POLITYKA PRYWATNOŚCI
www.syrena.nekla.eu FORUM SYRENIARZY
Forum miłośników pozytywnie zakręconych

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  DownloadDownload

Poprzedni temat :: Następny temat
Alternator S21
Autor Wiadomość
warszawa_24 



Dołączył: 18 Sie 2016
Posty: 138
Skąd: Słubice FSL
Wysłany: 2016-09-29, 04:05   Alternator S21

Witam.
Szukam i szukam i znaleźć nie mogę.
Czy istnieje alternator do silnika S21 najlepiej bez zewnętrznego regulatora?

Jak ma się sprawa amperomierza? Mój ma skale -20,0,+20, czy przy alternatorze on będzie działał, czy się spali zaraz?
_________________
BMW E32 735iA 1990r
FSO Warszawa 203 1968r
Renault 11 TSE 1983r
MZ ES125/1 1973r
 
Kozichwost 
Kozichwost



Pomógł: 13 razy
Dołączył: 11 Kwi 2006
Posty: 1314
Skąd: okolice Tarnobrzega
Wysłany: 2016-09-29, 05:47   

A z żuka czy poloneza nie podejdzie?
_________________
105L '81, 104' 66 - w planach jeszcze coś......
 
 
Paderewsku 
młody syreniarz
1951-1973



Pomógł: 13 razy
Dołączył: 04 Mar 2007
Posty: 224
Skąd: Łosice/Głowno
Wysłany: 2016-09-29, 06:08   

W latach 90 do końca wszystkie żuki jeździły na alternatorach, to chyba nie trudno o alternator. Leży taki u mnie na półce, jeśli nie nowy to ze śladowym przebiegiem. Co do regulatora to nie wiem czy wszystkie miały zewnętrzny. Na allegro trzeba uważać bo może mieć wąskie kółki, jak do fiata, wówczas pasek nie wejdzie jak powinien. Z amperomierzem to najlepiej wymienić zegar w środku na ten +-30, a szkiełko zostawić +- 20. Będzie bezpiecznie, a wygląd pozostanie warszawowski.
 
hrumek 



Dołączył: 02 Lis 2012
Posty: 149
Skąd: Wołów
Wysłany: 2016-09-29, 21:14   

Paderewsku napisał/a:
Z amperomierzem to najlepiej wymienić zegar w środku na ten +-30, a szkiełko zostawić +- 20. Będzie bezpiecznie, a wygląd pozostanie warszawowski.

możesz rozwinąć temat? dzięki...
_________________

 
Paderewsku 
młody syreniarz
1951-1973



Pomógł: 13 razy
Dołączył: 04 Mar 2007
Posty: 224
Skąd: Łosice/Głowno
Wysłany: 2016-09-29, 21:36   

Tak, proszę.
Trzeba kupić taki wskaźnik jak w linku:
http://allegro.pl/wskazni...5125406172.html
Widać pod strzałką że to wskaźnik na 30A. Nie musi być ten konkretny, bo widać że już na "0" się trochę myli, ale ten typ. Wskażniki są rozbieralne, dosyć łatwo. Wymieniasz ten co masz w środku na ten co w aukcji. Obudowę zostawiasz tą samą co była czyli ze szkiełkiem na 20A. Nie sądzę byś używał tego amperomierza do pomiaru dokładnego prądu ładowania, czyli interpolował działkę elementarną na ileśtam części, i liczył czy ładowanie ma 1,7A, 2.9A czy 27,8A bo te wskaźniki się do tego absolutnie nie nadają. Chodzi o to byś orientacyjnie wiedział czy masz ładowanie i jak ono się zachowuje. Wskażnik będziesz miał 30A, nic się nie spali, wizualnie będziesz miał szkło 20A jak powinno być w warszawie. Trochę pracy i po wszystkim.
 
warszawa_24 



Dołączył: 18 Sie 2016
Posty: 138
Skąd: Słubice FSL
Wysłany: 2016-10-01, 22:38   

Dzięki za podpowiedź co do amperomierza, mam 20tkę, która jest źle podłączona. Nawet polaryzacja na wentylatorze jest nie odwrócona :)

Czyli wychodzi, że mam altek od żuka. Tylko ten regulator jakiś dziwny. Mam też błąd w podłączeniu, gdyż kontrolka wzbudzenia świeci się cały czas dopóki silnik nie zostanie uruchomiony lub wyłączony hebel. Ma ktoś jakiś schemat do tego?





