Jak to jest z butlą LPG ?
Jak to jest z butlą LPG ?
Taki temat mnie zastanwia, butla lpg ma legalizacje na 10 lat którą można na następne 10 przedłużyć ale nie powyżej 20 lat od wyprodukowania butli. Czy to jest nadmiar ostrożności czy faktycznie dwudziestokilku-letnia butla grozi rozszczelnieniem i pożarem ? Znam stację diagnostyczną gdzie przymykają oko na kwit o legalizacji butli, czy to jest ryzyko użytkowanie takiego zbiornika waszym zdaniem ?
Polski Fiat 125p '72
ZAZ Zaporożec 968 '77
FSO Syrena 104 '69
FSM Syrena 105 '73
FSC Star 3W200-803 '80
Wartburg 1.3 '90
Renault Safrane 3.0 RXE '94
Fiat Seicento 900 SX '99
ZAZ Zaporożec 968 '77
FSO Syrena 104 '69
FSM Syrena 105 '73
FSC Star 3W200-803 '80
Wartburg 1.3 '90
Renault Safrane 3.0 RXE '94
Fiat Seicento 900 SX '99
- syreniarz1992
- -#Weteran
- Posty: 2631
- Rejestracja: 2005-01-24, 16:21
- Lokalizacja: Kraków
ciekawe pytanie, bo mam kilka już zabytkowych butli (24 i 25 lat ), które nigdy nie były używane i zastanawiam się, czy można by homologacje przedłużyć.
[ Dodano: 2016-07-23, 16:41 ]
ryzyka natomiast, jeśli nie ma korozji, nie ma większego niż przy nowe butli. To nie jest butla na acetylen, w której faktycznie jest się co zepsuć.
Instalacja może się rozszczelnić praktycznie wszędzie: przy wielozaworze, przy wlewie, na baryłkach, przy parowniku, przy mikserze, na elektrozaworze- słowem przy każdym łączeniu.. Natomiast butla jest tu najbardziej pewnym elementem i gdybym zastanawiał się nad złożoną naturą świata, zapytałbym czemu nie robi się badań instalacji, tylko butli, która po prawdzie za dużo w kwesti bezpieczeństwa do powiedzenia nie ma, zwłaszcza jak jeździ w bagażniku. Ale jest to po to, żeby UDT miało co jeść, a badanie całej instalacji byłoby cokolwiek kłopotliwe.
[ Dodano: 2016-07-23, 16:41 ]
ryzyka natomiast, jeśli nie ma korozji, nie ma większego niż przy nowe butli. To nie jest butla na acetylen, w której faktycznie jest się co zepsuć.
Instalacja może się rozszczelnić praktycznie wszędzie: przy wielozaworze, przy wlewie, na baryłkach, przy parowniku, przy mikserze, na elektrozaworze- słowem przy każdym łączeniu.. Natomiast butla jest tu najbardziej pewnym elementem i gdybym zastanawiał się nad złożoną naturą świata, zapytałbym czemu nie robi się badań instalacji, tylko butli, która po prawdzie za dużo w kwesti bezpieczeństwa do powiedzenia nie ma, zwłaszcza jak jeździ w bagażniku. Ale jest to po to, żeby UDT miało co jeść, a badanie całej instalacji byłoby cokolwiek kłopotliwe.
- SUPER.DAWID
- -#Weteran
- Posty: 2045
- Rejestracja: 2006-01-17, 20:11
- Lokalizacja: Trzebinia-Małopolska
Według mnie jest to nadmiar ostrożności, gdyż butle do gzów technicznych są w obiegu do śmierci technicznej (zagięcia, zniszczenia gwintu, ubytku masy większego niż 2%). W przypadku butli do gazów technicznych najstarszą butlę jaką miałem w rękach w przygotowaniu do legalizacji to butla z 1966r. Natomiast butla do acetylenu, która ma masę porowata na porządku dziennym jest z lat 80.
Moim zdaniem butla LPG niczym się nie różni od butli do gazu technicznego więc według mnie jest to dmuchanie na zimne.
Moim zdaniem butla LPG niczym się nie różni od butli do gazu technicznego więc według mnie jest to dmuchanie na zimne.
NIECH MIXOL BEDZIE Z SYRENIARZAMI
http://syrena.gminanekla.pl/forum/viewt ... 048#189048
Syrena 104 AD 1966r
http://syrena.gminanekla.pl/forum/viewt ... 048#189048
Syrena 104 AD 1966r
- sereniarz(atom1)
- -#Weteran
- Posty: 2467
- Rejestracja: 2005-07-28, 23:41
- Lokalizacja: z Podlasia
- Kontakt:
np na ukrainie nie ma w ogole takich przepisow jezdza u mnie busy ktore skupuja stare butle po 20-30 zeta za sztuke, jak zapytalem po co biora butle "przeterminowane" to mi odpowiedzial ze u nich nie ma czegos takiego
30 VI 1983 po 30 latach produkcji zaprzestano wytwarzania Syreny ;-(
http://img47.imageshack.us/img47/1990/m ... zy1jb5.jpg
http://img47.imageshack.us/img47/1990/m ... zy1jb5.jpg
Czasem butla jest montowana na zewnątrz (np we francuzach w miejsce koła zapasowego) i wtedy po 10 latach jest już dość mocno skorodowana. Z resztą koszt nowej butli to ~200 PLN a idzie dostać np 2 letnie używki za połowę tego więc nie ma co kombinować.
I get up at seven, yeah,
and I go to work at nine.
I got no time for livin'.
Yes, I'm workin' all the time.
and I go to work at nine.
I got no time for livin'.
Yes, I'm workin' all the time.
niestety czasem butli danego typu już nie ma na rynku, a innej nie da się założyć do instalacji, tak jest w starszych instalacjach holenderskich firmy Vialle
Polski Fiat 125p '72
ZAZ Zaporożec 968 '77
FSO Syrena 104 '69
FSM Syrena 105 '73
FSC Star 3W200-803 '80
Wartburg 1.3 '90
Renault Safrane 3.0 RXE '94
Fiat Seicento 900 SX '99
ZAZ Zaporożec 968 '77
FSO Syrena 104 '69
FSM Syrena 105 '73
FSC Star 3W200-803 '80
Wartburg 1.3 '90
Renault Safrane 3.0 RXE '94
Fiat Seicento 900 SX '99