Ustawienie przegubów
- michalalex
- -#Weteran
- Posty: 1651
- Rejestracja: 2012-03-21, 20:43
- Lokalizacja: Okolice Krakowa
Ustawienie przegubów
Mam pytanie czy ważne jest ustawienie przegubów równobieżnych względem krzyżakowych, czy wystarczy wsadzić je na chybił trafił? W Glince w sumie nic nie znalazłem na ten temat. Chodzi mi o to żeby było jak najmniejsze zużycie i bicie kierownicy.
Syrena 104, Syrena Bosto
Jeśli masz dużą Glinkę to tam jest rysunek.
Syrena 105 naprawdę wspaniała
http://syrena.gminanekla.pl/forum/viewt ... ght=#62854
Syrena R20 i remont
http://syrena.gminanekla.pl/forum/viewt ... ght=#68812
http://syrena.gminanekla.pl/forum/viewtopic.php?t=8762
http://syrena.gminanekla.pl/forum/viewt ... ght=#62854
Syrena R20 i remont
http://syrena.gminanekla.pl/forum/viewt ... ght=#68812
http://syrena.gminanekla.pl/forum/viewtopic.php?t=8762
- michalalex
- -#Weteran
- Posty: 1651
- Rejestracja: 2012-03-21, 20:43
- Lokalizacja: Okolice Krakowa
Smar sam już się rozprowadzi.
Syrena 105 naprawdę wspaniała
http://syrena.gminanekla.pl/forum/viewt ... ght=#62854
Syrena R20 i remont
http://syrena.gminanekla.pl/forum/viewt ... ght=#68812
http://syrena.gminanekla.pl/forum/viewtopic.php?t=8762
http://syrena.gminanekla.pl/forum/viewt ... ght=#62854
Syrena R20 i remont
http://syrena.gminanekla.pl/forum/viewt ... ght=#68812
http://syrena.gminanekla.pl/forum/viewtopic.php?t=8762
Czeka mnie wymiana przegubów (komplet krzyżaków i homokinetycznych) w 104ce. Dlatego przy okazji chciałem się zapytać czy znacie jakiś zabieg zwiększający ich skuteczność, zniwelowanie niedoróbek, etc. Kiedyś czytałem o wygładzeniu rantów w homokinetykach.
W skrócie rzecz ujmując- na co zwrócić uwagę, jak zmontować żeby służyło w miarę bezproblemowo?
W skrócie rzecz ujmując- na co zwrócić uwagę, jak zmontować żeby służyło w miarę bezproblemowo?
- michalalex
- -#Weteran
- Posty: 1651
- Rejestracja: 2012-03-21, 20:43
- Lokalizacja: Okolice Krakowa
Czytałem całą recepturę na zrobienie mieszaniny smarnej do przegubów w Glince, ale ze względu na problemy ze zdobyciem niektórych składników kupiłem specjalny smar do przegubów na polmozbytbielsko.pl. Jest on dedykowany do współczesnych przegubów, ale jakieś pokrewieństwo między nimi chyba jest? Teraz jest zimno i smar jest dość gęsty, a jak będzie cieplej może będzie lepszy?
Mam go może jakoś rozbełtać z olejem? Czy wstrzyknąć trochę oleju pod osłonę? Boję się, że jak będzie za rzadki to wyjdzie na szczęki hamulcowe. Mojemu dziadkowi się tak zrobiło w 103 i ledwo wyhamował.
Mam go może jakoś rozbełtać z olejem? Czy wstrzyknąć trochę oleju pod osłonę? Boję się, że jak będzie za rzadki to wyjdzie na szczęki hamulcowe. Mojemu dziadkowi się tak zrobiło w 103 i ledwo wyhamował.
Syrena 104, Syrena Bosto
Taki stary syreniarz i o takie rzeczy pyta ????????????Mateusz pisze:Czeka mnie wymiana przegubów (komplet krzyżaków i homokinetycznych) w 104ce. Dlatego przy okazji chciałem się zapytać czy znacie jakiś zabieg zwiększający ich skuteczność, zniwelowanie niedoróbek, etc. Kiedyś czytałem o wygładzeniu rantów w homokinetykach.
W skrócie rzecz ujmując- na co zwrócić uwagę, jak zmontować żeby służyło w miarę bezproblemowo?
Jak ty czytaleś forum przez te siedem lat ??????
A z jakiego powodu czeka Cię wymiana , robisz to ze wzgledu na przebieg czy ze względu na upływ czasu a może z nudów ????
Syrena 105L /83 poszła do Wheler dealer
Moskwicz 403/64 zarejestrowany na zabytek
Syrena Bosto/82 już dotarta
Moskwicz 408/68 jest w proszku
Moskwicz 403/64 zarejestrowany na zabytek
Syrena Bosto/82 już dotarta
Moskwicz 408/68 jest w proszku
====Temat starszy od węgla heheh Tam przynajmniej raz do roku dajemy tzw. "zastrzyk z Mixolu w kondona" Tak to się fachowo zwie.michalalex pisze:Czytałem całą recepturę na zrobienie mieszaniny smarnej do przegubów w Glince, ale ze względu na problemy ze zdobyciem niektórych składników kupiłem specjalny smar do przegubów na polmozbytbielsko.pl. Jest on dedykowany do współczesnych przegubów, ale jakieś pokrewieństwo między nimi chyba jest? Teraz jest zimno i smar jest dość gęsty, a jak będzie cieplej może będzie lepszy?
