Syrenka 103 1965r.

Pochwal się swoim pojazdem, technicznym wynalazkiem, udanymi zakupami. <br>Wszystko ściśle związane z motoryzacją.
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Kozak90
Moderator
Moderator
Posty: 3229
Rejestracja: 2011-04-25, 12:59
Lokalizacja: Pieńsk

Post autor: Kozak90 »

Dymek, jakie nowości?
Awatar użytkownika
SyrHarMer
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 2524
Rejestracja: 2015-12-29, 18:13
Lokalizacja: Wolsztyn

Post autor: SyrHarMer »

Kozak90, Napisz coś o Swojej ! Czy na razie to tajemnica ?
Roman roman.bloszyk@gmail.com 799 860 545

KATALOGI CZĘŚCI ZAMIENNYCH
Syrena 100, 101, 102 na płycie CD
Wydanie I 1959r i wydanie II 1962r

KOSZULKI Z NADRUKIEM
Dla Syreniarzy - wszystkie modele i roczniki
i dziewęć pozostałych aut z PRL
Awatar użytkownika
Dymek
-#Junior
-#Junior
Posty: 162
Rejestracja: 2009-02-28, 09:55
Lokalizacja: Starogard Gdański

Post autor: Dymek »

Na tą chwilę kiedy ściągnąłem felgi i dałem tesciowi do piaskowania i lakierowania zabraliśmy się za zawieszenie z przodu i hamulce. Jeden tloczek, chyba tylko jeden mi cieknie i trzeba coś z tym zrobić. Felgi mam polakierowane już, dziś będę odnawiał opony aby jakoś ładnie wyglądały i założę pewnie jutro bez dętek. Miałem jedna na próbę tak zrobione, teściu mówi że powinno być dobrze więc próbujemy :) nie jestem co do końca pewien koloru felg jaki mi wyszedł, zobaczymy dopiero jak wygląda kiedy je założę do syreny czy jakoś pasują do reszty :)
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Syrena 103 (1965r.)
WSK M06-64 (1966r.)
Simson Sr2 (1960r.)
Komar 232 (1961r.)
Żak Mr2 (1962r.)
Awatar użytkownika
SyrHarMer
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 2524
Rejestracja: 2015-12-29, 18:13
Lokalizacja: Wolsztyn

Post autor: SyrHarMer »

A zauważyłeś, że dwie felgi masz inne ? :zdziwko
Roman roman.bloszyk@gmail.com 799 860 545

KATALOGI CZĘŚCI ZAMIENNYCH
Syrena 100, 101, 102 na płycie CD
Wydanie I 1959r i wydanie II 1962r

KOSZULKI Z NADRUKIEM
Dla Syreniarzy - wszystkie modele i roczniki
i dziewęć pozostałych aut z PRL
Awatar użytkownika
Dymek
-#Junior
-#Junior
Posty: 162
Rejestracja: 2009-02-28, 09:55
Lokalizacja: Starogard Gdański

Post autor: Dymek »

Tak wiem... Mam siedem felg i wybierałem z nich te najprostsze. Postaram się założyć tak, czyli pewnie z tej strony takie a z drugiej takie aby to się nie rzycały w oczy :)

[ Dodano: 2018-10-04, 08:38 ]
Jeszcze wracając do tematu chromowania, długo nie pisałem bo mi konto zawislo po zmianie maila ale admini mnie uratowali :) Nie mam pojęcia gdzie dać zderzaki i pytam Was gdzie robiliście i jakie wrażenia. Koszty domyślam się że będą spore ale dam radę. Kilka drobiazgów dam razem z kumplem do chromowania gdzieś gdzie on wysyła, ale ze zderzakami mam problem...
Syrena 103 (1965r.)
WSK M06-64 (1966r.)
Simson Sr2 (1960r.)
Komar 232 (1961r.)
Żak Mr2 (1962r.)
Awatar użytkownika
SyrHarMer
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 2524
Rejestracja: 2015-12-29, 18:13
Lokalizacja: Wolsztyn

Post autor: SyrHarMer »

Dymek, Mogę Ci zapodać adres chromowni w Poznaniu, ale to znaczne kilometry - i nie wiem czy będzie Ciebie to interesowało ! Chromy "SUPER SORT" cena zresztą też ! :devil3 :devil3
Ale co się nie robi dla ukochanej !?

