Regeneracja silnika w Krakowie

(silnik, skrzynia)
Awatar użytkownika
pietrekder
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 1106
Rejestracja: 2013-06-01, 18:21
Lokalizacja: Chrzanów

Post autor: pietrekder »

U mnie wał po remoncie wyglądał tak:
https://www.dropbox.com/s/f9xw1k4vhs7k6 ... 1.JPG?dl=0
Tłoki zostawiłem te co miałem bo nie wyglądają na bardzo zniszczone.
Natomiast też dziadek mi mówił żebym sobie wszędzie dał pierścienie chromowe,
chciałem spytać z ciekawości dlaczego tak, to powiedział że nie będzie mi tutaj
całej teorii wykładał :-|
abc

Post autor: abc »

chyba po to żebyś musiał mu oddać po roku użytkowania znowu, ale tym razem na szlif cylindrów :???:
Awatar użytkownika
pietrekder
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 1106
Rejestracja: 2013-06-01, 18:21
Lokalizacja: Chrzanów

Post autor: pietrekder »

No może, ale wolałem nie kombinować i założyłem normalny zestaw :-)
Awatar użytkownika
Lesiu
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 2616
Rejestracja: 2010-01-10, 15:23
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: Lesiu »

sir mówisz że ciężko sworznie wchodził w tłok? Zależy jak ciężko. Lekko to one też nie mogę wchodzić. Ja u sobie podgrzewałem tłok żeby wcisnąć sworzeń. Zobacz dobrze żeby się nie okazało że podczas pracy silnika będą latały w tłoku.
Awatar użytkownika
sir
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 837
Rejestracja: 2007-08-16, 19:19
Lokalizacja: Dębica

Post autor: sir »

Ok zawiozłem wał, poprawią. Zdarzyło się to jak zapewniają po raz pierwszy. Szkoda tylko tej roboty, bo trzeba będzie wszystko zrobić raz jeszcze a to ogrom pracy...

Cholera, miałem zamiar dać im kolejny wał do regeneracji -- po tej przygodzie nie wiem czy nie będą mnie mieli dosyć i czy przyjmą ;)
km nawinięte na licznik | 2023: 22km (stan na 09.04.2023) | 2022: 7806km | 2021: 8580km | 2020: 4797km | 2019: 9730km | 2018: 10870km | 2017: 10505km | 2016: 14286km | 2015: 14793km | 2014: 13531km | 2013: 14200km | 2012: 7500km | 2007-2011: 13910km
Syrena 105L 82' 'niebieska'
Syrena 105L 76' 'jasiowa'
Syrena 105B 82' 'sztycowa'
½ Niewiadów n126e 84' -- poszła do Wołomina ;)
Niewiadów n250c 80'
½ Niewiadów n126 73'
Awatar użytkownika
Gieroy
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 1843
Rejestracja: 2005-12-24, 21:53
Lokalizacja: W-wa

Post autor: Gieroy »

sir pisze: dziadek powiedział że nie ma łożysk z luzem C4... -- jakie grupy, ma ciasno wchodzić "20-stka minus setka"
pietrekder pisze: chciałem spytać z ciekawości dlaczego tak, to powiedział że nie będzie mi tutaj całej teorii wykładał :-|

W każdym warsztacie do którego się nie pójdzie to pracują światowej sławy eksperci od silników, którzy wiedzą absolutnie wszystko - od fizyki atomowej zaczynając na zbieraniu złomu kończąc. Myślą, że jak w PRLu robili syrenki i WFM-ki to są na szczytach techniki samochodowej. A często partolili robotę 50 lat temu i partolą nadal.
"Samochody Syrena nie są na pewno pojazdami na wskroś nowoczesnymi" mgr inż. Z. Glinka
Awatar użytkownika
Wojt
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 2041
Rejestracja: 2005-05-02, 12:45
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Wojt »

Artur,
problem jest tego typu, że od Sikorskich ostatnimi czasy odeszli fachowcy, którzy się znali, a przyjęli młodych co to nie wiedzą jak używać średnicówki.
Dziadek cos wie i jego syn jeszcze też, ale młodzi co tam pracują to podobno porażka.
Ostatnio zmieniony 2015-05-20, 09:01 przez Wojt, łącznie zmieniany 1 raz.
...no i poszedł biedaczysko, po szerokim szukać świecie czegoś, co jest bardzo blisko.
Awatar użytkownika
michalalex
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 1651
Rejestracja: 2012-03-21, 20:43
Lokalizacja: Okolice Krakowa

Post autor: michalalex »

Naczytałem się złych opinii w internecie o tym zakładzie i tutaj wyszedł kolejny wypadek przy pracy. Nie wiem co o tym myśleć, bo zastanawiam się nad jakimś remontem silnika. O ile szlif raczej nie jest potrzebny to pewnie łożyska pójdą do wymiany. Może lepiej wysyłać wały do Poznania, gdzie wiele osób polecało?
Syrena 104, Syrena Bosto
Awatar użytkownika
SUPER.DAWID
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 2045
Rejestracja: 2006-01-17, 20:11
Lokalizacja: Trzebinia-Małopolska

Post autor: SUPER.DAWID »

