konserwacja pospawanej podlogi
konserwacja pospawanej podlogi
czym najlepiej zakonserwowac pospawana podloge, zrobic to biteksem, czy czym, moze najpierw jakis podklad, prosze o rade:)
Hej!!!
Na poczatek polecam grunt reaktywny (najlepiej na bazie spirytusu - bo mozna go nakladac do -20 stopni - wiec mu zima niestraszna) - potem jak zostaly jakies szczeliny (jak Dawales "latki" to sa na pewno) - to akryl do spoin - byle nie silikon na bazie octu (bo gnije po nim az milo!!!) - a na to mozna dac juz obojetnie co - tzn. standard lakierniczy!!!.
Mozna tez inaczej - "Cortanin" - na pospawane i niepewne (pod wzgledem rdzy) powierzchnie - i na to juz standardowy podklad i lakier.
Dla leserow jest tez opcja - po prostu "Hammerite" albo cos takiego - wbrew pozorom jest calkiem trwaly i dobrze wiaze rdze - ale to najlepsza opcja przy konserwacji samochodu ktory czeka na przyzwoity remont.
Co do konserwacji podwozia po wylakierowaniu - tu wybor jest ogromny - i wybor zalezy w zasadzie od tego ile Chcesz na to wydac - nawet popularny "Bitex" poprawil sie juz na tyle jakosciowo ze mozna go nakladac bez strachu (ale trzeba poprawiac co 2-3 lata) - natomiast opcja tania i lepsza to "Bitgum" (albo jakos tak - nie pamietam dokladnie) - po prostu jest bardziej elastyczny od "Bitex'u" i starcza na dluzej.
Nic nowego nie napisalem - ale moze komus pomoze
Pozdrawiam i owocnego lakierowania!!!
Na poczatek polecam grunt reaktywny (najlepiej na bazie spirytusu - bo mozna go nakladac do -20 stopni - wiec mu zima niestraszna) - potem jak zostaly jakies szczeliny (jak Dawales "latki" to sa na pewno) - to akryl do spoin - byle nie silikon na bazie octu (bo gnije po nim az milo!!!) - a na to mozna dac juz obojetnie co - tzn. standard lakierniczy!!!.
Mozna tez inaczej - "Cortanin" - na pospawane i niepewne (pod wzgledem rdzy) powierzchnie - i na to juz standardowy podklad i lakier.
Dla leserow jest tez opcja - po prostu "Hammerite" albo cos takiego - wbrew pozorom jest calkiem trwaly i dobrze wiaze rdze - ale to najlepsza opcja przy konserwacji samochodu ktory czeka na przyzwoity remont.
Co do konserwacji podwozia po wylakierowaniu - tu wybor jest ogromny - i wybor zalezy w zasadzie od tego ile Chcesz na to wydac - nawet popularny "Bitex" poprawil sie juz na tyle jakosciowo ze mozna go nakladac bez strachu (ale trzeba poprawiac co 2-3 lata) - natomiast opcja tania i lepsza to "Bitgum" (albo jakos tak - nie pamietam dokladnie) - po prostu jest bardziej elastyczny od "Bitex'u" i starcza na dluzej.
Nic nowego nie napisalem - ale moze komus pomoze
Pozdrawiam i owocnego lakierowania!!!
Przyszedl szarlatan szuja...
Wszystkim mozesz pomalowac ale zawsze jest zasada minimum to podklad i jakas farba (odpowiednia do podlkladu lub odwrotnie czyli podklad odpowiedni do farby).
Nie polecam zadnych Cynkali czy Hemedziadostwa (choc cynkal jest niezly i tani do tego ma Syrenopodobne kolory). Najlepiej grunt, pozniej na spoiny pasta do spoin na to podklad i farba w kolorze nadwozia. Od spodu bitex, autosmar lub inne.
Cortanin do dobry srodek ale ma jedna wade. Nie jest odporny na wode wiec trzeba go idealnie pokryc farba bo woda od spodu bedzie go rozpuszczac. Nie powinno sie go stosowac bez jakichkolwiek sladow korozji, bo tylko na niej trzyma dobrze.
Nie polecam zadnych Cynkali czy Hemedziadostwa (choc cynkal jest niezly i tani do tego ma Syrenopodobne kolory). Najlepiej grunt, pozniej na spoiny pasta do spoin na to podklad i farba w kolorze nadwozia. Od spodu bitex, autosmar lub inne.
Cortanin do dobry srodek ale ma jedna wade. Nie jest odporny na wode wiec trzeba go idealnie pokryc farba bo woda od spodu bedzie go rozpuszczac. Nie powinno sie go stosowac bez jakichkolwiek sladow korozji, bo tylko na niej trzyma dobrze.
