zabytki i prawo nastepne starcie

Porady prawne. Rejestracja, żółte blachy, przeglądy.
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Wartburg353
-#Junior
-#Junior
Posty: 155
Rejestracja: 2008-03-24, 00:55
Lokalizacja: warszawa

Post autor: Wartburg353 »

romet1,
moze zanim cos palniesz pomysl kilka razy i zadaj sobie trud zrozumienia tematu....
Mikrusiarz
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 1049
Rejestracja: 2008-05-19, 22:00
Lokalizacja: RP

Post autor: Mikrusiarz »

romet1 pisze:Zagrożenie? Dla starych Golfów chyba..... Tak się składa,że Syrenki obowiązują normy ekologiczne z PRL-u...... SPALIC SEJM! :klnie :klnie :klnie :klnie :klnie :klnie :klnie :klnie :klnie :fire

[ Dodano: 2009-03-20, 13:44 ]
2-ga sprawa: Kto sprawdzi,ile Co2 emituje Syrena? Sprawdza to tylko ITD w ciężarówkach,ale mogę się mylić
Sprawdzą na stacji diagnostycznej, głównie chodzi o zawartość 02 tlenku węgla, dwusuwy wielokrotnie przekraczają normy a Mikrus czy Syrena jest w czołówce.
Awatar użytkownika
Jack
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 871
Rejestracja: 2005-07-02, 21:03
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Jack »

ludzie o czym wy wogole pier... jakies głupoty a to wogole nie w tym rzecz ,,czytajcie ze zrozumieniem,, a jak nie to polecam CA tam jest tak napisane ze nawet małpa zrozumie
norma dla syreny jest 3,5%CO zreszta jakie to ma znaczenie ????
Awatar użytkownika
boowa
młody syreniarz
młody syreniarz
Posty: 218
Rejestracja: 2005-06-24, 15:07
Lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

Post autor: boowa »

Mikrusiarz pisze:
romet1 pisze:Zagrożenie? Dla starych Golfów chyba..... Tak się składa,że Syrenki obowiązują normy ekologiczne z PRL-u...... SPALIC SEJM! :klnie :klnie :klnie :klnie :klnie :klnie :klnie :klnie :klnie :fire

[ Dodano: 2009-03-20, 13:44 ]
2-ga sprawa: Kto sprawdzi,ile Co2 emituje Syrena? Sprawdza to tylko ITD w ciężarówkach,ale mogę się mylić
Sprawdzą na stacji diagnostycznej, głównie chodzi o zawartość 02 tlenku węgla, dwusuwy wielokrotnie przekraczają normy a Mikrus czy Syrena jest w czołówce.
w polowie to prawda ... ale syrena czy mikrus czyli pojazd z silnikiem dwusuwowym ma swoja norme (ktora jest dostosowana tak zeby przeszly te badania) mi kilka razy sprawdzali na stacji zawartosc CO2 - przyznam sie ze raz mialem w baku syf typu ekstrakcyjna albo antykor i jak zaczal sprawdzac to myslalem ze juz po mnie a okazalo sie ze nawet na tak masakrycznym paliwie przeszla badanie jeszcze z zapasem :) takze jak nie mieliscie nigdy takich badan to nie macie sie czego bac jakby ktoremus diagnoscie sie zechcialo zbadac :)
Syrena 105 `76 , Jawa 50 typ 20 `74
Awatar użytkownika
Wartburg353
-#Junior
-#Junior
Posty: 155
Rejestracja: 2008-03-24, 00:55
Lokalizacja: warszawa

Post autor: Wartburg353 »

no i dupa zbita senat klepnol ustawe powprowdzano troche zmain
merytoryczny sens proponowanych regulacji pozostał.... tylko co bardziej wredne zapisy znalezc ciazko i mozliwosc interpretacji cokolwiek zbyt obszerna

profilaktycznie zapodaje brudnopis kwitu wystosowanego pzrez CAAR do rzecznika parw obywatelskich,

Warszawa 02.12.2009r.

