"Wady konstrukcyjne Syreny"

Czyli konkretne porady, fotorelacje, jak wykonać daną czynność (wymiana krzyżaka, żarówki itp)
homer
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 309
Rejestracja: 2005-12-25, 16:30
Lokalizacja: Łódź

Post autor: homer »

Czy to nie jest piękne? Da się? Da się. http://www.syrenabielsko.za5.webd.pl/in ... ywicy.html
W uszach świst, w oczach mgła, na liczniku dwajścia dwa!
Awatar użytkownika
master
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 1040
Rejestracja: 2006-11-15, 18:57
Lokalizacja: a z Pruszkowa

Post autor: master »

Fajnie to wygląda ale stojąca opona ma swój klimat i niepowtarzalność.
Co do cylinderków tylnych z samym odkręceniem to nie miałem problemów bo miejsce na nasadowy klucz jest. Gorzej z odkręceniem przewodu - przecinak w rękę i nie ma problemu :)

Do otwarcia drzwi prawych czy lewych potrzebny jest inny kluczyk, do bagażnika kolejny, do wlewu paliwa następny i stacyjna inny ale to już nie wada a zaleta.

Mi przeszkadza troszke przednia szyba i widoczność do góry w szczególności jak sie stoi pod światłami trzeba sie durnowato wychylać.

Pokrętło do wycieraczek mogło by być ciut bliżej kierowcy.

Kiepski system nawiewu na szybe i ogólnie słaby nadmuch

Można by się pokusić (co wielu przerabiało z Fiata) czasowe wycieraczki

Jak już przy wycieraczkach jesteśmy zabawne spryskiwacze i pompka
(u mnie przerobiona na nożną od Stara)
Awatar użytkownika
syrena104bili
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 2021
Rejestracja: 2010-03-14, 15:32
Lokalizacja: Pionki

Post autor: syrena104bili »

no fakt niezły patent ale fabryczne miejsce też jest dobre , bo jak każdy wie wgłębienie na koło zawsze gniło na wylot w syrenia to co by było z taki ma cale koło pewnie z czasem by wypadło :smiech kolejnym problemem w dostępie do śrub są śruby mocujące prądnice te od dołu nie dość że niema dostępu to jeszcze niema gwintu w mocowaniu i trzeba nakrętki trzymać kluczem z drugiej strony tragedia :klnie
Awatar użytkownika
syreniarz1992
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 2631
Rejestracja: 2005-01-24, 16:21
Lokalizacja: Kraków

Post autor: syreniarz1992 »

Śruby nadwozia. O ile np. w 105l da się je łatwo uciąć (o odkręcaniu nie mówię 8) ) to np. w mojej 102 wspornik ma podejście tylko z jednej strony i nie da się wejść od dołu ze szlifierką.

W ramach ciekawostki, odkręcałem śruby nadwozia w wartburgu który stał na polu blisko 40 lat i... i się odkręciły. Czemu? Bo je ocynkowali...
Awatar użytkownika
master
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 1040
Rejestracja: 2006-11-15, 18:57
Lokalizacja: a z Pruszkowa

Post autor: master »

Ja założyłem rok temu ocynkowane śruby, nakrętki i podkładki do mocowania zderzaków i teraz je jak najszybciej zdjąłem bo są tak zardzewiałe po paradzie wośp że aż wstyd. Ale sie odkręcały :)
Przy okazji śruby zderzaka tylnego są też kiepsko dostępne, bez nasadowego i zdjęcia tłumika nie ma mowy.
Rob_0321
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 333
Rejestracja: 2010-01-21, 22:33
Lokalizacja: Olkusz

Post autor: Rob_0321 »

homer pisze:Czy to nie jest piękne? Da się? Da się. http://www.syrenabielsko....jestzywicy.html
Kurcze ta zipa to na sprzedaż ??? Fajny stan
Jak ci pomogłem daj "pomógł" :)
Awatar użytkownika
Jogurt
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 571
Rejestracja: 2005-02-02, 11:12
Lokalizacja: Tychy

Post autor: Jogurt »

