Pomysł na 104 R20... Co Wy na to??
Moderator: adameo2
-
- Posty: 19
- Rejestracja: 2009-04-23, 11:36
- Lokalizacja: Wrocław i okolice
Pomysł na 104 R20... Co Wy na to??
Mam kilka pytań odnośnie konstrukcji syreny R20…
1) Chodzi mi o to czym różni się rama sedanki od ramy R20(jeżeli miałby ktoś schemat to byłbym wdzięczny za zamieszczenie)?.
2) Czy kabina R20 to tylko ucięty sedan połączony ścianką(czyli tak jak to wygląda na pierwszy rzut oka) czy ma ona jakieś dodatkowe specjalne wzmocnienia?
3) Jak są rozmieszczone punkty mocowania do ramy?
4) Czy blachy przestrzeni ładunkowej tzn. lewy i prawy zespół błotnikowy mają duży wpływ na sztywność konstrukcji samochodu?
5) Czy wspomniane wyżej elementy są skręcane z kabiną czy spawane?
Potrzebuję tych informacji, ponieważ wpadł mi do głowy pewien pomysł. Jak już niektórzy z forum wiedzą, jestem właścicielem syreny 104 z uciętym tyłem. Pomyślałem, że Mógłbym-tak jak większość radzi, pozostać przy dostawczym przeznaczeniu auta, ale przerobić pakę w ten sposób, żeby w miejsce starej przygotować konstrukcję pod montaż błotników sedanowskich z uwzględnieniem płaskiej przestrzeni ładunkowej(tzn. nadkola by wystawały). Wtedy tył auta byłby zakończony pasem tylnym z sedany, oryginalnym zderzakiem ale za to drewnianą burtą wokół której zachowane byłyby krągłości sedanki. Boczne burty można by lekko podwyższyć również drewnem. Błotniki tylne do sedany właśnie na tę okoliczność zakupiłem, potrzebuje tylko ścianę grodziową od R 20...choć to w zasadzie też nie problem bo blacharz z którym wstępnie dogadałem się na pospawanie konstrukcji i montaż powiedział, że ostatecznie da się ją dorobić( z ryflami włącznie). Ta obecna jest dokładnie wspawana, lecz pofalowana, bo bez ryfli. Konstrukcyjnie też porobi wzmocnienia, ale chciałbym mieć punkt zaczepienia a więc rozwiązanie z R 20.
*Alternatywnie wchodzi w grę wstawienie tyłu od 105 jako bazy i na nim przeróbki i montaż podłogi.
Co myślicie o takiej koncepcji?
Chciałbym poznać wszystkie głosy, również tych co zawsze krytykują wszystko, narzekają, i szlag ich trafia jak u sąsiada sie lepiej powodzi...
acha, gwoli wyjaśnienia, rama zdrowa, buda zdrowa(podłoga również), auto w pełni sprawne, powierzchowna korozja na rogach przednich błotników w standardowych miejscach, oryginalna tapicerka drzwi w bdb. stanie, również na fotelach oryginał, nie wytarte, nie wysiedziane acz lekko wypłowiałe...to tyle..czekam z niecierpliwością na wszelki odzew...
_________________
1) Chodzi mi o to czym różni się rama sedanki od ramy R20(jeżeli miałby ktoś schemat to byłbym wdzięczny za zamieszczenie)?.
2) Czy kabina R20 to tylko ucięty sedan połączony ścianką(czyli tak jak to wygląda na pierwszy rzut oka) czy ma ona jakieś dodatkowe specjalne wzmocnienia?
3) Jak są rozmieszczone punkty mocowania do ramy?
4) Czy blachy przestrzeni ładunkowej tzn. lewy i prawy zespół błotnikowy mają duży wpływ na sztywność konstrukcji samochodu?
5) Czy wspomniane wyżej elementy są skręcane z kabiną czy spawane?
