Ratunku pomocy! Składam silnik

(silnik, skrzynia)
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
PONY007
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 1275
Rejestracja: 2008-04-06, 12:20
Lokalizacja: Kalisz

Ratunku pomocy! Składam silnik

Post autor: PONY007 »

Cześć! Jestem na etapie składnia silnika(szlif, nowy wał, tłoki- podstawa) mój problem pojawił sie kiedy musiałem załozyc koło pasowe na wał korbowy(jest mocowane na 3 śruby) można je założyć na 3 różne sposoby- chodzi o to, że wystaje z niego taki wypustek łaczący sie z zapłonem. Może mi ktoś doradzić jak ono ma być założone? Prosiłbym o porade w stylu " krzywka ma byc na górze wtedy gdy pierwszy tłok jest w górnym połozeniu".

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/05f ... 11cbd.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/2ca ... 05298.html

W linku fota silnika- niestety tylko taka, zapomnialem aparatu i pstykałem telefonem(masakra), no i silnik na żywo wygląda cudnie( jest pomalowany po uprzednim wypiaskowaniu).


Po skończeniu Sajrenki wkleje dużego posta z odbudowy i zamieszcze pare manuali- remont silnika, pompy hamulcowej, regeneracja krzyżaków i inne.


Pozdrawiam Łukasz
Awatar użytkownika
Pyza20
młody syreniarz
młody syreniarz
Posty: 229
Rejestracja: 2006-06-08, 23:14
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.

Post autor: Pyza20 »

Proponuję kolego ustawić wał tak aby pierwszy tłok był na górze wtedy ta wypustka musi się pokrywać na wysokości pierwszego przerywacza czyli patrząc od przodu po lewej stronie ma być tego koła pasowego, mniej więcej, załóż na chwilę aparat zapłonowy i sprawa się wyjaśni :)
Awatar użytkownika
Gieroy
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 1852
Rejestracja: 2005-12-24, 21:53
Lokalizacja: W-wa

Post autor: Gieroy »

Ma być tak jak sam napisałeś – wypustek na górze (dokładniej to na godz.1) gdy pierwszy tłok jest w górnym położeniu. Jak się przyjrzysz to właśnie wtedy otwiera się styk z czarnym drutem czyli pojawia się iskra właśnie na pierwszym garze wtedy kiedy jest tam potrzebna.
Ale żeby to miało sens to musisz również koniecznie połączyć druty tak jak to było fabrycznie tzn. czarny drut do pierwszej cewki, żółty do drugiej, czerwony do 3-ciej.
"Samochody Syrena nie są na pewno pojazdami na wskroś nowoczesnymi" mgr inż. Z. Glinka
Awatar użytkownika
PONY007
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 1275
Rejestracja: 2008-04-06, 12:20
Lokalizacja: Kalisz

Post autor: PONY007 »

Wielkie dzieki:)
Awatar użytkownika
SUPER.DAWID
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 2045
Rejestracja: 2006-01-17, 20:11
Lokalizacja: Trzebinia-Małopolska

Post autor: SUPER.DAWID »

Ja sie tylko tak zapytam a przypadkiem te sruby i otwory nie sa tak skonstruowane ze mozna to zlozyc tylko w jednej pozycji?? Bo u mnie tak bylo i zeby zalozyc w innej pozycji to trzeba byc naprawde zdolnym.

Pytam sie o to bo ja mam w garazu 2 silniki i trzeci na aucie i z kazdego kolo pasowe zaloze tylko w jednej pozycji.
NIECH MIXOL BEDZIE Z SYRENIARZAMI
http://syrena.gminanekla.pl/forum/viewt ... 048#189048
Syrena 104 AD 1966r
Awatar użytkownika
PONY007
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 1275
Rejestracja: 2008-04-06, 12:20
Lokalizacja: Kalisz

Post autor: PONY007 »

u mnie jest wszystko symetrycznie, można założyc i dobrze i zle...przecież jakby było inaczej to bym nie pytał bez sensu:)

[ Dodano: 2008-07-11, 14:53 ]
Orientujecie sie czy koło zamachowe mam przykręcić na sruby z podkładkami sprężynującymi/zwykłymi? czy tylko tą podkładkę do zaklepania?
Awatar użytkownika
Gieroy
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 1852
Rejestracja: 2005-12-24, 21:53
Lokalizacja: W-wa

Post autor: Gieroy »

Tylko do zaklepania.
A teraz ja zapytam - czy blok i komorę korbową skręciłeś na sucho czy z jakimś hermetykiem?
"Samochody Syrena nie są na pewno pojazdami na wskroś nowoczesnymi" mgr inż. Z. Glinka
Awatar użytkownika
PONY007
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 1275
Rejestracja: 2008-04-06, 12:20
Lokalizacja: Kalisz

Post autor: PONY007 »

Hermetykiem lub silnikon wysokotemperaturowy czarny...polecam paste K2, 4,50zł-tubka starcza na jakieś 3 bloki silnika:)
Robota musi być wykonana dobrze, a nie źle!
http://odrdzewiacz.fora.pl/
Forum ODRDZEWIACZ pojazdy zabytkowe- rzemiosło, fotoporadniki, techniki renowacji,odnawianie krok po kroku, remonty, technologie www.facebook.com/ForumOdrdzewiacz
ODPOWIEDZ