Biegi w syrenie.
Moderator: adameo2
Biegi w syrenie.
Czy tylko 105 luxy miały biegi w podłodze? Bo przeglądając oferty allegro dużo syrenek wystawionych jest jako 105 a biegi w podłodze.
Może mi ktoś wyjaśnić jak są poszczególne biegi przy kierownicy?
Może mi ktoś wyjaśnić jak są poszczególne biegi przy kierownicy?
w mechanizmach zmiany biekow wyrabiaja sie wszystkie polaczenia ruchome, powstaja luzy i zaczynaja sie problemy ze znalezieniem biegow.
Tylko w mechanizmie zmiany biegow pod kierownica jest tych polaczen troche wiecej.
[ Dodano: 2009-05-28, 21:11 ]
Tylko w mechanizmie zmiany biegow pod kierownica jest tych polaczen troche wiecej.
[ Dodano: 2009-05-28, 21:11 ]
Moja ma biegi w podlodze i waskie fotele jak lux.Ale chyba erki lux różniły się detalami typu listwy, usta, daszki przeciwsłoneczne od zwykłych. Czy wajchą biegów także?
SYRENA - Bo stara miłość nie rdzewieje;)
Jeździłem i taką i taką........
Zawsze mi lepiej szło z biegami przy kierownicy, poza tym jest tu pewien szyk i elegancja.......obecnie tylko luxusowe wozy mają tak usytuowane biegi.
Wcale sie nie wyrabiają bardziej te biegi przy kierownicy.....raz na 2 lata trzeba tylko troche strzykawką nasmarować te łączenia kulkowe pionowe i poziome i ośkę "sierżanta".
Biegi w podłodze były wprowadzone na łapu--capu, że to niby wóz idzie z postępem czasów. Fabryka dostała taki rozkaz i poooszło..
W obu wersjach bieg nr 2 wchodzi kiepsko, niestety. A wsteczny....to też na dwa razy najlepiej "z przemieleniem". A więc łatwość jazdy podobna, no ale szyk i szpan ==przy kierownicy.
UWAGA : w instrukcji fabrycznej do Syreny 105 jest błąd na fotografii z opisem " jak idą biegi w "'Syrenie". Żeby wypuścić coś takiego !!!!??? Nie było kontroli ??? Pewnie był poniedziałek...........
Zawsze mi lepiej szło z biegami przy kierownicy, poza tym jest tu pewien szyk i elegancja.......obecnie tylko luxusowe wozy mają tak usytuowane biegi.
Wcale sie nie wyrabiają bardziej te biegi przy kierownicy.....raz na 2 lata trzeba tylko troche strzykawką nasmarować te łączenia kulkowe pionowe i poziome i ośkę "sierżanta".
Biegi w podłodze były wprowadzone na łapu--capu, że to niby wóz idzie z postępem czasów. Fabryka dostała taki rozkaz i poooszło..
W obu wersjach bieg nr 2 wchodzi kiepsko, niestety. A wsteczny....to też na dwa razy najlepiej "z przemieleniem". A więc łatwość jazdy podobna, no ale szyk i szpan ==przy kierownicy.
UWAGA : w instrukcji fabrycznej do Syreny 105 jest błąd na fotografii z opisem " jak idą biegi w "'Syrenie". Żeby wypuścić coś takiego !!!!??? Nie było kontroli ??? Pewnie był poniedziałek...........
Tyko dodam że te szpanerskie miały szrsze fotele zdecydowanie wygodniejsze.taeda pisze:Jeździłem i taką i taką........
Zawsze mi lepiej szło z biegami przy kierownicy, poza tym jest tu pewien szyk i elegancja.......obecnie tylko luxusowe wozy mają tak usytuowane biegi.
Wcale sie nie wyrabiają bardziej te biegi przy kierownicy.....raz na 2 lata trzeba tylko troche strzykawką nasmarować te łączenia kulkowe pionowe i poziome i ośkę "sierżanta".
