tłoki z warba w S-31 ?
- Kozichwost
- -#Youngtimer
- Posty: 1477
- Rejestracja: 2006-04-11, 19:24
- Lokalizacja: Polska
tłoki z warba w S-31 ?
Jako, że najprawdopodobniej mam przerysowany wysuniętym sworzniem blok, zastanawiam się nad uratowaniem go w ten sposób. Kiedyś czytałem artykuł o jakimś motocyklu z silnikiem syrenki, gdzie taki patent był zrobiony. Ma ktoś w was doświadczenia w tym temacie?
W silniku, który był zamontowany w Syrenie (gdy ją kupiłem) były założone tłoki z Wartburga.
Nie wiedziałem, że jest taka opcja, wiec gdy rozebrałem silnik wielkie było moje zdziwienie widząc na tłokach nabite sygnatury 74,45 czyli II szlif Wartburga (ile musiała doić z baku ).
Tłoki wartburgowskie są niemal identyczne z syrenowskimi (okna warba są zdaje się nieco większe). W silniku, o którym wspomniałem, kompresja była już słaba, co świadczy, że musiał długo na tych tlokach śmigać.
Jeśli chcesz mogę podesłać Ci zdjęcia dla lepszego rozeznania sprawy.
Podsumowując temat jednym zdaniem. Patent jest sprawdzony i działa.
Nie wiedziałem, że jest taka opcja, wiec gdy rozebrałem silnik wielkie było moje zdziwienie widząc na tłokach nabite sygnatury 74,45 czyli II szlif Wartburga (ile musiała doić z baku ).
Tłoki wartburgowskie są niemal identyczne z syrenowskimi (okna warba są zdaje się nieco większe). W silniku, o którym wspomniałem, kompresja była już słaba, co świadczy, że musiał długo na tych tlokach śmigać.
Jeśli chcesz mogę podesłać Ci zdjęcia dla lepszego rozeznania sprawy.
Podsumowując temat jednym zdaniem. Patent jest sprawdzony i działa.
Ostatnio zmieniony 2018-11-23, 19:58 przez czeresss, łącznie zmieniany 1 raz.
Czy to Ptak? Samolot? Nie! To Syrena szosą mknie.
http://syrena.gminanekla.pl/forum/viewt ... sc&start=0
http://syrena.gminanekla.pl/forum/viewt ... sc&start=0
- SUPER.DAWID
- -#Weteran
- Posty: 2045
- Rejestracja: 2006-01-17, 20:11
- Lokalizacja: Trzebinia-Małopolska
Kiedyś gdzieś czytałem, że do silnika syreny można założyć nominalne tłoki od wartburga. Nominały podobno są większe niż IV szlif Syreny. Przy czym zaznaczam, że gdzieś to tylko przeczytałem ale nigdy faktycznie tego nie potwierdziłem w rzeczywistości.
NIECH MIXOL BEDZIE Z SYRENIARZAMI
http://syrena.gminanekla.pl/forum/viewt ... 048#189048
Syrena 104 AD 1966r
http://syrena.gminanekla.pl/forum/viewt ... 048#189048
Syrena 104 AD 1966r
To jest 3,5 mm różnicy i dałoby to pojemność 930 ccm czyli o 86 ccm więcej niż seryjny silnik. Pałer powinien potężnie pójść w górę - czyli warto robić
Zobacz, że zawodowcy robili to jak chcieli mieć wyniki , posłuchaj o 7:30
https://www.youtube.com/watch?v=J5alrg7TnNs
Tu masz nominały i 5 nadwymiarów aż do 75 mm średnicy czyli o całe 125 ccm więcej To tak jakbyś dołożył WSK-ke do Syreny!
https://www.ldm-tuning.de/en/wartburg_3 ... ne/piston/
Zobacz, że zawodowcy robili to jak chcieli mieć wyniki , posłuchaj o 7:30
https://www.youtube.com/watch?v=J5alrg7TnNs
Tu masz nominały i 5 nadwymiarów aż do 75 mm średnicy czyli o całe 125 ccm więcej To tak jakbyś dołożył WSK-ke do Syreny!
https://www.ldm-tuning.de/en/wartburg_3 ... ne/piston/
"Samochody Syrena nie są na pewno pojazdami na wskroś nowoczesnymi" mgr inż. Z. Glinka
157,29€ za kompletny tłok. ?????? Masakra!
To ja dam inną propozycję http://www.ostmobil.hu/
Pisałem do nich w połowie 2016 roku. Taką dostałem odpowiedź;
"Hi,we have no original, have ones made in Hungary, 3pcs+ring+pin 80.-€
Üdvözlettel / Best regards / Mit freundlichen Grüßen
Frisch Mónikam".
