Światła dzienne Polonez -pomoc w instalacji
Światła dzienne Polonez -pomoc w instalacji
Witam!
Panowie czy mógłby mi ktoś w miarę łopatologicznie opisać montaż świateł do jazdy dziennej w samochodzie Polonez MR96 Abimex?
W załączniku schemat, który absolutnie nic mi nie mówi.
Pozdrawiam
Panowie czy mógłby mi ktoś w miarę łopatologicznie opisać montaż świateł do jazdy dziennej w samochodzie Polonez MR96 Abimex?
W załączniku schemat, który absolutnie nic mi nie mówi.
Pozdrawiam
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Ostatnio zmieniony 2018-08-11, 16:22 przez KIEROWCA, łącznie zmieniany 2 razy.
::::Poradnik kompleksowej wiedzy syrenkowej ==UZUPEŁNIENIE GLINKI::::
===> http://chomikuj.pl/mariuszw2145/SYRENA <===
::::Najljepsze jest nalanie do pełna w progi łoju baraniego na gorąco::::
===> http://chomikuj.pl/mariuszw2145/SYRENA <===
::::Najljepsze jest nalanie do pełna w progi łoju baraniego na gorąco::::
Hmm co Ci tu doradzić skoro w schemacie masz wszystko pokazane.
Czy to Ptak? Samolot? Nie! To Syrena szosą mknie.
http://syrena.gminanekla.pl/forum/viewt ... sc&start=0
http://syrena.gminanekla.pl/forum/viewt ... sc&start=0
Elektrykiem nie jestem ====konkrety ===gdzie dokładnie się podpiąć w instalacji samochodu, w którym miejscu założyć przekaźnik itd.
Pamiętam, że w Cieniasie facet mi podłączał do kabla dyszy wolnych obrotów.
Pamiętam, że w Cieniasie facet mi podłączał do kabla dyszy wolnych obrotów.
::::Poradnik kompleksowej wiedzy syrenkowej ==UZUPEŁNIENIE GLINKI::::
===> http://chomikuj.pl/mariuszw2145/SYRENA <===
::::Najljepsze jest nalanie do pełna w progi łoju baraniego na gorąco::::
===> http://chomikuj.pl/mariuszw2145/SYRENA <===
::::Najljepsze jest nalanie do pełna w progi łoju baraniego na gorąco::::
Witam
1) Powiem tak - jeśli nie ogarniasz podłączenia 4 kabli, to jedź do elektryka, bo tylko szkód narobisz
Czego nie rozumiesz???
Przekaźnik ma 4 złącza, oznaczone numerami
a) od złącza 86 podpinasz kabel pod stacyjkę
(plus pojawia się po przekręceniu kluczyka)
I tu jest błąd ideowy => dzienne powinny zapalić się automatycznie, po przekręceniu kluczyka
czyli nie może być dodatkowego wyłącznika który jest na schemacie
Światła dzienne powinny automatycznie gasnąć po włączeniu pozycyjnych
b) do złącza 87 podpinasz kabel który idzie do dziennych
(tych nowych)
c) do złącza 85 podpinasz kabel do fabrycznych pozycyjnych
(choćby przy samej lampie)
d) do złącza 30 / 51 podpinasz się do skrzynki bezpieczników,
do plusa na stałe
2) Zapytam jeszcze - po co Ci dzienne w starym samochodzie,
co zyskujesz poza modą?
Ja rozumiem gdy ktoś ma reflektory ksenonowe, z drogimi żarówkami - to wtedy dzienne mają sens ekonomiczny
Dodam, że jeśli nie chcesz pamiętać o włączaniu świateł, to są specjalne moduły, dzięki którym po przekręceniu kluczyka zapalają się pozycyjne + mijania
(i nie trzeba dokładać dodatkowych reflektorów)
pozdrawiam
Arturek
1) Powiem tak - jeśli nie ogarniasz podłączenia 4 kabli, to jedź do elektryka, bo tylko szkód narobisz
Czego nie rozumiesz???
