POLITYKA PRYWATNOŚCI
www.syrena.nekla.eu FORUM SYRENIARZY
Forum miłośników pozytywnie zakręconych

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  DownloadDownload

Poprzedni temat :: Następny temat
Szczęki hamulcowe tył
Autor Wiadomość
CG R20 
CG R20

Dołączył: 17 Sie 2015
Posty: 19
Skąd: Grudziądz
Wysłany: 2018-06-07, 22:30   Szczęki hamulcowe tył

Witam, zakupiłem nowe bębny na tył ( całe żeliwne, z rantem L)
czy będą do nich pasować szczęki szerokie tzn. od Żuka). Czy są jakieś szczegóły, przeciwskazania.
 
Kozichwost 
Kozichwost



Pomógł: 13 razy
Dołączył: 11 Kwi 2006
Posty: 1309
Skąd: okolice Tarnobrzega
Wysłany: 2018-06-07, 23:04   

Ja jeżdżę na szerokich bębnach z tyłu. Zwęziłem jednak szczekibdo szerokości syrenkowych w obawie przed przedwczesnym blokowaniem tylnych kół
_________________
105L '81, 104' 66 - w planach jeszcze coś......
 
 
Gieroy 



Pomógł: 22 razy
Dołączył: 24 Gru 2005
Posty: 1526
Skąd: W-wa
Wysłany: 2018-06-08, 01:33   

Ale szerokie szczęki nie zwiększają siły hamowania. Liczy się tylko rozmiar cylinderka.
_________________
"Samochody Syrena nie są na pewno pojazdami na wskroś nowoczesnymi" mgr inż. Z. Glinka
 
czeresss 
Grzesiek


Pomógł: 8 razy
Dołączył: 09 Sty 2016
Posty: 854
Skąd: Wiśniowa
Wysłany: 2018-06-08, 06:28   

Gieroy napisał/a:
Ale szerokie szczęki nie zwiększają siły hamowania. Liczy się tylko rozmiar cylinderka.


Ja bym powiedział, że oba czynniki mają znaczenie, choć niewątpliwie cylinderki większe.
_________________
Czy to Ptak? Samolot? Nie! To Syrena szosą mknie.

http://syrena.gminanekla....der=asc&start=0
 
Kozichwost 
Kozichwost



Pomógł: 13 razy
Dołączył: 11 Kwi 2006
Posty: 1309
Skąd: okolice Tarnobrzega
Wysłany: 2018-06-08, 08:36   

Najprościej mówiąc rozmiar cylinderka to siła docisku szczęki do bębna, a a szerokość szczęki to powierzchnia trąca. Jeśli z taką samą siłą dociśniesz węższą i mniejszą powierzchnię, to farcie musi być różne
_________________
105L '81, 104' 66 - w planach jeszcze coś......
 
 
Gieroy 



Pomógł: 22 razy
Dołączył: 24 Gru 2005
Posty: 1526
Skąd: W-wa
Wysłany: 2018-06-08, 14:50   

Kozichwost napisał/a:
to farcie musi być różne

Tak jak sam napisałeś rozmiar cylinderka to siła docisku i wg wszelkich praw fizyki ta siła X promien bębna = moment hamujący. I wszystko inne nie ma znaczenia.
Różnica pomiędzy wąska i szeroką szczęką to inna powierzchnia i przy takiej samej sile docisku oznacza to że nacisk na cm kwadratowy będzie różny, dla wąskiej szczęki będzie większy. Czyli w związku z tym wąska będzie zużywała się szybciej.
_________________
"Samochody Syrena nie są na pewno pojazdami na wskroś nowoczesnymi" mgr inż. Z. Glinka
 
czeresss 
Grzesiek


Pomógł: 8 razy
Dołączył: 09 Sty 2016
Posty: 854
Skąd: Wiśniowa
Wysłany: 2018-06-08, 15:04   

Gieroy napisał/a:
Kozichwost napisał/a:
to farcie musi być różne

Tak jak sam napisałeś rozmiar cylinderka to siła docisku i wg wszelkich praw fizyki ta siła X promien bębna = moment hamujący. I wszystko inne nie ma znaczenia.
Różnica pomiędzy wąska i szeroką szczęką to inna powierzchnia i przy takiej samej sile docisku oznacza to że nacisk na cm kwadratowy będzie różny, dla wąskiej szczęki będzie większy. Czyli w związku z tym wąska będzie zużywała się szybciej.


Kolokwialnie powiem - wyjąłeś mi to z ust.
_________________
Czy to Ptak? Samolot? Nie! To Syrena szosą mknie.

http://syrena.gminanekla....der=asc&start=0
 
SUPER.DAWID 
SYRENA 104 z 1966r



Pomógł: 24 razy
Dołączył: 17 Sty 2006
Posty: 1676
Skąd: Trzebinia-Małopolska
Wysłany: 2018-06-09, 07:44   

Ja pier... ale głupoty piszecie. Z taką wiedzą już mnie nie dziwi że tyle syren jest po drutowanych i wygląda jak wygląda.
_________________
NIECH MIXOL BEDZIE Z SYRENIARZAMI
http://syrena.gminanekla....p=189048#189048
Syrena 104 AD 1966r
 
 
CG R20 
CG R20

Dołączył: 17 Sie 2015
Posty: 19
Skąd: Grudziądz
Wysłany: 2018-06-09, 19:30   

Reasumując

Szerokie Żukowskie mogą być ?
 
