Wymiana sprzęgła w 105

(silnik, skrzynia)
Awatar użytkownika
ostmar
-#Junior
-#Junior
Posty: 164
Rejestracja: 2009-03-05, 18:25
Lokalizacja: Zawiercie

Wymiana sprzęgła w 105

Post autor: ostmar »

Koledzy podpowiedzcie jak najlepiej wymienić sprzęgło - czy wyciągając silnik czy skrzynie.
Awatar użytkownika
Jack
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 871
Rejestracja: 2005-07-02, 21:03
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Jack »

raddzil bym czasem szacowny lepek pod maske wsadzic mimo ze jest tak nisko i zajrzec co i jak wyglada, jak wyciagniesz w syrenie skrzynie bez silnika to jestes mega apacz i masz u mnie szacun

ps jasne ze silnik
Awatar użytkownika
anabol
-#Administrator
-#Administrator
Posty: 3145
Rejestracja: 2008-11-17, 12:10
Lokalizacja: Białobrzegi n Pilicą
Kontakt:

Post autor: anabol »

no jeśli wyciągniesz skrzynie samą to u mnie też szacuneczek :devil3
O czystość forumowych szeregów dbają specjalnie przeszkoleni funkcjonariusze spraw wewnętrznych - moderatorzy.

>wujek Sławek<
Awatar użytkownika
PONY007
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 1275
Rejestracja: 2008-04-06, 12:20
Lokalizacja: Kalisz

Post autor: PONY007 »

Kiedyś na youtube był film polskiej kroniki filmowej- Polmozbyt poznań- syrena. Dałbym głowę, że widziałem tam podniesione syreny z wyciągnetą skrzynią...ale sam osobiście też tego nie widzę.
Robota musi być wykonana dobrze, a nie źle!
http://odrdzewiacz.fora.pl/
Forum ODRDZEWIACZ pojazdy zabytkowe- rzemiosło, fotoporadniki, techniki renowacji,odnawianie krok po kroku, remonty, technologie www.facebook.com/ForumOdrdzewiacz
Awatar użytkownika
motonita
Moderator
Moderator
Posty: 7472
Rejestracja: 2006-12-26, 08:53
Lokalizacja: Stalowa Wola
Kontakt:

Post autor: motonita »

ja proponuje wyjac skrzynie pierw, tzn pierw odciac palnikiem połosie, pozniej nagiac hydraylicznie rame, rozspawac spawy i bez najmniejszych problmow skrzynia wyjdzie
:)

a tak pozatym to od silnika:)
Twoj symbol WSK twój bak słodko zaokrąglony...

Dewiacji posiadania nie da się wyleczyć

mój mail:
motonita@syrena.biz
Awatar użytkownika
ostmar
-#Junior
-#Junior
Posty: 164
Rejestracja: 2009-03-05, 18:25
Lokalizacja: Zawiercie

Post autor: ostmar »

Widzę że na tym forum nie można uzyskać fachowej podpowiedzi jak wymienić sprzęgło, tylko to jest strona mądrali i cwaniaków.
macra
-#Nowy nabytek forum
-#Nowy nabytek forum
Posty: 64
Rejestracja: 2009-03-12, 14:04
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: macra »

no chłopie, przecież dostałeś odpowiedź.. wyciągasz silnik i jazda! silnik w rzeczywistości jest cięższy aniżeli wygląda, wiem co mówię bo sam jestem w trakcie prac, także dobrze mieć jednak kogoś do pomocy :)
Awatar użytkownika
Tocz
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 347
Rejestracja: 2007-01-02, 23:21
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: Tocz »

