Syrena Sport replika

Materiały i informacje historyczne. Zmiany w czasie produkcji, identyfikacja części, detali,roczników, pytania o oryginalność.

sprytnyzbigniew
Posty: 19
Rejestracja: 2012-03-13, 19:29
Lokalizacja: Polska

Post autor: sprytnyzbigniew »

Żuczek pisze:czt syrena sport na tym zdjeciu leci bokiem?
Obrazek
To przecież jasne - oba auta jadą na wstecznym.
W sumie dopóki nie zobaczyłem filmiku wykopanego przez ekipę SSR, przypuszczałem że Syrena Sport nie radziła sobie zbyt dobrze z jazdą w przód i w tył, nie mówiąc o jeździe bokiem na łukach.
Dziś za to widziałem jak w TV rekonstruowali AlfaRomeo Spider, który przy podobnej konstrukcji, z nadwoziem z tworzywa i 4cylindrowym silnikiem osiągał podobno ponad 150KM.

Bardzo interesująca była dyskusja w zeszłym roku tutaj, o możliwych osiągach itp. a ekipa SSR przygotowała chyba symulację/model silnika?

Pozdrawiam.

P.S. gigant84 witaj w klubie.
lukaszLBN
Posty: 12
Rejestracja: 2011-06-13, 22:54
Lokalizacja: Lublin

Post autor: lukaszLBN »

Awatar użytkownika
Syrena.Sport
Posty: 14
Rejestracja: 2012-04-28, 12:32
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Syrena.Sport »

Materiał filmowy zrealizowany został wysokim profesjonalizmem, samochód w założeniach jest zbudowany poprawnie, niestety proporcje w wielu miejscach się nie zgadzają :( W oczy rzuca się błędnie ustalony kąt padania tylnej szyby.
Wnętrze pojazdu jest OK, układ napędowy także.

Obrazek

Jeżeli zgodny jest rozstaw osi całość można jeszcze uratować, a najlepiej zrobić to od nowa. Docierają do nas wiadomości o idealnie wykonanej pierwszej replice tego wspaniałego samochodu, niestety wiele takich treści generowanych jest nawet przez dziennikarzy* co powoduje iż w oczach i opiniach wielu ludzi tak właśnie wyglądała Syrena Sport.

Każda replika jakiegokolwiek dzieła powinna przejść (przechodzić w trakcie tworzenia) proces weryfikacji/analizy:
Obrazek
Nie znamy priorytetów pana Mirosława ale mamy nadzieję, że projekt przejdzie facelifting
: )

*(...) przez dziennikarzy - np. tutaj. http://www.bilgorajska.pl/aktualnosc,43 ... GENDY.html

Obecnie pierwsza replika święci triumf, istnieją jednak obawy, że reakcje ludzi mogą być inne po prezentacji choćby modeli w skali 1:1 innych projektów - te lada dzień ujrzą światło dzienne i trafią do szerokich mediów (nie mówię o naszym P.S.S)
Prawdopodobnie jako pierwsi w internecie odważyliśmy się dokonać takiego publicznego porównania na naszym fanpage
- nie zostało to zrobione z zawiści czy złośliwości, zależy nam po prostu na prawdzie o pięknych proporcjach niezwykłego prototypu sprzed ponad pół wieku.
"it's a great car looks better than any MG or Triumph!" - Ben Collins

projekt Syrena Sport ---► www.sportsyrena.pl ◄---
lukaszLBN
Posty: 12
Rejestracja: 2011-06-13, 22:54
Lokalizacja: Lublin

Post autor: lukaszLBN »

żeby skutecznie porównać zdjęcie musi być z identycznej perspektywy, a porównujecie na każdym zdjęciu z odmiennego ujęcia i w ten sposób zawsze będzie to wyglądało inaczej i wasze porównania są mało wiarygodne
Awatar użytkownika
Syrena.Sport
Posty: 14
Rejestracja: 2012-04-28, 12:32
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Syrena.Sport »

Poniższe porównanie/zestawienie jest dosyć wyraźne i układa oba pojazdy w bardzo zbliżonej perspektywie (przynajmniej jeżeli o ujęcie z profilu)

Obrazek

Wiele osób (chociaż nie mówi tego publicznie w ferworze szumu medialnego wokół tego prototypu) jest za tym aby powstał wzorzec bryły Syreny Sport.

