Syrenka 103 1965r.

Pochwal się swoim pojazdem, technicznym wynalazkiem, udanymi zakupami. <br>Wszystko ściśle związane z motoryzacją.
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
SUPER.DAWID
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 2045
Rejestracja: 2006-01-17, 20:11
Lokalizacja: Trzebinia-Małopolska

Post autor: SUPER.DAWID »

Popieram "drobsona" czym więcej fotek tym lepiej. W szczególności z takiego remontu.
NIECH MIXOL BEDZIE Z SYRENIARZAMI
http://syrena.gminanekla.pl/forum/viewt ... 048#189048
Syrena 104 AD 1966r
Awatar użytkownika
Dymek
-#Junior
-#Junior
Posty: 162
Rejestracja: 2009-02-28, 09:55
Lokalizacja: Starogard Gdański

Post autor: Dymek »

Teraz to mi się chce wręcz płakać... Zeszlifowałem jeden bok najpierw na sucho z klockiem papierem 360 potem na mokro papierem 500 i na tym z równym choć matowym lakierze widać takie fale, że mam dość... Drzwi miałem położone na stole i szlifowałem wzdłużnie klockiem niewiele krótszym niż one, a wyszły mi i tak poprzeczne nierówności. To samo tyczy się błotników... Mam dość... Tyle pracy, tyle szlifowania i szpachlowania i wszystko do niczego.
Syrena 103 (1965r.)
WSK M06-64 (1966r.)
Simson Sr2 (1960r.)
Komar 232 (1961r.)
Żak Mr2 (1962r.)
Awatar użytkownika
SUPER.DAWID
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 2045
Rejestracja: 2006-01-17, 20:11
Lokalizacja: Trzebinia-Małopolska

Post autor: SUPER.DAWID »

Nie patrzył bym tak pesymistycznie. Popatrzył by na to z tej strony, że o tyle mniej masz szlifowania. Niestety szpachlowanie jest procesem bardzo żmudnym. W zeszłym roku wstawiałem kawałek progu do samochodów rodziców. Szpachlowałem go niespełna tydzień. Na szpachli wyglądał dobrze. Pod palcem również wydawało się OK. Natomiast po nałożeniu podkładu i niestety czarnego stwierdziłem, że jeszcze z jedna dwie warstwy by się przydały.
NIECH MIXOL BEDZIE Z SYRENIARZAMI
http://syrena.gminanekla.pl/forum/viewt ... 048#189048
Syrena 104 AD 1966r
Awatar użytkownika
SyrHarMer
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 2516
Rejestracja: 2015-12-29, 18:13
Lokalizacja: Wolsztyn

Post autor: SyrHarMer »

Pod okiem fachowca dasz radę :ok3
Roman roman.bloszyk@gmail.com 799 860 545

KATALOGI CZĘŚCI ZAMIENNYCH
Syrena 100, 101, 102 na płycie CD
Wydanie I 1959r i wydanie II 1962r

KOSZULKI Z NADRUKIEM
Dla Syreniarzy - wszystkie modele i roczniki
i dziewęć pozostałych aut z PRL
Awatar użytkownika
Tomasz
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 2334
Rejestracja: 2006-11-21, 11:38
Lokalizacja: Bełdów

Post autor: Tomasz »

Dymek jakimi Ty gradacjami w ogóle jedziesz..!??
Nie używaj techniki na mokro!
Tj wcześniej napisałem - im mniej wody-tym lepiej.
Rzeźbę zaczynasz (działając tylko epoksydem i szpachlą) na sucho 100 potem stopniowo wycinasz rysy - 150/180 - 240 kończysz pod podkład wypełniający (akrylowy).
Następnie po wyprowadzeniu powierzchni (kładąc kilkakrotnie szpachel i podkładując epoksydem przecierki do gołego metalu przed nałożeniem kolejnej warstwy szpachli celem wyprowadzenia...) przed położeniem akrylowego pod lakier warto dać epoksydowy (dobrze dać grubopowłokowy Novol'a) w celu dodatkowego zabezpieczenia i nadania kolejnej możliwości delikatnej rzeźby (w razie potrzeby), ponieważ grubopowłokowy tj sama nazwa wskazuje nadaje grubą powłokę, którą można jeszcze szlifować i potraktować coś na zasadzie a'la szpachli natryskowej. Jedynym minusem tego epoksydu jest to, że b.długo schnie ( nawet 3 miesiące w suchym miejscu).
Na koniec dajemy akrylowy i szlifujemy go 400-600 pod lakier.
Widelec
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 591
Rejestracja: 2015-10-16, 22:24
Lokalizacja: Mazowsze

Post autor: Widelec »

Tomasz dlaczego unikać szlifowania na mokro?
Awatar użytkownika
SyrHarMer
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 2516
Rejestracja: 2015-12-29, 18:13
Lokalizacja: Wolsztyn

Post autor: SyrHarMer »

Tomek już napisał; bo może wyskoczyć opryszczka ! :majk
Roman roman.bloszyk@gmail.com 799 860 545

KATALOGI CZĘŚCI ZAMIENNYCH
Syrena 100, 101, 102 na płycie CD
Wydanie I 1959r i wydanie II 1962r