kolego a więc do sprzęgła dojdziesz raczej tylko przy wyjęciu silnika. jak się sprężysz to pierwszy raz będziesz wyciągał około godziny. póńniej szybciej Ci pójdzie. to nic trudnego. ale pamiętaj nie targaj silnika sam, dbaj o kręgosłup. weźcie go w dwójkę. aby było łatwiej możesz odkręcić przednią atrapę z uśmiechem teściowej razem. rozepnij przewody od układu chłodzenia, odkręć wydech za kolektorem wydechowym (nie odkręcaj kolektora, będzie wygodniej wyjąć silnik). ściągnij filtr powietrza. radziłbym odkręcić gaźnik bo można łatwo go uszkodzić. odkręć śruby łączące silnik ze skrzynią. wyciągnij rozrusznik. odkręć przednie śruby łączące silnik z poduszkami silnika.rozłącz kabelki od cewek ściągnij prądnicę. podeprzyj sobie skrzynię jakimś pieńkiem, lewarkiem itp.. i heja silniczek out. mogłem o czymś zapomnieć ale na pewno zobaczysz co blokuje bądź trzyma. naprawdę to nic trudnego, uwierz mi. trochę kręcenia i tyle. zakup sobie książki - jeżdżę samochodem syrena ( około 10 zeta na alegro) i na prawa samochodu syrena pana Glinki (okoł0 30 zeta na alegro) tam masz dużo opisane co i jak. dużo wiary i nie łam się . mimo dziwnej krytyki, pisz i pytaj na forum. jest tu dużo rad i ludzi którzy w jakiś sposób pomogą i doradzą. pozdrawiam.
105B
Awatar użytkownika
PONY007
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 1275
Rejestracja: 2008-04-06, 12:20
Lokalizacja: Kalisz

Post autor: PONY007 »

Obrazek
Robota musi być wykonana dobrze, a nie źle!
http://odrdzewiacz.fora.pl/
Forum ODRDZEWIACZ pojazdy zabytkowe- rzemiosło, fotoporadniki, techniki renowacji,odnawianie krok po kroku, remonty, technologie www.facebook.com/ForumOdrdzewiacz
Awatar użytkownika
Jack
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 871
Rejestracja: 2005-07-02, 21:03
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Jack »

ostmar pisze:Widzę że na tym forum nie można uzyskać fachowej podpowiedzi jak wymienić sprzęgło
- a czego ty oczekujesz kolego od nas??? przeciez Ci napisalem ze silnik , zadajesz takie pytania jak bys w zyciu syreny nie widzial a wystarczy tylko zajrzec po maske, chyba nie oczekujesz ze bede opisywal jaka srobke odkrecic po kolei ,,, jak bedziesz mial jakis konkretny problem to chetnie pomoge,, pytania w stylu jak zaczac remont syreny itp troche mnie dobijaja tyle , widze ze nie tylko mnie pozdro
Awatar użytkownika
taeda
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 1249
Rejestracja: 2005-12-17, 12:12
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: taeda »

