tłoki z warba w S-31 ?

patenty, przeróbki, ulepszenia
Awatar użytkownika
Kozichwost
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 1477
Rejestracja: 2006-04-11, 19:24
Lokalizacja: Polska

tłoki z warba w S-31 ?

Post autor: Kozichwost »

Jako, że najprawdopodobniej mam przerysowany wysuniętym sworzniem blok, zastanawiam się nad uratowaniem go w ten sposób. Kiedyś czytałem artykuł o jakimś motocyklu z silnikiem syrenki, gdzie taki patent był zrobiony. Ma ktoś w was doświadczenia w tym temacie?
czeresss
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 1263
Rejestracja: 2016-01-09, 07:29
Lokalizacja: Wiśniowa

Post autor: czeresss »

W silniku, który był zamontowany w Syrenie (gdy ją kupiłem) były założone tłoki z Wartburga.
Nie wiedziałem, że jest taka opcja, wiec gdy rozebrałem silnik wielkie było moje zdziwienie widząc na tłokach nabite sygnatury 74,45 czyli II szlif Wartburga (ile musiała doić z baku :shock: ).
Tłoki wartburgowskie są niemal identyczne z syrenowskimi (okna warba są zdaje się nieco większe). W silniku, o którym wspomniałem, kompresja była już słaba, co świadczy, że musiał długo na tych tlokach śmigać.
Jeśli chcesz mogę podesłać Ci zdjęcia dla lepszego rozeznania sprawy.

Podsumowując temat jednym zdaniem. Patent jest sprawdzony i działa.
Ostatnio zmieniony 2018-11-23, 19:58 przez czeresss, łącznie zmieniany 1 raz.
Czy to Ptak? Samolot? Nie! To Syrena szosą mknie.

http://syrena.gminanekla.pl/forum/viewt ... sc&start=0
Awatar użytkownika
Tomasz
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 2334
Rejestracja: 2006-11-21, 11:38
Lokalizacja: Bełdów

Post autor: Tomasz »

Awatar użytkownika
SUPER.DAWID
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 2045
Rejestracja: 2006-01-17, 20:11
Lokalizacja: Trzebinia-Małopolska

Post autor: SUPER.DAWID »

Kiedyś gdzieś czytałem, że do silnika syreny można założyć nominalne tłoki od wartburga. Nominały podobno są większe niż IV szlif Syreny. Przy czym zaznaczam, że gdzieś to tylko przeczytałem ale nigdy faktycznie tego nie potwierdziłem w rzeczywistości.
NIECH MIXOL BEDZIE Z SYRENIARZAMI
http://syrena.gminanekla.pl/forum/viewt ... 048#189048
Syrena 104 AD 1966r
Awatar użytkownika
Gieroy
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 1843
Rejestracja: 2005-12-24, 21:53
Lokalizacja: W-wa

Post autor: Gieroy »

To jest 3,5 mm różnicy i dałoby to pojemność 930 ccm czyli o 86 ccm więcej niż seryjny silnik. Pałer powinien potężnie pójść w górę - czyli warto robić :ok3
Zobacz, że zawodowcy robili to jak chcieli mieć wyniki , posłuchaj o 7:30
https://www.youtube.com/watch?v=J5alrg7TnNs
Tu masz nominały i 5 nadwymiarów aż do 75 mm średnicy czyli o całe 125 ccm więcej :npowiem To tak jakbyś dołożył WSK-ke do Syreny!
https://www.ldm-tuning.de/en/wartburg_3 ... ne/piston/
"Samochody Syrena nie są na pewno pojazdami na wskroś nowoczesnymi" mgr inż. Z. Glinka
czeresss
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 1263
Rejestracja: 2016-01-09, 07:29
Lokalizacja: Wiśniowa

Post autor: czeresss »

157,29€ za kompletny tłok. :shock: ?????? Masakra!

To ja dam inną propozycję http://www.ostmobil.hu/
Pisałem do nich w połowie 2016 roku. Taką dostałem odpowiedź;

"Hi,we have no original, have ones made in Hungary, 3pcs+ring+pin 80.-€

Üdvözlettel / Best regards / Mit freundlichen Grüßen
Frisch Mónikam".
Czy to Ptak? Samolot? Nie! To Syrena szosą mknie.

http://syrena.gminanekla.pl/forum/viewt ... sc&start=0
Awatar użytkownika
Kozichwost
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 1477
Rejestracja: 2006-04-11, 19:24
Lokalizacja: Polska

Post autor: Kozichwost »

Gieroy pisze: Tu masz nominały i 5 nadwymiarów aż do 75 mm
Z artykułu ze świata motocykli o zundappie z silnikiem syrenki kojarzę, że można blok przeszlifować tylko na nominał watrburga i to też nie każdy blok. Blok musi mieć odpowiedni naddatek materiału na cylindrach. Tadaaam. https://m.fotosik.pl/zdjecie/6e73601a67a69226

Szlifując blok na wartkowski nominał silnik miałby pojemność 920 cm. Do tego gdyby wycelować w sprężanie na poziomie 1:9 mógłby powstać całkiem żwawy s31
Widelec
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 591
Rejestracja: 2015-10-16, 22:24
Lokalizacja: Mazowsze

Post autor: Widelec »