KOSZULKI Z NADRUKIEM
Dla Syreniarzy - wszystkie modele i roczniki
i dziewęć pozostałych aut z PRL
Awatar użytkownika
Dymek
-#Junior
-#Junior
Posty: 162
Rejestracja: 2009-02-28, 09:55
Lokalizacja: Starogard Gdański

Post autor: Dymek »

Na mokro robiłem teraz dzięki czemu mogłem zobaczyć to tragicznie odbicie. Zresztą niestety Syrena widziała dużo wilgoci jeszcze jak była w szpachli i podkładzie wiec teraz to niewiele zmieni. Dzisiaj pisze tego posta po trzech piwach na kręgielni w której pracuje (dziś mam wolne) ale cały czas się dolowalem tymi nierownosciami. Ja chciałem już kończyć a nie robić znowu to samo! Narazie nie mam siły i motywacji na to... Chciałem dla odreagowania silnik wstawić bo komora wyszła dobrze.
Syrena 103 (1965r.)
WSK M06-64 (1966r.)
Simson Sr2 (1960r.)
Komar 232 (1961r.)
Żak Mr2 (1962r.)
Awatar użytkownika
Tomasz
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 2334
Rejestracja: 2006-11-21, 11:38
Lokalizacja: Bełdów

Post autor: Tomasz »

Widelec pisze:Tomasz dlaczego unikać szlifowania na mokro?
SyrHarMer pisze:Tomek już napisał; bo może wyskoczyć opryszczka !
Bardzo śmieszne, nie.. ?

A dlatego, bo wszelkie poliestry tj szpachlówki i podkłady (nawet epoksydowe - ale nieco mniej..) mają właściwości higroskopijne i piją wodę jak gąbka trzymając ją w sobie. Później jak to zamkniesz lakierem - wyskakują po pewnym czasie takie kropki pomiędzy szpachlówkami/podkładem a lakierem przypominające pryszcze.
Stąd opryszczka Panowie koledzy sympatyczni :P :smiech :piwo:
Awatar użytkownika
SyrHarMer
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 2516
Rejestracja: 2015-12-29, 18:13
Lokalizacja: Wolsztyn

Post autor: SyrHarMer »

No Tomek nikt nie miał nic złego na myśli ! Jest to po prostu dobre porównanie :ok3
Roman roman.bloszyk@gmail.com 799 860 545

KATALOGI CZĘŚCI ZAMIENNYCH
Syrena 100, 101, 102 na płycie CD
Wydanie I 1959r i wydanie II 1962r

KOSZULKI Z NADRUKIEM
Dla Syreniarzy - wszystkie modele i roczniki
i dziewęć pozostałych aut z PRL
Awatar użytkownika
Tomasz
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 2334
Rejestracja: 2006-11-21, 11:38
Lokalizacja: Bełdów

Post autor: Tomasz »

Przecież wiem :D
Widelec
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 591
Rejestracja: 2015-10-16, 22:24
Lokalizacja: Mazowsze

Post autor: Widelec »

A ja dziękuję za wytłumaczenie.
Awatar użytkownika
Dymek
-#Junior
-#Junior
Posty: 162
Rejestracja: 2009-02-28, 09:55
Lokalizacja: Starogard Gdański

Post autor: Dymek »

Witajcie po długim czasie :) po dwoch latach ruszyłem z Syrena, tzn stała sobie dwa miesiące u lakiernika o którym wsominałem i wróciła w ostatecznej warstwie lakieru! :D Nie jest tak do końca super idealna ale wyglada o wiele lepiej niz spod mojej reki :) Teraz moge zapomniec o papierach i szpachlach i powoli sobie składać :) Ruszyło właściwie tak dlatego, że podczas tej dwuletniej przerwy zareczyłem się i moja narzeczona nalega aby w maju na ślub jechać koniecznie syreną :)

Na pierwszych dwóch zdjeciach jest pierwsza wartstwa i jeszcze bez klaru dlatego mniej się swieci. Maska zamieszkała narazie u mnie w kuchni, bo tylko tam jest bezpieczna.

Teraz zostaje mi problem z brakiem tylnego zderzaka... mam swoj w strasznym stanie a podobno są jacyś cudotworcy ktorzy potrafia go wyratować, a kupienie jakiegoś ładnego graniczy z cudem... Do tego jeszcze części do chromowania, ktore musze gdzies oddac i jakoś to bedzie mysle :)
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Syrena 103 (1965r.)
WSK M06-64 (1966r.)
Simson Sr2 (1960r.)
Komar 232 (1961r.)
Żak Mr2 (1962r.)
Awatar użytkownika
SUPER.DAWID
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 2045
Rejestracja: 2006-01-17, 20:11
Lokalizacja: Trzebinia-Małopolska

Post autor: SUPER.DAWID »

Koro oryginalny? Czy według własnego "podoba mi się"?
NIECH MIXOL BEDZIE Z SYRENIARZAMI
http://syrena.gminanekla.pl/forum/viewt ... 048#189048
Syrena 104 AD 1966r
Awatar użytkownika
Dymek
-#Junior
-#Junior
Posty: 162
Rejestracja: 2009-02-28, 09:55
Lokalizacja: Starogard Gdański

Post autor: Dymek »

Oryginalny. wygrzebałem taki spośród wszystkich warstw farb.
Syrena 103 (1965r.)
WSK M06-64 (1966r.)
Simson Sr2 (1960r.)
Komar 232 (1961r.)
Żak Mr2 (1962r.)
ODPOWIEDZ