Rajdowa 104-ka
- CZESIO1958
- -#Stara Gwardia
- Posty: 4297
- Rejestracja: 2009-06-07, 19:20
- Lokalizacja: Mysłowice
jest pałer http://wisla.rsmsl.pl/syrena/
"Samochody Syrena nie są na pewno pojazdami na wskroś nowoczesnymi" mgr inż. Z. Glinka
Tak trzymać !
Roman roman.bloszyk@gmail.com 799 860 545
KATALOGI CZĘŚCI ZAMIENNYCH
Syrena 100, 101, 102 na płycie CD
Wydanie I 1959r i wydanie II 1962r
KOSZULKI Z NADRUKIEM
Dla Syreniarzy - wszystkie modele i roczniki
i dziewęć pozostałych aut z PRL
KATALOGI CZĘŚCI ZAMIENNYCH
Syrena 100, 101, 102 na płycie CD
Wydanie I 1959r i wydanie II 1962r
KOSZULKI Z NADRUKIEM
Dla Syreniarzy - wszystkie modele i roczniki
i dziewęć pozostałych aut z PRL
https://www.facebook.com/motulhrsmp/vid ... SEARCH_BOX
[ Dodano: 2019-05-06, 03:24 ]
z FB: HRSMP
[ Dodano: 2019-10-16, 23:26 ]
Przeczytałem właśnie że na jednym z rajdów w zeszłym roku w tej syrenie zatarł się silnik – w 2 cylindrze padło łożysko w stopie. Co ciekawe, stało się to nie podczas ostrej jazdy na czas tylko przy normalnym dojeździe pomiędzy OS-ami. Na filmikach z rajdów widać, że kol. Cyryło nie oszczędza swojej skarpety tylko daje jej ostro w rure a łożysko zatarło się jednak przy spokojnej jeździe. Nie wiem dokładnie dlaczego i jak się zatarło ale generalnie to by potwierdzało, że stopy korbowe to słabiutki punkt silnika i nie zna się dnia ani godziny.
[ Dodano: 2019-05-06, 03:24 ]
z FB: HRSMP
[ Dodano: 2019-10-16, 23:26 ]
Przeczytałem właśnie że na jednym z rajdów w zeszłym roku w tej syrenie zatarł się silnik – w 2 cylindrze padło łożysko w stopie. Co ciekawe, stało się to nie podczas ostrej jazdy na czas tylko przy normalnym dojeździe pomiędzy OS-ami. Na filmikach z rajdów widać, że kol. Cyryło nie oszczędza swojej skarpety tylko daje jej ostro w rure a łożysko zatarło się jednak przy spokojnej jeździe. Nie wiem dokładnie dlaczego i jak się zatarło ale generalnie to by potwierdzało, że stopy korbowe to słabiutki punkt silnika i nie zna się dnia ani godziny.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
"Samochody Syrena nie są na pewno pojazdami na wskroś nowoczesnymi" mgr inż. Z. Glinka
- Kozichwost
- -#Youngtimer
- Posty: 1477
- Rejestracja: 2006-04-11, 19:24
- Lokalizacja: Polska
- SUPER.DAWID
- -#Weteran
- Posty: 2045
- Rejestracja: 2006-01-17, 20:11
- Lokalizacja: Trzebinia-Małopolska
Jest to dość logiczne. Silnik ma dużo większe obciążenie na wolnych obrotach niż na wysokich. A druga sprawa na wolnych obrotach mniej i wolniej przepływa mieszanka. A co za tym idzie słabiej smaruje wszystko po drodze. Dziwi mnie tylko to że obecne oleje są lepszej jakości niż oleje stosowane w czasach świetności syren.
NIECH MIXOL BEDZIE Z SYRENIARZAMI
http://syrena.gminanekla.pl/forum/viewt ... 048#189048
Syrena 104 AD 1966r
http://syrena.gminanekla.pl/forum/viewt ... 048#189048
Syrena 104 AD 1966r
Kozichwost pisze:Ty masz jakieś fobie dotyczące stóp korbowodów. Komu jeszcze oprócz Ciebie i tej 104 zatarł się silnik na stopie?
Mam, bo przytrafiło mi się to 2 razy i to był duży problem, szczególnie jak trzeba holować maszynę do domu. Od tej pory jeździłem ze strachem.
