Uszczelka - skrzynia biegów / pokrywa boczna
-
- Posty: 17
- Rejestracja: 2007-08-19, 12:32
- Lokalizacja: BRD
Uszczelka - skrzynia biegów / pokrywa boczna
Witam,
cięknie ze skrzyni biegów olej. Muszę wymienic przy pokrywie bocznej uszczelke (syrena 105L).
Jeszcze czegoś takiego nie robiłem i mam takie pytania.
Czym dokładnie to się uszczelnia?
Da jakąs orginalną uszczelke czy trzeba coś samemu dociać?
Czy może to się uszczelna czymś innym? Np. jakąs pastą.
Czy da się to uszczelnić bez waciagąnia skrzyni czy raczej nie?
Dziękuje serdecznie za pomoc i radę.
cięknie ze skrzyni biegów olej. Muszę wymienic przy pokrywie bocznej uszczelke (syrena 105L).
Jeszcze czegoś takiego nie robiłem i mam takie pytania.
Czym dokładnie to się uszczelnia?
Da jakąs orginalną uszczelke czy trzeba coś samemu dociać?
Czy może to się uszczelna czymś innym? Np. jakąs pastą.
Czy da się to uszczelnić bez waciagąnia skrzyni czy raczej nie?
Dziękuje serdecznie za pomoc i radę.
Pozdrawiam,
Jarek
----------------------------------------------
Przepraszam bardzo za wrzystkie bledy!
Niektore sa bo naprawde nie wiem jak napisac, niektore bo nie mam polskiej tastatury.
Jarek
----------------------------------------------
Przepraszam bardzo za wrzystkie bledy!
Niektore sa bo naprawde nie wiem jak napisac, niektore bo nie mam polskiej tastatury.
Kupujesz preszpan i jest szczelne. Nie silikonuj. Daj na emalie lub smar/jakiś wosk...
Robota musi być wykonana dobrze, a nie źle!
http://odrdzewiacz.fora.pl/
Forum ODRDZEWIACZ pojazdy zabytkowe- rzemiosło, fotoporadniki, techniki renowacji,odnawianie krok po kroku, remonty, technologie www.facebook.com/ForumOdrdzewiacz
http://odrdzewiacz.fora.pl/
Forum ODRDZEWIACZ pojazdy zabytkowe- rzemiosło, fotoporadniki, techniki renowacji,odnawianie krok po kroku, remonty, technologie www.facebook.com/ForumOdrdzewiacz
Uszczelkę wytnij ze zwykłego kartonu /możesz go zaimpregnować np. pokostem/. Zwróć uwagę, że grubością tej uszczelki zmienia sie naciąg wstępny łożysk przekładni głównej. Im cieńsza tym łożyska ciaśniej spasowane.
...no i poszedł biedaczysko, po szerokim szukać świecie czegoś, co jest bardzo blisko.
uszczelki skrzyni robi sie z kartek bloku rysunkowego (cienszy niz techniczny i łapie na farbe np nitro) tam fabrycznie sa cienkie uszczelki i tez składane na farbe!
zadne kartony i grube badziewia, precz z silikonem !!!
przed zlozeniem czyscisz powierzchnie z starej uszczelki
skrzynia pewnie bedzie do wyjecia
zadne kartony i grube badziewia, precz z silikonem !!!
przed zlozeniem czyscisz powierzchnie z starej uszczelki
skrzynia pewnie bedzie do wyjecia
-
- Posty: 17
- Rejestracja: 2007-08-19, 12:32
- Lokalizacja: BRD
Witam,
Miałbym do wyboru np.:
0,25 mm
0,50 mm
0,75 mm
1,00 mm.
Czy moze ktoś wie jaka gruba jest ta orginalna?
to jaka grubość jest najlepsza?Wojt pisze:Zwróć uwagę, że grubością tej uszczelki zmienia sie naciąg wstępny łożysk przekładni głównej. Im cieńsza tym łożyska ciaśniej spasowane.
Miałbym do wyboru np.:
0,25 mm
0,50 mm
0,75 mm
1,00 mm.
Czy moze ktoś wie jaka gruba jest ta orginalna?
Pozdrawiam,
Jarek
----------------------------------------------
Przepraszam bardzo za wrzystkie bledy!
Niektore sa bo naprawde nie wiem jak napisac, niektore bo nie mam polskiej tastatury.
Jarek
----------------------------------------------
Przepraszam bardzo za wrzystkie bledy!
Niektore sa bo naprawde nie wiem jak napisac, niektore bo nie mam polskiej tastatury.
-
- Posty: 17
- Rejestracja: 2007-08-19, 12:32
- Lokalizacja: BRD
Jedna sprawa, czy masz może na myśli pokrywkę boczą tak gdzie jest mechanizm wybierania biegów? Jeśli tak to pewa że nie ma co skrzyni wyciągać, chyba że chcesz całą uszczelniać no to nie ma bata. Do pokrywy wybieraków dostaniesz się zaraz po zdjęciu prawego koła kilka śrubek i w domu... znaczy w skrzyni. Ja osobiście to uszczelniałem cienką warstwą silikonu, jak z cieknięciem to niech mnie mixol alem się nie przyglądał od tego czasu... muszę zajrzeć ale tak czy siak to z tymi skrzyniami jest skaranie i jak tu to tam zawsze gdzieś zasyfi... musiałbym sprawę przedyskutować z sąsiadem który w maluchu swojego czasu miał takie patenty że po blisko 100 tys. km ani grama oleju mu nie uciekło... to się pewnie da zrobić bo nie ma rzeczy niemożliwych no chyba że z wyjątkiem tej jednej
bende-niebende-bende-bende-niebende-bende
-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -
-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -
-
- Posty: 17
- Rejestracja: 2007-08-19, 12:32
- Lokalizacja: BRD
Cześć,
prawa, lewa, ... , lewa, prawa ...
no zależy z której strony się patrzy
Zrobie dokładne zdjecie.