- szczurpreriowy
- -#Youngtimer
- Posty: 1294
- Rejestracja: 2005-02-11, 00:12
- Lokalizacja: Wrocław
Bitex latem lubi sie topic, a profile zamkniete?
Warszawa ma takie ze zwyklym pistoletem nie
dojdzie sie.Syrena nie ma takowych?
Warszawa ma takie ze zwyklym pistoletem nie
dojdzie sie.Syrena nie ma takowych?
Z setek tysięcy różnych „Syrenek”składa się jedną Wielką Syrenę.Syrena Matka,
która rodzi się z własnych dzieci.Syreny,które swojej sprawności nie zawdzięczają już dziś fabryce i „składają się”z innych,poprzednich dawców detali...
która rodzi się z własnych dzieci.Syreny,które swojej sprawności nie zawdzięczają już dziś fabryce i „składają się”z innych,poprzednich dawców detali...
Ch.. ci w d..., wrotki na buty, krzyż na drogę.Anonymous pisze:szczurpreriowy I completely think just like you.
Teraz szukaj słownika......
************
Czy tylko mnie to irytuje?
Ostatnio zmieniony 2005-05-03, 00:39 przez Cinek, łącznie zmieniany 1 raz.
Amerykaniec: "Ok, we have George Bush but we have Stevie Wonder, Bob Hope and Jonny Cash too!"
Polak: "We have Kaczyński and... No Wonder, No Hope and No Cash..."
Polak: "We have Kaczyński and... No Wonder, No Hope and No Cash..."
Uprzejmie donosze, ze nie tylko Ciebie to irytuje heheh
Przynajmniej pod tym wzglendem mamy wspolne zdanie z Cinkiem
Pozdro
Przynajmniej pod tym wzglendem mamy wspolne zdanie z Cinkiem
Pozdro
::::Poradnik kompleksowej wiedzy syrenkowej ==UZUPEŁNIENIE GLINKI::::
===> http://chomikuj.pl/mariuszw2145/SYRENA <===
::::Najljepsze jest nalanie do pełna w progi łoju baraniego na gorąco::::
===> http://chomikuj.pl/mariuszw2145/SYRENA <===
::::Najljepsze jest nalanie do pełna w progi łoju baraniego na gorąco::::
Tak naprawdę to najlepiej wypiaskować, położyć podkład akrylowy, szczeliny po łataniu wypełnić poliuretanowym środkiem do klejenia elementów blacharskich. Na to wszystko natryskać barana i farbę nawierzchniową (akryl). W wersji bez piaskowania można miejsca skorodowane potraktować jednym ze środków, o których już była mowa (dobry jest też epoksydowy środek o nazwie Brunox). Ale najlepiej jednak wszystko piaskować.
Na szwy zaraz po spawaniu kiedy sa jeszcze gorace i oczyszczeniu ze zgorzeliny dobrze jest nalozyc topik (nakladany na goraco) ktory rewelacyjnie zapobiega spoiny przed korozja po tym jesli nie malujesz od spodu bitex lub podobny (lepszy od rodzimego bitexu jest noxudol ktory ma dluzsza zywotnosc i wyzsze parametry dzwiekochlone) a od gory wyrownac szpachla i pomalowac (podklad + lakier) mozna pokusic sie o mate dzwiekochlonna (bo zapewne antirambo sie juz pokruszyla na miliony kawalkow) lub (gdzies wyczytalem) sa preparaty w postaci plynnej ktore po nalozeniu i stwardnieniu tworza cos w rodzaju plyty PCV ktora mozna pokryc lakierem (zachodni odpowiednik antirambo:) )
Wszystko to prawda, oprócz tego ,ze:
1--Homerajt jest zupełnie do niczego, rdza wychodzi po 2 mies.
2--Cortanin zanim wyschnie należy pomalować farbą czerwona miniową, i one jakoś tak ze sobą reaguja ,że robi się rude szkliwo trwałe jak cholera. !
Cortanin faktycznie ostatnio jest trudny do kupienia. W Warszawie jest na ulicy Fieldorfa (dzielnica Orlik) w prywatnym sklepiku moto.
Jeśli jesteś z wa-wy-------masz blisko, jesli nie..........masz daleko
1--Homerajt jest zupełnie do niczego, rdza wychodzi po 2 mies.
2--Cortanin zanim wyschnie należy pomalować farbą czerwona miniową, i one jakoś tak ze sobą reaguja ,że robi się rude szkliwo trwałe jak cholera. !
Cortanin faktycznie ostatnio jest trudny do kupienia. W Warszawie jest na ulicy Fieldorfa (dzielnica Orlik) w prywatnym sklepiku moto.
Jeśli jesteś z wa-wy-------masz blisko, jesli nie..........masz daleko