Takowy wzorzec bryły - winien zostać przygotowany przez architektów, rzeźbiarzy, doświadczonych modelarzy-rzemieślników, w końcu mamy tutaj do czynienia z zaginionym dziełem, które było "la piu bella"
powinien być efektem wielogodzinnych analiz i budowany z bardzo krytycznym podejściem. Takowy "wzorzec bryły" właśnie powstaje i to w dwóch miastach Polski jednocześnie. Mamy nadzieję, że doceniony zostanie wysiłek i poświęcenie osób zaangażowanych w każdy z projektów, nie jedynie ten "pierwszy" - jest takie powiedzenie, że to ostatni będą pierwszymi : )

Najsprawiedliwszym rozwiązaniem byłoby postawienie obok siebie każdej kolejnej "repliki" lub samej bryły obok repliki zaprezentowanej 1 maja - o tym także nikt publicznie nie mówi a wiele osób od lat kochających Sporta bardzo by tego chciało.
Nie byłyby to żadne ataki a jedynie kolejne kroki ku poszukiwaniu prawdy o legendarnej "Piu Bella" : )
Ostatnio zmieniony 2012-05-17, 13:08 przez Syrena.Sport, łącznie zmieniany 1 raz.
"it's a great car looks better than any MG or Triumph!" - Ben Collins

projekt Syrena Sport ---► www.sportsyrena.pl ◄---
Mateo
-#Nowy nabytek forum
-#Nowy nabytek forum
Posty: 58
Rejestracja: 2011-08-10, 16:16
Lokalizacja: xyz

Post autor: Mateo »

Panowie!! kurde co wy porównujecie przeciez nawet jeśliby to zrobił nawet Mac Gayver to ona nigdy nie bedzie taka jaką ją zrobił Nawrot z ekipą no nie czarujmy sie królowa byla tylko 1 a nie porównujecie no poprostu Mirek zrobił tak jak umiał i nigdy nikt nie dorówna tej ekpie FSO chyba że zdarzył by sie cud i ktos by był super archeologiem i znalazł orginał ale to sami wiecie ze to wogole nie realne
Mateo
jakosek
-#Nowy nabytek forum
-#Nowy nabytek forum
Posty: 81
Rejestracja: 2012-02-28, 21:12
Lokalizacja: Lubartów

Post autor: jakosek »

spokojnie, trzymamy kciuki :ok3 a może zrobicie wzorzec do budowy replik z tworzywa coś ala cobra? :>
Awatar użytkownika
Żuczek
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 1411
Rejestracja: 2009-10-31, 15:53
Lokalizacja: KRK/DUB/WWA/MUN

Post autor: Żuczek »

Syrena.Sport pisze:układa oba pojazdy w bardzo zbliżonej perspektywie
zblizona to nie ta sama. wiec ustawmy nowa tak idealnbie jak jest zdjecie starej.. i oba zdjecia w tym samym koloze... w tedy bedzi emozna cokolwiek porownywac....
syrena 1.0pyr pyr
polonez 2.0Turbo
Tarpan 2.9 v6 4x4
wigry 2
http://www.muzeumratownictwa.pl/
Awatar użytkownika
forumowicz
Posty: 7
Rejestracja: 2012-05-17, 17:39
Lokalizacja: Polska

Post autor: forumowicz »

Te linie nigdy nie przestaną fascynować, choćby minęło kolejnych 50 lat.