[ Dodano: 2009-04-22, 20:44 ]
Witam,
mi chodzi o tą dużą pokrywę – lewa strona skrzyni biegów (siedządz w syrenie).
Czy jest jakaś możliwość wymienić tą uszczelkę bez wyjmowania skrzyni?
Może ktoś robił i poradzi?
prawa, lewa, ... , lewa, prawa ...
no zależy z której strony się patrzy
Zrobie dokładne zdjecie.
[ Dodano: 2009-04-22, 20:44 ]
Witam,
Franki pisze:... czy masz może na myśli pokrywkę boczą tak gdzie jest mechanizm wybierania biegów? Jeśli tak to pewa że nie ma co skrzyni wyciągać, ...
narazie nie ma jak zrobic zdjecia. Ale to tak:Jarek-105L pisze:Zrobie dokładne zdjecie.
mi chodzi o tą dużą pokrywę – lewa strona skrzyni biegów (siedządz w syrenie).
Czy jest jakaś możliwość wymienić tą uszczelkę bez wyjmowania skrzyni?
Może ktoś robił i poradzi?
Pozdrawiam,
Jarek
----------------------------------------------
Przepraszam bardzo za wrzystkie bledy!
Niektore sa bo naprawde nie wiem jak napisac, niektore bo nie mam polskiej tastatury.
Jarek
----------------------------------------------
Przepraszam bardzo za wrzystkie bledy!
Niektore sa bo naprawde nie wiem jak napisac, niektore bo nie mam polskiej tastatury.
Dzisiaj na przeglądzie zerknąłem sobie na skrzynię i jest ok z pokrywką tylko trochę się wydostaje z korka bodajże od tych kulek ze sprężynkami w mechanizmie wybieraków ale sama pokrywka jest oka, przypominam że uszczelniałem na silikon samochodowy.
bende-niebende-bende-bende-niebende-bende
-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -
-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -
-
- Posty: 17
- Rejestracja: 2007-08-19, 12:32
- Lokalizacja: BRD
Witam,
będę próbował uszczelnić skrzynie bez wyjmowania. Silikonem samochodowym albo taka pasta do uszczelniania.
będę wymieniał tez ten olej, bo mam za zadki. Czy ktoś może zwrócić uwagę na ten olej z internetu:
Olej HIPOL 15 F
chce go zamówić, czy to ten hipol o który tu wszyscy mówią?
On ma Klasę jakości: API: GL-5!?
będę próbował uszczelnić skrzynie bez wyjmowania. Silikonem samochodowym albo taka pasta do uszczelniania.
będę wymieniał tez ten olej, bo mam za zadki. Czy ktoś może zwrócić uwagę na ten olej z internetu:
Olej HIPOL 15 F
chce go zamówić, czy to ten hipol o który tu wszyscy mówią?
On ma Klasę jakości: API: GL-5!?
Pozdrawiam,
Jarek
----------------------------------------------
Przepraszam bardzo za wrzystkie bledy!
Niektore sa bo naprawde nie wiem jak napisac, niektore bo nie mam polskiej tastatury.
Jarek
----------------------------------------------
Przepraszam bardzo za wrzystkie bledy!
Niektore sa bo naprawde nie wiem jak napisac, niektore bo nie mam polskiej tastatury.
Z tego co wiem to oleje klasy GL5 nie są przeznaczone do przekładni które mają synchronizatory z brązu czyli właśnie jak w syrenie. W takim oleju są dodatki które atakują miedź. Inna sprawa, że tak się podobno dzieje dopiero w ciężko pracujących przekładniach gdzie są wysokie temperatury więc w praktyce w syrenie być może nigdy tak się nie stanie. Ale generalnie lepiej zastosować olej GL4.
Co do lepkości to lepkość 85W/90 jest najbardziej powszechna i chyba dobra, chociaż są szkoły że do syreny nie ma oleju który byłby zbyt gęsty (czym gęstszy tym lepszy). Wydaje mi się że są oleje przeznaczone specjalnie do skrzyń manualnych oznaczone 85W/90 GL4 więc poszukaj takiego.
Ja jeżdżę na oleju silnikowym 20W/50 i chyba jest zdziebko za gęsty bo jak jest zimny to mi bolid ciągnie nawet na luzie Chyba zmienię na 20W/40
Co do lepkości to lepkość 85W/90 jest najbardziej powszechna i chyba dobra, chociaż są szkoły że do syreny nie ma oleju który byłby zbyt gęsty (czym gęstszy tym lepszy). Wydaje mi się że są oleje przeznaczone specjalnie do skrzyń manualnych oznaczone 85W/90 GL4 więc poszukaj takiego.
Ja jeżdżę na oleju silnikowym 20W/50 i chyba jest zdziebko za gęsty bo jak jest zimny to mi bolid ciągnie nawet na luzie Chyba zmienię na 20W/40
"Samochody Syrena nie są na pewno pojazdami na wskroś nowoczesnymi" mgr inż. Z. Glinka