A wystarczyło wymieszać farbę ze szpachlompietrekder pisze:Rama, silnik, zawieszenie będzie ogarnięte, (podłoga może później), ale z zewnątrz, zostaje!
Dziś odebrałem ramę i trochę innych bajerów z piaskowania. Rany julek ile to się trzeba namachać tym pistoletem do malowania
Moja Brzydula
::::Poradnik kompleksowej wiedzy syrenkowej ==UZUPEŁNIENIE GLINKI::::
===> http://chomikuj.pl/mariuszw2145/SYRENA <===
::::Najljepsze jest nalanie do pełna w progi łoju baraniego na gorąco::::
===> http://chomikuj.pl/mariuszw2145/SYRENA <===
::::Najljepsze jest nalanie do pełna w progi łoju baraniego na gorąco::::
- pietrekder
- -#Youngtimer
- Posty: 1106
- Rejestracja: 2013-06-01, 18:21
- Lokalizacja: Chrzanów
Ok, już wiem jak odświeżyc post. Tak czy siak, kilka zdjęć z malowania ramy podkładem epoksydowym. A żeby syrena była tak klimatyczna jak w czasie zakupu, zobaczyłem, czy nie wyrzuciłem przypadkiem tłumika końcowego, i jest, dziurawy, pordzewiały - idealny
Myślę czy aby jeszcze błotników nie wypiaskować ale tylko od wewnątrz i je zabezpieczyć (epoksyd, akryl, baranek itd).
Myślę czy aby jeszcze błotników nie wypiaskować ale tylko od wewnątrz i je zabezpieczyć (epoksyd, akryl, baranek itd).
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
- SUPER.DAWID
- -#Weteran
- Posty: 2045
- Rejestracja: 2006-01-17, 20:11
- Lokalizacja: Trzebinia-Małopolska
Ładnie. Widzę kolega wybrał taką samą drogę jak ja. Z tą różnicą że ja położyłem baranka przed akrylem.
NIECH MIXOL BEDZIE Z SYRENIARZAMI
http://syrena.gminanekla.pl/forum/viewt ... 048#189048
Syrena 104 AD 1966r
http://syrena.gminanekla.pl/forum/viewt ... 048#189048
Syrena 104 AD 1966r
- pietrekder
- -#Youngtimer
- Posty: 1106
- Rejestracja: 2013-06-01, 18:21
- Lokalizacja: Chrzanów
- SUPER.DAWID
- -#Weteran
- Posty: 2045
- Rejestracja: 2006-01-17, 20:11
- Lokalizacja: Trzebinia-Małopolska
Też czekam na ładniejszy dzień żeby skończyć z kolegą ramę. I zostanie składanie.
NIECH MIXOL BEDZIE Z SYRENIARZAMI
http://syrena.gminanekla.pl/forum/viewt ... 048#189048
Syrena 104 AD 1966r
http://syrena.gminanekla.pl/forum/viewt ... 048#189048
Syrena 104 AD 1966r
- pietrekder
- -#Youngtimer
- Posty: 1106
- Rejestracja: 2013-06-01, 18:21
- Lokalizacja: Chrzanów
Witam
Mam pytanie, bo u mnie progi były trochę wgniecione, i te wystające belki na podnośnik też najwidoczniej trochę poszły do góry, chciałem zapytać, jaka ma być wysokość między końcem tych belek na podnośnik a górna powierzchnią ramy. No na zdjęciu zaznaczyłem o co mi chodzi, bo nie wiem czy zrozumiale wytłumaczyłem.
No a rama i pozostałe części już pokryte podkładem epoksydowym, ale zanim zacznę malować podkładem akrylowym kolega mi podpowiedział, że mógłbym sobie pozatykać wszelkie szpary jakie są w ramie między różnymi spawanymi częściami (np ten przedni pałąk na resor itd) masą uszczelniającą, co też uczynię
Tak samo, zastanawiam się, czy nie wywiercić w tej przedniej belce poprzecznej dwóch otworów i zakonserwować ramę od środka np Dinitrolem ML i Dinitrolem 1000
Pozdrawiam.
Mam pytanie, bo u mnie progi były trochę wgniecione, i te wystające belki na podnośnik też najwidoczniej trochę poszły do góry, chciałem zapytać, jaka ma być wysokość między końcem tych belek na podnośnik a górna powierzchnią ramy. No na zdjęciu zaznaczyłem o co mi chodzi, bo nie wiem czy zrozumiale wytłumaczyłem.
