Totalna renowacja Syreny 104 (i innych leciwych pojazdów).
Arturek jesteś blisko, lecz nie do końca.
Szybki są oryginalne z tego licznika (liczne z tej Syreny).
Po prostu farba tych cyfr imitujących "3D" rozpadła się i wolałem wszystko usunąć niż zostawić cześć cyfr "3D" a cześć nie.
[ Dodano: 2018-08-15, 12:02 ]
Wracam do tematu haka, bo już najwyższą pora go zrobić.
Jakiej tabliczki znamionowej użyć? Chodzi mi o tabliczkę retro anie coś współczesnego.
Jakie dane na nią nanieść?
[ Dodano: 2018-08-20, 09:33 ]
Jest problem. Blokują się hamulce.
Wygląda to tak - koła kręcą się luźno, a po przejechaniu kilku km zaczynają się blokować i po chwili felgi są gorące. Podnoszę auto a koła stoją - trzeba dużej siły w rękach żeby obrócić koło. Ciśnienie w układzie jest, bo nawet światła stopu świecą się mimo nie wciśniętego pedału.
Zostawiam wszystko do wystygnięcia. Dotykam felgi - jest zimna- koła znów kręcą się luźno.
Obstawiam pompę - wydaje mi się, że płyn nie cofa się po puszczeniu pedału.
Zrobiłem mały test który zdaje się to potwierdzać.
Gdy auto jest zimne podnoszę przód (koła kręcą się luźno) po czym kilkukrotnie wciskamy i puszczam pedały hamulca i sprawdzam jak kręcą się koła. Koła kręcą się, ale nie luźno - w niewielkim stopniu, ale szczęki już ocierają czyli płyn nie powraca w całości do pompy.
Ktoś coś doradzi?
Szybki są oryginalne z tego licznika (liczne z tej Syreny).
Po prostu farba tych cyfr imitujących "3D" rozpadła się i wolałem wszystko usunąć niż zostawić cześć cyfr "3D" a cześć nie.
[ Dodano: 2018-08-15, 12:02 ]
Wracam do tematu haka, bo już najwyższą pora go zrobić.
Jakiej tabliczki znamionowej użyć? Chodzi mi o tabliczkę retro anie coś współczesnego.
Jakie dane na nią nanieść?
[ Dodano: 2018-08-20, 09:33 ]
Jest problem. Blokują się hamulce.
Wygląda to tak - koła kręcą się luźno, a po przejechaniu kilku km zaczynają się blokować i po chwili felgi są gorące. Podnoszę auto a koła stoją - trzeba dużej siły w rękach żeby obrócić koło. Ciśnienie w układzie jest, bo nawet światła stopu świecą się mimo nie wciśniętego pedału.
Zostawiam wszystko do wystygnięcia. Dotykam felgi - jest zimna- koła znów kręcą się luźno.
Obstawiam pompę - wydaje mi się, że płyn nie cofa się po puszczeniu pedału.
Zrobiłem mały test który zdaje się to potwierdzać.
Gdy auto jest zimne podnoszę przód (koła kręcą się luźno) po czym kilkukrotnie wciskamy i puszczam pedały hamulca i sprawdzam jak kręcą się koła. Koła kręcą się, ale nie luźno - w niewielkim stopniu, ale szczęki już ocierają czyli płyn nie powraca w całości do pompy.
Ktoś coś doradzi?
Czy to Ptak? Samolot? Nie! To Syrena szosą mknie.
http://syrena.gminanekla.pl/forum/viewt ... sc&start=0
http://syrena.gminanekla.pl/forum/viewt ... sc&start=0
- warszawa_24
- -#Junior
- Posty: 147
- Rejestracja: 2016-08-18, 23:47
- Lokalizacja: Słubice FSL
Gdy masz zablokowane koła to odkręć przewód hamulcowy z pompy. Powinno zejść ciśnienie z układu i odblokować hamulce. Jeżeli tak się stanie to winny temu bedzue zaworek, który jest przy pompce hamulcowej.
Pamiętaj, że bd trzeba odpowietrzyć układ potem.
Pamiętaj, że bd trzeba odpowietrzyć układ potem.
FSC Żuk 1994r
FSO Warszawa 203 1968r
Renault 11 TSE 1983r
MZ ES125/1 1973r
FSO Warszawa 203 1968r
Renault 11 TSE 1983r
MZ ES125/1 1973r
- SUPER.DAWID
- -#Weteran
- Posty: 2045
- Rejestracja: 2006-01-17, 20:11
- Lokalizacja: Trzebinia-Małopolska
Na 99% będzie winny zaworek w pompie hamulcowej utrzymujący niewielkie nadciśnienie. Zapewne zestarzała się guma i zrobiła się klejąca.