A czy Sałek nie pisał o tuningu silnika Syreny i właśnie o zastosowaniu tłoków od Warba?
Awatar użytkownika
Gieroy
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 1843
Rejestracja: 2005-12-24, 21:53
Lokalizacja: W-wa

Post autor: Gieroy »

Kozichwost pisze:kojarzę, że można blok przeszlifować tylko na nominał watrburga
Ja tego nie wyczytałem. Czeresss napisał, że miał tłoki 74,45 a to przecież 4 szlif wartburga. Tam wygląda, że jest te 1,75-2,5 mm żeliwa dookoła cylindrów a problem z porami to kwestia szczęścia czy wyjdą czy nie. Podobno trafiały się nawet gdy ludzie szlifowali cylindry pod tłoki syrenowskie.
Jak tylko zmienisz tłoki na nominał wartburga to bez dotykania głowicy sprężanie skoczy z 7 do 7,6.
Pewnym problemem może być rozrząd. Trzeba by dokładnie sprawdzić położenie i wysokości okien w tłokach i cylindrach w obu silnikach i zobaczyć jakie są różnice. Być może trzeba będzie poprawić któreś okna.
czeresss - czy masz te tłoki i blok silnika który rozebrałeś?
"Samochody Syrena nie są na pewno pojazdami na wskroś nowoczesnymi" mgr inż. Z. Glinka
Awatar użytkownika
Kozichwost
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 1477
Rejestracja: 2006-04-11, 19:24
Lokalizacja: Polska

Post autor: Kozichwost »

Rozrząd nie jest problemem. Mogę przed rozbiórką sprawdzić czasy otwarcia okien w S-31, później po szlifie złożyć silnik bez pierścieni i sprawdzić jakie czasy na na tłtłokach 353.

Czeres - no właśnie - masz ten silnik?
czeresss
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 1263
Rejestracja: 2016-01-09, 07:29
Lokalizacja: Wiśniowa

Post autor: czeresss »

Mam.

Ps. To w końcu 74,45 to który szlif Warba?
Czy to Ptak? Samolot? Nie! To Syrena szosą mknie.

http://syrena.gminanekla.pl/forum/viewt ... sc&start=0
Awatar użytkownika
Kozichwost
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 1477
Rejestracja: 2006-04-11, 19:24
Lokalizacja: Polska

Post autor: Kozichwost »

Nominał to 73,50, więc twoje tłoki to II szlif

Nie zechciałbyś się z nimi rozstać?
Awatar użytkownika
Gieroy
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 1843
Rejestracja: 2005-12-24, 21:53
Lokalizacja: W-wa

Post autor: Gieroy »

Kozichwost pisze:Nominał to 73,50, więc twoje tłoki to II szlif
Szlify są co 0,25 mm (tak jak w S31) więc licząc od 73,50 to będzie najbliżej 4 szlifu. Zaliczam to 74,45 czeresssa jako 74,50. Widać to też na tej stronie
https://www.ldm-tuning.de/en/wartburg_3 ... ne/piston/
Tam pokazują nominał i 5 szlifów.
Jakbyś zrobił swój na ostatni V szlif to miałbyś 967 ccm i sprężanie 7,9. To mógłby być potwór :devil3 jakby wszystko inne też dograć.
"Samochody Syrena nie są na pewno pojazdami na wskroś nowoczesnymi" mgr inż. Z. Glinka
Awatar użytkownika
Kozichwost
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 1477
Rejestracja: 2006-04-11, 19:24
Lokalizacja: Polska

Post autor: Kozichwost »

Odnośnie robienia potwora, to mam nawet gaźnik z motopompy, którego gardziel da się założyć do syrenkowego gaźnika. A jest ona w moim gaźniku 2mm większej średnicy.
Znalazłem sklep w którym mają gołe tłoki produkcji Węgierskiej po 100p100pln/szt. Macie jakieś doświadczenia z ich produkcją, poza arbuzami i melonami?
Awatar użytkownika
2TP
-#Junior
-#Junior
Posty: 146
Rejestracja: 2010-12-13, 22:05
Lokalizacja: 52°07'N; 17°07'E

Post autor: 2TP »

Kozichwost pisze:Macie jakieś doświadczenia z ich produkcją, poza arbuzami i melonami?

Nieraz zdarzyło mi się kupować części do Wartburga węgierskiej produkcji - ale nigdy nie zdarzyło się, by były dobrej lub choćby przyzwoitej jakości. Choć przyznaję, z częściami silnikowymi węgierskiej produkcji nie miałem do czynienia. Jednak nijakość pozostałych części skutecznie zniechęciła mnie do węgierskich zamienników i czasem wolę kupić coś oryginalnego z NRD. Aktualnie przeglądam ofertę ostmobile-shop.de. Wracając do tłoków, remontowałem ostatnio silnik w 353W i przy tej okazji kupiłem tłoki na II szlif z WSK Gorzyce (znalezione na alledrogo). Jeśli chodzi o precyzję wykonania - bez zarzutu. Różnica masy między poszczególnymi tłokami - ok. 0,3 g. Po remoncie, od września przejechałem ledwie 1500 km i mogę tylko powiedzieć, że tłoki się nie rozpadły i robią, co mają robić :)
ODPOWIEDZ