Syrena Sport replika

Materiały i informacje historyczne. Zmiany w czasie produkcji, identyfikacja części, detali,roczników, pytania o oryginalność.

Zablokowany
Awatar użytkownika
Sikor
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 1583
Rejestracja: 2005-10-12, 11:37
Lokalizacja: Pruszków
Kontakt:

Post autor: Sikor »

PONY007 pisze:W Syrenie nic poprawiać nie trzeba:).
Polemizowałbym...


Tenogr śuper, że wreszcie, pojawił się ktoś z doświadczeniem w tej branży a nie tylko z głową pełną pomysłów.
Co do podwozia, raczej nie opierałbym go o ramę skrapety. Resory w takim aucie, to już byłoby coś strasznego.
Trzy cylindry, dwa takty, jeden samochód!
Dwa suwy w miniaturzef
Awatar użytkownika
Jacek B.
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 673
Rejestracja: 2006-05-29, 21:46
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: Jacek B. »

Wg. mnie samochód powinien mieć podwozie i napęd od czegoś w miarę dostępnego i w miarę taniego (jakieś auta z lat 90-00). Pasowałby ten silnik od motocykla BMW, tylko napęd raczej musiałby być na tył i trzeba by było dobrać do tego jakiś most.
Mogłaby być też tańsza wersja oparta na Syrenie, tylko i tak pewnie silnik by nie pasował bo z założenia miał nie pasować :)
--o00o----'(_)'----o00o--
Awatar użytkownika
marcys
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 1540
Rejestracja: 2005-06-15, 21:31
Lokalizacja: Bielsko-Biała/Żywiec

Post autor: marcys »

Wg, powinno sie to auto opierac na oryginalnej syrenie i na oryginalnej ramie ktora mozna tanio i w miare latow dostac. Sa przeciez projekty nawet z epoki pokazujace prosta przerobke na macpersony z przodu. z tylu przerobka na wzdluze resory tez jest prosta. Nawet w wersji ekonomicznej mogla by smigac na seryjnym dwusuwie. Jak syrena to syrena w koncu
105L 80' "Helena"
104 66' "Zośka"
104 69' "Baśka" sprzedana
WSK'85 "Wieśka"
126p 78' "żótłek"
Niewiadów N126E'83 "zapiekanka"
Jeep Cherokee ' 91 "brudas"
Peugeot J5 Knaus '91
Bielski klub? nie polecam :(
Awatar użytkownika
Tenogr
Posty: 15
Rejestracja: 2009-02-11, 20:57
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: Tenogr »

Problem z replikami jest taki ze trzeba je jakoś zarejestrować. Są trzy opcje: całkowicie nowy samochód z homologacją (niestety nie stać mnie na nią), SAM - samochód musi spełniać obecne normy bezpieczeństwa i czystości spalin, jako Syrena, przy wykorzystaniu podwozia i napędów od Syreny, z wbitymi w dowód, a potwierdzonymi przez rzeczoznawcę i przegląd, zmianami. Najtańsza oczywiście była by rejestracja jako Syrena i replika bedzie najbliższa oryginałowi. I dlatego będę tworzył replikę dedykowaną na podwozie Syreny.
Oczywiście chcę poprawić właściwości jezdne podwozia i dlatego pytam o pomysły.
Czy próbował ktoś włożyć mocniejszy silnik do syreny? Jeżeli tak to proszę o info jak wytrzymuje to skrzynia biegów i przeniesienie napędu.
Pozdrawiam
Tenogr
Awatar użytkownika
marcys
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 1540
Rejestracja: 2005-06-15, 21:31
Lokalizacja: Bielsko-Biała/Żywiec

Post autor: marcys »

