jak opóźnic zapłon na 1szym

(silnik, skrzynia)
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Żuczek
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 1411
Rejestracja: 2009-10-31, 15:53
Lokalizacja: KRK/DUB/WWA/MUN

jak opóźnic zapłon na 1szym

Post autor: Żuczek »

a zeby opoznic nieco zaplon nalezy prtzerwe na młoteczku zwiękrzyc czy zmiejszyc.? potrzebuje opoznic zaplon hmm o okolo 1 centymetr tłoka. tzn wiecie oco mi chodzi. na 1szym cyl zaplon pojawia mi sie o okolo 1cm zawczesnie podczas ruchu tłoka
syrena 1.0pyr pyr
polonez 2.0Turbo
Tarpan 2.9 v6 4x4
wigry 2
http://www.muzeumratownictwa.pl/
Awatar użytkownika
Sikor
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 1583
Rejestracja: 2005-10-12, 11:37
Lokalizacja: Pruszków
Kontakt:

Post autor: Sikor »

Zapłonu nie opóźniasz przerwą styków! Masz tam dwie regulacje. Najpierw ustawiasz przerwę, a potem obracasz całą płytkę w lewo lub prawo
Trzy cylindry, dwa takty, jeden samochód!
Dwa suwy w miniaturzef
Awatar użytkownika
Żuczek
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 1411
Rejestracja: 2009-10-31, 15:53
Lokalizacja: KRK/DUB/WWA/MUN

Post autor: Żuczek »

czyli zeby deczko opoznic zapłon na pierwszym trzeba..?
syrena 1.0pyr pyr
polonez 2.0Turbo
Tarpan 2.9 v6 4x4
wigry 2
http://www.muzeumratownictwa.pl/
Awatar użytkownika
Jack
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 871
Rejestracja: 2005-07-02, 21:03
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Jack »

Żuczek pisze:czyli zeby deczko opoznic zapłon na pierwszym trzeba..?
kup sobie ksiazke o sarnie i poczytaj !!!! bo pytania zadajesz takie ze żal odpowiadac ,,,, swieta ida wiec troche czasu sie znajdzie

trzeba zmniejszyc przerwe ale to macius z klanu nawet wie:) a w ksiazkach o sarnie w dziale zaplon lub tabeli z usterkami jest to jasno napisane ,,, zeby cos naprawic trzeba miec chociaz jakies podstawy
Awatar użytkownika
Żuczek
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 1411
Rejestracja: 2009-10-31, 15:53
Lokalizacja: KRK/DUB/WWA/MUN

Post autor: Żuczek »

otrząsnij ze sie chłopie! chyba poto jest forum zeby dyskutowac i zadawac pytania! tek czy nie.?
syrena 1.0pyr pyr
polonez 2.0Turbo
Tarpan 2.9 v6 4x4
wigry 2
http://www.muzeumratownictwa.pl/
Awatar użytkownika
Jack
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 871
Rejestracja: 2005-07-02, 21:03
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Jack »

Żuczek pisze: 1cm
- jaki k***a 1cm ???? nie nie wiem o co chodzi :)chyba mm mialo byc ,,, jak to obliczyles ??? bo nie wierze ze umiesz sprawdzac to magiczna i tajmnicza :) metoda czujnika zegarowego i zarowki :)

[ Dodano: 2009-12-03, 22:45 ]
no niby tak ,,, ale nie w stylu ze musze zaczynac od adama i ewy bo na 100 str bym sie nie wyrobil :)

[ Dodano: 2009-12-03, 22:45 ]
odpowiedz zreszta dostales !!!
Awatar użytkownika
Żuczek
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 1411
Rejestracja: 2009-10-31, 15:53
Lokalizacja: KRK/DUB/WWA/MUN

Post autor: Żuczek »

jakiej zarówki. - wykrecasz swiece wkładasz sróbokret i tuz przed gornym zwrotnym połozeniem tłoka ma byc iskra. a jest tak ze tłok nijesst jeszce na odpowiedniej wysokosci a iskra juz jest. tłok jest jakis cm zanisko.

[ Dodano: 2009-12-03, 22:48 ]
na pozostalych cyl jest idealnie zaraz przed zwrotem
syrena 1.0pyr pyr
polonez 2.0Turbo
Tarpan 2.9 v6 4x4
wigry 2
http://www.muzeumratownictwa.pl/
Awatar użytkownika
Jack
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 871
Rejestracja: 2005-07-02, 21:03
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Jack »

srubokretem to sie najlepiej w d.. grzebie ,, albo ustawia zaplon w rowie jak trza do chaty wrocic bez wzgledu na wszystko :) wiecej nie bede pisal bo szkoda gadac ,,, czytac trzeba !!!!!:Naprawa sam syrena " glinki od dechy do dechy !!!
Awatar użytkownika
Żuczek
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 1411
Rejestracja: 2009-10-31, 15:53
Lokalizacja: KRK/DUB/WWA/MUN

