WARSZAWA 223 Jubilatka

Zapytania i porady techniczne
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
MOTORNICZY
Posty: 20
Rejestracja: 2009-05-16, 20:27
Lokalizacja: Warszawa

WARSZAWA 223 Jubilatka

Post autor: MOTORNICZY »

W październikowym wydaniu Automobilisty pojawił się bardzo ciekawy artykuł pt: WARSZAWA 223 JUBILATKA. Między innymi ale najbardziej zaciekawił mnie jeden wątek odnośnie palety kolorów, rodzaju farb i metod kładzenia cytat,, Wraz z nową lakiernią ,wprowadzono proces zabezpieczenia antykorozyjnego karoserii , którą zanurzoną w wannie elektrolitycznej wypełnionej gruntem , który pod wpływem pola elektrostatycznego pokrywał blachę. Stosowane dotychczas lakiery nitro zostały zastąpione trwalszymi lakierami piecowymi. Od tego momentu jakość powłok lakierniczych poprawiła się znacznie, choć wybór nadal pozostawał ograniczony.''
Po przeczytaniu artykułu ciekaw jestem czy ktoś z forumowiczów ma wiedzę czy da rade w taki sposób jak w artykule powyżej zastosować metodę zabezpieczenia antykorozyjnego??????
Bo odnośnie położenia lakieru piecowego wiem że jest to wykonalne ale czy się opłaca według was , czekam na odpowiedzi ewentualnie sugestie.
Syrena 105L 81r
Warszawa 223 71r
Fiat 125p 91r
Jawa 353 59r
Wsk M06-B1 68r
Junak M-10 64r
Junak M-10 63r
Awatar użytkownika
Jack
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 871
Rejestracja: 2005-07-02, 21:03
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Jack »

nikt ci tego nie zrobi bo lakier piecowy jest b. drazniacy i lakiernicy plakali(doslowanie) jak robili wiec p.. taka robote ,, poza tym nie mozna poprawic bledow polerka po lakierowaniu tak jak w przypadku akrylu ,, no i trzeba go wygrzac lampa

to drugie to tzw powloka fosforanowa czy tez bonderyzacja blach ,, wszystko to jest napisane w ksiazkach tylko trzeba czytac uwaznie ,, natomiast nie ma palet kolorow

reasumujac kazdy ma prawo do marzen :)

pozdro
Awatar użytkownika
suchy
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 1583
Rejestracja: 2009-01-06, 15:29
Lokalizacja: Kielce

Post autor: suchy »

Ja robiłem jakier piecowy :D Polakierowałem bak wSHL, na puszcze napisali że w 120 C schnie 15 min, a w 25 C 24h, a mi sie nie chciało czekać aż tyle, bo wolałem jeździć :grinser Więc bak poszedł do piekarnika :grinser
Syrena 105L 1980
1938 NSU 251 OSL
1956 Iż 49
1962 Junak M10
1979 2x Jawa Mustang
197... Komar
Awatar użytkownika
eMO 1966
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 598
Rejestracja: 2006-07-12, 13:02
Lokalizacja: Ostrów Wlkp
Kontakt:

Post autor: eMO 1966 »

Takie zabezpeczenie antykorozyjne o jakim mowa w artykule jest stosowane tylko dla nowych wyrobów - przy renowacji starego materiału (blachy) praktycznie nie ma sensu... Oczywiście teoretycznie wykonalne (wyczyszczenie, jakieś kąpiele nadwozia, aby uzyskać czystą powierzchnię i wtedy heja z kąpielami jak w procesie produkcji ...) Tyle tylko, że "wanny" do takich zabaw mają jedynie fabryki samochodów... :devil3
Kładzenie lakieru piecowego - nie wiem, czy ma sens, w czasie, gdy inne zapewniają lepszą ochronę i sa łatwiejsze w nakładaniu... Chyba, żeby znowu bawic sie w odrestaurowanie auta 100% wg technologii z epoki :piwo:

Przy okazji - skoro jesteśmy już przy kwestii tego artykułu z "Automobilisty"... z jednej strony parę ciekawostek, z drugiej strony nagromadzenie bzdur, plotek i półprawd... Artykuł zdecydowanie poniżej poziomu, jaki trzymał "Automobilista". :/
"Nie skarż się na nic, czemu nie musisz się poddawać"
------------------------------------------
http://forum.polskiedostawczaki.pl/
ODPOWIEDZ