Tenogr pisze:Najtańsza oczywiście była by rejestracja jako Syrena i replika bedzie najbliższa oryginałowi. I dlatego będę tworzył replikę dedykowaną na podwozie Syreny.
dokladnie zreszta fachowcowi nie ma co mowic.
Tenogr pisze:Czy próbował ktoś włożyć mocniejszy silnik do syreny? Jeżeli tak to proszę o info jak wytrzymuje to skrzynia biegów i przeniesienie napędu.
oryginalna skrzynia nie za bardzo sie nadaje. zreszta jest to element kiepski i trudnoremontowalny. przydalo by sie spasowac w oryginalna rame caly zepsol napedowy z innego auta.
105L 80' "Helena"
104 66' "Zośka"
104 69' "Baśka" sprzedana
WSK'85 "Wieśka"
126p 78' "żótłek"
Niewiadów N126E'83 "zapiekanka"
Jeep Cherokee ' 91 "brudas"
Peugeot J5 Knaus '91
Bielski klub? nie polecam :(
Karol
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 556
Rejestracja: 2005-08-20, 23:57
Lokalizacja: Wołomin

Post autor: Karol »

MI się pomysł bardzo podoba, a myślę, że na pewn znaleźliby sięchętni na taki zakup. Byłby to wszak bardzo oryginalny pojazd i chyba najtańsza replika dostępna na rynku. Cena nadwozia na poziomie 8 tys zł wydaj się być atrakcyjną, biorąc pod uwagę brak podatności na korozję. Powiem więcej- jeżeli uda Ci się stworzyć takie auto i będize to jakośwyglądało i dało się tym jeźdizć i zarejestrować to sam chętnie pokusiłbym się o zakup takiego kit cara. Myślę jednak, że wsadzanie do tej repliki 2suwa nie byłoby najlepszym pomysłem... poza tym silnik od syreny jest wysoki i mógłby się tam nie zmieścić. Myślę, że powinno znaleźć się tam jakieś 4 suwowe serce... najlepiej w układzie boxera. Citroen 2CV? Oltcic Club (choć to padlina straszna.), hm.. a może silnik od garbusa? Tyle, że pewnie za duży będzie i czy da się do z przodu wsadzić? ? Nie wiem, nie znam się. Auto to było konstruowane przeciez na początku lat 60tych więc vmax 110 km/h możnaby osiągnąć przypuszczam nawet z tych 25 KM? W oryginale było z teog co się nie mylę 35 KM? Zostawił bym ramę od syreny i do teog popracował nad modyfikacjami zawieszenia - głównie przez eliminację poprzecznych resorów i zastąpienia ich sprężynami.
Podsumowując pomysł bardzo mi się podoba - może wreszcie któś się zabierze za wykonanie Syreny Sport... a kupcy na pewno się znajdą, biorąc pod uwagę to, jhakie pieniądze syreniarze wkładają w swoje auta. Syrena, czy nam się to podoba, czy nie nie jest już samochodem od którego najtaniej jest rozpocząć przygodę z zabytkowymi 4 kołami.
MaSa
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 659
Rejestracja: 2007-05-03, 13:00
Lokalizacja: stargard

Post autor: MaSa »

a może by tak silnik motocyklowy w układzie boxer?? mam na myśli silnik od tzw.rusków czyli Ural,Dniepr,K-750, M-72 itp. Myślę że fajnie by to jeździło i odgłosy też piękne by wydawało:)
Pozdro
Awatar użytkownika
Michael
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 366
Rejestracja: 2006-05-29, 12:43
Lokalizacja: Goleniów

Post autor: Michael »

Nie uważacie, że tworzenie Syreny Sport na obcych podzespołach jest troche bez sensu, po co komu kopia polskiego samochodu, który z ówczesną konstrukcją ma wspólne co najwyżej wygląd nadwozia? Jak dla mnie to bez sensu. Ja osobiście nie chciał bym czymś takim jeździć tylko dla oryginalnego wyglądu. Jak dla mnie powinna konstrukcja powinna się opierać na podwoziu polskiej produkcji. Druga sprawa to przecież ma być samochód sportowy. Jakoś to się ma prowadzić a nie tylko wyglądać! Dlatego jak dla mnie nie może to być żadna konwencjonalna rzędówka. Środek ciężkości ma być nisko, jak dla mnie nic poza bokserem w gre nie wchodzi. Ze względu, że u nas nie ma nic ciekawego (Bis? troche słaby...) trzeba by wykorzystać silnik od zachodniej konstrukcji. Układ przeniesienia napędu niestety w całości także.
co do zawieszenia niestety też dużo lepiej było by jednak przerobić na McP. Osobiście myśle, że mimo doświadczenia w nadwoziach poskładanie mechaniki wcale nie będzie proste... rzeźba! Ale inaczej sobie tego nie wyobrażam, chyba że ktoś chce mieć takie auto dla wyglądu to chyba lepiej triumpha kupić. Ja osobiście bym wolał żeby ten model SPORT miał jednak coś wspólnego ze sportem...
Awatar użytkownika
Mateusz
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 2377
Rejestracja: 2005-11-21, 10:55
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Mateusz »