Przekaźnik ma 4 złącza, oznaczone numerami
a) od złącza 86 podpinasz kabel pod stacyjkę
(plus pojawia się po przekręceniu kluczyka)
I tu jest błąd ideowy => dzienne powinny zapalić się automatycznie, po przekręceniu kluczyka
czyli nie może być dodatkowego wyłącznika który jest na schemacie
Światła dzienne powinny automatycznie gasnąć po włączeniu pozycyjnych
b) do złącza 87 podpinasz kabel który idzie do dziennych
(tych nowych)
c) do złącza 85 podpinasz kabel do fabrycznych pozycyjnych
(choćby przy samej lampie)
d) do złącza 30 / 51 podpinasz się do skrzynki bezpieczników,
do plusa na stałe
2) Zapytam jeszcze - po co Ci dzienne w starym samochodzie,
co zyskujesz poza modą?
Ja rozumiem gdy ktoś ma reflektory ksenonowe, z drogimi żarówkami - to wtedy dzienne mają sens ekonomiczny
Dodam, że jeśli nie chcesz pamiętać o włączaniu świateł, to są specjalne moduły, dzięki którym po przekręceniu kluczyka zapalają się pozycyjne + mijania
(i nie trzeba dokładać dodatkowych reflektorów)
pozdrawiam
Arturek
była Syrena 104, 105L oraz PF125p
===Arturek - dzięki za wyczerpującą odpowiedź, światła już zamontowane. Zdecydowałem się jednak na model z wbudowanym przekaźnikiem i trzecim kablem sterującym.Arturek pisze:Witam
1) Powiem tak - jeśli nie ogarniasz podłączenia 4 kabli, to jedź do elektryka, bo tylko szkód narobisz
Dodam, że jeśli nie chcesz pamiętać o włączaniu świateł, to są specjalne moduły, dzięki którym po przekręceniu kluczyka zapalają się pozycyjne + mijania
(i nie trzeba dokładać dodatkowych reflektorów)
pozdrawiam
Arturek
Szkód nie narobiłem, wszystko świeci jak należy a połączenia w miarę możliwości zaizolowane rurkami termokurczliwymi.
P.S. Nie chodziło mi o to, że jak to napisałeś NIE OGARNIAM podłączenia czterech kabli tylko, żeby nie wyważać raz otwartych drzwi.
Myślałem, że ktoś już robił konkretnie w Polonezie to się wypowie chociażby skąd dokładnie najlepiej brać tego plusa na masę - oszczędziłoby mi to biegania z miernikiem czy w przypadku zastosowania przekaźnika w którym miejscu najlepiej byłoby go umieścić, np. gdzieś pod maską czy w okolicy skrzynki bezpieczników i ciągnąć dodatkowe przewody.
::::O włączaniu świateł jak dotąd pamiętałem [o wyłączaniu nie zawsze ale i tak mam krótkie po zapłonie]. Po prostu nie widzi mi się palenie całego oświetlenia samochodu łącznie z podświetleniem rejestracji w biały dzień. W moim mieście bardzo dużo takich starszych wozów śmiga na ledach, nawet Golfy II w których ledy "leżą" na zderzaku przed głównymi reflektorami.
Pozdrawiam
::::Poradnik kompleksowej wiedzy syrenkowej ==UZUPEŁNIENIE GLINKI::::
===> http://chomikuj.pl/mariuszw2145/SYRENA <===
::::Najljepsze jest nalanie do pełna w progi łoju baraniego na gorąco::::
===> http://chomikuj.pl/mariuszw2145/SYRENA <===
::::Najljepsze jest nalanie do pełna w progi łoju baraniego na gorąco::::
Włącznik dodatkowy umożliwia wyłączenie wszystkich świateł. Czasami się przydaje, jak np uciekasz przed milicją czy strażnikami leśnymiArturek pisze:I tu jest błąd ideowy => dzienne powinny zapalić się automatycznie, po przekręceniu kluczyka
czyli nie może być dodatkowego wyłącznika który jest na schemacie
[ Dodano: 2018-08-13, 00:05 ]
Mi w maluchu z prądnicą pozwalało normalnie jeździć.Arturek pisze:2) Zapytam jeszcze - po co Ci dzienne w starym samochodzie,
co zyskujesz poza modą?