Obrazek
projekt Syrena Sport ---► www.sportsyrena.pl
Awatar użytkownika
CZESIO1958
-#Stara Gwardia
-#Stara Gwardia
Posty: 4286
Rejestracja: 2009-06-07, 19:20
Lokalizacja: Mysłowice

Post autor: CZESIO1958 »

Tyz prowda :devil3
motomania na luzie
Awatar użytkownika
forumowicz
Posty: 7
Rejestracja: 2012-05-17, 17:39
Lokalizacja: Polska

Post autor: forumowicz »

projekt.Syrena.Sport nie przestaje nadawać. jedziemy dalej:

Na podstawie wnikliwej obserwacji i porównań fotografii dokonaliśmy analizy form i materiałów kilku detali.

Wszystko wskazuje na to, że krata grilla nie była wykonana z chromowanej stali (co przyjmowaliśmy za fakt do tej pory).
Materiałem prawdopodobnie było polerowane aluminium, które z czasem uległo powierzchniowej korozji - utlenieniu (stąd utrata połysku na zdjęciu z 1961 roku) przedstawiliśmy to w formie zapisu reakcji chemicznej.

Dzięki materiałom archiwalnym Hi-Res z większą dokładnością określiliśmy formę obudowy kierunkowskazu przedniego - do tej pory uważaliśmy ją za równomierną tulejkę tymczasem jest to wycinek stożka z przełamaniem (P)
Materiał: prawdopodobnie stal pokryta powłoką galwaniczną - widoczny zachowany połysk i kontrast faktury względem kraty grilla.

Obrazek
projekt Syrena Sport ---► www.sportsyrena.pl
Awatar użytkownika
motonita
Moderator
Moderator
Posty: 7472
Rejestracja: 2006-12-26, 08:53
Lokalizacja: Stalowa Wola
Kontakt:

Post autor: motonita »

no a ja dzis dotykałem nawet syrenki:)
Twoj symbol WSK twój bak słodko zaokrąglony...

Dewiacji posiadania nie da się wyleczyć

mój mail:
motonita@syrena.biz
Awatar użytkownika
motonita
Moderator
Moderator
Posty: 7472
Rejestracja: 2006-12-26, 08:53
Lokalizacja: Stalowa Wola
Kontakt:

Post autor: motonita »

bylismy razem z dawidsem i ivonka... pana mirka tez spotkalismy:) :)
Twoj symbol WSK twój bak słodko zaokrąglony...

Dewiacji posiadania nie da się wyleczyć

mój mail:
motonita@syrena.biz
Awatar użytkownika
Mateusz
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 2377
Rejestracja: 2005-11-21, 10:55
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Mateusz »

forumowicz pisze:projekt.Syrena.Sport nie przestaje nadawać. jedziemy dalej:

Na podstawie wnikliwej obserwacji i porównań fotografii dokonaliśmy analizy form i materiałów kilku detali.

Wszystko wskazuje na to, że krata grilla nie była wykonana z chromowanej stali (co przyjmowaliśmy za fakt do tej pory).
Materiałem prawdopodobnie było polerowane aluminium, które z czasem uległo powierzchniowej korozji - utlenieniu (stąd utrata połysku na zdjęciu z 1961 roku) przedstawiliśmy to w formie zapisu reakcji chemicznej.

Dzięki materiałom archiwalnym Hi-Res z większą dokładnością określiliśmy formę obudowy kierunkowskazu przedniego - do tej pory uważaliśmy ją za równomierną tulejkę tymczasem jest to wycinek stożka z przełamaniem (P)
Materiał: prawdopodobnie stal pokryta powłoką galwaniczną - widoczny zachowany połysk i kontrast faktury względem kraty grilla.