[ Dodano: 2018-10-04, 08:50 ]
Jeszcze odnośnie felg - DOKŁADNIE sprawdż średnicę tych felg i ich szerokość !
Roman roman.bloszyk@gmail.com 799 860 545

KATALOGI CZĘŚCI ZAMIENNYCH
Syrena 100, 101, 102 na płycie CD
Wydanie I 1959r i wydanie II 1962r

KOSZULKI Z NADRUKIEM
Dla Syreniarzy - wszystkie modele i roczniki
i dziewęć pozostałych aut z PRL
Awatar użytkownika
Dymek
-#Junior
-#Junior
Posty: 162
Rejestracja: 2009-02-28, 09:55
Lokalizacja: Starogard Gdański

Post autor: Dymek »

Felgi rozmiarami są takie same tylko wyglądem się różnią. Te nowsze maja szeroką dziurę w środku, ale tego nie widać, poza tym sam rant jest jakby szerszy i co najbardziej widać te wąskie wciecia przy krawędzi są wieksze czy mniejsze już nie pamiętam...

Adres poproszę, pewnie i tak będę wysyłał te zderzaki bo w moim położeniu wszystkie takie miejsca są daleko... Pytanie czy oni są w stanie poprawić te zderzaki blacharsko?
Syrena 103 (1965r.)
WSK M06-64 (1966r.)
Simson Sr2 (1960r.)
Komar 232 (1961r.)
Żak Mr2 (1962r.)
Awatar użytkownika
SyrHarMer
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 2524
Rejestracja: 2015-12-29, 18:13
Lokalizacja: Wolsztyn

Post autor: SyrHarMer »

Nie wiem czy 103 jeszcze miała takie felgi - mówię o tych z tą większą dziurą w środku i z tym wywinięciem do środka (to są od starszych modeli) !
Adres wyślę póżniej, bo muszę go " wykopać " w zapiskach !

[ Dodano: 2018-10-04, 13:49 ]
CHROM -POZNAŃ ARTMET ul.Kolejowa 4, 60-715 Poznań
e-mail: office@artmet-chrom.com
tel biuro: 501 444 266, kierownik produkcji: 512 466 266
w skali 1 (słaby) do 10 (super) ktoś podał 11
Roman roman.bloszyk@gmail.com 799 860 545

KATALOGI CZĘŚCI ZAMIENNYCH
Syrena 100, 101, 102 na płycie CD
Wydanie I 1959r i wydanie II 1962r

KOSZULKI Z NADRUKIEM
Dla Syreniarzy - wszystkie modele i roczniki
i dziewęć pozostałych aut z PRL
Awatar użytkownika
Dymek
-#Junior
-#Junior
Posty: 162
Rejestracja: 2009-02-28, 09:55
Lokalizacja: Starogard Gdański

Post autor: Dymek »

SyrHarMer, dzięki za kontakt, już wstępnego maila wysłałem.

Wczoraj zrobiłem oponki, efekt mi się podoba. Na fotce dla porównania przed i po. Kupiłem szczotkę i czyscilem nitrem. W zapasie zostawię jedna nalewke na pamiątkę jak tata jechał z czterema oponami w pociągu aby je zrobić :)
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Syrena 103 (1965r.)
WSK M06-64 (1966r.)
Simson Sr2 (1960r.)
Komar 232 (1961r.)
Żak Mr2 (1962r.)
czeresss
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 1263
Rejestracja: 2016-01-09, 07:29
Lokalizacja: Wiśniowa

Post autor: czeresss »

Te numery i tłoczenia na felgach zostały?
Ja na moich wszystko zapawałem i wyszlifowałem na gładko, bo według mnie gładkie felgi nieporównywalnie ładniej się prezentują, niż z tymi ozdobnikami.
Czy to Ptak? Samolot? Nie! To Syrena szosą mknie.