Post autor: Żuczek »

eh.. ja tak ustawiam w kazdym aucie (w ktorymsi erecznei ustawia) i zawsze jest tak ze jest dobrze. i tak bede ustawial bo uwazam ze jest to dobra i skuteczna metoda.

w kazdym razie dyskusjie uwazam za zbędną jeśli ma tak wygladać.

potrzebuje szybko opznic zapłon bo jutro musze wyjechac syrena a ksiązke bede czytal w wolnych chwilach. wiec bardzo prosze o odpowiedz.
syrena 1.0pyr pyr
polonez 2.0Turbo
Tarpan 2.9 v6 4x4
wigry 2
http://www.muzeumratownictwa.pl/
Awatar użytkownika
Jack
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 871
Rejestracja: 2005-07-02, 21:03
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Jack »

dużego fiata i poldolota to mozna tak ustawiac bo to na sluch idzie dobrac ,, banał ale nie syrene ,,, tam sie ustawia albo calym aparatem a potem plytkami wewnatrz ,,, wal nie jest idealnie rowny i kazdy cyl robi sie osobno
Awatar użytkownika
Żuczek
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 1411
Rejestracja: 2009-10-31, 15:53
Lokalizacja: KRK/DUB/WWA/MUN

Post autor: Żuczek »

nowąłsnie! i teraz chodzi mi oto w ktora strone ruszyc te płytke..
syrena 1.0pyr pyr
polonez 2.0Turbo
Tarpan 2.9 v6 4x4
wigry 2
http://www.muzeumratownictwa.pl/
Awatar użytkownika
taeda
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 1249
Rejestracja: 2005-12-17, 12:12
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: taeda »

Primo :::::
--to najpierw się ustawia 1 cylinder a do niego się dopasowuje nr 2 i 3. Ustawia się go tak, że najpierw ustawiasz przerwe, potem ustawiasz położenie blaszki na której jest cały przerywacz w pozycje środkową, a potem obracasz CAŁYM aparatem zapłonowym żeby było dobrze.
Secundo::
teraz dopiero dopasowujesz nr 2 i 3 do tego juz ustawionego aparatu zapłonowego ( i dokręconego żeby sie nie ruszał),
Zwykle nr 2 daje się ustawić tą blaszką, a jeśli tr. brakuje to doregulować przerwą (zmniejszyć gdy należy opóźnić,,zwiększyc gdy należy uwcześnić).
Natomiast nr 3 niestety rzadko daje się dopasować i tutaj tak postępujemy jak z nr 2. Jeśłi jednak nic to nie daje----niestety lekko przesuwamy cały aparat. Oznacza to że od nowa należy ustawić nr 1 i 2 bo się nam rozstroiły. Po kilku takich akcjach jakoś tam jest prawie dobrze.
{ jak to możliwe że dobrze ? Ano, zanim założymy aparat po raz pierwszy to wszystkie blaszki ustawiamy w położenie środkowe żeby potem mieć jak je przesuwać z lewo lub prawo........ }.
-------------
Wątpię żeby była różnica 1 cm. Ale kilka mm moze być niestety. To skutek działań debili z warsztatów gdzie składają wał.
Można trochę wydłużyć wyciecia na tych płytkach pilnikiem. Ogólnie jednak ustawianie tymi płytkami mało daje !!! Najwięcej daje powiększanie lub zmniejszanie przerwy. Nie jest to świetne---ale skuteczne. I tak jeden przerywacz może mieć przerwę 1.5 mm a drugi około 0,4 mm------i samochód jakoś tam jedzie choć iskra na tym ostatnim będzie słaba.
To jest Syrena..........
PS. żaróweczka musi być przy ustawianiu. śrubokręt zamiast suwmiarki.......ostatecznie...
Awatar użytkownika
Żuczek
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 1411
Rejestracja: 2009-10-31, 15:53
Lokalizacja: KRK/DUB/WWA/MUN

Post autor: Żuczek »

dziekuje koledze za zrozumiałą wypowiedz..

chce podregulowac tylko pierwszy gdyz pozostalych nie ruszalem. a w pierwszym wymienialem te spręzynke. gdyz wyskoczyla. i stad ta cała afera. wiec mysle ze da si egoustawic tak jak bylo wczesniej. a bylo dobrze .
syrena 1.0pyr pyr
polonez 2.0Turbo
Tarpan 2.9 v6 4x4
wigry 2
http://www.muzeumratownictwa.pl/
Awatar użytkownika
motonita
Moderator
Moderator
Posty: 7472
Rejestracja: 2006-12-26, 08:53
Lokalizacja: Stalowa Wola
Kontakt:

Post autor: motonita »

Ja bym ustawił wszystko od nowa, moim zdaniem to godzina roboty (chodz sam jeszcze tego w syrenie nie robiłem) to w motorach robiłem to nieraz. i jak patrze na moj aparat zapłonowy mozna ustawiac poszczegolne cylindry osobno....
Twoj symbol WSK twój bak słodko zaokrąglony...

Dewiacji posiadania nie da się wyleczyć

mój mail:
motonita@syrena.biz
ODPOWIEDZ