Potrzebuję tych informacji, ponieważ wpadł mi do głowy pewien pomysł. Jak już niektórzy z forum wiedzą, jestem właścicielem syreny 104 z uciętym tyłem. Pomyślałem, że Mógłbym-tak jak większość radzi, pozostać przy dostawczym przeznaczeniu auta, ale przerobić pakę w ten sposób, żeby w miejsce starej przygotować konstrukcję pod montaż błotników sedanowskich z uwzględnieniem płaskiej przestrzeni ładunkowej(tzn. nadkola by wystawały). Wtedy tył auta byłby zakończony pasem tylnym z sedany, oryginalnym zderzakiem ale za to drewnianą burtą wokół której zachowane byłyby krągłości sedanki. Boczne burty można by lekko podwyższyć również drewnem. Błotniki tylne do sedany właśnie na tę okoliczność zakupiłem, potrzebuje tylko ścianę grodziową od R 20...choć to w zasadzie też nie problem bo blacharz z którym wstępnie dogadałem się na pospawanie konstrukcji i montaż powiedział, że ostatecznie da się ją dorobić( z ryflami włącznie). Ta obecna jest dokładnie wspawana, lecz pofalowana, bo bez ryfli. Konstrukcyjnie też porobi wzmocnienia, ale chciałbym mieć punkt zaczepienia a więc rozwiązanie z R 20.
*Alternatywnie wchodzi w grę wstawienie tyłu od 105 jako bazy i na nim przeróbki i montaż podłogi.
Co myślicie o takiej koncepcji?
Chciałbym poznać wszystkie głosy, również tych co zawsze krytykują wszystko, narzekają, i szlag ich trafia jak u sąsiada sie lepiej powodzi...
acha, gwoli wyjaśnienia, rama zdrowa, buda zdrowa(podłoga również), auto w pełni sprawne, powierzchowna korozja na rogach przednich błotników w standardowych miejscach, oryginalna tapicerka drzwi w bdb. stanie, również na fotelach oryginał, nie wytarte, nie wysiedziane acz lekko wypłowiałe...to tyle..czekam z niecierpliwością na wszelki odzew...
_________________
Z Wrocławia,to wpadnij pokarzę Ci R20
Ściana grodziowa i podłoga paki to zupełnie co innego nisz 105.
Rama ta sama co 105 cala paka jest dospawana do kabiny,
nie jest to obrzyn 105 bo dach ma harakterystyczne z tyłu rant pod plandekę.
To ma być 104 z obciętym z tyłu dachem i dechami podniesioną paką
Gdzie na forum nie dano coś podobnego z 105 było jak dla mnie to dupka okrągła obcięta na pickup to nie porozumienie sam mam 105 i wolałem dokupić R20 nisz ciąć 105 na pickupa.
Ps.
Bardzo poważnie myślałem o PRZERÓBCE 105 na pickupa ale dorwałem R20
Ściana grodziowa i podłoga paki to zupełnie co innego nisz 105.
Rama ta sama co 105 cala paka jest dospawana do kabiny,
nie jest to obrzyn 105 bo dach ma harakterystyczne z tyłu rant pod plandekę.
To ma być 104 z obciętym z tyłu dachem i dechami podniesioną paką
Gdzie na forum nie dano coś podobnego z 105 było jak dla mnie to dupka okrągła obcięta na pickup to nie porozumienie sam mam 105 i wolałem dokupić R20 nisz ciąć 105 na pickupa.
Ps.
Bardzo poważnie myślałem o PRZERÓBCE 105 na pickupa ale dorwałem R20
Mam Ci coś do powiedzenia w mojej syrenie R20 na tylnych siedzeniach!
http://syrenar20.webpark.pl/
http://syrenar20.webpark.pl/
- szczurpreriowy
- -#Youngtimer
- Posty: 1294
- Rejestracja: 2005-02-11, 00:12
- Lokalizacja: Wrocław
Mam na zbyciu kompletną ramę od bosto dzięki której to by miało sens, nie ma resera z tyłu który powoduje że paka jest znacznie mniejsza.
