www.syrena.nekla.eu FORUM SYRENIARZY
Forum miłośników pozytywnie zakręconych

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  DownloadDownload

Poprzedni temat :: Następny temat
Przesunięty przez: adameo2
2011-02-12, 10:21
Rama - czym i jak zabezpieczać
Autor Wiadomość
Magister 
marcin459



Pomógł: 68 razy
Dołączył: 26 Kwi 2007
Posty: 4492
Skąd: Chełmno
Wysłany: 2010-03-20, 11:54   

Żuczek napisał/a:
ale mysle ze olej si epoosadzal na sciankach wszedzie..


Właśnie w tym przypadku benzyna pomaga rozprowadzić Ci wszędzie olej nawet tam gdzie nie wejdziesz strzykawką.
_________________
Syrena 105 naprawdę wspaniała
http://syrena.gminanekla....ighlight=#62854
Syrena R20 i remont
http://syrena.gminanekla....ighlight=#68812
http://syrena.gminanekla....opic.php?t=8762
 
 
Żuczek 
Morüs



Pomógł: 5 razy
Dołączył: 31 Paź 2009
Posty: 1411
Skąd: KRK/DUB/WWA/MUN
Wysłany: 2010-03-20, 12:59   

no ok rozu8miem. ale to byl awersja bardzo nisko budżetowa.. a oleju mialem pod dostatkiem.. starego i ram asi ew nim mżna rzec zanużyla.. wiec mysle ze bedzie ok. a przynajmniej lepiej niz wcale..
_________________
syrena 1.0pyr pyr
polonez 2.0Turbo
Tarpan 2.9 v6 4x4
wigry 2
http://www.muzeumratownictwa.pl/
 
Yanosik 
ZasmarkanySzcurekBuc



Pomógł: 21 razy
Dołączył: 06 Lip 2008
Posty: 1527
Skąd: Piła
Wysłany: 2010-03-20, 15:06   

marcin459 napisał/a:
Benzyna parując rozprowadza olej.

Nie do końca sie z tym zgodzę. Bo to benzyna odparuje a nie olej :)
Jeśli chodzi o olej, to ja raczej nie podchodzę tak optymistycznie jak Wy. Może do ramy jest ok (rama nie jest [chyba] malowana w srodku) ale jeśli chodzi o profile zamkniete to olej zmyje istniejące powłoki (lakier, fluidol itp). Wystarczy obejrzeć jak wygląda rama pod silnikiem i skrzynią (umyta do gołej stali).
_________________
I get up at seven, yeah,
and I go to work at nine.
I got no time for livin'.
Yes, I'm workin' all the time.
 
Magister 
marcin459



Pomógł: 68 razy
Dołączył: 26 Kwi 2007
Posty: 4492
Skąd: Chełmno
Wysłany: 2010-03-20, 15:43   

Yanosik napisał/a:
Nie do końca sie z tym zgodzę. Bo to benzyna odparuje a nie olej :)


Ale właśnie o to chodzi benzyna od razu nie odparuje. A jeśli już paruje to właśnie z tym olejem, Ciągnie ze sobą olej w górę benzyna odparuje a olej zostaje.
_________________
Syrena 105 naprawdę wspaniała
http://syrena.gminanekla....ighlight=#62854
Syrena R20 i remont
http://syrena.gminanekla....ighlight=#68812
http://syrena.gminanekla....opic.php?t=8762
 
 
Marcin105l 
marcin105l


Pomógł: 2 razy
Dołączył: 31 Lip 2008
Posty: 50
Skąd: łódzkie
Wysłany: 2010-04-02, 21:15   

jeśli wlewaliście jakiś środek do ramy to robiliście jakieś otwory?
 
bubuja1 


Dołączył: 21 Sty 2010
Posty: 310
Skąd: Łowicz
Wysłany: 2010-04-02, 21:54   

Ja myślę wiercić co ok 40cm - taki zasięg jest wężyka, później planuje zaspawać...
U mnie rama czeka na piaskowanie i w gotowości jest już podkład epoksydowy.
Kupiłem również baranek jako warstwę odporną na kamienie. Znajomy lakiernik i człowiek w sklepie mówili że będzie ok jak położę sam baranek... Ja jednak chyba będę chciał położyć na to jeszcze czarną farbę... Mam jednak pytanie czy można jakoś rozcieńczyć baranek żeby nakładać go jak lakier? Chodzi o to czy można utworzyć powłokę o tych samych właściwościach ale bez baranka - gładką.
_________________
http://oldtimery.com/klub/00002.jpg
 