Komu jeszcze? Kupiłem parę lat temu silnik z zatartym wałem i był zatarty właśnie na stopie. Jeszcze kiedyś słyszałem, że komuś też to się zrobiło. Teraz przeczytałem o tej 104. Parę lat temu założyłem tu ankietę z pytaniem jak zacierał się ludziom wał ale nie było odpowiedzi. Tak więc na 5 przypadków zatarcia stopy korbowodu w całej historii syreniarstwa miałem bezpośrednio styczność z 3 - to dużo.
W związku z tym parę dni temu nareszcie włożyłem silnik z wałem z innymi łożyskami w stopach. Na razie odpalił i chodził 15 min. na wolnych obrotach. Nie rozleciał się. Teraz będę testował w akcji. .
To jest chyba logiczne inaczej.SUPER.DAWID pisze:Jest to dość logiczne.
"Samochody Syrena nie są na pewno pojazdami na wskroś nowoczesnymi" mgr inż. Z. Glinka
- SUPER.DAWID
- -#Weteran
- Posty: 2045
- Rejestracja: 2006-01-17, 20:11
- Lokalizacja: Trzebinia-Małopolska
Giery - czemu uważasz inaczej?
NIECH MIXOL BEDZIE Z SYRENIARZAMI
http://syrena.gminanekla.pl/forum/viewt ... 048#189048
Syrena 104 AD 1966r
http://syrena.gminanekla.pl/forum/viewt ... 048#189048
Syrena 104 AD 1966r
- Kozichwost
- -#Youngtimer
- Posty: 1477
- Rejestracja: 2006-04-11, 19:24
- Lokalizacja: Polska
Bo jest inaczej. Dla łożysk są dużo gorsze warunkki pracy na wysokich obr. niż na niskich. A silnik można mocno obciążyć zarówno przy wysokich jak i niskich obr. - zależy co robi kierowca.SUPER.DAWID pisze:czemu uważasz inaczej?
Czyli się zgadzamy, stopy to słaby punkt. Dlatego właśnie poprawiam to w swoim bolidzie.Kozichwost pisze:Nie sądzę aby dwusów mógł się rozecieć gdzie indziej
"Samochody Syrena nie są na pewno pojazdami na wskroś nowoczesnymi" mgr inż. Z. Glinka
- SUPER.DAWID
- -#Weteran
- Posty: 2045
- Rejestracja: 2006-01-17, 20:11
- Lokalizacja: Trzebinia-Małopolska
Gieroy - przemilczmy twoją wypowiedź. Jeszcze dużo książek musisz przeczytać i z wieloma ludźmi musisz porozmawiać.
NIECH MIXOL BEDZIE Z SYRENIARZAMI
http://syrena.gminanekla.pl/forum/viewt ... 048#189048
Syrena 104 AD 1966r
http://syrena.gminanekla.pl/forum/viewt ... 048#189048
Syrena 104 AD 1966r
Dobra, przemilczamy.SUPER.DAWID pisze:Gieroy - przemilczmy twoją wypowiedź.
Zamieniłem łożyska fabryczne na współczesne. Wg. mnie te fabryczne aluminiowe koszyki z luźnymi rolkami to lipa. Poszerzyłem też trochę rowki smarne w korbach. Zaczynam już jeździć na tym nowym komplecie i stopniowo będę je rozpędzał do wysokich obrotów.Widelec pisze:W jaki sposób?
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
"Samochody Syrena nie są na pewno pojazdami na wskroś nowoczesnymi" mgr inż. Z. Glinka
Tu jest jeszcze jeden co nie lubi fabrycznych aluminiowych koszyków w stopach - a przecież on mówi o silniku saaba który jest o niebo lepszy od S31. Od 1:15 jest o tym
https://www.youtube.com/watch?v=u1XFeN5YQm0
Wogóle to jest imponujące co on robi i wie o tych samochodach. Ma swoje muzeum saabów. Jest wiele ciekawych jego filmów na YT. Ma swoją stronę - Tom Donney.
https://www.youtube.com/watch?v=u1XFeN5YQm0
Wogóle to jest imponujące co on robi i wie o tych samochodach. Ma swoje muzeum saabów. Jest wiele ciekawych jego filmów na YT. Ma swoją stronę - Tom Donney.
"Samochody Syrena nie są na pewno pojazdami na wskroś nowoczesnymi" mgr inż. Z. Glinka