A co sądzicie o warsztacie (tylko nie pamiętam nazwy) w Krakowie na Siemaszki? Ja tam robiłem szlif cylindrów do syreny zapłaciłem wtedy 150zł i w puki co nie mam zastrzeżeń. Może tam warto?
NIECH MIXOL BEDZIE Z SYRENIARZAMI
http://syrena.gminanekla.pl/forum/viewt ... 048#189048
Syrena 104 AD 1966r
Awatar użytkownika
sir
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 837
Rejestracja: 2007-08-16, 19:19
Lokalizacja: Dębica

Post autor: sir »

Odnośnie tego zakładu na Siemaszki to wczoraj znalazłem takie oto informacje: http://www.wueska.pl/viewtopic.php?f=104&t=7291
km nawinięte na licznik | 2023: 22km (stan na 09.04.2023) | 2022: 7806km | 2021: 8580km | 2020: 4797km | 2019: 9730km | 2018: 10870km | 2017: 10505km | 2016: 14286km | 2015: 14793km | 2014: 13531km | 2013: 14200km | 2012: 7500km | 2007-2011: 13910km
Syrena 105L 82' 'niebieska'
Syrena 105L 76' 'jasiowa'
Syrena 105B 82' 'sztycowa'
½ Niewiadów n126e 84' -- poszła do Wołomina ;)
Niewiadów n250c 80'
½ Niewiadów n126 73'
Awatar użytkownika
pietrekder
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 1106
Rejestracja: 2013-06-01, 18:21
Lokalizacja: Chrzanów

Post autor: pietrekder »

No i jak sir, poprawili ten wał, wszystko gra?

A odnośnie opinii, to wg mnie tutaj ciężko o obiektywną ocenę. Bo jak jest wszystko ok, to się człowiek cieszy i sobie tam dalej z tym dłubie. Ale jak jest coś nie tak, to hurr durr, od razu w internety i szukamy, szkalujemy "bo mnie też spieprzyli robote".
No i tak naprawdę, czy jak Wam ktoś coś zrobił, i było ok, to pisaliście gdzieś, zakładaliście nowy temat "dobry warsztat", no raczej nie. Dlatego złych opinii się znajdzie multum, dobrych znacznie mniej. Ja tam robiłem, jestem zadowolony, zobaczymy jak się będzie sprawował w czasie eksploatacji normalnej.
Awatar użytkownika
sir
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 837
Rejestracja: 2007-08-16, 19:19
Lokalizacja: Dębica

Post autor: sir »

[ Dodano: 2015-06-08, 17:54 ]
Tak, zrobili :) Na razie na tym silniku po włożeniu zrobiłem 1100 (tysiąc sto) km w ostatnie 4 dni, chyba troszkę wcześnie na opinie. Póki co kręci się całkiem cicho. Zobaczymy jak będzie w dalszej eksploatacji.

[ Dodano: 2015-08-09, 10:21 ]
Minęło nieco ponad 2 miesiące od pierwszego odpalenia silnika po remoncie. Od tej pory na liczniku już prawie 5500km. Silnik dawno dotarty, śmiga aż miło. Także ogólnie polecam :)
km nawinięte na licznik | 2023: 22km (stan na 09.04.2023) | 2022: 7806km | 2021: 8580km | 2020: 4797km | 2019: 9730km | 2018: 10870km | 2017: 10505km | 2016: 14286km | 2015: 14793km | 2014: 13531km | 2013: 14200km | 2012: 7500km | 2007-2011: 13910km
Syrena 105L 82' 'niebieska'
Syrena 105L 76' 'jasiowa'
Syrena 105B 82' 'sztycowa'
½ Niewiadów n126e 84' -- poszła do Wołomina ;)
Niewiadów n250c 80'
½ Niewiadów n126 73'
abc

Post autor: abc »

sir pisze:Minęło nieco ponad 2 miesiące od pierwszego odpalenia silnika po remoncie. Od tej pory na liczniku już prawie 5500km. Silnik dawno dotarty, śmiga aż miło. Także ogólnie polecam :)
I to jest przebieg :ok3 Brawo :)
Awatar użytkownika
syreniarz1992
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 2631
Rejestracja: 2005-01-24, 16:21
Lokalizacja: Kraków

Post autor: syreniarz1992 »

jedna mała uwaga nt. auto-szlifu na makuszyńskiego - każdemu syreniarzowi praktycznie proponują splanowanie bloku- co większego sensu niestety nie ma i jest praktyką nastawioną na zysk.
Awatar użytkownika
michalalex
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 1651
Rejestracja: 2012-03-21, 20:43
Lokalizacja: Okolice Krakowa

Post autor: michalalex »

syreniarz1992, a Ty masz z nimi jakieś doświadczenia pozytywne lub negatywne? W internecie widziałem sporo niepochlebnych opinii, ale może jest tak jak pisał pietrekder, że dopiero jak spartaczą robotę ludzie krytykują na forach. Zastanawiam się czy jest to na tyle sensowny zakład, że można im powierzyć robotę. Dla mnie dużym plusem jest to, że nie mam do nich daleko.
Syrena 104, Syrena Bosto
ODPOWIEDZ