Marcin105l 
marcin105l


Pomógł: 2 razy
Dołączył: 31 Lip 2008
Posty: 50
Skąd: łódzkie
Wysłany: 2010-04-02, 21:57   

ja p wypisakowaniu pomalowałem podkładem epoksydowym, potem baranek i na to lakier.
a czemu zależy ci na rozcieńczeniu?
 
bubuja1 


Dołączył: 21 Sty 2010
Posty: 310
Skąd: Łowicz
Wysłany: 2010-04-02, 22:15   

chodzi mi o uzyskanie powłoki GŁADKIEJ a wiadomo jeśli będę kład pistoletem do baranka takowa nie powstanie ;-) /
_________________
http://oldtimery.com/klub/00002.jpg
 
Franki 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 21 Sty 2005
Posty: 798
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 2010-04-03, 11:22   

hmm... generalnie nie robiłbym z tego takich cudów, co jak co ale rama i podwozie mają być przede wszystkim dobrze zabezpieczone, a wyglądać pięknie nie muszą, ile ludzi będzie ci oglądać samochód pod kątem jak rama blyszczy... :P a jak już tak bardzo chcesz eksperymentować, to bierz słoik, baranka i rozpuszczalnik i sobie trochę wymieszaj i gdzieś maznij i sam sobie zobaczysz co z tego będzie...
_________________
bende-niebende-bende-bende-niebende-bende
-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -
 
Żuczek 
Morüs



Pomógł: 5 razy
Dołączył: 31 Paź 2009
Posty: 1411
Skąd: KRK/DUB/WWA/MUN
Wysłany: 2010-04-03, 13:08   

Marcin105l napisał/a:
jeśli wlewaliście jakiś środek do ramy to robiliście jakieś otwory?
od gry 1 na lelemnt i lane oleju az si eniebedzi emiescił.
_________________
syrena 1.0pyr pyr
polonez 2.0Turbo
Tarpan 2.9 v6 4x4
wigry 2
http://www.muzeumratownictwa.pl/
 
bubuja1 


Dołączył: 21 Sty 2010
Posty: 310
Skąd: Łowicz
Wysłany: 2010-04-03, 14:35   

Marcin105l napisał/a:
jeśli wlewaliście jakiś środek do ramy to robiliście jakieś otwory?


Ja się skusiłem na Hammerite Waxoyl. Testowany przez niemiecki Oldtimer Markt.
(raport z testu na pierwszej stronie) Kupiłem nie wychodzi drogo...
Na wierzch chce położyć w kolejćności:
- piaskowanie
- zdarcie powłoki kwarcu (podobno się powinno tak robić)
- podkład epoksydowy 2 - 3 warstwy
- baranek (kwestia gęstości do ustalenie ale rozmawiałem z lakiernikiem że nie ma problemu z rozcieńczeniem)
- czarny lakier (zastanawiam się nad chlorokauczukiem)

Padło pytanie o ramę, dlaczego chce mieć ją w super stanie...
Rama o której mowa nie jest przeznaczona do Syreny, jest to inny projekt - Jaguar Mark V


Pozdrawiam
 
Stang68 

Dołączył: 21 Lip 2011
Posty: 1
Skąd: Katowice
Wysłany: 2011-07-21, 03:45   

Witam

Wszystkich zainteresowanych zakupem środka nr. 1 z listy - czyli Mike Sanders Korosionschutzfett - zapraszam - jest dostępny w Polsce ....

Wszelkie oleje , tymbardziej stare lub rozpuszczone -- można -- ale jeśli olej spływa z gładzi cylindrów to ze ścianki wewnątrz ramy czy podłużnic również szybko spłynie .... rozpuszczenie tylko utworzy pory i pęknięcia, przez które wilgoć nadal będzie powiększać rdzę


.... baranek --- niestety z czasem pęka otwierając drogę dla wody i wilgoci - sprawdza się to jako tanie zabezpieczenie na góra 3 lata ... chyba, że nie jeździmy zimą i bardzo mało to może na więcej lat. Dużo lepsze jako zabezpieczenie nadkoli oraz podwozia są elastyczne środki na bazie gumy , które później można lakierować. Baranek z czasem i reagowaniem z solą i wodą twardnie -> pęka ...