_________________
BMW E32 735iA 1990r
FSO Warszawa 203 1968r
Renault 11 TSE 1983r
MZ ES125/1 1973r
 
SUPER.DAWID 
SYRENA 104 z 1966r



Pomógł: 24 razy
Dołączył: 17 Sty 2006
Posty: 1707
Skąd: Trzebinia-Małopolska
Wysłany: 2016-10-02, 09:26   

Regulator jest od malucha. Jeśli chodzi o kontrolkę ładowania to według tego co opisujesz i według mojej wiedzy najprawdopodobniej jest puszczone z pominięciem stacyjki (tak mamy zrobione w starze w jednostce OSP). Dopiero tak jak piszesz hebel wyłącza całkowicie prą. Lub uruchomienie silnika gasi kontrolkę.
_________________
NIECH MIXOL BEDZIE Z SYRENIARZAMI
http://syrena.gminanekla....p=189048#189048
Syrena 104 AD 1966r
 
 
warszawa_24 



Dołączył: 18 Sie 2016
Posty: 138
Skąd: Słubice FSL
Wysłany: 2016-10-02, 13:56   

Aha, dzięki.
Na pewno tak jest. Stacyjka nie ma za słabych styków by ładowanie przez nią szło?
_________________
BMW E32 735iA 1990r
FSO Warszawa 203 1968r
Renault 11 TSE 1983r
MZ ES125/1 1973r
 
SUPER.DAWID 
SYRENA 104 z 1966r



Pomógł: 24 razy
Dołączył: 17 Sty 2006
Posty: 1707
Skąd: Trzebinia-Małopolska
Wysłany: 2016-10-02, 19:03   

Nie ładowanie a kabel wzbudzenia. Acz kolwiek mogę się mylić bo tematu elektryki jeszcze dokładnie nie zgłębiałem.
_________________
NIECH MIXOL BEDZIE Z SYRENIARZAMI
http://syrena.gminanekla....p=189048#189048
Syrena 104 AD 1966r
 
 
warszawa_24 



Dołączył: 18 Sie 2016
Posty: 138
Skąd: Słubice FSL
Wysłany: 2016-10-02, 20:34   

Tam idzie tylko plus do rozrusznika główny oraz kabel do kontrolki. Na płytce alternatora jest kilka mostków. Pewnie to ich wina.
_________________
BMW E32 735iA 1990r
FSO Warszawa 203 1968r
Renault 11 TSE 1983r
MZ ES125/1 1973r
 
Maciekk 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 17 Lut 2006
Posty: 184
Skąd: Kobyłka
Wysłany: 2016-10-04, 21:02   

ten alternator który masz u siebie to jest z żuka diesla i lublina I. Ja mam u siebie alternator żukowski typowo z zewnętrznym regulatorem i śmiga bez żadnej kontrolki z org ampetomierzem od warszawy ( nawet nie wiedziałem że powinien być wsadzony w zegary 30 amperowy)
_________________
http://warszawa203.republika.pl
 
 
warszawa_24 



Dołączył: 18 Sie 2016
Posty: 138
Skąd: Słubice FSL
Wysłany: 2016-10-04, 23:20   

Mógłbyś w wolnej chwili podrzucić jego model i model regulatora? Oraz kilka fotek podłączenia?
I działa idealnie ten amperomierz? Cały czas jest na plus wskazówka wychylona?

[ Dodano: 2018-02-13, 23:01 ]
Ponawiam prośbę nie tylko do Maciekk, ale na ogólnym.

Kto ma w S21 alternator i ładuje jak powinien - niech proszę poda mi oznaczenie alternatora, regulatora i zrobi fotkę podłączenia.

Pali mi się lampka wzbudzenia nawet na odpalonym, ładuje 14V a gdy włączę światła czy coś to od razu mam 12.2V, oszaleć można.
Jeszcze chłodnica się rozszczelniła.

[ Dodano: 2018-02-18, 00:57 ]
Zrobione.
Podzielę się rozwiązaniem.

W moim alternatorze rozsypało się łożysko, więc zacząłem go rozbierać, zobaczył to mój emerytowany mechanik na warsztacie i z sentymentu bardzo chciał pomóc, wziął go na prasę, ale nie odkręcił 4 śrub i alternator się rozsypał. Załatwił szybko drugi od znajomego ale bez szczotek i regulatora. Więc założyłem moje szczotki i mój regulator i się zaczęło - ładowanie 12.5V i nie gasnąca kontrolka.

Zacząłem czytać na necie, wyszło, że były alternatory 6 i 9 diodowe, czego nie wiedziałem. Ten co był wcześniej był 9 diodowy a ten "nowy" już 6cio. Co oczywiste każdy ma inny regulator i 6 diodowy wymaga przekaźnika, no cóż, nie wiedziałem. Kupiłem regulator, szczotko-trzymacz (6 diodowy ma inny) a przekaźnik miałem i mam perfekcyjne ładowanie.
14.2V bez świateł i 14.1V na światłach.

_________________
BMW E32 735iA 1990r
FSO Warszawa 203 1968r
Renault 11 TSE 1983r
MZ ES125/1 1973r
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template Acid v 0.4 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne fixing Program do sklepu

Szybki dostęp:
www.syrena.nekla.pl www.syrenabielsko.pl syrenalaminat.prv.pl fsomoto.xip.pl fsoautoklub.pl fsocarteam.xip.pl www.syrenki.friko.pl aparatos.prv.pl www.syrenki.prv.pl www.jaro19.prv.pl www.syrenka.frankiego.prv.pl syrena.warszawa.pl www.syrena.republika.pl Forum Klubu Wartburga Forum Polskiej Motoryzacji Ocalmy wspomnienia Portal Miłośników Pojazdów Zabytkowych
REKLAMA

samochody zabytkowe

BANERY