Z setek tysięcy różnych „Syrenek”składa się jedną Wielką Syrenę.Syrena Matka,
która rodzi się z własnych dzieci.Syreny,które swojej sprawności nie zawdzięczają już dziś fabryce i „składają się”z innych,poprzednich dawców detali...
która rodzi się z własnych dzieci.Syreny,które swojej sprawności nie zawdzięczają już dziś fabryce i „składają się”z innych,poprzednich dawców detali...
-
- Posty: 19
- Rejestracja: 2009-04-23, 11:36
- Lokalizacja: Wrocław i okolice
-
- -#Youngtimer
- Posty: 301
- Rejestracja: 2008-10-05, 02:52
- Lokalizacja: krk
sztyrlitz1, tak jak pisze KOWAL, chyba na allegro była taka przeróbka i słabo to wyglądało.
nie wiem jakie masz możliwości techniczne i finansowe, ale ja bym próbował pobawić się w prototyp, taki:
http://www.polskie-auta.pl/galeria.php? ... %20Pick-up
http://www.polskie-auta.pl/galeria.php? ... %20Pick-up
http://www.polskie-auta.pl/galeria.php? ... %20Pick-up
lub bardziej ambitny: http://www.polskie-auta.pl/galeria.php? ... %20Pick-up
nie wiem jakie masz możliwości techniczne i finansowe, ale ja bym próbował pobawić się w prototyp, taki:
http://www.polskie-auta.pl/galeria.php? ... %20Pick-up
http://www.polskie-auta.pl/galeria.php? ... %20Pick-up
http://www.polskie-auta.pl/galeria.php? ... %20Pick-up
lub bardziej ambitny: http://www.polskie-auta.pl/galeria.php? ... %20Pick-up
To ostatnie to zwykłe wybrakowane bosto, ale pomysł ciekawy. Był niedawno taki wehikuł na allegro.pl, tyle, że, oczywiście, w wersji 105. Moim zdaniem, praktyczniejsze jest nadwozie typu truck (bez nadkoli i z mnóstwem miejsca pod skrzynią), czyli to, co na pierwszych fotkach, ale to zależy, co kto będzie wozić.
"młody" "syreniarz" - jak "zjednoczona" "prawica"...
Witaj
Sugerowałbym iść w tą stronę, którą podpowiada Maciejowski. Jakiekolwiek "rzeźbienie" na bazie krągłych błotników od sedanki bedzie zawsze wyglądało tak sobie... masz krągłości błotników, które w pewnym momencie muszą się spotkać z kanciastością paki - i to nie współgra ze soba dobrze. Z kolei zbudowanie repliki prototypu uważam z apomysł zdecydowanie wart realizacji - ocalasz materialnie kawałek historii a i zbudowanie takiej skrzyni od zera moze się okazać prostsze, od "wydumki" z błotnikami od sedana
Pozdrawiam!
Sugerowałbym iść w tą stronę, którą podpowiada Maciejowski. Jakiekolwiek "rzeźbienie" na bazie krągłych błotników od sedanki bedzie zawsze wyglądało tak sobie... masz krągłości błotników, które w pewnym momencie muszą się spotkać z kanciastością paki - i to nie współgra ze soba dobrze. Z kolei zbudowanie repliki prototypu uważam z apomysł zdecydowanie wart realizacji - ocalasz materialnie kawałek historii a i zbudowanie takiej skrzyni od zera moze się okazać prostsze, od "wydumki" z błotnikami od sedana
Pozdrawiam!
"Nie skarż się na nic, czemu nie musisz się poddawać"
------------------------------------------
http://forum.polskiedostawczaki.pl/
------------------------------------------
http://forum.polskiedostawczaki.pl/
taki odbudowany prototyp wzbudzal by wielka sensacje - warto by pojsc w tym kierunku.
