Pomocy!!

(silnik, skrzynia)
ODPOWIEDZ
sebaoo
Posty: 11
Rejestracja: 2006-01-31, 10:41
Lokalizacja: Pszczyna

Pomocy!!

Post autor: sebaoo »

Witam. Mam wyremontowany silnik skrzynie ustawiony zapłon cewki dobre nowe kondensatory, a jak chce jechać równa prędkością to zaczyna szarpać. Mam jechać na rajd Nekla Wilno Ryga a tu się coś stało i nie wiem juz czego to może być przyczyna...a czas goni:/ co to może być???


Pozdrawiam
Awatar użytkownika
syreniarz1992
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 2631
Rejestracja: 2005-01-24, 16:21
Lokalizacja: Kraków

Post autor: syreniarz1992 »

Może mimo wszystko przerywa i pracuje momentami na dwa gary?
sebaoo
Posty: 11
Rejestracja: 2006-01-31, 10:41
Lokalizacja: Pszczyna

Post autor: sebaoo »

Może tak być tylko czemu?? skoro na wolnych obrotach idzie dobrze tylko jak się równo jedzie to czuć jak szarpie wszystko co miałem po zamieniałem zamontowałem i dalej to samo może jakieś przebicie na czymś???
Awatar użytkownika
taeda
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 1249
Rejestracja: 2005-12-17, 12:12
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: taeda »

Jak pisze Syreniarz---zwykle ten objaw oznacza że jeden gar przerywa.Oczywiście bywają i inne sprawy...........
Na biegu jałowym może isć równo a na większych obrotach --nie. Tak bywa przy felernej świecy, przy przebiciu cewki (na wyższych obrotach), przy iskrzeniu na przerywaczu gdzie nieraz jest zwarcie do masy ==popatrz jak wygląda praca przerywacza po dodaniu gazu--jeden siedzi w kabinie i gazuje a drugi obserwuje przerywacze..........
Jednak----moim zdaniem-----gdy jeden z garów przy dość szybkiej jeździe przerywa, to przez tylną szybę widać okresowe ==chwilowe dymienie, nawet gdy silnik jest nagrzany. Sprawdż to.......
Awatar użytkownika
Jack
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 871
Rejestracja: 2005-07-02, 21:03
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Jack »

kolego to na pewno jest instalacja zaplonowa ,,, sprawdz po swiecach ta co pracuje okresowo bedzie ciemniejsza i cala zalana olejem i benzyna ale na gwincie!!!, ja nowym kondensatorom wcale tak nie wierze (sprawdz je metoda z ksiazki pt naprawa sam syrena (ta z zarowka i gniazdkiem) swego czasu jak nie mialem jeszcze modulow to podlaczalem po 2 na obwod ,,,jeden tam przy aparacie a 2 przy cewkach
artur.konkol
młody syreniarz
młody syreniarz
Posty: 262
Rejestracja: 2009-03-25, 20:53
Lokalizacja: trojmiasto

Post autor: artur.konkol »

jak szanowni koledzy pisza wyzej + dodaj jeszcze sprawdzenie zasilania (paliwo ) czy aby nie dostaje za malo mieszanki albo falszywego powietrza i jezeli inst. zaplon okaze sie ok to sprawdz gaznik i pompe poliwa pozdrawiam
Awatar użytkownika
Jack
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 871
Rejestracja: 2005-07-02, 21:03
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Jack »

artur.konkol pisze:jeszcze sprawdzenie zasilania (paliwo ) czy aby nie dostaje za malo mieszanki albo falszywego powietrza i jezeli inst. zaplon okaze sie ok to sprawdz gaznik i pompe poliwa pozdrawiam
- nie no kolego!,,,, niech zrobi ten zaplon i wyjasni sprawe bo facet sie z tym sprawdzaniem do rajdu 2010 nie wyrobi
sebaoo
Posty: 11
Rejestracja: 2006-01-31, 10:41
Lokalizacja: Pszczyna

Post autor: sebaoo »

Przez 3 dni walczyłem z instalacją dziś dobrałem się do gaźnika. I okazało sie że jedna z dysz była o pół obrotu odkręcona tylko nie wiem czemu?? Może mechanik który regulował mi gaźnik i robił zapłon to odkręcił.. bo dysza była lekko zatkana wyczyściłem wszystko po skręcałem i działa. A ja przez 3 dni szukałem awarii w aparacie, cewkach, i kondensatorach. A co do kondensatorów to mam maluchowskie założone na cewkach a z syreny odłączone tak mi jakoś polecił znajomy mechanik i dobrze mi to chodziło cały czas:)
Wcześniej dymiło mi z rury dymkiem ale już wszystko działa:) dzięki wam wszystkim za pomysły, wiedziałem przynajmniej gdzie szukać :) pozdrawim
Awatar użytkownika
Jack
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 871
Rejestracja: 2005-07-02, 21:03
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Jack »

takiej dywersji to nie przewidziałem ,, najlepiej jest robic wszystko samemu albo kontrolowac bo przynajmniej wiemy co sie ma i jak to jest zrobione
sebaoo
Posty: 11
Rejestracja: 2006-01-31, 10:41
Lokalizacja: Pszczyna