Biuro Rzecznika Praw Obywatelskich
Al. Solidarno_ci 90
00-090 Warszawa


Wniosek

W imieniu Stowarzyszenia Club Antycznych Automobili i Rajdów CAAR - Polski zwracam się z prośbą o szczególne zainteresowanie się projektem ustawy o zmianie ustawy o odpadach oraz zmianie innych ustaw (druk sejmowy nr 2002)i podjęcie stosownych działań w tej materii.
Obecnie projekt ten został przyjęty przez podkomisję jest przekazany do komisji ochrony środowiska, zasobów naturalnych i leśnictwa.
Szczególny niepokój budzi nowelizacja treści art. 4 ustawy o odpadach, który w proponowanym ust. 1a wszystkie przedmioty i substancje, które nie spełniają warunków technicznych automatycznie uważa za odpady. Dalsze ustępy wyliczają litanię ministrów, których wyposaża się w niemalże nieograniczone prawo wydawania rozporządzeń, w których można w sposób wyjątkowo bardzo szeroki (niemalże dowolny) kwalifikować przedmioty i substancje, których posiadacz obowiązany jest do ich pozbycia. Bardzo niebezpieczny jest też nowy ust.1e projektu art.4, który wojewódzkiego inspektora ochrony środowiska wyposaża w prawo nakazania nam oddania do recyklingu przedmiotów lub substancji, nawet, jeśli nie spełniają warunków technicznych.
Rozwiązanie to narusza konstytucyjną zasadę poszanowania prawa własności określoną w 31 Konstytucji. Czym innym bowiem jest posiadania danego przedmiotu lub substancji, a czym innym korzystanie z niego. To, że dany przedmiot nie spełnia warunków technicznych nie może oznaczać, że tego przedmiotu w ogóle nie mogę mieć. Nie można dopuścić w państwie prawa, aby nawet teoretycznie przykładowo mogły zostać zabrane zarówno pralki „Franie”, telefony komórkowe, lodówki,narzędzia i sprzęt rolniczy,jak też np. dzwony w kościele, gdyż wydają zbyt mocny dźwięk. Ponadto takie rozwiązanie narusza zasadę wolnej konkurencji, bowiem wojewódzki inspektor ochrony środowiska swoją decyzją może zmusić każdego przedsiębiorcę do przekazania jego narzędzi pracy do recyklingu, nawet gdy te urządzenia mogą służyć innemu celowi.
Negatywną ocenę wobec tego art. 4 wydał prof. Rakoczy w opinii sporządzonej na zlecenie podkomisji sejmowej.
Duży niepokój budzi również nowe brzmienie art. 18 ustawy o recyklingu pojazdu wycofanego z eksploatacji. Dotychczas właściciel pojazdu wycofanego z eksploatacji mógł przekazać go do recyklingu, a teraz będzie do tego zobowiązany poprzez zastąpienie wyrazów „może przekazać” wyrazem „przekazuje”. Rozwiązanie jest tym bardziej niebezpieczne, gdyż wprowadza się nowy art. 3a, który pojazdy niespełniające norm technicznych każe uznać za wycofane z eksploatacji. Dokonanie naprawy zaś tego pojazdy (nawet w legalnie działającej stacji)zgodnie z nowym art. 53a ma podlegać karze od 10000zł do 300000zł.
Fakt, że pojazd nie spełnia warunków technicznych (np. nie przechodzi przeglądu technicznego, ulega drobnej stłuczce)nie może skutkować koniecznością przekazania go do recyklingu i brakiem możliwości jego naprawy.
Niepokój wywołuje także nowy art. 53 a ustawy o recyklingu pojazdów wycofanych z eksploatacji, kary w wysokości co najmniej 10000zł za dokonywanie naprawy pojazdu wycofanego z eksploatacji w warsztacie samochodowym lub wymontowanie z niego lusterka jest co najmniej niewspółmierne do dokonanego czynu, na co wyraźnie zwraca uwagę w opinii prof. Rakoczy.
0hynus0
-#Junior
-#Junior
Posty: 175
Rejestracja: 2008-10-17, 21:35
Lokalizacja: Lubliniec

Post autor: 0hynus0 »

panowie ja to powiem tak swojego nie oddam jak bedzie trzeba to je zarejestruje w innym kraju pewnie ze bedzie to drogie ale h** im w dupe bede mial to co chce a nie to co mi ktos karze teraz podobno mamy wolnosc slowa wiec morze trzeba naglosnic sprawe w mediach i powiedziec glosne NIE tym przepisom i ludziom krorzy chca NAS na sile uszczesliwic DRODZY FORUMOWICZE trzeba pokazac ze potrafimy sie zjednoczyc przeciwko a morze raczej w obronie naszych ukochanych pojazdow
Awatar użytkownika
Jack
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 871
Rejestracja: 2005-07-02, 21:03
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Jack »

a jaki to jest ten pojazd wycofany z eksplatacji, to co kurna przegladu nie zrobie w 6letnim samochodzie i juz mam na zlom wydać ??? ,,,, biorac pod uwage najnowsze przepisy antynikotynowe to juz mnie kurna nic nie zdziwi

szczescie ze w polsce z wykonastwem jest raczej ciezko ,, kto to bedzie robil???,,, skrobanka tez jest zakazana od lat przez tych prawicowych oszolomow pod kara wiezienia ,, a wszystko da sie pieknie zalatiwic i mimo to :P

panowie robmy swoje !!
Awatar użytkownika
Gelo
-#Nowy nabytek forum
-#Nowy nabytek forum
Posty: 85
Rejestracja: 2009-03-10, 17:31
Lokalizacja: Świdnik

