Wymiana sprzęgła w 105
Wymiana sprzęgła w 105
Koledzy podpowiedzcie jak najlepiej wymienić sprzęgło - czy wyciągając silnik czy skrzynie.
Kiedyś na youtube był film polskiej kroniki filmowej- Polmozbyt poznań- syrena. Dałbym głowę, że widziałem tam podniesione syreny z wyciągnetą skrzynią...ale sam osobiście też tego nie widzę.
Robota musi być wykonana dobrze, a nie źle!
http://odrdzewiacz.fora.pl/
Forum ODRDZEWIACZ pojazdy zabytkowe- rzemiosło, fotoporadniki, techniki renowacji,odnawianie krok po kroku, remonty, technologie www.facebook.com/ForumOdrdzewiacz
http://odrdzewiacz.fora.pl/
Forum ODRDZEWIACZ pojazdy zabytkowe- rzemiosło, fotoporadniki, techniki renowacji,odnawianie krok po kroku, remonty, technologie www.facebook.com/ForumOdrdzewiacz
ja proponuje wyjac skrzynie pierw, tzn pierw odciac palnikiem połosie, pozniej nagiac hydraylicznie rame, rozspawac spawy i bez najmniejszych problmow skrzynia wyjdzie
a tak pozatym to od silnika:)
a tak pozatym to od silnika:)
Twoj symbol WSK twój bak słodko zaokrąglony...
Dewiacji posiadania nie da się wyleczyć
mój mail:
motonita@syrena.biz
Dewiacji posiadania nie da się wyleczyć
mój mail:
motonita@syrena.biz
kolego a więc do sprzęgła dojdziesz raczej tylko przy wyjęciu silnika. jak się sprężysz to pierwszy raz będziesz wyciągał około godziny. póńniej szybciej Ci pójdzie. to nic trudnego. ale pamiętaj nie targaj silnika sam, dbaj o kręgosłup. weźcie go w dwójkę. aby było łatwiej możesz odkręcić przednią atrapę z uśmiechem teściowej razem. rozepnij przewody od układu chłodzenia, odkręć wydech za kolektorem wydechowym (nie odkręcaj kolektora, będzie wygodniej wyjąć silnik). ściągnij filtr powietrza. radziłbym odkręcić gaźnik bo można łatwo go uszkodzić. odkręć śruby łączące silnik ze skrzynią. wyciągnij rozrusznik. odkręć przednie śruby łączące silnik z poduszkami silnika.rozłącz kabelki od cewek ściągnij prądnicę. podeprzyj sobie skrzynię jakimś pieńkiem, lewarkiem itp.. i heja silniczek out. mogłem o czymś zapomnieć ale na pewno zobaczysz co blokuje bądź trzyma. naprawdę to nic trudnego, uwierz mi. trochę kręcenia i tyle. zakup sobie książki - jeżdżę samochodem syrena ( około 10 zeta na alegro) i na prawa samochodu syrena pana Glinki (okoł0 30 zeta na alegro) tam masz dużo opisane co i jak. dużo wiary i nie łam się . mimo dziwnej krytyki, pisz i pytaj na forum. jest tu dużo rad i ludzi którzy w jakiś sposób pomogą i doradzą. pozdrawiam.
105B
Robota musi być wykonana dobrze, a nie źle!
http://odrdzewiacz.fora.pl/
Forum ODRDZEWIACZ pojazdy zabytkowe- rzemiosło, fotoporadniki, techniki renowacji,odnawianie krok po kroku, remonty, technologie www.facebook.com/ForumOdrdzewiacz
http://odrdzewiacz.fora.pl/
Forum ODRDZEWIACZ pojazdy zabytkowe- rzemiosło, fotoporadniki, techniki renowacji,odnawianie krok po kroku, remonty, technologie www.facebook.com/ForumOdrdzewiacz
- a czego ty oczekujesz kolego od nas??? przeciez Ci napisalem ze silnik , zadajesz takie pytania jak bys w zyciu syreny nie widzial a wystarczy tylko zajrzec po maske, chyba nie oczekujesz ze bede opisywal jaka srobke odkrecic po kolei ,,, jak bedziesz mial jakis konkretny problem to chetnie pomoge,, pytania w stylu jak zaczac remont syreny itp troche mnie dobijaja tyle , widze ze nie tylko mnie pozdroostmar pisze:Widzę że na tym forum nie można uzyskać fachowej podpowiedzi jak wymienić sprzęgło
No ---koledzy w końcu odpisali konkretnie... Z małym poślizgiem co prawda.
Mam takie uwagi końcowe:::::: Pytanie twórcy wątku pochodziło stąd, że w obecnych pojazdach łatwiej jest wyjąć skrzynię a silnik zostawić. Robi się to zarówno w pojazdach z ustawieniem poprzecznym zespołu silnik+skrzynia, jak i w retro gdzie jest silnik przed skrzynią a napęd idzie wałem na tył samochodu. Jeśłi ktoś nie miał przedtym do roboty Syrenki a robił Moskwicze, 125, Trampolinki itp itp---no to zadaje takie pytanie.
Gdy już wyjmiemy silnik , i odkręcimy od niego docisk, i teraz wsadzimy nową tarczę sprzęgła----to pozostaje kwestia ustawienia łapek (jak juz mamy wsio zmontowane).
