytkownika
SZTYC
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 330
Rejestracja: 2006-09-24, 19:48
Lokalizacja: Ruda Śl.

Post autor: SZTYC »

Mateusz pisze:Czeka mnie wymiana przegubów (komplet krzyżaków i homokinetycznych) w 104ce. Dlatego przy okazji chciałem się zapytać czy znacie jakiś zabieg zwiększający ich skuteczność, zniwelowanie niedoróbek, etc. Kiedyś czytałem o wygładzeniu rantów w homokinetykach.
W skrócie rzecz ujmując- na co zwrócić uwagę, jak zmontować żeby służyło w miarę bezproblemowo?
Taki stary syreniarz i o takie rzeczy pyta ????????????
Jak ty czytaleś forum przez te siedem lat ??????
A z jakiego powodu czeka Cię wymiana , robisz to ze wzgledu na przebieg czy ze względu na upływ czasu a może z nudów ????
Syrena 105L /83 poszła do Wheler dealer
Moskwicz 403/64 zarejestrowany na zabytek
Syrena Bosto/82 już dotarta
Moskwicz 408/68 jest w proszku
Awatar użytkownika
KIEROWCA
-#Stara Gwardia
-#Stara Gwardia
Posty: 4555
Rejestracja: 2005-02-24, 23:43
Lokalizacja: PRL
Kontakt:

Post autor: KIEROWCA »

michalalex pisze:Czytałem całą recepturę na zrobienie mieszaniny smarnej do przegubów w Glince, ale ze względu na problemy ze zdobyciem niektórych składników kupiłem specjalny smar do przegubów na polmozbytbielsko.pl. Jest on dedykowany do współczesnych przegubów, ale jakieś pokrewieństwo między nimi chyba jest? Teraz jest zimno i smar jest dość gęsty, a jak będzie cieplej może będzie lepszy?
====Temat starszy od węgla heheh :grinser Tam przynajmniej raz do roku dajemy tzw. "zastrzyk z Mixolu w kondona" :D Tak to się fachowo zwie.

Nieco dokładniejszy opis =====TUTAJ

Pozdro i piweczko :piwo:
Ostatnio zmieniony 2013-02-24, 17:14 przez KIEROWCA, łącznie zmieniany 1 raz.
::::Poradnik kompleksowej wiedzy syrenkowej ==UZUPEŁNIENIE GLINKI::::
===> http://chomikuj.pl/mariuszw2145/SYRENA <=== :dresiarz
::::Najljepsze jest nalanie do pełna w progi łoju baraniego na gorąco::::
Awatar użytkownika
anabol
-#Administrator
-#Administrator
Posty: 3145
Rejestracja: 2008-11-17, 12:10
Lokalizacja: Białobrzegi n Pilicą
Kontakt:

Post autor: anabol »

A z jakiego powodu czeka Cię wymiana , robisz to ze wzgledu na przebieg czy ze względu na upływ czasu a może z nudów ????
zapewne na luzy i dość mocne szarpanie
O czystość forumowych szeregów dbają specjalnie przeszkoleni funkcjonariusze spraw wewnętrznych - moderatorzy.

>wujek Sławek<
Awatar użytkownika
Mateusz
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 2377
Rejestracja: 2005-11-21, 10:55
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Mateusz »

SZTYC pisze:
Mateusz pisze:Czeka mnie wymiana przegubów (komplet krzyżaków i homokinetycznych) w 104ce. Dlatego przy okazji chciałem się zapytać czy znacie jakiś zabieg zwiększający ich skuteczność, zniwelowanie niedoróbek, etc. Kiedyś czytałem o wygładzeniu rantów w homokinetykach.
W skrócie rzecz ujmując- na co zwrócić uwagę, jak zmontować żeby służyło w miarę bezproblemowo?
Taki stary syreniarz i o takie rzeczy pyta ????????????
Jak ty czytaleś forum przez te siedem lat ??????
A z jakiego powodu czeka Cię wymiana , robisz to ze wzgledu na przebieg czy ze względu na upływ czasu a może z nudów ????
Wiem jak to złożyć, ale tak mnie jakoś wychowali żeby nie zgrywać najmądrzejszego i umieć słuchać bardziej doświadczonych. Cennych rad nigdy za wiele...
Awatar użytkownika
SZTYC
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 330
Rejestracja: 2006-09-24, 19:48
Lokalizacja: Ruda Śl.

Post autor: SZTYC »

Nie ma co się unosić, ja też wszystkiego nie wiem choć grzebię się w tym już siedem lat.
Ale z całym szacunkiem jeszcze nie słyszałem i nie widziałem żeby ktoś wymieniał przeguby i krzyżaki z innego powodu niż pęknięcie więc stąd moje wielkie zdziwienie, ale jak mówię może o czymś nie wiem. Zrobiłem ok. 25 tyś na jednej i parę tyś. na drugiej syrenie rozbierając i składając przy różnych okazjach przeguby nie dlatego że któryś był uszkodzony
/ zawsze się obawiałem tego ale opowieści o pękających przegubach uważam za grubo przesadzone/
tylko przy wymianie łożysk i z moich obserwacji jeżeli chodzi o luz jak pisze kolega wyżej to stwierdzam że wybijają się te płaskie zakończenia półosi i czopa które wchodzą w przegób ale to też nie dzieje się co 1000km. i nawet jak poskładałem wszystko od skrzyni biegów po łożyska nowe to i tak syrena jeździła jak syrena.
Jedyną poprawą jest założenie kulowych przegubów i takie mam teraz w bosto ale kolosalnej poprawy na kierownicy nie czuje, może jeszcze zmiana krzyżaków na kulowe tak jak ma kolega Marcin coś da.
Jeżeli nie mam racji niech mnie ktoś poprawi.
Syrena 105L /83 poszła do Wheler dealer
Moskwicz 403/64 zarejestrowany na zabytek
Syrena Bosto/82 już dotarta
Moskwicz 408/68 jest w proszku
ODPOWIEDZ