"remanent kiery" czyli...
- arturromarr
- -#Weteran
- Posty: 1633
- Rejestracja: 2006-07-03, 14:19
- Lokalizacja: Łódź
"remanent kiery" czyli...
... remont kierownicy czas zacząć.
Ponieważ moja Syrena ma białą tapicerkę, naturalne zawsze dla mnie było że powinna mieć kierownicę w tym właśnie kolorze.
Niedawno nabyłem coś takiego niestety w opłakanym stanie, jak chyba większość z tego okresu.
Moja kierownica co mnie zdziwiło pokryta jest farbą i to wygląda na oryginalną sądząc po spękaniach, poza tym tworzywo pod nią jest ciemne (nie kremowe), więc albo ktoś ją malował dawno temu, albo robili takie fabrycznie.
Dla mnie to bez znaczenia bo i tak planowałem ją prysnąć, gdyż ma być śnieżnobiała ja wyprana w persilu
Tworzywo jest twarde więc powinno przyjąć farbę, a do tego cały czas trzyma się ta oryginalna, choć spękana.
Najgorsze jednak są typowe pęknięcia przy mocowaniu obręczy, które ma zamiar zalać wstępnie distalem bo jest twardy i dobrze przywiera następnie uzupełnić szpachlówką i wyrównać.
Całość spoleruję i polakieruję, potem spacha bo się pewnie pojawią niedociągnięcia, znowu polerka i lakier.
Nie znalazłem dokończonego wądku o naprawie kierownicy więc ciekawy jestem efektów.
Zamieszczam zdjęcia surowca na początek:
Ponieważ moja Syrena ma białą tapicerkę, naturalne zawsze dla mnie było że powinna mieć kierownicę w tym właśnie kolorze.
Niedawno nabyłem coś takiego niestety w opłakanym stanie, jak chyba większość z tego okresu.
Moja kierownica co mnie zdziwiło pokryta jest farbą i to wygląda na oryginalną sądząc po spękaniach, poza tym tworzywo pod nią jest ciemne (nie kremowe), więc albo ktoś ją malował dawno temu, albo robili takie fabrycznie.
Dla mnie to bez znaczenia bo i tak planowałem ją prysnąć, gdyż ma być śnieżnobiała ja wyprana w persilu
Tworzywo jest twarde więc powinno przyjąć farbę, a do tego cały czas trzyma się ta oryginalna, choć spękana.
Najgorsze jednak są typowe pęknięcia przy mocowaniu obręczy, które ma zamiar zalać wstępnie distalem bo jest twardy i dobrze przywiera następnie uzupełnić szpachlówką i wyrównać.
Całość spoleruję i polakieruję, potem spacha bo się pewnie pojawią niedociągnięcia, znowu polerka i lakier.
Nie znalazłem dokończonego wądku o naprawie kierownicy więc ciekawy jestem efektów.
Zamieszczam zdjęcia surowca na początek:
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
w garażu mam identyczną białą kierownice jeżeli się nie myle też ma takie pęknięcia wygląda na to że jest fabryczna. Z tego co pamiętam mój tata regenerował kierownice tzn dał ją swojemu szwagrowi a on powlekł ją białym tworzywem podobnym do twardej gumy w kolorze białym takim czymś były kiedyś powlekane takie siatki na talerze tzn suszarki, po takim czymś kierownica wyglądała super jak nowa i bialuśka
Syrena 105 naprawdę wspaniała
http://syrena.gminanekla.pl/forum/viewt ... ght=#62854
Syrena R20 i remont
http://syrena.gminanekla.pl/forum/viewt ... ght=#68812
http://syrena.gminanekla.pl/forum/viewtopic.php?t=8762
http://syrena.gminanekla.pl/forum/viewt ... ght=#62854
Syrena R20 i remont
http://syrena.gminanekla.pl/forum/viewt ... ght=#68812
http://syrena.gminanekla.pl/forum/viewtopic.php?t=8762
- arturromarr
- -#Weteran
- Posty: 1633
- Rejestracja: 2006-07-03, 14:19
- Lokalizacja: Łódź
Szczeliny zalane distalem.
Trochę była to zajmująca czynność bo klej ciągle spływał i trzeba było obracać kierownicę.
Ale jest już na stałe tam gdzie ma być i spełnia tam swoją rolę bo obręcz jest sztywna i mocna.
Tera kolej na szachowanie i szlifowanie.
Trochę była to zajmująca czynność bo klej ciągle spływał i trzeba było obracać kierownicę.
Ale jest już na stałe tam gdzie ma być i spełnia tam swoją rolę bo obręcz jest sztywna i mocna.