Trzymam kciuki za projekt. Gdzieś na forum istenieje podobny temat, w którym zamieszone były zdjęcia i chyba rysunki techniczne bryły nadwozia.
syrena to nie samochód.
Awatar użytkownika
Tenogr
Posty: 15
Rejestracja: 2009-02-11, 20:57
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: Tenogr »

Nadwozie będzie dedykowane do podwozia Syreny. Każdy decydujący się na składanie repliki we własnym zakresie będzie mógł wprowadzać dowolne zmiany do zawieszenia i układu napędowego. Dopiero po stworzeniu nadwozia będę sprawdzał jakie modyfikacje zawieszenia będą możliwe oraz jaki silnik się zmieści (miejsca na przeróbki i na silnik będzie mniej niż w syrenie) Możliwe że się zmieści silnik od garbusa (ze zmienionym chłodzeniem na wzór Porsche) ale skrzynia biegów już nie, z 2CV silnik razem ze skrzynią powinien się zmieścić, inne silniki które przychodzą mi do głowy (Tatra 11, Steyr-Puch 650) są słabsze i mniej dostępne. Opcją będzie układ napędowy z Subaru :) Jeżeli zdecyduję się na napęd na tył to będę przymierzał motocyklowego boxera BMW.
Czy ktoś z szanownych forumowiczów spotkał i rozmawiał z którymś z projektantów Syreny Sport? Słyszałem że na jakimś zlocie zabytkowych pojazdów była taka możliwość. Nawet krótki kontakt telefoniczny z jednym z tych Panów byłby nieoceniony.
Pozdrawiam
Awatar użytkownika
Jacek B.
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 673
Rejestracja: 2006-05-29, 21:46
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: Jacek B. »

Z konstruktorami może być ciężko. Nawrot już nie żyje i też za dużo nie chciał mówić oprócz tego co jest w necie.
Dokumentacji też raczej się nie znajdzie. Są tylko stare zdjęcia w różnych gazetach (np. Motor), książkach i luzem i plany konstrukcyjne z Małego Modelarza.
--o00o----'(_)'----o00o--
Awatar użytkownika
Mateusz
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 2377
Rejestracja: 2005-11-21, 10:55
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Mateusz »

Radziłbym skontaktować się z panem Andrzejem Glajzerem, który kiedyś napisał do Automobilisty szereg artykułów o polskiej powojennej motoryzacji, w tym wywiad z panem Nawrotem. Może on posiada jakieś informacje.
syrena to nie samochód.
Awatar użytkownika
danon
młody syreniarz
młody syreniarz
Posty: 200
Rejestracja: 2005-12-04, 15:48
Lokalizacja: warszawa

Post autor: danon »