Pisałem o tym kiedyś --powtarzam tutaj-----z doswiadczenia wynika, że parametry ustawienia łapek opisane u Glinki nie są dobre !!!!!!! One powodują że łapki leżą zbyt płasko.
Łapki należy ustawić tak, żeby wyraźnie tworzyły lekko wzniesiony "daszek". Muszą tworzyć taki daszek a nie mogą być ustawione prawie na płask !!!. Chodzi mi o dane z rysunku na stronie 68 ksiażki Glinki "Naprawa Samochodów Syrena". Dane te zastosowane bardzo dokładnie w praktyce,powodują że łapki są zbyt leżące. Należy więc wykazać trochę fantazji i zrobić nieco po swojemu. Na końcu wystarczy przyłożyć kawałek szkła (lusterko np.) do tego daszka łapek żeby zobaczyć czy one stoją równo (każda wzniesiona o ten sam kąt). Żeby sie to szkło nie kolebało !
PS.. No i bywa problem taki,że docisk nieraz sie zaciera !!! W trakcie pracy !!! Są takie dociski !!! Dlatego , gdy mamy go jeszcze w rękach, należy zmusić go do pracy i popatrzeć czy lekko chodzi na swoich sprężynach.. Radzę lekko przesmarować miejsca które sie trą---to widać gdy patrzymy jak on sie ugina i wraca. Zwykły smar ŁT4. I dopiero po tym, ustawić łapki na amen i zaklepać je.
Mam takie uwagi końcowe:::::: Pytanie twórcy wątku pochodziło stąd, że w obecnych pojazdach łatwiej jest wyjąć skrzynię a silnik zostawić. Robi się to zarówno w pojazdach z ustawieniem poprzecznym zespołu silnik+skrzynia, jak i w retro gdzie jest silnik przed skrzynią a napęd idzie wałem na tył samochodu. Jeśłi ktoś nie miał przedtym do roboty Syrenki a robił Moskwicze, 125, Trampolinki itp itp---no to zadaje takie pytanie.
Gdy już wyjmiemy silnik , i odkręcimy od niego docisk, i teraz wsadzimy nową tarczę sprzęgła----to pozostaje kwestia ustawienia łapek (jak juz mamy wsio zmontowane).
Pisałem o tym kiedyś --powtarzam tutaj-----z doswiadczenia wynika, że parametry ustawienia łapek opisane u Glinki nie są dobre !!!!!!! One powodują że łapki leżą zbyt płasko.
Łapki należy ustawić tak, żeby wyraźnie tworzyły lekko wzniesiony "daszek". Muszą tworzyć taki daszek a nie mogą być ustawione prawie na płask !!!. Chodzi mi o dane z rysunku na stronie 68 ksiażki Glinki "Naprawa Samochodów Syrena". Dane te zastosowane bardzo dokładnie w praktyce,powodują że łapki są zbyt leżące. Należy więc wykazać trochę fantazji i zrobić nieco po swojemu. Na końcu wystarczy przyłożyć kawałek szkła (lusterko np.) do tego daszka łapek żeby zobaczyć czy one stoją równo (każda wzniesiona o ten sam kąt). Żeby sie to szkło nie kolebało !
PS.. No i bywa problem taki,że docisk nieraz sie zaciera !!! W trakcie pracy !!! Są takie dociski !!! Dlatego , gdy mamy go jeszcze w rękach, należy zmusić go do pracy i popatrzeć czy lekko chodzi na swoich sprężynach.. Radzę lekko przesmarować miejsca które sie trą---to widać gdy patrzymy jak on sie ugina i wraca. Zwykły smar ŁT4. I dopiero po tym, ustawić łapki na amen i zaklepać je.
Uawżajcie ze smarem przy sprzęgle, bo możecie później jeszcze raz tarczę wymieniać... jeżeli juz to CIENIUTKO!taeda pisze:Radzę lekko przesmarować miejsca które sie trą---to widać gdy patrzymy jak on sie ugina i wraca. Zwykły smar ŁT4.
Chodzi o to, że siła odśrodkowa (jeżeli go będzie wcej) pięknie go rozprowadzi po wszystkich pracujących elementach, efekt sobie nietrudno wyobrazić.
...no i poszedł biedaczysko, po szerokim szukać świecie czegoś, co jest bardzo blisko.
jezeli juz ktos robil na tym poziomie trudnosci to raczej takich pytan nie zadajetaeda pisze:Jeśłi ktoś nie miał przedtym do roboty Syrenki a robił Moskwicze, 125, Trampolinki itp itp---no to zadaje takie pytanie.
pradnica moze sobie zostac, tak samo gaznik zwlaszcza jak sa wyjete usta. tylko rozlaczyc silnik od wszystkiego co go trzyma w aucie. skrzynie podlewarowac zwlaszcza przy wkladaniu z powrotem- bedzie latwiej wlozyc.
105L 80' "Helena"
104 66' "Zośka"
104 69' "Baśka" sprzedana
WSK'85 "Wieśka"
126p 78' "żótłek"
Niewiadów N126E'83 "zapiekanka"
Jeep Cherokee ' 91 "brudas"
Peugeot J5 Knaus '91
Bielski klub? nie polecam
104 66' "Zośka"
104 69' "Baśka" sprzedana
WSK'85 "Wieśka"
126p 78' "żótłek"
Niewiadów N126E'83 "zapiekanka"
Jeep Cherokee ' 91 "brudas"
Peugeot J5 Knaus '91
Bielski klub? nie polecam