Bosto- na nity.....ha ha.. prawie jak Defender
Jak dla mnie klaska:) Ładne, czyste wykonanie. Mogę się założyć, że większość (negatywnych) krytykantów, nawet ze spawarką zrobili by większą maniane. Tutaj jest bardzo ładnie, gratuluje pomysłu i wykonania. Jedyne co, to ja bym się pokusił o jakąś pastę głuszącą pomiędzy blachy, zapobiegnie korozji i ewentualnemu hałasowi. Ale jak dla mnie... wszystko wytrzyma i jest ok. Widać że papraki nie robią.
Ostatnio zmieniony 2010-05-16, 12:13 przez PONY007, łącznie zmieniany 2 razy.
Robota musi być wykonana dobrze, a nie źle!
http://odrdzewiacz.fora.pl/
Forum ODRDZEWIACZ pojazdy zabytkowe- rzemiosło, fotoporadniki, techniki renowacji,odnawianie krok po kroku, remonty, technologie www.facebook.com/ForumOdrdzewiacz
http://odrdzewiacz.fora.pl/
Forum ODRDZEWIACZ pojazdy zabytkowe- rzemiosło, fotoporadniki, techniki renowacji,odnawianie krok po kroku, remonty, technologie www.facebook.com/ForumOdrdzewiacz
- CZESIO1958
- -#Stara Gwardia
- Posty: 4293
- Rejestracja: 2009-06-07, 19:20
- Lokalizacja: Mysłowice
- PawelOlesno
- -#Youngtimer
- Posty: 964
- Rejestracja: 2009-06-07, 15:25
- Lokalizacja: Olesno Śląskie
-
- -#Youngtimer
- Posty: 301
- Rejestracja: 2008-10-05, 02:52
- Lokalizacja: krk
Myślę że nigdy nie wymieniałaeś podłogi dlatego tyle obaw z Twojej strony, ja też tak na pocczątku myślałem ale w miarę demontarzu starej wiele spraw mi się rozjaśniło.maciejowski pisze:podłużnice, progi. wiadomo, że jest rama, ale jednak.SZTYC pisze:a jakie to elementy nośne są w podłodze ??
I tak po krótce podłoga to kawał blachy który ma za zadanie utrzymać na sobie dwa fotele z pasażerami i urzymuje się pomiedzy dwoma profilami zaznaczyłem żółtym na foto/to co nazywasz podłużnice ??/ łączacymi słupek A i słupek B oraz połączona jest profilami z grubszej blachy z tylna czaścią podłogi i przednią ściana gdzie dodatkowo wstawiony jest jeszcze kątownik.
Kątownik jest dodatkowym wzmocnieniem dla śrób mocujacych budę do ramy.
To co potocznie nazywa się progami jest zwykłym kawałkiem blachy który maskuje wszystko pełni rolę poszycia zawnętrznego i do niczego innego nie jest potrzebny.
Mniejsze profile zaznaczone mają za zadanie usztywnić podłogę i tyle.
Ktos powie że orginalna ma jeszcze dodatkowo przetłoczenia, bo tam one są potrzebna ze wzgledu na grubość orginalnej podłogi u mnie każdy profil i blacha są grubsze od orginłu co w zupełności wystarczy.
O ramie nie bedę pisał bo nawet małe dziecko wie że jest ona na wyrost ale pewnie nie dość dokładnie oglądałeś fotki.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Syrena 105L /83 poszła do Wheler dealer
Moskwicz 403/64 zarejestrowany na zabytek
Syrena Bosto/82 już dotarta
Moskwicz 408/68 jest w proszku
Moskwicz 403/64 zarejestrowany na zabytek
Syrena Bosto/82 już dotarta
Moskwicz 408/68 jest w proszku
-
- -#Youngtimer
- Posty: 301
- Rejestracja: 2008-10-05, 02:52
- Lokalizacja: krk
Osobiście tego nie robiłem ale rama malowana jest pistoletem. Proszek to trochę droga iwestycja jak na syrenę.
Kontynując temat , kazdy wie że newralgicznym punktem w bosto są tylne błotniki/ nadkola w mojej mimo że lakier był jeszcze fabryczny/ co świadczy że nikt nie robił remontu/ tylne błotniki były naprawiane ciekawym sposobem lutowania ocynkowanych reparaturek.
Przyglądając się temu postanowiłem podobnie odbudować te elementy tym razem na nity obniżając przy okazji znowu koszty remontu.
Oczywiście zmienił się zdecydowanie kształt tylnych błotników ale myślę że nie razi to zbytnio i mieści sie w dobrym guście a co najważniejsze po latach jak elementy będą korodować można czybko i łatwo naprawić lub z powrotem wrócić do orginału.
Kontynując temat , kazdy wie że newralgicznym punktem w bosto są tylne błotniki/ nadkola w mojej mimo że lakier był jeszcze fabryczny/ co świadczy że nikt nie robił remontu/ tylne błotniki były naprawiane ciekawym sposobem lutowania ocynkowanych reparaturek.
Przyglądając się temu postanowiłem podobnie odbudować te elementy tym razem na nity obniżając przy okazji znowu koszty remontu.