Tera kolej na szachowanie i szlifowanie.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
arturromarr, dobry pomysł z tą kierownicą - przy okazji mam prośbę - zrób jak najdokładniejszą fotorelację i pisz, jakich materiałów używasz - przymierzałam się kilkakrotnie do kupna białej kierownicy, ale w bardzo dobrym stanie jeszcze nie widziałam, a i zniszczone osiągają zawrotne ceny, w dodatku jeśli potrzebna będzie renowacja, to równie dobrze mogę się wyżyć artystycznie na zwykłej
czekam na efekty Twojej pracy z niecierpliwością!
Pozdrawiam syrenkowo, Kamila
ps. marcin459, a może chcesz swoją wymienić za złotówki? sory za ot
czekam na efekty Twojej pracy z niecierpliwością!
Pozdrawiam syrenkowo, Kamila
ps. marcin459, a może chcesz swoją wymienić za złotówki? sory za ot
Syrenki kochaj, kochaj, kochaj, kochaj, kochaj i piesc... w Syrenach kochaj, kochaj, kochaj, kochaj forme i tresc
ja mialem zwykla czarna kierownice i gdyby nie to ze byla cala spekana a nie mogelm ladnej nigdzie kupic to zrobilem jej remont, wszystkie szpary zaklejone zostaly distalem, potem wyszlifowane, szpachel, podklad i farba, oczywiscie dokladnosc w pracy to sprawa zasadnicza, ja sie nieco spieszylem i pewne drobne makamenty niestety mozna wyszukac . Balem sie o trwalosc farby na obreczy, czy nie bedzie sie szybko wycierac, dlatego sama obrecz obszylem skora, a ze cale nwetrze musze robic i robie na czerwono to kiere tez czerwona zrobilem. Efekty sa takie :
bo kazdy Polak ma polski organizm, lubimy co polskie, wszystko inne nam szkodzi
Syrena 105B '82 rok
Syrena 105B '82 rok
- arturromarr
- -#Weteran
- Posty: 1633
- Rejestracja: 2006-07-03, 14:19
- Lokalizacja: Łódź
Chyba dla tego najlepsza na bazę chyba jest biała (ja na ALLEDROGO 30 PLN dałem), bo nawet jak się gdzieś zacznie przycierać to nie wyjdzie odrazu czarne. Poza tym mam wrażenie, że tworzywo na niej jest twardsze i lepiej będzie współpracować z farbą.
Relacja będzie na bieżąco. Taka powłoka co na suszarkach od naczyń jest byłaby rewelacyjna, ale chyba jest niedostępna.
Relacja będzie na bieżąco. Taka powłoka co na suszarkach od naczyń jest byłaby rewelacyjna, ale chyba jest niedostępna.
na zdjeciach nie widac, nie wiem jaki to kolr bo jestem facetem a podobno faceci sie na kolorach nie znaja... kierownica w moim aucie nie jest biala, jest nieco ciemniejsza od koloru galki do zmiany biegow
bo kazdy Polak ma polski organizm, lubimy co polskie, wszystko inne nam szkodzi
Syrena 105B '82 rok
Syrena 105B '82 rok
Dowiem się może uda się jescze coś załatwić.arturromarr pisze:Taka powłoka co na suszarkach od naczyń jest byłaby rewelacyjna, ale chyba jest niedostępna.
Syrena 105 naprawdę wspaniała
http://syrena.gminanekla.pl/forum/viewt ... ght=#62854
Syrena R20 i remont
http://syrena.gminanekla.pl/forum/viewt ... ght=#68812
http://syrena.gminanekla.pl/forum/viewtopic.php?t=8762
http://syrena.gminanekla.pl/forum/viewt ... ght=#62854
Syrena R20 i remont
http://syrena.gminanekla.pl/forum/viewt ... ght=#68812
http://syrena.gminanekla.pl/forum/viewtopic.php?t=8762
- arturromarr
- -#Weteran
- Posty: 1633
- Rejestracja: 2006-07-03, 14:19
- Lokalizacja: Łódź
Kierownica wstępnie zaszpachlowana i szlifowana.
Teraz pęknięcia są załatane i gładkie więc zakwalifikowała się do lakierowania wstępnego.
[ Dodano: 2009-01-30, 21:38 ]
Kierownica jest po dwukrotnym malowaniu.
Chociaż nie jest jeszcze na końcu remontu to już mało przypomina to co było wcześniej.
Tak jak przewidywałem po pryśnięciu ujawniły się pewne niedociągnięcia, ale już jestem zadowolony z efektów.
Teraz pęknięcia są załatane i gładkie więc zakwalifikowała się do lakierowania wstępnego.
[ Dodano: 2009-01-30, 21:38 ]
Kierownica jest po dwukrotnym malowaniu.
Chociaż nie jest jeszcze na końcu remontu to już mało przypomina to co było wcześniej.
Tak jak przewidywałem po pryśnięciu ujawniły się pewne niedociągnięcia, ale już jestem zadowolony z efektów.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
- michalalex
- -#Weteran
- Posty: 1651
- Rejestracja: 2012-03-21, 20:43
- Lokalizacja: Okolice Krakowa