Bosto- na nity.....ha ha.. prawie jak Defender

Pochwal się swoim pojazdem, technicznym wynalazkiem, udanymi zakupami. <br>Wszystko ściśle związane z motoryzacją.
Awatar użytkownika
PONY007
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 1275
Rejestracja: 2008-04-06, 12:20
Lokalizacja: Kalisz

Post autor: PONY007 »

Jak dla mnie klaska:) Ładne, czyste wykonanie. Mogę się założyć, że większość (negatywnych) krytykantów, nawet ze spawarką zrobili by większą maniane. Tutaj jest bardzo ładnie, gratuluje pomysłu i wykonania. Jedyne co, to ja bym się pokusił o jakąś pastę głuszącą pomiędzy blachy, zapobiegnie korozji i ewentualnemu hałasowi. Ale jak dla mnie... wszystko wytrzyma i jest ok. Widać że papraki nie robią.
Ostatnio zmieniony 2010-05-16, 12:13 przez PONY007, łącznie zmieniany 2 razy.
Robota musi być wykonana dobrze, a nie źle!
http://odrdzewiacz.fora.pl/
Forum ODRDZEWIACZ pojazdy zabytkowe- rzemiosło, fotoporadniki, techniki renowacji,odnawianie krok po kroku, remonty, technologie www.facebook.com/ForumOdrdzewiacz
Awatar użytkownika
CZESIO1958
-#Stara Gwardia
-#Stara Gwardia
Posty: 4293
Rejestracja: 2009-06-07, 19:20
Lokalizacja: Mysłowice

Post autor: CZESIO1958 »

Bardzo fana robota z tą ramą :lol:
Wyglada bardzo profesjonalnie .
motomania na luzie
Awatar użytkownika
PawelOlesno
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 964
Rejestracja: 2009-06-07, 15:25
Lokalizacja: Olesno Śląskie

Post autor: PawelOlesno »

Remont elegancki :) Podziwiam. A co do nitów to kiedyś też się tak robiło i było dobrze.
''Nie matura, lecz chęć szczera, zrobi z Ciebie oficera''
maciejowski
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 301
Rejestracja: 2008-10-05, 02:52
Lokalizacja: krk

Post autor: maciejowski »

SZTYC pisze:a jakie to elementy nośne są w podłodze ??
podłużnice, progi. wiadomo, że jest rama, ale jednak.
Awatar użytkownika
SZTYC
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 330
Rejestracja: 2006-09-24, 19:48
Lokalizacja: Ruda Śl.

Post autor: SZTYC »

maciejowski pisze:
SZTYC pisze:a jakie to elementy nośne są w podłodze ??
podłużnice, progi. wiadomo, że jest rama, ale jednak.
Myślę że nigdy nie wymieniałaeś podłogi dlatego tyle obaw z Twojej strony, ja też tak na pocczątku myślałem ale w miarę demontarzu starej wiele spraw mi się rozjaśniło.
I tak po krótce podłoga to kawał blachy który ma za zadanie utrzymać na sobie dwa fotele z pasażerami i urzymuje się pomiedzy dwoma profilami zaznaczyłem żółtym na foto/to co nazywasz podłużnice ??/ łączacymi słupek A i słupek B oraz połączona jest profilami z grubszej blachy z tylna czaścią podłogi i przednią ściana gdzie dodatkowo wstawiony jest jeszcze kątownik.
Kątownik jest dodatkowym wzmocnieniem dla śrób mocujacych budę do ramy.

To co potocznie nazywa się progami jest zwykłym kawałkiem blachy który maskuje wszystko pełni rolę poszycia zawnętrznego i do niczego innego nie jest potrzebny.
Mniejsze profile zaznaczone mają za zadanie usztywnić podłogę i tyle.

Ktos powie że orginalna ma jeszcze dodatkowo przetłoczenia, bo tam one są potrzebna ze wzgledu na grubość orginalnej podłogi u mnie każdy profil i blacha są grubsze od orginłu co w zupełności wystarczy.
O ramie nie bedę pisał bo nawet małe dziecko wie że jest ona na wyrost ale pewnie nie dość dokładnie oglądałeś fotki.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Syrena 105L /83 poszła do Wheler dealer
Moskwicz 403/64 zarejestrowany na zabytek
Syrena Bosto/82 już dotarta
Moskwicz 408/68 jest w proszku
maciejowski
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 301
Rejestracja: 2008-10-05, 02:52
Lokalizacja: krk

Post autor: maciejowski »

O ramie nie bedę pisał bo nawet małe dziecko wie że jest ona na wyrost ale pewnie nie dość dokładnie oglądałeś fotki.
oglądałem i miałem zapytać czym tak elegancko pomalowałeś? proszkowo czy pizdoletem?
Awatar użytkownika
SZTYC
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 330
Rejestracja: 2006-09-24, 19:48
Lokalizacja: Ruda Śl.