Oczywiście zmienił się zdecydowanie kształt tylnych błotników ale myślę że nie razi to zbytnio i mieści sie w dobrym guście a co najważniejsze po latach jak elementy będą korodować można czybko i łatwo naprawić lub z powrotem wrócić do orginału.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Syrena 105L /83 poszła do Wheler dealer
Moskwicz 403/64 zarejestrowany na zabytek
Syrena Bosto/82 już dotarta
Moskwicz 408/68 jest w proszku
Moskwicz 403/64 zarejestrowany na zabytek
Syrena Bosto/82 już dotarta
Moskwicz 408/68 jest w proszku
Widać fachowe dorabianie blach A jak z podłogą na skrzyni? Ogólnie tam blacha trzymała sie dobrze.
Syrena 105 naprawdę wspaniała
http://syrena.gminanekla.pl/forum/viewt ... ght=#62854
Syrena R20 i remont
http://syrena.gminanekla.pl/forum/viewt ... ght=#68812
http://syrena.gminanekla.pl/forum/viewtopic.php?t=8762
http://syrena.gminanekla.pl/forum/viewt ... ght=#62854
Syrena R20 i remont
http://syrena.gminanekla.pl/forum/viewt ... ght=#68812
http://syrena.gminanekla.pl/forum/viewtopic.php?t=8762
Podłoga paki zawsze jest zdrowa, a nawet gdyby coś to jest w końcu tylko kawał blachy falistej bardzo prost do wymiany.
Problem był z uzyskaniem płaskej powierzchni tylnego błotnika , bo różnica między górą nadkola a dołem jest 2cm a bok poszycia musi być płaski żeby licował
Problem był z uzyskaniem płaskej powierzchni tylnego błotnika , bo różnica między górą nadkola a dołem jest 2cm a bok poszycia musi być płaski żeby licował
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Syrena 105L /83 poszła do Wheler dealer
Moskwicz 403/64 zarejestrowany na zabytek
Syrena Bosto/82 już dotarta
Moskwicz 408/68 jest w proszku
Moskwicz 403/64 zarejestrowany na zabytek
Syrena Bosto/82 już dotarta
Moskwicz 408/68 jest w proszku
kiedyś jak miałem malucha wymieniłem podłogę bagażnika + dół pasa przedniego na nity a także przedni błotnik i reperaturkę tylnego. udało mi się wtedy dostać (pracowałem w stoczni) nity nierdzewki ale z łbem wpuszczanynym czyli jeśli nawierciłem otwór i wziąłem punktak(miałem taki szeroki)lekkim uderzeniem pogłębiałem otwór(zagłębiałem go). po przynitowaniu takiego nita , był on zlicowany z blacha wręcz na o,5mm wgłębiony. szpachel i nic nie było widac że cokolwiek było nitowane. acha blachy na zakładkę kleiłem takim środkiem w kartuszach firmy bodajże to był bostic. twardzniał ale był elastyczny. malucha sprzedałem po trzech latach a rdza nie wyszła. na zdjęciu widać tą stronę- tylni błotnik -który był robiony. pozdro- dobra robota. jak wygięłeś tylnią reperaturkę?
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
105B
Kiedys to było rzecza normalna nitowanie:) robisz to stara szkoła:)
p.s: Podeslij numer ramy syrenki na PW
p.s: Podeslij numer ramy syrenki na PW
Twoj symbol WSK twój bak słodko zaokrąglony...
Dewiacji posiadania nie da się wyleczyć
mój mail:
motonita@syrena.biz
Dewiacji posiadania nie da się wyleczyć
mój mail:
motonita@syrena.biz
Te rozwiazanie jest fajne bo po dopasowaniu można rozebrać , zakonserwować i z powrotem ładnie przynitować.Mam tylko nadzieję że pod blachą z drugiej strony jakoś zabezpieczyłeś przed rudą.
O to nic trudnego wystarczy imadło dwa winkielki, kombinerki i młotekjak wygięłeś tylnią reperaturkę?
Dobre pytanie .... Od samego poczatku miałem ten dylemat i tak do końca nie wiem jak to wykończę. Można zrobić atrapę w kształcie półokrągłym i przykręcić jako element wykończeniowy albo zamaskować nity aluminiowymi winkielkami/listewkami pod którymi będzie kedra, jeszcze był pomysł z aluminiową blachą ryflowaną tu i ówdzie ,tak na terenowozostawiasz tak nadkole, czy będziesz robił rant na wzór oryginału (zaokrąglony)?
Na dzień dzisiejszy skłaniam się do listewek , powinny pasować do orginalnej aluminiowej galanteri ale to wyjdzie w końcowym etapie.
Na fotkach najpierw gotowa rama z nowym silnikiem
- reparaturka podłogi w bocznych kieszeniach paki.
-i pierwsze dopasowanie budy do ramy w celu natrasowania otworów mocujących.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Syrena 105L /83 poszła do Wheler dealer
Moskwicz 403/64 zarejestrowany na zabytek
Syrena Bosto/82 już dotarta
Moskwicz 408/68 jest w proszku
Moskwicz 403/64 zarejestrowany na zabytek
Syrena Bosto/82 już dotarta
Moskwicz 408/68 jest w proszku