Co do smarowania czegokolwiek blaszanego żywicą - większej krzywdy się chyba nie da zrobić ... pod to wszystko wchodzi wilgoć i koroduje 5x szybciej ...... jeśli jest zainteresowanie to wrzuciłbym jakieś fotki mojego "pontona" w którym ktoś łatał nadkola , podwozie i inne miejsca żywicą , żeby raz na zawsze wybić takie głupie pomysły z głowy ....


Farby okrętowe są wspaniałe - na okręty. Gruba blacha która nie pracuje, nie drga , nie wibruje --- zupełnie przeciwnie niż karoseria przeciętnego auta .... dlatego nie do końca się sprawdzają , pękają i całe malowanie na nic..

Przerabiałem już wiele środków antykorozyjnych -- najlepsze są podkłady reaktywne po wypiaskowaniu blach, chwilowe zabezpieczenie rdzy bez szczególnego czyszczenia - Cortanin (Brunox- nie polecam) , na podwozie - gumowe masy w tubkach nakładane pistoletem ..... do profili ? :P


Jeżeli ktoś kasiasty miałby zastosować Bitgum albo jakąś inną smołę to ja chyba jestem multimilionerem :-P Nawet za dziesiątki tysięcy dopłaty od producenta bym tego nie zastosował u siebie na podwozie PONOWNIE .... To jest dobre na auto robione wyłącznie na sprzedaż - miesiąc ma ładnie wyglądać a później już nie nasz problem.


A co do ocynku to wcale nie jest niestety taki wspaniały jak zwykło się uważać - większość aut fabrycznie ocynkowanych już dawno umarło z powodów korozji , różne Audi 80, Fiaty Tipo - wcale nie gniły mniej ... To z kolei jest spowodowane procesami galwanicznymi , tylko częściowemu wypłukiwaniu z odpływów itd. Drugą metodą stosowaną w zabezpieczaniu karoserii jest zanurzeniowe nakładanie powłoki przy wysokim napięciu -- Kataforeza .... Jednak przygotowanie starego nadwozia do takiego procesu jest bardzo pracochłonne i wymaga trawienia w kwasie a później jego neutralizacji -- dla chętnych taka usługa również jest dostępna w Anglii , mniejsze rzeczy jak wahacze , belki itp da się wykonać również w Polsce. Niestety do całej ramy nie przypuszczam aby ktoś miał odpowiednio dużą wannę i chciał się podjąć wykonania takiego procesu.
 
Pipi.28 

Dołączył: 26 Lut 2017
Posty: 4
Skąd: Janów Podlaski
Ostrzeżeń:
 1/3/6
Wysłany: 2017-05-24, 20:28   

co sądzicie o środku POLRUST?
https://sklep.mizar.com.pl/polrust-grunt-antykorozyjny-pozeracz-rdzy-2-5l-p-23095.html

myslalem o
1. wypiaskowaniu ramy
2. pomalowac pedzlem srodkiem polrust
3. Prysnac epoxydem
4. baranek APP U200 + APP do profili zamknietych
5. Czarny akryl

Dobrze mysle?

Moze ktorys z Was podeslac zdjecia ze spawania ramy Syreny? nigdy ram nie spawalem a na forum zdjec z renowacji nie moge znalesc
 
motonita 
Moderator
PANIE KIEROWNIKU



Pomógł: 40 razy
Dołączył: 26 Gru 2006
Posty: 6536
Skąd: Stalowa Wola
Wysłany: 2017-05-24, 20:32   

bo słabo szukasz, nie spamuj (ostrzeżenie)

(wąch wąch czuje Laczka)
_________________
Twoj symbol WSK twój bak slodko zaokraglony...

OLDTIMERY.COM Portal Miłośników Pojazdów Zabytkowych
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template Acid v 0.4 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne fixing Program do sklepu

Szybki dostęp:
www.syrena.nekla.pl www.syrenabielsko.pl syrenalaminat.prv.pl fsomoto.xip.pl fsoautoklub.pl fsocarteam.xip.pl www.syrenki.friko.pl aparatos.prv.pl www.syrenki.prv.pl www.jaro19.prv.pl www.syrenka.frankiego.prv.pl syrena.warszawa.pl www.syrena.republika.pl Forum Klubu Wartburga Forum Polskiej Motoryzacji Ocalmy wspomnienia Portal Miłośników Pojazdów Zabytkowych
REKLAMA

samochody zabytkowe

BANERY