http://syrena.gminanekla.pl/forum/viewt ... sc&start=0
Awatar użytkownika
Dymek
-#Junior
-#Junior
Posty: 162
Rejestracja: 2009-02-28, 09:55
Lokalizacja: Starogard Gdański

Post autor: Dymek »

czeresss, może i masz racje, ale ja zostawiłem tak jak fabryka dała :)
Syrena 103 (1965r.)
WSK M06-64 (1966r.)
Simson Sr2 (1960r.)
Komar 232 (1961r.)
Żak Mr2 (1962r.)
Awatar użytkownika
Kangur
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 398
Rejestracja: 2011-06-14, 16:53
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: Kangur »

Dymek pisze: ... tak jak fabryka dała
:piwo: :ok3 :D :jupi: :majk :idea: :gosc :faja: :wink:
"Syrenę skonstruowaliśmy w warunkach trudnych. Jest ona kompromisem (..) stanowi więc niejako produkt uboczny i tylko w ten sposób mogła się ukazać" Mgr inż. Karol Pionnier
Awatar użytkownika
SUPER.DAWID
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 2045
Rejestracja: 2006-01-17, 20:11
Lokalizacja: Trzebinia-Małopolska

Post autor: SUPER.DAWID »

Polecam preparat do konserwacji gumy firmy K2. Jest dostępny w aerozolu i atomizerze. Odradzam mycie nitrem bo niszczy gumę. Ten sam efekt osiągniesz preparatem K2 do mycia silników i szczotka do mycia rąk z twardym włosem. A jest bezpieczne dla gumy. Sprawdzone wielokrotnie na swoich oponach i innych elementach gumowych. Z resztą takiego zestawu urzywam przynajmniej dwa razy do roku przy okazji zmiany opon w swoim i rodziców samochodzie.

Wracając do tematu przeróbki kół na bezdętkowe. Pierwszy problem jaki widzę to montaż wentyla. U mnie otwory są tak duże że wentyle przełamują. Z kolei wentyle skręcane montowane w naczepach TIRów są deko za duże. Drugi problem to felgi nie przystosowane do montażu opon bazdętkowych. Konkretnie brak rantu. W teorii przy ostrym skręcie może się odklejić opona od rantu felgi. Co spowoduje szybką utratę ciśnienia w oponie. Co z kolei może doprowadzić do wypadku. Wracając z teorii do praktyki. U siebie w maluchu miałem zrobione koła bezdętkowe na felgach do tego nie przystosowanych. W praktyce tylko raz jak wpadłem na bocznym poślizgu w pole i koło złapało trawę odkleiłem oponę od felgi. Wtedy też brakło kilku cm żeby wywrócić malucha na bok.
NIECH MIXOL BEDZIE Z SYRENIARZAMI
http://syrena.gminanekla.pl/forum/viewt ... 048#189048
Syrena 104 AD 1966r
Awatar użytkownika
Dymek
-#Junior
-#Junior
Posty: 162
Rejestracja: 2009-02-28, 09:55
Lokalizacja: Starogard Gdański

Post autor: Dymek »

Wiem, teściu mi wytłumaczył brak rantu, ale jednak takich prędkości chyba nie będę osiągał aby bać się zakrętów. Wentyle są takie normalne gumowe w tym rozmiarze, taki miałem na próbę założony. Bałem się o opony stosując nitro, ale już za późno, wszystkie już tym zrobione, tym bardziej że były częściowo pomalowane też.
Syrena 103 (1965r.)
WSK M06-64 (1966r.)
Simson Sr2 (1960r.)
Komar 232 (1961r.)
Żak Mr2 (1962r.)
Awatar użytkownika
SUPER.DAWID
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 2045
Rejestracja: 2006-01-17, 20:11
Lokalizacja: Trzebinia-Małopolska

Post autor: SUPER.DAWID »

To na farbę nic by innego nie pomogło. Teraz zakonserwoj je porządną chemią żeby nitro jak najmniej zniszczyło oponę.
U mnie w felgach syreny otwór na wentyl ma około 14-15mm.
NIECH MIXOL BEDZIE Z SYRENIARZAMI
http://syrena.gminanekla.pl/forum/viewt ... 048#189048
Syrena 104 AD 1966r
ODPOWIEDZ