Studząc zapał:)
- Szyby, jak zamiar rozwiązać je masz, o ile przednia po wnikliwym przeszukaniu aut produkowanych na przestrzeni dziejów może okazać się, że pasowała by od np. NSU Sports Prinz (jako przykład), to zdobycie jej graniczy z cudem. Tylna natomiast z aut historycznych, najprawdopodobniej pasowała by tylko od Syreny Sport.
- Zastanawiałeś się nad przednią maską? Piszesz, ze masz do czynienie z laminatami, w takim razie jak wg, Ciebie przy płaskiej ramie od Syreny rozwiązana by była przednia maska? Tu raczej spodziewam się rzeczowej odpowiedzi:]
- dalej, przegroda czołowa, płyta podłogowa, płyta bagażnika. Hmm?
- Fajera w środku, takie koło sterowe będzie?
Na razie tyle.
Dwie rzeczy, które chciałbym, żebyś wiedział. Zastanów się dla kogo chcesz zbudować ten samochód. Dla miłośników, którzy tak jak już ktoś napisał, zresztą zaliczam się do nich, spełnieni by byli gdyby auto zobaczyli na ulicy, czy ludzi z kasą, których stać na takie auto.
Podejrzewam, że pewnie dla kogoś pomiędzy, z tego co dywagujesz na temat ceny, ale umówmy się, kupi to tylko ktoś kto jest totalnie zakręcony na punkcie Syreny Sport i ma kasę! Przeciętna persona zakręcona na punkcie tego auta nie ma kasy:)
Druga rzecz, auto które nie jedzie, nie brzmi, nie trzyma się drogi, jest niewygodne, ale za to jest prześliczne, znajduje szeroką gamę odpowiedników, które jadą brzmią, mają trakcje, są znośnie wygodne, są ładne. Ktoś kto kupuje taki sprzęt, raczej wybierze to drugie.
Po prostu, niemożliwe fizycznie jest zbudowanie repliki auta za te pieniądze o których mówisz. Za 20k zł, można faktycznie pokusić się o budowę tego auta, ale ile to będzie miało wspólnego z oryginałem i kto to kupi?
Silnik, to najmniejszy problem Twojego projektu;) Mimo, że najistotniejszy dla całości
A i co do zaprojektowania tego samego, to dwóch grafików obsługujących, nie wiem, nawet Solid Worksa i program który obsługuje obrabiarki i ogień.
Pozdro!
www.norblin.info

stodwadzieściasześćpe razy dwa
Awatar użytkownika
Tenogr
Posty: 15
Rejestracja: 2009-02-11, 20:57
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: Tenogr »

Szyby (jeżeli samochód będzie rejestrowany jako Syrena) nie są problemem, są gięte w jednej płaszczyźnie i wystarczy że zrobię szablony z blachy (w Łodzi jest firma która dorabia dla mnie szyby hartowane). Koszt hartowanych szyb będzie niewysoki, około 200 – 250 zł przód i tył, 50 zł bok.
Nie przewiduję również większych problemów z usztywnieniem maski, będzie musiała mieć wzmocnienia w miejscu mocowania zawiasów i stężenia skośne. Nie rozumiem co masz na myśli pisząc „płaska rama”, właśnie z przodu planuję wykorzystać wystające do góry mocowanie resoru do podparcia maski.
Przegroda czołowa razem z półką pod deską rozdzielczą będzie z laminatu (produkowany przeze mnie Speedster ma przegrodę czołową, przedni bagażnik, tylny bagażnik i kilka elementów osłony silnika z laminatu).
Płyta podłogowa powstanie w oparciu o wypełnioną blachą ramę syreny, przy przednim napędzie jedynie tunel nad skrzynią biegów będzie musiał być przestrzenny (sprawdzę czy uda się wykorzystać podłogę Syreny).
„Fajera” (zakładam że mówisz o kierownicy) będzie taka jak w oryginale czyli z Syreny, plus osłona kolumny (dla chcącego nie będzie problemu założyć dowolną inną kierownicę).
Jeżeli mówimy o stosunku; cena- jakość prowadzenia samochodu-wygląd, to mam nadzieje ze będzie lepsza niż produkowanej przeze mnie repliki Porsche 356 Speedster (wykonanie samodzielne, znośnie wyglądającej i jeżdżącej repliki Speedstera to minimum 25K PLN) a sprzedałem w Polsce kilkanaście nadwozi i kilka samochodów na różnym etapie ukończenia (na rynku niemieckim nad niedostatkami w prowadzeniu tego samochodu przeważa sentyment do tego modelu, co zakładam będzie miało miejsce w przypadku Syreny Sport na rynku Polskim).
Komputerowe opracowanie modelu (AutoCAD) ograniczy się do stworzenia kilkunastu (z pierwszych przymiarek wynika że 18, bez dachu) profilowanych wręg na których oprze się ręcznie dopracowana powierzchna nadwozia. Szyby i dach będą dopasowywane po dopracowaniu nadwozia.
Pytasz ile to będzie miało wspólnego z oryginałem. Mam nadziej że zdjęcia wykonanej repliki nie będą różniły się od zdjęć oryginału, a jeżeli, to tylko na plus ze względu na lepsze materiały i lepsze wykonanie, np. lepszy lakier, lepszy materiał lub nawet skóra we wnętrzu (na zdjęciach oryginału widać niedopracowane fotele, boczki i inne niedoskonałości) itd.
Osobiście natrafiłem na inne problemy których rozwiązania jeszcze nie mam: tylny zderzak, tylne światła i kołpaki (na zdjęciach wygląda że są to kołpaki a nie robione na zamówienie felgi). Dobrania w trakcie tworzenia nadwozia będą wymagały ramki boczne szyby przedniej i ich mocowania. Ramki te muszą dociskać szybę do dołu oraz współgrać z opuszczanymi szybami bocznymi.
Pozdrawiam
Tenogr
Awatar użytkownika
danon
młody syreniarz
młody syreniarz
Posty: 200
Rejestracja: 2005-12-04, 15:48
Lokalizacja: warszawa