Czy to Ptak? Samolot? Nie! To Syrena szosą mknie.
http://syrena.gminanekla.pl/forum/viewt ... sc&start=0
http://syrena.gminanekla.pl/forum/viewt ... sc&start=0
- Kozichwost
- -#Youngtimer
- Posty: 1477
- Rejestracja: 2006-04-11, 19:24
- Lokalizacja: Polska
Z artykułu ze świata motocykli o zundappie z silnikiem syrenki kojarzę, że można blok przeszlifować tylko na nominał watrburga i to też nie każdy blok. Blok musi mieć odpowiedni naddatek materiału na cylindrach. Tadaaam. https://m.fotosik.pl/zdjecie/6e73601a67a69226Gieroy pisze: Tu masz nominały i 5 nadwymiarów aż do 75 mm
Szlifując blok na wartkowski nominał silnik miałby pojemność 920 cm. Do tego gdyby wycelować w sprężanie na poziomie 1:9 mógłby powstać całkiem żwawy s31
Ja tego nie wyczytałem. Czeresss napisał, że miał tłoki 74,45 a to przecież 4 szlif wartburga. Tam wygląda, że jest te 1,75-2,5 mm żeliwa dookoła cylindrów a problem z porami to kwestia szczęścia czy wyjdą czy nie. Podobno trafiały się nawet gdy ludzie szlifowali cylindry pod tłoki syrenowskie.Kozichwost pisze:kojarzę, że można blok przeszlifować tylko na nominał watrburga
Jak tylko zmienisz tłoki na nominał wartburga to bez dotykania głowicy sprężanie skoczy z 7 do 7,6.
Pewnym problemem może być rozrząd. Trzeba by dokładnie sprawdzić położenie i wysokości okien w tłokach i cylindrach w obu silnikach i zobaczyć jakie są różnice. Być może trzeba będzie poprawić któreś okna.
czeresss - czy masz te tłoki i blok silnika który rozebrałeś?
"Samochody Syrena nie są na pewno pojazdami na wskroś nowoczesnymi" mgr inż. Z. Glinka
- Kozichwost
- -#Youngtimer
- Posty: 1477
- Rejestracja: 2006-04-11, 19:24
- Lokalizacja: Polska
Mam.
Ps. To w końcu 74,45 to który szlif Warba?
Ps. To w końcu 74,45 to który szlif Warba?
Czy to Ptak? Samolot? Nie! To Syrena szosą mknie.
http://syrena.gminanekla.pl/forum/viewt ... sc&start=0
http://syrena.gminanekla.pl/forum/viewt ... sc&start=0
- Kozichwost
- -#Youngtimer
- Posty: 1477
- Rejestracja: 2006-04-11, 19:24
- Lokalizacja: Polska
Szlify są co 0,25 mm (tak jak w S31) więc licząc od 73,50 to będzie najbliżej 4 szlifu. Zaliczam to 74,45 czeresssa jako 74,50. Widać to też na tej stronieKozichwost pisze:Nominał to 73,50, więc twoje tłoki to II szlif
https://www.ldm-tuning.de/en/wartburg_3 ... ne/piston/
Tam pokazują nominał i 5 szlifów.
Jakbyś zrobił swój na ostatni V szlif to miałbyś 967 ccm i sprężanie 7,9. To mógłby być potwór jakby wszystko inne też dograć.
"Samochody Syrena nie są na pewno pojazdami na wskroś nowoczesnymi" mgr inż. Z. Glinka
- Kozichwost
- -#Youngtimer
- Posty: 1477
- Rejestracja: 2006-04-11, 19:24
- Lokalizacja: Polska
Odnośnie robienia potwora, to mam nawet gaźnik z motopompy, którego gardziel da się założyć do syrenkowego gaźnika. A jest ona w moim gaźniku 2mm większej średnicy.
Znalazłem sklep w którym mają gołe tłoki produkcji Węgierskiej po 100p100pln/szt. Macie jakieś doświadczenia z ich produkcją, poza arbuzami i melonami?
Znalazłem sklep w którym mają gołe tłoki produkcji Węgierskiej po 100p100pln/szt. Macie jakieś doświadczenia z ich produkcją, poza arbuzami i melonami?
Kozichwost pisze:Macie jakieś doświadczenia z ich produkcją, poza arbuzami i melonami?
Nieraz zdarzyło mi się kupować części do Wartburga węgierskiej produkcji - ale nigdy nie zdarzyło się, by były dobrej lub choćby przyzwoitej jakości. Choć przyznaję, z częściami silnikowymi węgierskiej produkcji nie miałem do czynienia. Jednak nijakość pozostałych części skutecznie zniechęciła mnie do węgierskich zamienników i czasem wolę kupić coś oryginalnego z NRD. Aktualnie przeglądam ofertę ostmobile-shop.de. Wracając do tłoków, remontowałem ostatnio silnik w 353W i przy tej okazji kupiłem tłoki na II szlif z WSK Gorzyce (znalezione na alledrogo). Jeśli chodzi o precyzję wykonania - bez zarzutu. Różnica masy między poszczególnymi tłokami - ok. 0,3 g. Po remoncie, od września przejechałem ledwie 1500 km i mogę tylko powiedzieć, że tłoki się nie rozpadły i robią, co mają robić