Biegi w podłodze były wprowadzone na łapu--capu, że to niby wóz idzie z postępem czasów. Fabryka dostała taki rozkaz i poooszło..
W obu wersjach bieg nr 2 wchodzi kiepsko, niestety. A wsteczny....to też na dwa razy najlepiej "z przemieleniem". A więc łatwość jazdy podobna, no ale szyk i szpan ==przy kierownicy.
Ku drugiej młodości czyli reNOWAcja 105L 1979'
http://syrena.nekla.pl/forum/viewtopic.php?t=9245
http://syrena.nekla.pl/forum/viewtopic.php?t=9245
co fakt to fakt wiekszy szyk przy kierownicy i te fotele. ale na probach sportowych luxy gorą - Lka mnie jakos nastraja do szybszej jazdy a 104 do kruzowania..
105L 80' "Helena"
104 66' "Zośka"
104 69' "Baśka" sprzedana
WSK'85 "Wieśka"
126p 78' "żótłek"
Niewiadów N126E'83 "zapiekanka"
Jeep Cherokee ' 91 "brudas"
Peugeot J5 Knaus '91
Bielski klub? nie polecam
104 66' "Zośka"
104 69' "Baśka" sprzedana
WSK'85 "Wieśka"
126p 78' "żótłek"
Niewiadów N126E'83 "zapiekanka"
Jeep Cherokee ' 91 "brudas"
Peugeot J5 Knaus '91
Bielski klub? nie polecam
te luzy sa zawsze--trzeba je polubić.
Największy wpływ na nie ma osadzenie "sierżanta " ---to jest takie cos na skrzyni biegów gdzie schodzą się pionowy i poziomy drążek cięgna (jak to nazwać). I osadzenie tego sierżanta jest z luzami----dawniej go tulejowano żeby nie było luzu.
No i -----regulacja koreczków dociskających kulkowe przegubiki--------ale to guzik daje w końcu.
Największy wpływ na nie ma osadzenie "sierżanta " ---to jest takie cos na skrzyni biegów gdzie schodzą się pionowy i poziomy drążek cięgna (jak to nazwać). I osadzenie tego sierżanta jest z luzami----dawniej go tulejowano żeby nie było luzu.
No i -----regulacja koreczków dociskających kulkowe przegubiki--------ale to guzik daje w końcu.
na luzy ma wplyw
- przeguby kulowe , mozna ta pokasowac , i same kulki ktore sa takie same jak w ciegnie gazu od ursusua c-330 one sie owalizuja wiec trzeba to czasem wymienic
- ten sierazant ma luzy na walku coraz wieksze, mozna to przetoczyc i wstawic wiekszy walek w to i bedzie si
- obudowa mech zm biegow , tam gdzie wchodzi ten pret od zmiany biegow do skrzyni to sie jajo robi, mozna stoczyc i tulejke wcisanc albo zmienic obudowe na nowa
- lapki do zmiany biegow , moga sie zjechac , albo wymienic albo naspawac ubytki i doszlifowac do oryginalu
- przeguby kulowe , mozna ta pokasowac , i same kulki ktore sa takie same jak w ciegnie gazu od ursusua c-330 one sie owalizuja wiec trzeba to czasem wymienic
- ten sierazant ma luzy na walku coraz wieksze, mozna to przetoczyc i wstawic wiekszy walek w to i bedzie si
- obudowa mech zm biegow , tam gdzie wchodzi ten pret od zmiany biegow do skrzyni to sie jajo robi, mozna stoczyc i tulejke wcisanc albo zmienic obudowe na nowa
- lapki do zmiany biegow , moga sie zjechac , albo wymienic albo naspawac ubytki i doszlifowac do oryginalu
Amerykańskie a nie luksuwowe. Jedno wyklucza drugie. NIestety dzieje się tak że wiele nowych aut ( np najnowsza s klasa ) jest robionych na styl amerykański. Ale to już kwestia procesu globalizacji...taeda pisze:tylko luxusowe wozy mają tak usytuowane biegi.
..
Się gra się jak się nie ma to siema siema