Post autor: danon »

Tenogr pisze:Szyby (jeżeli samochód będzie rejestrowany jako Syrena) nie są problemem, są gięte w jednej płaszczyźnie i wystarczy że zrobię szablony z blachy (w Łodzi jest firma która dorabia dla mnie szyby hartowane). Koszt hartowanych szyb będzie niewysoki, około 200 – 250 zł przód i tył, 50 zł bok.
Jeżeli to nie jest problem miałbym baaardzo wielką prośbę do Ciebie. Namiar na ta firmę:) Jeżeli faktycznie za te ceny robią pojedyncze szyby, niech będą i hartowane, to bardzo bym prosił o namiar:) Wiesz moze też czy zajmują się klejonymi, jeżeli tak, to skolko sobie liczą?
Tenogr pisze:Osobiście natrafiłem na inne problemy których rozwiązania jeszcze nie mam: tylny zderzak, tylne światła i kołpaki (na zdjęciach wygląda że są to kołpaki a nie robione na zamówienie felgi). Dobrania w trakcie tworzenia nadwozia będą wymagały ramki boczne szyby przedniej i ich mocowania. Ramki te muszą dociskać szybę do dołu oraz współgrać z opuszczanymi szybami bocznymi.
Tylny zderzak przecież wykonujesz tak samo z laminatu jak wszystko i metalizacja próżniowa załatwia resztę.
Kołpaki analogicznie, nie wiem jakie masz frezarki i czy takimi dysponujesz, ale albo wyfrezować go, albo wykonać natryskowo, czyli też frezowanie, albo wytłoczyć, czyli podejrzewam zewnętrzna firma. Nie musi być jednoczęściowy też przecież. Metalizacja próżniowa znowu.
Tylne światełka, rety, nic prostszego, szkiełko i tak doginać będziesz, z jakiegoś plastyku, wnętrze, natrysk, przy dzisiejszym rozpowszechnieniu form wtryskowych to jest żaden problem.
Naturalnie to wszystko wiąże się z kosztami, też o tym pisałem.
Co do ramek szyby przedniej, fakt jest to swoisty kłopot, nie wiem jak chcesz to całościowo rozwiązać, ale po prostu zaszyć w laminatach metalową konstrukcję, tu moja ostro luźna dywagacja, bo nie mam pojęcia jak chcesz rozwiązać resztę i jak to wszystko będzie się miało do całości pod właśnie względem wytrzymałościowym.

Co do reszty, powiedzmy, ze jakoś jestem przekonany, ale nadal nie ogarniam jak to:
http://www.polskie-auta.pl/galeria.php? ... ototypowni
znaczy się ta maska, będzie się trzymała kupy jak trzeba.

