Montaż czopa i łożysk w zwrotnicy.
Chcę podłączyć się pod temat czop-piasta żeby nie zakładać nowego tematu
Mam problem z luzem na styku czop-piasta co skutkuje tarciem bębna o rant tarczy hamulcowej i wszelkie próby dowalenia nakrętki nic nie dają.
piasta wchodzi tak głęboko na czop że widać ślad na wewnętrznej stronie piasty.
Czopa nie można wymienić bo to przegub golfowski.
Ma ktoś jakiś pomysł na naprawę tego problemu ???
Napunktowanie czopa może by coś pomogło ???
Mam problem z luzem na styku czop-piasta co skutkuje tarciem bębna o rant tarczy hamulcowej i wszelkie próby dowalenia nakrętki nic nie dają.
piasta wchodzi tak głęboko na czop że widać ślad na wewnętrznej stronie piasty.
Czopa nie można wymienić bo to przegub golfowski.
Ma ktoś jakiś pomysł na naprawę tego problemu ???
Napunktowanie czopa może by coś pomogło ???
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Syrena 105L /83 poszła do Wheler dealer
Moskwicz 403/64 zarejestrowany na zabytek
Syrena Bosto/82 już dotarta
Moskwicz 408/68 jest w proszku
Moskwicz 403/64 zarejestrowany na zabytek
Syrena Bosto/82 już dotarta
Moskwicz 408/68 jest w proszku
Punktowanie ci nic nie da , możliwe że jak przegub od golfa był dorabiany to trochę zchrzanili wymiary. Ja bym lekko ztoczył na tokarce płaszczyznę przylegającą do łożyska co zmieni wysunięcie całego czopu na zewnątrz lub mniej polecane to dotoczył bym taki jakby dystans i następnie ponawiercałbym otwory pod szpilki który byłby między piastą a bębnem. Ma ktoś inne pomysły ?? Możliwe że się mylę , podeślij fotki przegubu z czopem.
Nie bardzo kumam mógłyś trochę szerzej ??Wojt pisze:Spróbój wymienić zabierak
Z drobiazgowych oblędzin czopa i piasty widzę że piasta dolega do czopa tylko w połowie tz. od strony łożyska tak ze cztery cm a od polowy nie ma styku jak by stożek na czopie był większy niż stożek w piaście i dlatego piasta wchodzi za głęboko , wymiana piasty też nic nie daje.
Syrena 105L /83 poszła do Wheler dealer
Moskwicz 403/64 zarejestrowany na zabytek
Syrena Bosto/82 już dotarta
Moskwicz 408/68 jest w proszku
Moskwicz 403/64 zarejestrowany na zabytek
Syrena Bosto/82 już dotarta
Moskwicz 408/68 jest w proszku
Nie wiem co nazywacie piastą - może właśnie zabierak - to ten element, który nachodzi na czop i na niego przykręca się bęben.
Jeżeli nic nie daje jej wymiana to niestety nie ma innego wyjścia jak wymienic czop, a w zasadzie w tym układzie i czop i piastę (zabierak) bo zużyte jest właśnie to połączenie.
[ Dodano: 2012-08-03, 08:13 ]
Jest jeszcze możliwośc, że przerabiając przegub czop został zbyt dużo ucięty i podstawa stożka jest przesunięta w stronę s. biegów, wtedy cały zabierak/piasta wchodzi głębiej.
Jeżeli nic nie daje jej wymiana to niestety nie ma innego wyjścia jak wymienic czop, a w zasadzie w tym układzie i czop i piastę (zabierak) bo zużyte jest właśnie to połączenie.
[ Dodano: 2012-08-03, 08:13 ]
Jest jeszcze możliwośc, że przerabiając przegub czop został zbyt dużo ucięty i podstawa stożka jest przesunięta w stronę s. biegów, wtedy cały zabierak/piasta wchodzi głębiej.
...no i poszedł biedaczysko, po szerokim szukać świecie czegoś, co jest bardzo blisko.