No ---koledzy w końcu odpisali konkretnie... :-) Z małym poślizgiem co prawda.
Mam takie uwagi końcowe:::::: Pytanie twórcy wątku pochodziło stąd, że w obecnych pojazdach łatwiej jest wyjąć skrzynię a silnik zostawić. Robi się to zarówno w pojazdach z ustawieniem poprzecznym zespołu silnik+skrzynia, jak i w retro gdzie jest silnik przed skrzynią a napęd idzie wałem na tył samochodu. Jeśłi ktoś nie miał przedtym do roboty Syrenki a robił Moskwicze, 125, Trampolinki itp itp---no to zadaje takie pytanie.
Gdy już wyjmiemy silnik , i odkręcimy od niego docisk, i teraz wsadzimy nową tarczę sprzęgła----to pozostaje kwestia ustawienia łapek (jak juz mamy wsio zmontowane).
Pisałem o tym kiedyś --powtarzam tutaj-----z doswiadczenia wynika, że parametry ustawienia łapek opisane u Glinki nie są dobre !!!!!!! One powodują że łapki leżą zbyt płasko.
Łapki należy ustawić tak, żeby wyraźnie tworzyły lekko wzniesiony "daszek". Muszą tworzyć taki daszek a nie mogą być ustawione prawie na płask !!!. Chodzi mi o dane z rysunku na stronie 68 ksiażki Glinki "Naprawa Samochodów Syrena". Dane te zastosowane bardzo dokładnie w praktyce,powodują że łapki są zbyt leżące. Należy więc wykazać trochę fantazji i zrobić nieco po swojemu. Na końcu wystarczy przyłożyć kawałek szkła (lusterko np.) do tego daszka łapek żeby zobaczyć czy one stoją równo (każda wzniesiona o ten sam kąt). Żeby sie to szkło nie kolebało !
PS.. No i bywa problem taki,że docisk nieraz sie zaciera !!! W trakcie pracy !!! Są takie dociski !!! Dlatego , gdy mamy go jeszcze w rękach, należy zmusić go do pracy i popatrzeć czy lekko chodzi na swoich sprężynach.. Radzę lekko przesmarować miejsca które sie trą---to widać gdy patrzymy jak on sie ugina i wraca. Zwykły smar ŁT4. I dopiero po tym, ustawić łapki na amen i zaklepać je.
Awatar użytkownika
Wojt
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 2042
Rejestracja: 2005-05-02, 12:45
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Wojt »

taeda pisze:Radzę lekko przesmarować miejsca które sie trą---to widać gdy patrzymy jak on sie ugina i wraca. Zwykły smar ŁT4.
Uawżajcie ze smarem przy sprzęgle, bo możecie później jeszcze raz tarczę wymieniać... jeżeli juz to CIENIUTKO!
Chodzi o to, że siła odśrodkowa (jeżeli go będzie wcej) pięknie go rozprowadzi po wszystkich pracujących elementach, efekt sobie nietrudno wyobrazić. :grinser
...no i poszedł biedaczysko, po szerokim szukać świecie czegoś, co jest bardzo blisko.
Awatar użytkownika
marcys
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 1540
Rejestracja: 2005-06-15, 21:31
Lokalizacja: Bielsko-Biała/Żywiec

Post autor: marcys »

taeda pisze:Jeśłi ktoś nie miał przedtym do roboty Syrenki a robił Moskwicze, 125, Trampolinki itp itp---no to zadaje takie pytanie.
jezeli juz ktos robil na tym poziomie trudnosci to raczej takich pytan nie zadaje :zdziwko

pradnica moze sobie zostac, tak samo gaznik zwlaszcza jak sa wyjete usta. tylko rozlaczyc silnik od wszystkiego co go trzyma w aucie. skrzynie podlewarowac zwlaszcza przy wkladaniu z powrotem- bedzie latwiej wlozyc.
105L 80' "Helena"
104 66' "Zośka"
104 69' "Baśka" sprzedana
WSK'85 "Wieśka"
126p 78' "żótłek"
Niewiadów N126E'83 "zapiekanka"
Jeep Cherokee ' 91 "brudas"
Peugeot J5 Knaus '91
Bielski klub? nie polecam :(
Awatar użytkownika
anabol
-#Administrator
-#Administrator
Posty: 3145
Rejestracja: 2008-11-17, 12:10
Lokalizacja: Białobrzegi n Pilicą
Kontakt:

Post autor: anabol »

a własnie a wyjmował ktos silnik bez zdejmowania przedniego pasa???? tzn. tylko po przez zdjętą maske????
O czystość forumowych szeregów dbają specjalnie przeszkoleni funkcjonariusze spraw wewnętrznych - moderatorzy.

>wujek Sławek<
macra
-#Nowy nabytek forum
-#Nowy nabytek forum
Posty: 64
Rejestracja: 2009-03-12, 14:04
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: macra »

ja wyciągałem.. odkręciłem tylko aparat zapłonowy, bo po remoncie i tak wszystko ustawiałem od zera! z włożeniem bylo trochę trudniej ale generalnie da się!
ODPOWIEDZ