Post autor: SZTYC »

Osobiście tego nie robiłem ale rama malowana jest pistoletem. Proszek to trochę droga iwestycja jak na syrenę. :F
Kontynując temat , kazdy wie że newralgicznym punktem w bosto są tylne błotniki/ nadkola w mojej mimo że lakier był jeszcze fabryczny/ co świadczy że nikt nie robił remontu/ tylne błotniki były naprawiane ciekawym sposobem lutowania ocynkowanych reparaturek.
Przyglądając się temu postanowiłem podobnie odbudować te elementy tym razem na nity obniżając przy okazji znowu koszty remontu.
Oczywiście zmienił się zdecydowanie kształt tylnych błotników ale myślę że nie razi to zbytnio i mieści sie w dobrym guście a co najważniejsze po latach jak elementy będą korodować można czybko i łatwo naprawić lub z powrotem wrócić do orginału.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Syrena 105L /83 poszła do Wheler dealer
Moskwicz 403/64 zarejestrowany na zabytek
Syrena Bosto/82 już dotarta
Moskwicz 408/68 jest w proszku
Awatar użytkownika
Magister
-#Stara Gwardia
-#Stara Gwardia
Posty: 4491
Rejestracja: 2007-04-26, 20:00
Lokalizacja: Chełmno
Kontakt:

Post autor: Magister »

Widać fachowe dorabianie blach :ok3 A jak z podłogą na skrzyni? Ogólnie tam blacha trzymała sie dobrze.
Awatar użytkownika
SZTYC
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 330
Rejestracja: 2006-09-24, 19:48
Lokalizacja: Ruda Śl.

Post autor: SZTYC »

Podłoga paki zawsze jest zdrowa, a nawet gdyby coś to jest w końcu tylko kawał blachy falistej bardzo prost do wymiany.
Problem był z uzyskaniem płaskej powierzchni tylnego błotnika , bo różnica między górą nadkola a dołem jest 2cm a bok poszycia musi być płaski żeby licował :F
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Syrena 105L /83 poszła do Wheler dealer
Moskwicz 403/64 zarejestrowany na zabytek
Syrena Bosto/82 już dotarta
Moskwicz 408/68 jest w proszku
Awatar użytkownika
jasio
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 740
Rejestracja: 2005-10-29, 15:05
Lokalizacja: kwidzyn

Post autor: jasio »

Podoba się. Mam tylko nadzieję że pod blachą z drugiej strony jakoś zabezpieczyłeś przed rudą. I muszę chylić czoła za ładnie dopasowane blachy. Działaj.
jaki Kwidzyn toż ja ze wsi pod Kwidzynem;) Korzeniewo moje kochane spokojne ;)
Awatar użytkownika
Tocz
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 347
Rejestracja: 2007-01-02, 23:21
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: Tocz »

kiedyś jak miałem malucha wymieniłem podłogę bagażnika + dół pasa przedniego na nity a także przedni błotnik i reperaturkę tylnego. udało mi się wtedy dostać (pracowałem w stoczni) nity nierdzewki ale z łbem wpuszczanynym czyli jeśli nawierciłem otwór i wziąłem punktak(miałem taki szeroki)lekkim uderzeniem pogłębiałem otwór(zagłębiałem go). po przynitowaniu takiego nita , był on zlicowany z blacha wręcz na o,5mm wgłębiony. szpachel i nic nie było widac że cokolwiek było nitowane. acha blachy na zakładkę kleiłem takim środkiem w kartuszach firmy bodajże to był bostic. twardzniał ale był elastyczny. malucha sprzedałem po trzech latach a rdza nie wyszła. na zdjęciu widać tą stronę- tylni błotnik -który był robiony. pozdro- dobra robota. jak wygięłeś tylnią reperaturkę?
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
105B
Awatar użytkownika
motonita
Moderator
Moderator
Posty: 7472
Rejestracja: 2006-12-26, 08:53
Lokalizacja: Stalowa Wola
Kontakt:

Post autor: motonita »

Kiedys to było rzecza normalna nitowanie:) robisz to stara szkoła:)

p.s: Podeslij numer ramy syrenki na PW
Twoj symbol WSK twój bak słodko zaokrąglony...

Dewiacji posiadania nie da się wyleczyć

mój mail:
motonita@syrena.biz
Awatar użytkownika
Mateusz
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 2377
Rejestracja: 2005-11-21, 10:55
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Mateusz »

Sztyc- zostawiasz tak nadkole, czy będziesz robił rant na wzór oryginału (zaokrąglony)?
Awatar użytkownika
Jack
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 871
Rejestracja: 2005-07-02, 21:03
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Jack »

no dobra a po malowaniu to bedzie widoczne czy te nity maja zniknać pod szpachla ??? ,,, ruda lubi włazić przez takie otwory
Awatar użytkownika
SZTYC
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 330
Rejestracja: 2006-09-24, 19:48
Lokalizacja: Ruda Śl.

Post autor: SZTYC »

Mam tylko nadzieję że pod blachą z drugiej strony jakoś zabezpieczyłeś przed rudą.
Te rozwiazanie jest fajne bo po dopasowaniu można rozebrać , zakonserwować i z powrotem ładnie przynitować.
jak wygięłeś tylnią reperaturkę?
O to nic trudnego wystarczy imadło dwa winkielki, kombinerki i młotek :D
zostawiasz tak nadkole, czy będziesz robił rant na wzór oryginału (zaokrąglony)?
Dobre pytanie .... :F Od samego poczatku miałem ten dylemat i tak do końca nie wiem jak to wykończę. Można zrobić atrapę w kształcie półokrągłym i przykręcić jako element wykończeniowy albo zamaskować nity aluminiowymi winkielkami/listewkami pod którymi będzie kedra, jeszcze był pomysł z aluminiową blachą ryflowaną tu i ówdzie ,tak na terenowo :grinser
Na dzień dzisiejszy skłaniam się do listewek , powinny pasować do orginalnej aluminiowej galanteri ale to wyjdzie w końcowym etapie.

Na fotkach najpierw gotowa rama z nowym silnikiem
- reparaturka podłogi w bocznych kieszeniach paki.
-i pierwsze dopasowanie budy do ramy w celu natrasowania otworów mocujących.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Syrena 105L /83 poszła do Wheler dealer
Moskwicz 403/64 zarejestrowany na zabytek
Syrena Bosto/82 już dotarta
Moskwicz 408/68 jest w proszku
ODPOWIEDZ