No a rama i pozostałe części już pokryte podkładem epoksydowym, ale zanim zacznę malować podkładem akrylowym kolega mi podpowiedział, że mógłbym sobie pozatykać wszelkie szpary jakie są w ramie między różnymi spawanymi częściami (np ten przedni pałąk na resor itd) masą uszczelniającą, co też uczynię
Tak samo, zastanawiam się, czy nie wywiercić w tej przedniej belce poprzecznej dwóch otworów i zakonserwować ramę od środka np Dinitrolem ML i Dinitrolem 1000
Pozdrawiam.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
-
- -#Youngtimer
- Posty: 301
- Rejestracja: 2008-10-05, 02:52
- Lokalizacja: krk
Re: Moja Brzydula
jedyna słuszna opcja.pietrekder pisze:Witam
w planach mam pozostawić z zewnątrz mniej więcej w takim stanie jak podczas zakupu, żeby był taki powiew PRLu. (...) Ale mechanicznie oraz wnętrze chce zrobić by było ładnie i porządnie
- pietrekder
- -#Youngtimer
- Posty: 1106
- Rejestracja: 2013-06-01, 18:21
- Lokalizacja: Chrzanów
- SUPER.DAWID
- -#Weteran
- Posty: 2045
- Rejestracja: 2006-01-17, 20:11
- Lokalizacja: Trzebinia-Małopolska
I jak idą prace? Jutro wreszcie powinienem mieć ramę u siebie w domu to postaram się zmierzyć jaki jest wymiar na końcach wąsów do podnoszenia.
NIECH MIXOL BEDZIE Z SYRENIARZAMI
http://syrena.gminanekla.pl/forum/viewt ... 048#189048
Syrena 104 AD 1966r
http://syrena.gminanekla.pl/forum/viewt ... 048#189048
Syrena 104 AD 1966r
- pietrekder
- -#Youngtimer
- Posty: 1106
- Rejestracja: 2013-06-01, 18:21
- Lokalizacja: Chrzanów
A już czwarta warstwa na ramie położona (podkład akrylowy na baranku). Teraz jeszcze dla wyglądu czarny lakier RAL9005 i rama gotowa. Chyba że mnie co najdzie i zakonserwuje od środka...
Po podkładzie epoksydowym i akrylowym, był baranek:
A po baraku, znów podkład akrylowy:
Uff
Po podkładzie epoksydowym i akrylowym, był baranek:
A po baraku, znów podkład akrylowy:
Uff
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
- syrena104bili
- -#Weteran
- Posty: 2021
- Rejestracja: 2010-03-14, 15:32
- Lokalizacja: Pionki
no i na co to wszystko to dobra sarna dojazdy była a nie do psucie , to jaj już tak daleko zaszedłeś to rób już generalkę i wszystko na gotowo bo teraz zostawienie budy tak jak była niema sensu bo potem będziesz się wkur...ł że ciągle trzeba coś przy niej grzebać i ze gnije , ale według mnie niepotrzebnie sie za to tak zaprałeś , bo akurat co jak co ale rama w syrenach jest najtrwalsza i bez problemu i wielkich konserwacji wytrzymuje 50 lat
syrena 104 1972r - http://syrena.nekla.pl/forum/viewtopic.php?t=11318 ,syrena 105l 1977r - http://syrena.nekla.pl/forum/viewtopic.php?t=12229 , syrena 105l 1976r- http://syrena.gminanekla.pl/forum/viewtopic.php?t=13220 , komar 2320 1971r ,
- pietrekder
- -#Youngtimer
- Posty: 1106
- Rejestracja: 2013-06-01, 18:21
- Lokalizacja: Chrzanów
Hmm, no może macie rację, aczkolwiek, podłoga tez nie była w super stanie. W każdym bądź razie, co chwila krok do przodu, prace postępują cały czas, więc nie przewiduje pozostawienia wszystkiego nagle i zakończenia prac. Chociaż, w tym roku to już chyba nie będzie można pojeździć Chociaż jakbym wcześniej założył temat, to bym Was posłuchał. Ale klimat pozostawiam jaki był
- SUPER.DAWID
- -#Weteran
- Posty: 2045
- Rejestracja: 2006-01-17, 20:11
- Lokalizacja: Trzebinia-Małopolska
Nie wiem czy jeszcze potrzebujesz tą informację ale dopiero dziś wróciła do mnie rama i mogłem zmierzyć. A więc odległość od poziomicy położonej na rami a końcami wąsów do mocowania podnośnika wynosi 5,4 mm z prawej strony i 5,6mm z lewej. Bardziej jednak skłaniał bym się wymiarowi 5,6 gdyż tam mi nie powstała żadna nadlewka z warstw lakieru.