Nieco dokładniejszy opis =====TUTAJ
Pozdro i piweczko
Ostatnio zmieniony 2013-02-24, 17:14 przez KIEROWCA, łącznie zmieniany 1 raz.
::::Poradnik kompleksowej wiedzy syrenkowej ==UZUPEŁNIENIE GLINKI::::
===> http://chomikuj.pl/mariuszw2145/SYRENA <===
::::Najljepsze jest nalanie do pełna w progi łoju baraniego na gorąco::::
===> http://chomikuj.pl/mariuszw2145/SYRENA <===
::::Najljepsze jest nalanie do pełna w progi łoju baraniego na gorąco::::
Wiem jak to złożyć, ale tak mnie jakoś wychowali żeby nie zgrywać najmądrzejszego i umieć słuchać bardziej doświadczonych. Cennych rad nigdy za wiele...SZTYC pisze:Taki stary syreniarz i o takie rzeczy pyta ????????????Mateusz pisze:Czeka mnie wymiana przegubów (komplet krzyżaków i homokinetycznych) w 104ce. Dlatego przy okazji chciałem się zapytać czy znacie jakiś zabieg zwiększający ich skuteczność, zniwelowanie niedoróbek, etc. Kiedyś czytałem o wygładzeniu rantów w homokinetykach.
W skrócie rzecz ujmując- na co zwrócić uwagę, jak zmontować żeby służyło w miarę bezproblemowo?
Jak ty czytaleś forum przez te siedem lat ??????
A z jakiego powodu czeka Cię wymiana , robisz to ze wzgledu na przebieg czy ze względu na upływ czasu a może z nudów ????
Nie ma co się unosić, ja też wszystkiego nie wiem choć grzebię się w tym już siedem lat.
Ale z całym szacunkiem jeszcze nie słyszałem i nie widziałem żeby ktoś wymieniał przeguby i krzyżaki z innego powodu niż pęknięcie więc stąd moje wielkie zdziwienie, ale jak mówię może o czymś nie wiem. Zrobiłem ok. 25 tyś na jednej i parę tyś. na drugiej syrenie rozbierając i składając przy różnych okazjach przeguby nie dlatego że któryś był uszkodzony
/ zawsze się obawiałem tego ale opowieści o pękających przegubach uważam za grubo przesadzone/
tylko przy wymianie łożysk i z moich obserwacji jeżeli chodzi o luz jak pisze kolega wyżej to stwierdzam że wybijają się te płaskie zakończenia półosi i czopa które wchodzą w przegób ale to też nie dzieje się co 1000km. i nawet jak poskładałem wszystko od skrzyni biegów po łożyska nowe to i tak syrena jeździła jak syrena.
Jedyną poprawą jest założenie kulowych przegubów i takie mam teraz w bosto ale kolosalnej poprawy na kierownicy nie czuje, może jeszcze zmiana krzyżaków na kulowe tak jak ma kolega Marcin coś da.
Jeżeli nie mam racji niech mnie ktoś poprawi.
Ale z całym szacunkiem jeszcze nie słyszałem i nie widziałem żeby ktoś wymieniał przeguby i krzyżaki z innego powodu niż pęknięcie więc stąd moje wielkie zdziwienie, ale jak mówię może o czymś nie wiem. Zrobiłem ok. 25 tyś na jednej i parę tyś. na drugiej syrenie rozbierając i składając przy różnych okazjach przeguby nie dlatego że któryś był uszkodzony
/ zawsze się obawiałem tego ale opowieści o pękających przegubach uważam za grubo przesadzone/
tylko przy wymianie łożysk i z moich obserwacji jeżeli chodzi o luz jak pisze kolega wyżej to stwierdzam że wybijają się te płaskie zakończenia półosi i czopa które wchodzą w przegób ale to też nie dzieje się co 1000km. i nawet jak poskładałem wszystko od skrzyni biegów po łożyska nowe to i tak syrena jeździła jak syrena.
Jedyną poprawą jest założenie kulowych przegubów i takie mam teraz w bosto ale kolosalnej poprawy na kierownicy nie czuje, może jeszcze zmiana krzyżaków na kulowe tak jak ma kolega Marcin coś da.
Jeżeli nie mam racji niech mnie ktoś poprawi.
Syrena 105L /83 poszła do Wheler dealer
Moskwicz 403/64 zarejestrowany na zabytek
Syrena Bosto/82 już dotarta
Moskwicz 408/68 jest w proszku
Moskwicz 403/64 zarejestrowany na zabytek
Syrena Bosto/82 już dotarta
Moskwicz 408/68 jest w proszku