I get up at seven, yeah,
and I go to work at nine.
I got no time for livin'.
Yes, I'm workin' all the time.
and I go to work at nine.
I got no time for livin'.
Yes, I'm workin' all the time.
- sereniarz(atom1)
- -#Weteran
- Posty: 2467
- Rejestracja: 2005-07-28, 23:41
- Lokalizacja: z Podlasia
- Kontakt:
no no, jezdziles 2 godizny na tydzien, na wolnych na pradnicy ladowania nima wcale
30 VI 1983 po 30 latach produkcji zaprzestano wytwarzania Syreny ;-(
http://img47.imageshack.us/img47/1990/m ... zy1jb5.jpg
http://img47.imageshack.us/img47/1990/m ... zy1jb5.jpg
- michalalex
- -#Weteran
- Posty: 1651
- Rejestracja: 2012-03-21, 20:43
- Lokalizacja: Okolice Krakowa
Ja mam na przełączniku od Wołgi te ledy zrobione, bo ten moduł, który powinien wyłączać światła po zapapleniu świateł mijania się spalił. Czy na przeglądzie będą robili z tego powodu wielki problem?Arturek pisze:dzienne powinny zapalić się automatycznie, po przekręceniu kluczyka
czyli nie może być dodatkowego wyłącznika który jest na schemacie
Syrena 104, Syrena Bosto
- sereniarz(atom1)
- -#Weteran
- Posty: 2467
- Rejestracja: 2005-07-28, 23:41
- Lokalizacja: z Podlasia
- Kontakt:
wszystko zalezy od diagnosty jak zawsze, moze nie widziec ... a ty powiesz ze zalozyles 2 godziny po badaniu )
30 VI 1983 po 30 latach produkcji zaprzestano wytwarzania Syreny ;-(
http://img47.imageshack.us/img47/1990/m ... zy1jb5.jpg
http://img47.imageshack.us/img47/1990/m ... zy1jb5.jpg
- SUPER.DAWID
- -#Weteran
- Posty: 2045
- Rejestracja: 2006-01-17, 20:11
- Lokalizacja: Trzebinia-Małopolska
Też nie wiem co macie z tymi prądnicami. Jakieś 10 lat temu z kolega jeździliśmy syrena na co dzień. Normalnie do sklepu, na zloty, wycieczki. Syrena była jedyną w rodzinie i nigdy nie było problemu z ładowaniem ani z rozładowanym akumulatorem.
NIECH MIXOL BEDZIE Z SYRENIARZAMI
http://syrena.gminanekla.pl/forum/viewt ... 048#189048
Syrena 104 AD 1966r
http://syrena.gminanekla.pl/forum/viewt ... 048#189048
Syrena 104 AD 1966r
Ja to widzę tak - z pradnicami nie ma problemu (jeśli odbiorników prądu nie mamy zbyt wiele włączonych).
Problem jest z regulatorem mechanicznym, który działa jak mu się chce.
Problem jest z regulatorem mechanicznym, który działa jak mu się chce.
Czy to Ptak? Samolot? Nie! To Syrena szosą mknie.
http://syrena.gminanekla.pl/forum/viewt ... sc&start=0
http://syrena.gminanekla.pl/forum/viewt ... sc&start=0
Przecież kiedyś (dawno temu) jezdzili tylko na prądnicach i wszystko było OK !
Roman roman.bloszyk@gmail.com 799 860 545
KATALOGI CZĘŚCI ZAMIENNYCH
Syrena 100, 101, 102 na płycie CD
Wydanie I 1959r i wydanie II 1962r
KOSZULKI Z NADRUKIEM
Dla Syreniarzy - wszystkie modele i roczniki
i dziewęć pozostałych aut z PRL
KATALOGI CZĘŚCI ZAMIENNYCH
Syrena 100, 101, 102 na płycie CD
Wydanie I 1959r i wydanie II 1962r
KOSZULKI Z NADRUKIEM
Dla Syreniarzy - wszystkie modele i roczniki
i dziewęć pozostałych aut z PRL