Rob_0321 pisze: Kurcze ta zipa to na sprzedaż ??? Fajny stan
nie jest, aktualnie sie lakieruje albo nawet składa
Awatar użytkownika
PawelOlesno
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 964
Rejestracja: 2009-06-07, 15:25
Lokalizacja: Olesno Śląskie

Post autor: PawelOlesno »

Kiepski ruch kluczem jest przy odkręcaniu śrub którymi są skręcone błotniki z pasem przednim, z każdej strony po 3 śrubki.
''Nie matura, lecz chęć szczera, zrobi z Ciebie oficera''
artur.konkol
młody syreniarz
młody syreniarz
Posty: 262
Rejestracja: 2009-03-25, 20:53
Lokalizacja: trojmiasto

Post autor: artur.konkol »

1xx) kierownica nie na wprost fotela kierowcy - ja sobie "przesunolem" podloge w prawo
2xx)komora rozprezna pierwszy tlunik ,gitara czy jak tam zwal - jak skrecasz w lewo ociera kolo
3xx)zaworek iglicowy w gazniku a polozenie zbiornika jak cos zaeaz zalewa
4xx)ograniczniki dzwi -2 w skali boforta(nie wiem czy takl sie pisze wiec prosze bez zlosliwosci)i sie urywaja
5XX)3 kluczyki do jednego auta
6xx)wymont/zamont szyby opuszczanej
7xx)sposob lewarowania do zniany kola
8xx) brak jakichkolwiek schowkow chocby na papierosy
9xx)maska a wycieraczki
10xx)aby wyregulowac pozycje za kierownica musisz w trakcie regulacji byc na zewnatrz























11xx)
Awatar użytkownika
elektryk85
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 569
Rejestracja: 2009-08-26, 22:24
Lokalizacja: Katowice

Post autor: elektryk85 »

pare wad było ale i tak kazdy jest szczesliwy ze posiada własna syrenke jaka ona by niebyła :D
Syrena 105 1975
Syrena Bosto 1979 w remoncie
Komar MR 232
WSK 125 M06 1961
Fiat 126p 1983
Wartburg 1000 1965
Awatar użytkownika
Mateusz
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 2377
Rejestracja: 2005-11-21, 10:55
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Mateusz »

Zapomnialem napisać o sposobie mocowania tylnych blotników, on także pozostawia wiele do życzenia.
Awatar użytkownika
kpt_witko
młody syreniarz
młody syreniarz
Posty: 241
Rejestracja: 2008-08-20, 14:47
Lokalizacja: Kraków

Post autor: kpt_witko »

Widzę,że wielu przeszkadza sposób umiejscowienia zapasu - zawsze można zrobić jak w bostonce na dach;) Dużo miejsca w bagażniku będzie!
homer
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 309
Rejestracja: 2005-12-25, 16:30
Lokalizacja: Łódź

Post autor: homer »

Albo na pokrywie bagażnika :grinser
W uszach świst, w oczach mgła, na liczniku dwajścia dwa!
Awatar użytkownika
Mateusz
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 2377
Rejestracja: 2005-11-21, 10:55
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Mateusz »

kpt_witko pisze:Widzę,że wielu przeszkadza sposób umiejscowienia zapasu - zawsze można zrobić jak w bostonce na dach;) Dużo miejsca w bagażniku będzie!
To też bylo genialne posunięcie projektantów- nitowanie mocowania kola zapasowego do dachu... Nie trzeba tlumaczyć, z czym to się wiązalo.
Awatar użytkownika
syrena104bili
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 2021
Rejestracja: 2010-03-14, 15:32
Lokalizacja: Pionki

Post autor: syrena104bili »

* brak uszczelek w szybach bocznych opuszczanych w dżwiach w 104 i starszych przez to lała się woda na dyktę od obczków rozmiękała i krzywiła ją , a poza tym to może ktoś by za podał temat " zalety konstrukcyjne syreny " bo wbrew pozorą posiada ona takie jak : przełącznik " krótkie -długie" w nodze (to bardzo wygodne rozwiązanie i praktyczne) , a tagże to że wszystkie błotniki i wiele elementów blacharskich można wymienić ręcznie bo są skręcane bez ingeręcji spawarki
ODPOWIEDZ