NIECH MIXOL BEDZIE Z SYRENIARZAMI
http://syrena.gminanekla.pl/forum/viewt ... 048#189048
Syrena 104 AD 1966r
http://syrena.gminanekla.pl/forum/viewt ... 048#189048
Syrena 104 AD 1966r
- pietrekder
- -#Youngtimer
- Posty: 1106
- Rejestracja: 2013-06-01, 18:21
- Lokalizacja: Chrzanów
Witam
Ja tam powolutku sobie coś tam składam i mam kilka pytań:
1. Czy do piast kół przednich mogą być łożyska z osłoną, coś jak tutaj: łożysko z osłoną
czy lepiej aby to było takie tylko z koszyczkiem, coś jak tu: łożysko bez osłony
2. Jak najlepiej zrobić z napychaniem smaru do piast? Bo wiadomo, do przegubów kulowych drążków kierowniczych to smarownicą przez smarowniczki, bo tam trzeba tego napchać. Ale np jak zdejmowałem piasty, to tam nie było ubite smaru po same brzegi. To czy wystarczy tam napchać smaru paluchem, oczywiście dość sporo, żeby to się wszystko tam taplało w smarze, jak się rozgrzeje podczas jazdy.
3. Jak ma być usytuowane koło pasowe mocowane do wału z tym dzyndzlem pod aparat zapłonowy? W zasadzie to chyba nie powinno mieć znaczenia, jeśli się aparat zapłonowy ustawia od zera...?
Z góry dziękuję za pomoc i pozdrawiam
I mały update z prac.
Mój sposób na składania resorów. Każde pióro ładnie zeszlifowane, później między każde pióro przekładka z siatki miedzianej (gdy przytniemy paski o szerokości 4cm, to 0.5m^2 będzie na styk). Oczywiście między pióra sowicie smaru grafitowego. (na zdjęciu nie ma bo to tylko przymiarka do złożenia) To wszystko owinięte stretchem. Przedni resor dodatkowo owinąłem wzmocnioną taśmą klejącą (jak miał McGyver ;-P). Tylnego już nie oklejałem taśmą, tylko na krańcach stretcha zacisnąłem opaskami aby się to lepiej trzymało.
Hmm, cos mi się tylko wydaje, że z tą taśmą klejącą to nie był najlepszy pomysł, i po najechaniu na krawężnik czy dziurę, cała ta taśma się rozpruje
Ja tam powolutku sobie coś tam składam i mam kilka pytań:
1. Czy do piast kół przednich mogą być łożyska z osłoną, coś jak tutaj: łożysko z osłoną
czy lepiej aby to było takie tylko z koszyczkiem, coś jak tu: łożysko bez osłony
2. Jak najlepiej zrobić z napychaniem smaru do piast? Bo wiadomo, do przegubów kulowych drążków kierowniczych to smarownicą przez smarowniczki, bo tam trzeba tego napchać. Ale np jak zdejmowałem piasty, to tam nie było ubite smaru po same brzegi. To czy wystarczy tam napchać smaru paluchem, oczywiście dość sporo, żeby to się wszystko tam taplało w smarze, jak się rozgrzeje podczas jazdy.
3. Jak ma być usytuowane koło pasowe mocowane do wału z tym dzyndzlem pod aparat zapłonowy? W zasadzie to chyba nie powinno mieć znaczenia, jeśli się aparat zapłonowy ustawia od zera...?
Z góry dziękuję za pomoc i pozdrawiam
I mały update z prac.
Mój sposób na składania resorów. Każde pióro ładnie zeszlifowane, później między każde pióro przekładka z siatki miedzianej (gdy przytniemy paski o szerokości 4cm, to 0.5m^2 będzie na styk). Oczywiście między pióra sowicie smaru grafitowego. (na zdjęciu nie ma bo to tylko przymiarka do złożenia) To wszystko owinięte stretchem. Przedni resor dodatkowo owinąłem wzmocnioną taśmą klejącą (jak miał McGyver ;-P). Tylnego już nie oklejałem taśmą, tylko na krańcach stretcha zacisnąłem opaskami aby się to lepiej trzymało.
Hmm, cos mi się tylko wydaje, że z tą taśmą klejącą to nie był najlepszy pomysł, i po najechaniu na krawężnik czy dziurę, cała ta taśma się rozpruje
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.