SILNIK STANĄŁ

(silnik, skrzynia)
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Kapitan Zbik
młody syreniarz
młody syreniarz
Posty: 248
Rejestracja: 2005-01-21, 16:17
Lokalizacja: Głubczyce/Trzebnica
Kontakt:

Post autor: Kapitan Zbik »

Wojt pisze:
Żuczek pisze:to pelen profil to jest 82.....
właśnie tak 82.
Opona 165/15 ma wysokośc boku ok 135,3
Opona 155/15 ma wysokośc boku ok 127,1
Jako że już zeszliśmy nieco poza temat, to zapytam czy ktoś może mi wytłumaczyć dawne oznaczenia opon, np.:
5.60-15 4PR => rozumiem że 5,6 cala szerokości i 15 cali średnica wewnętrzna. Natomiast 4PR oznacza nośność - tylko co dokładnie?
I w jaki sposób przeliczyć to na współczesne oznaczenia (szerokość zapewne pomnożyć przez 2,54cm, ale jak policzyć profil (czy też jest to liczba stała równa 82?)
Awatar użytkownika
Żuczek
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 1411
Rejestracja: 2009-10-31, 15:53
Lokalizacja: KRK/DUB/WWA/MUN

Post autor: Żuczek »

oj niewiem niestetety.. niezapominajcie tylko ze to 82 ( i kazda inna liczba profilu) to jest wartosc w procentach szerokosci..
syrena 1.0pyr pyr
polonez 2.0Turbo
Tarpan 2.9 v6 4x4
wigry 2
http://www.muzeumratownictwa.pl/
Awatar użytkownika
Magister
-#Stara Gwardia
-#Stara Gwardia
Posty: 4491
Rejestracja: 2007-04-26, 20:00
Lokalizacja: Chełmno
Kontakt:

Post autor: Magister »

4PR jeśli się nie mylę to oznacza to że opona ma 4 par płócien.
QWARUK
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 429
Rejestracja: 2010-03-01, 21:34
Lokalizacja: Białobrzegi

Post autor: QWARUK »

Znalazłem kabelek idący z przodu do tyłu przez słupki po prawej stronie. Nie jest nigdzie podpięty.
Do czego to?
Do głośnika?
Było oświetlenie bagażnika w 105L lub wcześniejszych?
Awatar użytkownika
Magister
-#Stara Gwardia
-#Stara Gwardia
Posty: 4491
Rejestracja: 2007-04-26, 20:00
Lokalizacja: Chełmno
Kontakt:

Post autor: Magister »

To pewnie przewód od głośnika idący od radia do bagażnika, powinien wychodzić gdzieś w okolicach zbiornika paliwa. Z jednej i z drugiej strony powinien mieć końcówki.
QWARUK
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 429
Rejestracja: 2010-03-01, 21:34
Lokalizacja: Białobrzegi

Post autor: QWARUK »

Wszystko się zgadza. Radia nie było i nie będzie.
Było oświetlenie lub wtyczka w bagażniku? Może w opcji? :D

[ Dodano: 2010-03-20, 21:18 ]
Oglądałem dziś historię twojego zakupu Marcin - u mnie było prawie tak samo, tylko przebieg mniejszy i bez wgniecenia. Masz piękny wóz.
Awatar użytkownika
Magister
-#Stara Gwardia
-#Stara Gwardia
Posty: 4491
Rejestracja: 2007-04-26, 20:00
Lokalizacja: Chełmno
Kontakt:

Post autor: Magister »

QWARUK pisze:Było oświetlenie lub wtyczka w bagażniku? Może w opcji? :D
Nic takiego nie było, ten przewód był tylko do głośnika. Dlaczego nie chcesz zakładać radia?

Wgniecenie narazie zostawiłem wymieniłem tylko lewy przedni błotnik bo wyglądał fatalnie a reszta pozostała jak była :D
Awatar użytkownika
Wojt
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 2042
Rejestracja: 2005-05-02, 12:45
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Wojt »

Kapitan Zbik pisze:I w jaki sposób przeliczyć to na współczesne oznaczenia (szerokość zapewne pomnożyć przez 2,54cm, ale jak policzyć profil (czy też jest to liczba stała równa 82?)
Stare opony tzw pełne (czyli gdy nie ma podanego profilu) mają właśnie 82.
...no i poszedł biedaczysko, po szerokim szukać świecie czegoś, co jest bardzo blisko.
Awatar użytkownika
taeda
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 1249
Rejestracja: 2005-12-17, 12:12
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: taeda »