Słowem zabierak nazwano wiele różnych części przy różnych pojazdach które są w zupełnie innych miejscach. W silniku np Wsk/komar itp zabierakiem nazwano element który przenosi napęd w sprzęgle z tarcz sprzęgłowych. W 126p zabierakiem nazywa się element który łączy przegub z półosią którego inni też nazywają inaczej bo zwą go też kielichem. W polonezie / 125p itp zabierakiem nazwano element który jest założony na oś wychodzącą ze skrzyni biegów i łączy z przegubem wału napędowego ... itd itd , W katalogu części syreny Tablica T19 część nr 5 to to coś nazywa się piastą przedniego koła sztuk dwie najważniejsze że wiemy o co chodzi , każdy zwie jak zwie ...
wracając do tematu
[ Dodano: 2012-08-03, 15:19 ]
Z tego co mówisz SZTYC wynika że masz inne kąty stożków ?? Ten przegub ktoś ci dorabiał czy zamówiłeś w jakiejś firmie ?? Wiesz może czy czop był dorabiany czy wspawany gotowy syrenowski ??? Jak znajdę nowy czop to go zwymiaruję i porównasz wymiary ze swoim. Chyba że któryś z kolegów na forum ma gotowca , powiedz mi czy z drugim kołem nie ma problemów ??? Jeżeli drugie koło jest ok to zamień piasty wtedy bedziesz pewien ze piasta ok.
[ Dodano: 2012-08-03, 15:32 ]
obejrzałem fotkę z twoimi przegubami i tak coś mi się rzuciło w oko jakby lekko różne stożki były na tym krótszym wyżej jest chyba cieńszy , czy to właśnie to koło ?? Jeżeli jedno koło bedzie ok to porównaj za pomocą suwmiarki wymiary z dobrej sprawnej strony ... myślę że chociaż trochę pomogłem ...
wracając do tematu
[ Dodano: 2012-08-03, 15:19 ]
Z tego co mówisz SZTYC wynika że masz inne kąty stożków ?? Ten przegub ktoś ci dorabiał czy zamówiłeś w jakiejś firmie ?? Wiesz może czy czop był dorabiany czy wspawany gotowy syrenowski ??? Jak znajdę nowy czop to go zwymiaruję i porównasz wymiary ze swoim. Chyba że któryś z kolegów na forum ma gotowca , powiedz mi czy z drugim kołem nie ma problemów ??? Jeżeli drugie koło jest ok to zamień piasty wtedy bedziesz pewien ze piasta ok.
[ Dodano: 2012-08-03, 15:32 ]
obejrzałem fotkę z twoimi przegubami i tak coś mi się rzuciło w oko jakby lekko różne stożki były na tym krótszym wyżej jest chyba cieńszy , czy to właśnie to koło ?? Jeżeli jedno koło bedzie ok to porównaj za pomocą suwmiarki wymiary z dobrej sprawnej strony ... myślę że chociaż trochę pomogłem ...
Po kolejnym dniu diagnozowania wychodzi na to że chyba jakimś cudem czop jest minimalnie krotszy ????? Sprawdziłem osadzenie metodą Glinki czyli pomazać czop markerem lub tuszem i założyć piastę tak właśnie zrobiłem i po ponownym zdjęciu piasty tusz na całej powierzchni był przytarty co świadczy o dobrym spasowaniu czop-piasta.
Czyżby w firmie motomax ktoś się walnął ???? nie zmierzyłem tego przed montażem.
Staneło na tym że dorobiłem dystans z blachy 2,5mm między piastę i bęben i wszystko na sucho kręci się i nie trze , zobaczę jak to będzie się sprawować podczas jazdy.
Czyżby w firmie motomax ktoś się walnął ???? nie zmierzyłem tego przed montażem.
Staneło na tym że dorobiłem dystans z blachy 2,5mm między piastę i bęben i wszystko na sucho kręci się i nie trze , zobaczę jak to będzie się sprawować podczas jazdy.