Post autor: Gelo »

ten przepis to jakaś paranoja :evil:
zapraszam na forum Lubelskiego Klubu FSO www.LKT.pl
Awatar użytkownika
Wartburg353
-#Junior
-#Junior
Posty: 155
Rejestracja: 2008-03-24, 00:55
Lokalizacja: warszawa

Post autor: Wartburg353 »

zainteresowanie medioof tematem mimo usilnych staran wielu osob było kompletnie nieskuteczne ZMOWA MILCZENIA, tu jest historia prac naszego(!?!?) parlamentu ....
http://orka.sejm.gov.pl/proc6.nsf/opisy/2002.htm

zeby nie było niejasnosci interesujace nas zmiany NIE WYNIKAJA Z DYREKTYW UE takowe dotycza innych kwesti uregolowanych w ustawie azbest czy odpady medyczne z tym nie ma co duskutowac bo to kwestie oczywiste ale co do urwy jedzy przeszkadzaja komus zabytki!!!!!

zjawisko "dzikiego" demontazu dotyczy aut wzglednie nowych czuli powiedzmy 10 max 15latek wiec postawienei granicy wieku rozwiazywaloby ta kwestie skutecznie

po jakiego złamanaego wała wyposazac inspektora ochrony srodowiska w uprawneinia dajace wyzlomowac dowolny zaklad pzremyslowy w drodze decyzji, opartej o rozpozadzenei o waronkach technicznych jakie spelnaic musi ten czy inny sprzet? rozpozadzenia mozna zmieniac co chwile i bedzie to tylko wysoce korupcjogenny zapis podatny na lobbing w celu zdecydowanei neiuczciwej konkurencji....

uprzejmie donosze ze rece i gacie mi opadaja a jaja sie wleka po ziemi.
odnosze wrazenie ze bez swojej woli zameiszkalem w innym kraju
Ostatnio zmieniony 2010-01-21, 21:26 przez Wartburg353, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
arturromarr
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 1633
Rejestracja: 2006-07-03, 14:19
Lokalizacja: Łódź

Post autor: arturromarr »

Myślałem, że temat jest już zamknięty, a tu takie rzeczy słyszę.
To jest nasz kraj i nie możemy pozwolić by "wylewano dziecko z kąpielą" i pod pozorem ochrony środowiska wspierano interesy jakiegoś lobby recykligowego.
Musimy w razie sytuacji zagrożenia trzymać się razem i jak trzeba będzie to pojechać gdzie trzeba i pokazać że deptane są nasze prawa.
Myślę, że właścicieli zabytków jest sporo i stanowimy jakąś siłę i tylko od nas zależy czy potrafimy działać skutecznie i we wspólnym celu.
W razie czego media same się zainteresują, jak zorganizuje się jakąś akcje.
W tej chwili to warto by ktoś kto chociaż otarł się o prawo sprawdził czy ten ustawowy "bełkot" faktycznie zagraża istnieniu naszych zabytków i ogólnemu poszanowaniu własności prywatnej.
Nie chciałbym być zmuszony do rejestracji auta w obcym kraju, póki co mamy własny trzeba walczyć o jakąś normalność w nim.
Może to tylko "burza w szklance wody" i finalnie to nie wejdzie, albo jak wejdzie to w zmienionej postaci, co?
Awatar użytkownika
syreniarz1992
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 2631
Rejestracja: 2005-01-24, 16:21
Lokalizacja: Kraków

Post autor: syreniarz1992 »

"Czemu nie jestem chamem ze sztachetą w ręku? Ktoś by się ze mną liczył gdybym rzucił cegłą! "

Media się niezainteresują, bo ekologia jest trendy, wraki są fe, i tak dalej. Jakaś lista? Inicjatywa obywatelska? Razem coś zdziałamy.
Awatar użytkownika
Wartburg353
-#Junior
-#Junior
Posty: 155
Rejestracja: 2008-03-24, 00:55
Lokalizacja: warszawa