NIECH MIXOL BEDZIE Z SYRENIARZAMI
http://syrena.gminanekla.pl/forum/viewt ... 048#189048
Syrena 104 AD 1966r
http://syrena.gminanekla.pl/forum/viewt ... 048#189048
Syrena 104 AD 1966r
Dokładnie tak zrobiłem i owszem ciśnienie zeszło - szczęki puściły. Wyciągnąłem pompę, rozebrałem i w niej wszystko wygląda ok (z resztą przy robieniu układu ham. honowałem ją i dałem duży zestaw naprawczy). Który to jest ten zaworek? Ten na gumie mocowanej na końcu sprężyny?warszawa_24 pisze:Gdy masz zablokowane koła to odkręć przewód hamulcowy z pompy. Powinno zejść ciśnienie z układu i odblokować hamulce. Jeżeli tak się stanie to winny temu bedzue zaworek, który jest przy pompce hamulcowej.
Pamiętaj, że bd trzeba odpowietrzyć układ potem.
Ps. Zauważyłem, że tylne szczęki ocierają. Okładziny sam dorabiałem i nitowałem, ale już nie mogę ich przytrzeć żeby były cieńsze, bo nity już są na wierzchu. Musze to zrobić jeszcze raz lub oddać do naklejania okładzin.
Jaka powinna być grubość okładzin na tył? Gdzieś w okolicy Krakowa robią takie rzeczy?
Czy to Ptak? Samolot? Nie! To Syrena szosą mknie.
http://syrena.gminanekla.pl/forum/viewt ... sc&start=0
http://syrena.gminanekla.pl/forum/viewt ... sc&start=0
Luz mam około 3-5 mm także tu jest ok. Wydaje mi się, że tu problemy nałożyła się dwa: pompa i zbyt ciasne ustawienie szczęk.Gieroy pisze:Zanim rozbierzesz cały układ hamulcowy na atomy zrób dokładnie tak jak napisal Wojt. Tu już były takie przypadki jak masz i wystarczyło wyregulowac tak żeby tłoczek pompy miał zawsze minimalny luz.
Powtórzę pytanie o grubość okładzin na tył?
Czy to Ptak? Samolot? Nie! To Syrena szosą mknie.
http://syrena.gminanekla.pl/forum/viewt ... sc&start=0
http://syrena.gminanekla.pl/forum/viewt ... sc&start=0
- CZESIO1958
- -#Stara Gwardia
- Posty: 4297
- Rejestracja: 2009-06-07, 19:20
- Lokalizacja: Mysłowice
Jakieś uwagi (oprócz brakującego emblematu, który już mam)?
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Czy to Ptak? Samolot? Nie! To Syrena szosą mknie.
http://syrena.gminanekla.pl/forum/viewt ... sc&start=0
http://syrena.gminanekla.pl/forum/viewt ... sc&start=0
- SUPER.DAWID
- -#Weteran
- Posty: 2045
- Rejestracja: 2006-01-17, 20:11
- Lokalizacja: Trzebinia-Małopolska
Powiem Ci, że jak najpierw dwubarwne malowanie mi się nie podobało, o tyle teraz jak nadwozie jest uzbrojone to wygląda to ładnie i przyznam się, że mi się to podoba. Może nie na tyle żebym u siebie się zdecydował na takie malowanie, ale jest ładnie.
NIECH MIXOL BEDZIE Z SYRENIARZAMI
http://syrena.gminanekla.pl/forum/viewt ... 048#189048
Syrena 104 AD 1966r
http://syrena.gminanekla.pl/forum/viewt ... 048#189048
Syrena 104 AD 1966r
czeresss, No - ładnie ! Na pewno nie jeden Ci zazdrości ! Dużo chromów robi swoje !
[ Dodano: 2018-08-21, 22:02 ]
A jeszcze ! - jedziesz na to wesele ? W ramach pomocy ???
[ Dodano: 2018-08-21, 22:02 ]
A jeszcze ! - jedziesz na to wesele ? W ramach pomocy ???
Roman roman.bloszyk@gmail.com 799 860 545
KATALOGI CZĘŚCI ZAMIENNYCH
Syrena 100, 101, 102 na płycie CD
Wydanie I 1959r i wydanie II 1962r
KOSZULKI Z NADRUKIEM
Dla Syreniarzy - wszystkie modele i roczniki
i dziewęć pozostałych aut z PRL
KATALOGI CZĘŚCI ZAMIENNYCH
Syrena 100, 101, 102 na płycie CD
Wydanie I 1959r i wydanie II 1962r
KOSZULKI Z NADRUKIEM
Dla Syreniarzy - wszystkie modele i roczniki
i dziewęć pozostałych aut z PRL
- warszawa_24
- -#Junior
- Posty: 147
- Rejestracja: 2016-08-18, 23:47
- Lokalizacja: Słubice FSL
Mówimy o tym elemencie?warszawa_24 pisze:Zaworek jest w tym miejscu, co się przyjręca przewód hamulcowy wyjściowy. (W pompie 1 stopniowej)
W jaki sposób może się przyciąć?
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Czy to Ptak? Samolot? Nie! To Syrena szosą mknie.
http://syrena.gminanekla.pl/forum/viewt ... sc&start=0
http://syrena.gminanekla.pl/forum/viewt ... sc&start=0