Probuje sobie wyobrazic Rke z blotnikami od sedanki - i ni cholery nie potrafie a wyobraznie mam calkiem calkiem. Moim zdaniem porazka.
ta 104 "R" jest calkiem niezla - a w dodatku w czesci osobowej wyglada na nierzezbiona i seryjną. to praktycznie gotowe auto pod zrobienie prototypu. a z tylu czekoladki i okrągle odblaski na to plandeka z zuka - bo seryjna z r20 chyba bylaby za krotka. no miodnie po prostu.
Probuje sobie wyobrazic Rke z blotnikami od sedanki - i ni cholery nie potrafie a wyobraznie mam calkiem calkiem. Moim zdaniem porazka.
ta 104 "R" jest calkiem niezla - a w dodatku w czesci osobowej wyglada na nierzezbiona i seryjną. to praktycznie gotowe auto pod zrobienie prototypu. a z tylu czekoladki i okrągle odblaski na to plandeka z zuka - bo seryjna z r20 chyba bylaby za krotka. no miodnie po prostu.
105L 80' "Helena"
104 66' "Zośka"
104 69' "Baśka" sprzedana
WSK'85 "Wieśka"
126p 78' "żótłek"
Niewiadów N126E'83 "zapiekanka"
Jeep Cherokee ' 91 "brudas"
Peugeot J5 Knaus '91
Bielski klub? nie polecam
104 66' "Zośka"
104 69' "Baśka" sprzedana
WSK'85 "Wieśka"
126p 78' "żótłek"
Niewiadów N126E'83 "zapiekanka"
Jeep Cherokee ' 91 "brudas"
Peugeot J5 Knaus '91
Bielski klub? nie polecam
-
- Posty: 19
- Rejestracja: 2009-04-23, 11:36
- Lokalizacja: Wrocław i okolice
Dzięki za wszystkie odpowiedzi....jakieś możliwości finansowe są, bo inaczej wogóle bym sie za to nie zabierał...nie widziałem wcześniej zdjęć prototypu,w każdym razie w przypradku przeróbki na podobieństwo pojazdu z czarnobiałych zdjęć byłoby zdecydowanie najmniej roboty...tył tzn klapa i zakończenia boków podobne troche do warszawy pickup.
1)Czy wiadomo na jakiej ramie był ten prototyp?tzn sedan czy bosto?
W najbliższym czasie będę chciał wyciąć pakę z auta, ale wcześniej wrzuce dokładniejsze fotki, żeby każdy miał pogląd na sprawę...pozdrawiam i zapraszam do zabrania głosu w dalszej dyskusji...
2) czy ktoś z Was zna może jakieś bliższe szczegóły dot 104 R20? (chodzi mi głównie o wymiary, no i widać na zdjęciu, że pod paką z tyłu coś jest pod autem...może koło zapasowe?)
Tymczasem dzisiaj postaram się syrene karcherem przepłukać do zdjęć-tzn tył auta od spodu...wieczorkiem wrzuce foty...pozdrawiam
1)Czy wiadomo na jakiej ramie był ten prototyp?tzn sedan czy bosto?
W najbliższym czasie będę chciał wyciąć pakę z auta, ale wcześniej wrzuce dokładniejsze fotki, żeby każdy miał pogląd na sprawę...pozdrawiam i zapraszam do zabrania głosu w dalszej dyskusji...
2) czy ktoś z Was zna może jakieś bliższe szczegóły dot 104 R20? (chodzi mi głównie o wymiary, no i widać na zdjęciu, że pod paką z tyłu coś jest pod autem...może koło zapasowe?)
Tymczasem dzisiaj postaram się syrene karcherem przepłukać do zdjęć-tzn tył auta od spodu...wieczorkiem wrzuce foty...pozdrawiam
tam jest chyba zbornik z fiata i jeszcze cos z tylu moze zapas... a wogole to mi sie wyadje ze rama tu jest pokombinowana....