Post autor: Wartburg353 »

ustawa o odpadach zawiera co prawda zapis iz najbardziej drakonskich metod-decyzja inspektora ochr. srod nie stosuje sie do pojazdow wycofanych z exploatacji, ale za to ustawa o recyklingu wszelkie nieuregolowane kwestie odsyła radosnie do ustawy o odpadach wiec nawet jesli nie grozi nam konfiskata to mandacik za odkrecenie czegokolwiek od padlinki w ogrodku jest jak najbardziej aktualny, anyway ROZGARNIETY prawnik potzrebny do interpretacji

obowiazek przekazania padlinki do stacji demont. jest odpowiedzialnosc karna za niewykonanie tego zalecenia tez tyle ze w ustawie o recyklingu pojazdoof a nie w ustawie o odadach jak proponowanio
Awatar użytkownika
arturromarr
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 1633
Rejestracja: 2006-07-03, 14:19
Lokalizacja: Łódź

Post autor: arturromarr »

...sztachet nie mamy, ale mamy czym kulturalnie blokować w legalnym proteście.
W demokratycznym kraju jest kilka form przypomnienia o sobie decydentom.
Awatar użytkownika
Wartburg353
-#Junior
-#Junior
Posty: 155
Rejestracja: 2008-03-24, 00:55
Lokalizacja: warszawa

Post autor: Wartburg353 »

Jack pisze:a jaki to jest ten pojazd wycofany z eksplatacji, to co kurna przegladu nie zrobie w 6letnim samochodzie i juz mam na zlom wydać ??
z dnia 20 stycznia 2005 r.
o recyklingu pojazdów wycofanych z eksploatacji
Art. 3.
Ilekroć w ustawie jest mowa o:
[---]
6) pojeździe wycofanym z eksploatacji - rozumie się przez to pojazd stanowiący
odpad w rozumieniu przepisów o odpadach;
i doprecyzowanie wprowadzone na dniach:

W ustawie z dnia 20 stycznia 2005 r. o recyklingu pojazdów wycofanych z eksploatacji (Dz. U. Nr 25, poz. 202 i Nr 175, poz. 1458 oraz z 2007 r. Nr 176, poz. 1236) wprowadza się następujące zmiany:

po art. 3 dodaje się art. 3a w brzmieniu:
„Art. 3a. 1. Pojazdy, które nie spełniają wymagań technicznych, zapewniających ochronę środowiska lub zdrowia lub życia ludzi, określonych w przepisach wydanych na podstawie ust. 2, są pojazdami wycofanymi z eksploatacji.
2. Minister właściwy do spraw transportu w porozumieniu z ministrem właściwym do spraw środowiska określi, w drodze rozporządzenia, wymagania, o których mowa w ust. 1.

juz ja widze te rozpozadzenia.....
mamy praktycznei dowolność smaruje minister rozpozadzene i co auta koncernu X na zlom? bo koncern Y udowodnil ze sa niebezpieczne?


a co to jest odpad?
kurde wszystko....
1a. Substancje i przedmioty, które nie spełniają wymagań technicznych, przez co stanowią zagrożenie dla środowiska lub stanowią zagrożenie dla zdrowia lub życia ludzi, są odpadami.
Przepisów ust. 1a–1c nie stosuje się do pojazdów wycofanych z eksploatacji.

sory zglupialem i chyba mam trodnosci z czytaneim ze zrozumeiniem


Art. 53a. 1. Kto poza stacją demontażu dokonuje:
1) usunięcia z pojazdów wycofanych z eksploatacji elementów lub substancji niebezpiecznych, w tym płynów,
2) wymontowania z pojazdów wycofanych z eksploatacji przedmiotów wyposażenia lub części nadających się do ponownego użycia,
3) wymontowania z pojazdów wycofanych z eksploatacji elementów nadających się do odzysku lub recyklingu
– podlega karze pieniężnej od 10 000 do 300 000 zł.


co to jest?? czy prowadzenei serwisu samochodowego tez jest nielegalne bo majstrowane jest w pojezdzie nie spełniajacym wynmagan technicznych??????
Ostatnio zmieniony 2010-01-21, 22:45 przez Wartburg353, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
korabol
-#Junior
-#Junior
Posty: 191
Rejestracja: 2009-07-15, 16:44
Lokalizacja: LTM / UK

Post autor: korabol »

Może by zainspirować jakiś program typu "Uwaga" itp. tym tematem.
ODPOWIEDZ