Gieroy 



Pomógł: 22 razy
Dołączył: 24 Gru 2005
Posty: 1526
Skąd: W-wa
Wysłany: 2018-06-09, 19:43   

SUPER.DAWID napisał/a:
Ja pier...
Możesz rozwinąć tę myśl?
_________________
"Samochody Syrena nie są na pewno pojazdami na wskroś nowoczesnymi" mgr inż. Z. Glinka
 
Kozichwost 
Kozichwost



Pomógł: 13 razy
Dołączył: 11 Kwi 2006
Posty: 1309
Skąd: okolice Tarnobrzega
Wysłany: 2018-06-09, 20:24   

Jakby mogły być, to by były fabrycznie nie?
_________________
105L '81, 104' 66 - w planach jeszcze coś......
 
 
SUPER.DAWID 
SYRENA 104 z 1966r



Pomógł: 24 razy
Dołączył: 17 Sty 2006
Posty: 1676
Skąd: Trzebinia-Małopolska
Wysłany: 2018-06-09, 21:20   

Gieroy - według Ciebie szerokość szczęki nie ma znaczenia tylko średnica cylinderka.
To hipotetycznie załóż do syreny na przód albo tył obojętne do oryginalnych cylinderków szczęki hamulcowe o szerokości szczęk do komarka a potem do tego samego układu załóż szczęki o szerokości szczęk od stara. I wypowiedz się czy nie ma różnicy.

Słusznie "Kozichwost" zauważył, że jakby mogły być w syrenie montowane z tyłu szczęki i bębny takie same jak z przodu to w PRL gdzie była unifikacja do bólu na pewno by nie pchali się w robienie innych szczęk tylko do syreny do tyłu.
_________________
NIECH MIXOL BEDZIE Z SYRENIARZAMI
http://syrena.gminanekla....p=189048#189048
Syrena 104 AD 1966r
 
 
CG R20 
CG R20

Dołączył: 17 Sie 2015
Posty: 19
Skąd: Grudziądz
Wysłany: 2018-06-10, 15:44   

Czyli nadal nikt nieodpowiedział w czym szczęki żukowskie na tył będą przeszkadzały.
 
Gieroy 



Pomógł: 22 razy
Dołączył: 24 Gru 2005
Posty: 1526
Skąd: W-wa
Wysłany: 2018-06-10, 18:56   

CG R20 napisał/a:
Czyli nadal nikt nieodpowiedział w czym szczęki żukowskie na tył będą przeszkadzały.
To ja odpowiem: w niczym (to znaczy jak się zmieszczą i będą się ruszały, bo ja ich nie zakładałem)

SUPER.DAWID napisał/a:
To hipotetycznie załóż do syreny ... szczęki hamulcowe ... komarka a potem ... stara. I wypowiedz się czy nie ma różnicy.
Nie ma. Super.Dawid - błądzisz, ale to nic złego, człowiek uczy sią całe życie. Jeżeli mój autorytet :grinser Cię nie przekonuje to poczytaj tutaj. Dobrze napisane i z sensem. https://brakestock.pl/news/view-rzeczywista-skutecznosc-ukladu-hamulcowego.html Możesz skończyć czytać na zdaniu: "rozmiar klocków hamulcowych w ogóle nie wpływa na drogę hamowania samochodu"

SUPER.DAWID napisał/a:
Słusznie "Kozichwost" zauważył
Niesłusznie. Nawet w nędzy PRLu robili czasem coś tak jak trzeba. Zobacz pierwszy prototyp syrenki - to jest w większości Warszawa. Mogli nic już więcej nie zmieniać tylko nalepić napis "syrena" i tak zostawić a jednak dużo zmienili.

SUPER.DAWID napisał/a:
Ja pier... ale głupoty piszecie. Z taką wiedzą już mnie nie dziwi że tyle syren jest po drutowanych i wygląda jak wygląda.
Akurat tu żle trafiłeś. Syrena czeressa jest najlepiej zrobioną z tych na forum i wygląda - żyleta. Moja nie wygląda super ale robię nią kilkusetkilometrowe wycieczki i daje radę. A poruszam się po wrogim terenie bez polmozbytu w promieniu paru tysiecy kilometrów :grinser
_________________
"Samochody Syrena nie są na pewno pojazdami na wskroś nowoczesnymi" mgr inż. Z. Glinka
  
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template Acid v 0.4 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne fixing Program do sklepu

Szybki dostęp:
www.syrena.nekla.pl www.syrenabielsko.pl syrenalaminat.prv.pl fsomoto.xip.pl fsoautoklub.pl fsocarteam.xip.pl www.syrenki.friko.pl aparatos.prv.pl www.syrenki.prv.pl www.jaro19.prv.pl www.syrenka.frankiego.prv.pl syrena.warszawa.pl www.syrena.republika.pl Forum Klubu Wartburga Forum Polskiej Motoryzacji Ocalmy wspomnienia Portal Miłośników Pojazdów Zabytkowych
REKLAMA

samochody zabytkowe

BANERY