105L 80' "Helena"
104 66' "Zośka"
104 69' "Baśka" sprzedana
WSK'85 "Wieśka"
126p 78' "żótłek"
Niewiadów N126E'83 "zapiekanka"
Jeep Cherokee ' 91 "brudas"
Peugeot J5 Knaus '91
Bielski klub? nie polecam
104 66' "Zośka"
104 69' "Baśka" sprzedana
WSK'85 "Wieśka"
126p 78' "żótłek"
Niewiadów N126E'83 "zapiekanka"
Jeep Cherokee ' 91 "brudas"
Peugeot J5 Knaus '91
Bielski klub? nie polecam
"Zawieszenie tylne z osią sztywną na resorach piórowych wzdłużnych"... czyli wynika z tego, że jak w bosto (tzn nie ma pewności, czy wyglądało to dokładnie jak w bosto - bo ten prototyp skrzyniowej 104 powstał w FSO, kilka lat wczesniej; a bosto od początku w Bielsku-Białej, własnymi siłami WSM - ale myślę, że na potzreby repliki możnaby przyjąć bosto jako zadowalające).
Gotowych elementów z żadnego innego auta się nie dobierze- nie ma sie co łudzić na plandekę od Żuka czy cokolwiek od Warszawy ale skrzynia jest na tyle prosta, że stosunkowo łatwo można ją odtworzyć choćby npdst zdjęć.
Gotowych elementów z żadnego innego auta się nie dobierze- nie ma sie co łudzić na plandekę od Żuka czy cokolwiek od Warszawy ale skrzynia jest na tyle prosta, że stosunkowo łatwo można ją odtworzyć choćby npdst zdjęć.
"Nie skarż się na nic, czemu nie musisz się poddawać"
------------------------------------------
http://forum.polskiedostawczaki.pl/
------------------------------------------
http://forum.polskiedostawczaki.pl/
konstrukcja ramy do bosto powstala calkowicie w OBRze w Bielsku. takze ablo tam byla podobna wydumka, albo zapodali do normalnej ramy. a cos mi sie wydaje ze rozstawosi wiekszy niz seria miala.
105L 80' "Helena"
104 66' "Zośka"
104 69' "Baśka" sprzedana
WSK'85 "Wieśka"
126p 78' "żótłek"
Niewiadów N126E'83 "zapiekanka"
Jeep Cherokee ' 91 "brudas"
Peugeot J5 Knaus '91
Bielski klub? nie polecam
104 66' "Zośka"
104 69' "Baśka" sprzedana
WSK'85 "Wieśka"
126p 78' "żótłek"
Niewiadów N126E'83 "zapiekanka"
Jeep Cherokee ' 91 "brudas"
Peugeot J5 Knaus '91
Bielski klub? nie polecam
Znalazłem tego obrzyna ze zwykłej 105. Ta przegroda kryje tylny zawias i bak:
I podobno ta 104B miała otwieraną tylną ścianę (coś jak w tarpanie?)
http://www.syrenaklub.com/infopage.php?id=19
Chodziło Ci o coś takiego?
I podobno ta 104B miała otwieraną tylną ścianę (coś jak w tarpanie?)
http://www.syrenaklub.com/infopage.php?id=19
-
- Posty: 19
- Rejestracja: 2009-04-23, 11:36
- Lokalizacja: Wrocław i okolice
faktycznie... wygląda niebardzo...o coś takiego mi chodził, ale w lepszym wykonaniu, bo to widać w jedno popłudnie oberżnięte...jakieś dziwnie nieproporcjonale to auto po obcięciu tyłu dachu...dzięki za foty...
[ Dodano: 2009-04-28, 01:39 ]
coraz bardziej skłaniam się do tego, żeby poprawić pake na podobieństwo prototypu...napewno byłoby to mniej pracochłonne
[ Dodano: 2009-04-28, 17:31 ]
mam pytanie do KOWALA- czy dotarły moje wiadomości na priv?
[ Dodano: 2009-04-28, 01:39 ]
coraz bardziej skłaniam się do tego, żeby poprawić pake na podobieństwo prototypu...napewno byłoby to mniej pracochłonne
[ Dodano: 2009-04-28, 17:31 ]
mam pytanie do KOWALA- czy dotarły moje wiadomości na priv?