Post autor: sebaoo »

No tak zapłonu jeszcze nie umie ustawić:/ w akcie desperacji trzeba było szukać wszędzie, najlepsze bo dysza była zatkana i nie szło jej przetkać więc szpilką z całej siły ja po traktowałem i przeszło :) musiałem wyregulować gaźnik bo nie chciała iść ale już działa :)
Awatar użytkownika
taeda
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 1249
Rejestracja: 2005-12-17, 12:12
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: taeda »

Jedna z dysz--jak pisze kolega......A ciekawe która !!!!!
Tak dla info sie pytam, może ten przypadek "dywersji" jeszcze sie komuś przyda......
Nawiasem mówiąc-----w ostatnich latach te nasze porady nie trafiają często , bo ludziska mają tak strasznie już zdewastowane te Skarpety, i tylu mądrych przez 40 lat coś tam zmieniało, że teraz występuja objawy , które sie starożytnemu Glince nawet nie śniły.
Ciężka sprawa.
artur.konkol
młody syreniarz
młody syreniarz
Posty: 262
Rejestracja: 2009-03-25, 20:53
Lokalizacja: trojmiasto

Post autor: artur.konkol »

z zawodu pracuje jako mechanik w serwisie mercedesa i nauczylem siezeby syrenke traktowac jak kazde inne auto tzn pewne objawy sa wspolne dla wiekszosci aut i tak nalezy podchodzic do rowniez do awari syrenek nie szukac rozwiazania w ksiazce tylko spojrzec no problem kompleksowo a wtedy nie ma prolemu z umirjscowieniem przyczyny awarii.
Awatar użytkownika
taeda
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 1249
Rejestracja: 2005-12-17, 12:12
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: taeda »

Nie, kolego "konkol"-------nie macie racji. Za pięknie to brzmi !!!
Sam fakt, że mamy 3 odrębne układy zapłonowe, oraz że gaźnik jest ""za prosty" powoduje, że nawet człowiek mający obycie z Trabantem 601 ma duuuuże problemy przy Syrenie.
Może trochę podobne bywają sprawy w Wartburgu.....ale też bywałem zaskakiwany !!!!!
NIkt nie mówi żeby szukać w książce !!! Ja szukam "na logike + 25 lat wprawy z Syreną" i czasem mnie zaraza zaskoczy ! Książka raczej służy do poznania budowy i nic więcej.
artur.konkol
młody syreniarz
młody syreniarz
Posty: 262
Rejestracja: 2009-03-25, 20:53
Lokalizacja: trojmiasto

Post autor: artur.konkol »

taeda, nie mowie tu o tym ze nie korzystam z biblii po prostu sa objawy ktore swoje przyczyny maja wspolne dla wiekszosci aut i logiczne jest ze jezeli jakis odjaw nie wystepuje na koncu rozdzialu to nie znaczy ze dany uklad jest sprawny . w temacie objawy wskazywaly na brak zasilania skoro auto przyspieszalo a nie na awarie ukladu zaplonowego . poza tym san w swoim poscie przyznajesz mi racje na logike a logika podpowiada ze majac jakiekolwiek doswiadczenia z motoryzacja po prostu z nich czerpiemy . pozdrawiam
Awatar użytkownika
marcys
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 1540
Rejestracja: 2005-06-15, 21:31
Lokalizacja: Bielsko-Biała/Żywiec

Post autor: marcys »

taeda pisze:Sam fakt, że mamy 3 odrębne układy zapłonowe, oraz że gaźnik jest ""za prosty" powoduje, że nawet człowiek mający obycie z Trabantem 601 ma duuuuże problemy przy Syrenie.
i czasem nieraz i obyty potrafi byc niezle zaskoczony - kolega rozebral gaznik, pompe paliwa a wystarczylo dolac benzyny do baku...
105L 80' "Helena"
104 66' "Zośka"
104 69' "Baśka" sprzedana
WSK'85 "Wieśka"
126p 78' "żótłek"
Niewiadów N126E'83 "zapiekanka"
Jeep Cherokee ' 91 "brudas"
Peugeot J5 Knaus '91
Bielski klub? nie polecam :(
ODPOWIEDZ