I zwróć uwagę na jeszcze jedną rzecz, jeżeli chodzi o to co piszesz o spidsterze, dostępność części tuningowych do samochodu którego wyprodukowano ponad 25milionów egzemplarzy a liczbie pół miliona wyprodukowanych aut którego to chcesz wykorzystać jako bazę do Syreny Sport.
Może i Garbus jest mułowaty, może i jest słaby, może i jest mało komfortowy, powiedzmy, że wierzę w to. Ale to jak jak bardzo replika 356 będzie drogowym szatanem zależy od zasobności portfela, tylko. I Ty i ja o tym wiemy, i mam nadzieje zdajesz sobie sprawę o co mi chodziło w moim poprzednim poście.
Tenogr pisze:Płyta podłogowa powstanie w oparciu o wypełnioną blachą ramę syreny, przy przednim napędzie jedynie tunel nad skrzynią biegów będzie musiał być przestrzenny (sprawdzę czy uda się wykorzystać podłogę Syreny).
Znaczy się, jeżeli podłoga Syreny się nada, to będziesz ciął idealne Syreny, żeby zrobić tą replikę? Rozumiem, że tego nie przemyślałeś (z czasem przemyślisz chyba więcej) bo podłoga do syreny nie występuje w naturze luzem, a w syrenach najczęściej jest w kiepskim stanie. Jeżeli jest w dobrym, to najczęściej reszta Syreny wygląda analogicznie. Tobie potrzebna idealna, a cięcie idealnej syreny to kiepski pomysł jest. Nieprzemyślany mocno.
Tenogr pisze:Pytasz ile to będzie miało wspólnego z oryginałem. Mam nadziej że zdjęcia wykonanej repliki nie będą różniły się od zdjęć oryginału, a jeżeli, to tylko na plus ze względu na lepsze materiały i lepsze wykonanie, np. lepszy lakier, lepszy materiał lub nawet skóra we wnętrzu (na zdjęciach oryginału widać niedopracowane fotele, boczki i inne niedoskonałości) itd.
Oryginał to był prototyp, uwielbiam to stwierdzenie, o którym napisałeś, bo wielu wizjonerów, którzy chcom se zbudować Sajrene z portu tego argumentu używają. Czyli jak ktoś będzie budował Warszawę 210 to przednia szyba z pleksi? Jasne, ze lakier będzie lepszy, wnętrze będzie lepsze, spasowanie laminatów, no w Twoim przypadku będzie, bo SS nie byłą do końca pasowana.
Nie chodzi mi o wygląd, tylko o same rozwiązania, o krzywizny, o ilość przełączników w kokpicie, o takie rzeczy. Po prostu o to co widać na zdjęciach.

Z rad jeszcze takich moich, alej te plany modelarskie, jeżeli wzorujesz się a nich, to od razu mówię Tobie, ze nie trzymają się oryginału.

Moim skromnym zdaniem, żeby Syrena Sport miała sens, musi zapier.alać. Toczydełka nikt nie kupi. Fani bo ich nie stać. Japiszony, bo wolą jednak coś co jedzie. Chociaż najprawdopodobniej chętny się znajdzie. Jeżeli opłaci się Tobie budowa toczydełka, bardzo fajnie:) Nie mój cyrk i nie moje małpy, zrobisz tak jak chcesz, ale rama kilka co do kilku rozwiązań mam jednak wątpliwości.

I na koniec, jak coś z tego co napisałem odczytujesz jako złośliwość to Twój problem;) Strasznie chciałbym żeby SS powstała i mimo, ze niechętnie się dzielę na forach publicznych taką wiedzą, tu chętnie zrobię wyjątek i czasem coś pomogę.
Dobra miałem coś jeszcze popisać gdzieniegdzie, koniec pisania.
Tenogr pisze:Pozdrawiam
Tenogr
Pozdrawiam
danon :majk
www.norblin.info

stodwadzieściasześćpe razy dwa
Zablokowany