Nawiasem mówiąc, zetknąłem się w kilku wypadkach z oświetleniem bagażnika w Syrenie ale nie wiem czy to było fabrycznie czy też montowane potem przez właścicieli. To była taka (warszawowska ??) oprawka mocowana do ramienia zawiasu bagażnika i miała ona wajchę malutką metalową przesuwną "włączyć-wyłączyć". W oprawce siedziała niczym nie osłonieta żarówka.
PS----czy kolega Wojt sugeruje ,że nasz autor wątku miał na liczniku 120 ale naprawdę jechał 140 ????? bo miał opony takie a nie inne ?? Coraz ciekawiej się robi na tym forum......
Z praktyki wiem, że 120/g to w zasadzie kres możliwosci na silniku syrenowskim a na wartburgu--do 140. Mowa o oponach 155/15. Oczywiscie mówimy o syrenie przeciętnej , już trochę przelecianej, kilkuletniej.
Z konstrukcji prędkościomierza wynika, że jego wskazania są o dupę potłuc, i tak naprawdę to ja wątpie w te 120, należałoby to dokładnie porównać z innym pojazdem na ogonie, a i to nie jest miarodajne.
Awatar użytkownika
Magister
-#Stara Gwardia
-#Stara Gwardia
Posty: 4491
Rejestracja: 2007-04-26, 20:00
Lokalizacja: Chełmno
Kontakt:

Post autor: Magister »

taeda pisze:Z konstrukcji prędkościomierza wynika, że jego wskazania są o dupę potłuc, i tak naprawdę to ja wątpie w te 120, należałoby to dokładnie porównać z innym pojazdem na ogonie, a i to nie jest miarodajne.

taeda, już kiedyś było o tym na forum i licznik każdemu inaczej pokazywał mimo takich samych opon. Z tego wynika że liczniki są lipne. Ale kto patrzy na licznik jadąc Syreną :ok3
QWARUK
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 429
Rejestracja: 2010-03-01, 21:34
Lokalizacja: Białobrzegi

Post autor: QWARUK »

jedyne miarodajne wskazanie prędkości to chyba wg GPS. Jadąc z nawigacją do Bielska wskazało 119 ale to nie była próba bicia rekordu prędkości (nigdy nie próbowałem). Dajmy temu spokój - przecież to też moglem sobie zmyślec. Nie chcę udowadniac że szła 120 czy 140. Zadawałem pytanie o silnik więc chciałem wszystko opisac dokładnie. Może niepotrzebnie :D
Awatar użytkownika
Wojt
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 2042
Rejestracja: 2005-05-02, 12:45
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Wojt »

taeda pisze:czy kolega Wojt sugeruje ,że nasz autor wątku miał na liczniku 120 ale naprawdę jechał 140 ?????

Nic nie sugeruję, wyjaśniłem tylko prostą zależność geometryczną...
...no i poszedł biedaczysko, po szerokim szukać świecie czegoś, co jest bardzo blisko.
Awatar użytkownika
Żuczek
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 1411
Rejestracja: 2009-10-31, 15:53
Lokalizacja: KRK/DUB/WWA/MUN

Post autor: Żuczek »

jak juz rozmawiamy o predkosciach to ja uwazam ze jest to mozliwe.. w koncu ludziu emaluchami tez smigali po 140, ...

a co do opon to fakt faktem ze im opona wiekrzej srednicy tym predkosc podrozna jest wiekrza niz licznikowa i na odwrot im mnijesz ekolo tym na liczniku wiecej niz na drodze..
syrena 1.0pyr pyr
polonez 2.0Turbo
Tarpan 2.9 v6 4x4
wigry 2
http://www.muzeumratownictwa.pl/
QWARUK
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 429
Rejestracja: 2010-03-01, 21:34
Lokalizacja: Białobrzegi

Post autor: QWARUK »

W % zmiana obwodu koła, a przez to prędkości jest bardzo mała(licznik i tak zawyża). Ale odczuwalnie obniża obroty np. gdy jedzie się równo z tirami. I lepiej się sprawuje na pozimowych :smiech nawierzchniach
Awatar użytkownika
Jarecki
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 516
Rejestracja: 2008-09-07, 00:09
Lokalizacja: Elbląg

Post autor: Jarecki »

Rok 1991 105-ka z 1974, 15 tyś. km po remoncie silnika, na pokładzie pięć osób, zawieszenie sztywne, opony seryjne, hamulce dobrze wyregulowane ( nie hamuje podczas jazdy i nie ściąga podczas hamowania) BEZ OCIĄGANIA ZAMYKA LICZIK 140 km/h :D
Ku drugiej młodości czyli reNOWAcja 105L 1979'
http://syrena.nekla.pl/forum/viewtopic.php?t=9245
ODPOWIEDZ