Syrena 105L /83 poszła do Wheler dealer
Moskwicz 403/64 zarejestrowany na zabytek
Syrena Bosto/82 już dotarta
Moskwicz 408/68 jest w proszku
Moskwicz 403/64 zarejestrowany na zabytek
Syrena Bosto/82 już dotarta
Moskwicz 408/68 jest w proszku
Jeżeli 2,5 mm pomoże to możesz na tokarce wtoczyć się o tyle w głąb wyżłobienia lub zeszlifować po całości rant tarczy kotwicznej , wiem trochę to barbarzyńskie ale zawsze coś
ja cały czas jestem za ztoczeniem przegubu jak wcześniej pisałem bo nie naruszysz oryginalnej reszty i masz pewność że szczęki będą trzeć przy hamowaniu w tym miejscu gdzie zawsze tarły.
ja cały czas jestem za ztoczeniem przegubu jak wcześniej pisałem bo nie naruszysz oryginalnej reszty i masz pewność że szczęki będą trzeć przy hamowaniu w tym miejscu gdzie zawsze tarły.
Nie żebym był upierdliwy, ale piasta to piasta, a zabierak to zabierak. Sprawa jest prosta. Odsyłam do budowy maszyn.
Inna sprawa to nazewnictwo zwyczajowe, często mające się nijak do rzeczywistości.
Sorry - ale to takie inżynierskie zboczenie
A na marginesie, to wszstko wskazuje jednak na nieprawidłowo przeprowadzoną przeóbkę - zbyt któtko ucięta oś (czop).
Inna sprawa to nazewnictwo zwyczajowe, często mające się nijak do rzeczywistości.
Sorry - ale to takie inżynierskie zboczenie
A na marginesie, to wszstko wskazuje jednak na nieprawidłowo przeprowadzoną przeóbkę - zbyt któtko ucięta oś (czop).
...no i poszedł biedaczysko, po szerokim szukać świecie czegoś, co jest bardzo blisko.
Nie wiadomo co się stało z kołnierzem na czopie czy jest czy został wspawany w środek przegubu.
Syrena 105 naprawdę wspaniała
http://syrena.gminanekla.pl/forum/viewt ... ght=#62854
Syrena R20 i remont
http://syrena.gminanekla.pl/forum/viewt ... ght=#68812
http://syrena.gminanekla.pl/forum/viewtopic.php?t=8762
http://syrena.gminanekla.pl/forum/viewt ... ght=#62854
Syrena R20 i remont
http://syrena.gminanekla.pl/forum/viewt ... ght=#68812
http://syrena.gminanekla.pl/forum/viewtopic.php?t=8762
.......bo kolega zrobił krótką jazdę próbną i na razie w porządku a teraz przygotowuje sie na wyjazd w czwartek na " może morze" do Kołobrzegu jak zrobię te 1500km i będzie dzałało to znaczy że patent sie sprawdził i tak zostanie a jeżeli nie ????????ryfiu pisze:................ Kolega nie pisze czy już działał coś
Wszystko na to wyglada .......ale jak dostałem takie cośA na marginesie, to wszstko wskazuje jednak na nieprawidłowo przeprowadzoną przeóbkę - zbyt któtko ucięta oś (czop).
to nie zacząłem od pomiarów tylko zakładałem do zwrotnicy i cześć
a teraz już nie chce mi się tego rozbierać na nowo
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Syrena 105L /83 poszła do Wheler dealer
Moskwicz 403/64 zarejestrowany na zabytek
Syrena Bosto/82 już dotarta
Moskwicz 408/68 jest w proszku
Moskwicz 403/64 zarejestrowany na zabytek
Syrena Bosto/82 już dotarta
Moskwicz 408/68 jest w proszku
Nie żartuj...
Ja to odbieram nie że daleko tylko długo.
Są tacy co jeżdzą i są tacy co remontują, remontują..... i jeżdzą wokół komina
Dziękuję za deklarację pomocy nigdy nie wiadomo kiedy takowa może być potrzebna.
Ja to odbieram nie że daleko tylko długo.
Są tacy co jeżdzą i są tacy co remontują, remontują..... i jeżdzą wokół komina
Dziękuję za deklarację pomocy nigdy nie wiadomo kiedy takowa może być potrzebna.
Syrena 105L /83 poszła do Wheler dealer
Moskwicz 403/64 zarejestrowany na zabytek
Syrena Bosto/82 już dotarta
Moskwicz 408/68 jest w proszku
Moskwicz 403/64 zarejestrowany na zabytek
Syrena Bosto/82 już dotarta
Moskwicz 408/68 jest w proszku