Obrazek
Nie szkoda Wam czasu na robienie od podstaw kierunkowskazów, skoro identyczne można kupić od ręki? Wyważanie otwartych drzwi.
stabby pisze:
... a całość będzie można zobaczyć już 19. maja podczas "Nocy Muzeów" od 18:00 do 24:00 w szczecińskim Muzeum Techniki i Komunikacji
http://muzeumtechniki.eu/
http://www.facebook.com/pages/Muzeum-Te ... 4515490947

Będzie można spotkać ekipę, porozmawiać, zaopatrzyć się w koszulkę, a nawet popracować przy samochodzie :)
Byłem, widziałem, miło było z Wami porozmawiać. Trzymam kciuki, życzę powodzenia w dalszych działaniach.
Awatar użytkownika
forumowicz
Posty: 7
Rejestracja: 2012-05-17, 17:39
Lokalizacja: Polska

Post autor: forumowicz »

Uwierz, że są na tym świecie rzeczy, których nie można kupić drogi kolego.

Obrazek
Mateusz pisze: Nie szkoda Wam czasu na robienie od podstaw kierunkowskazów, skoro identyczne można kupić od ręki? Wyważanie otwartych drzwi.
Obudowy (specyficznej "tulejki") nie kupisz od ręki. A czy nie szkoda czasu na prace nad detalem? - nam nie :) Deadline jako-taki nie istnieje a pośpiech jest wskazany przy innych czynnościach ;)
(dopusuję: O.K. jednak jest mały deadline 22-23 września chcemy zaprezentować model mono 1:1 podczas wystawy pojazdów polskich w Muzeum na Węglowej w Białymstoku)

Klosze kierunkowskazów przednich - identyczne zostały przez nas zupełnie przypadkowo odkryte w muzeum. Użyjemy dokładnie tych z epoki.

Obrazek

Obudowy tychże kierunkowskazów, trzeba będzie odtworzyć, pomysł na metodę już jest, szkice wykonawcze także.

Na podstawie materiałów Hi-Res porównaliśmy wiele detali (w tym kierunkowskazy) z wizualizacją Syreny Sport w Classicauto 56/maj 2011 ("Nasz model jest skończony!!!") - wychwyciliśmy łącznie ponad 40 (!) niezgodności karoserii, detali i wnętrza, dokonamy szczegółowej analizy. Silnik także został odtworzony błędnie (te informacje potwierdził inż. Władysław Skoczyński - konstruktor jednostki S-16)
U Pana Mazura wychwyciliśmy nieco więcej nieścisłości.
U nas w małej części pojazdu było (i jeszcze jest) ich także sporo...
Każda krytyka niech będzie konstruktywną i służącą dążeniu do prawdy owianej legendami i coraz bardziej modnej dziś Syrenie.

Jesteśmy zdania iż materiałami referencyjnymi do rekonstrukcji legendy mogą być tylko i wyłącznie materiały archiwalne Hi-Res, w żadnym wypadku materiały słabej jakości lub ich współczesne interpretacje.

Podobna sytuacja jak z kierunkowskazami będzie z oponami w naszym projekcie.
Odkryliśmy dokładnie ten sam typ opon:
Obrazek
minimalna nieścisłość tyczy się jedynie środkowego "zygzaka" w bieżniku.
Obrazek

Widoczne na zdjęciach laczki zostały zakupione jesienią 1980 roku w jednym z podwarszawskich zakładów wulkanizacyjnych przez automobilistę związanego z MOTO RETRO - pana Czesława. Opony w owym czasie już wyszły ze sprzedaży detalicznej, co ciekawe w magazynach także było ich niewiele, jak mówi właściciel -sporo trafiło do rolnictwa. Pan Czesław zgodził się na udostępnienie znaleziska do prac nad Syreną Sport. (w niej samej także będą zainstalowane)

Dzięki współpracy ze stowarzyszeniem MOTO RETRO i Muzeum na Węglowej jesteśmy także na tropie kilku istotnych detali wyposażenia karoserii... Ale o tym wkrótce!

Przy okazji... chwalimy się:
Obrazek
:ok3

Pozdrowienia
projekt Syrena Sport ---► www.sportsyrena.pl
Zablokowany