mam pytanie w jaki sposób wyregulować biegi w 105L ponieważ nie ma takich cięgien jak w 105.konkretnie wyskakuje mi 1 i 3 bieg
proszę o pomoc bo na forum nic konkretnego nie znalazłem
Regulacja biegów 105L
w tym modelu regulacji sie jako tako nie przeprowadza bo nie ma jak(ewentualnie naspawywanie tego wypustu drazka co wchodzi do tej dzwigni wystajacej ze skrzyni, biegi wyskakuja ci tylko na wolnym kole czy na ostrym tez??? jest to istotne bo jak tylko na wolnym to wina wolnego kola a nie biegow- podejzewam ze to bedzie przyczyna, jezeli nie w co watpie to masz mocno zjechane widelki w tej kapie przykreconej do prawej strony skrzyni+ wybity otwor tej dzwigni wychodzacej na zewnatrz, pierwsze naprawiamy przez naspawywanie ubytku materialu i szlifowanie(niech robi to ktos kto umie spawac ale dobrze ) otwor mozemy rozwiercic i wsadzic tulejke ze stopu barazu/miedzie, najlepsza bedzie z mat na glowki korbowodow
Przyznam się, że czekałem aż ktoś odpowie na tego posta......... Ja sam nie robiłem tu nigdy regulacji, ale jak kiedyś zajrzałem pod spód i zobaczyłem jak strasznie są powybijane miejsca styku drążków----to wylazłem szybko spod samochodu i nic nie robiłem-----A BIEGI NIE WYSKAKIWAŁY.
A więc, wydaje mi się, że powód wyskakiwania jest inny---czyli po prostu skrzynia ma dosyć. Natomiast czy jest jakaś regulacja........może jednak ktoś kto ma 105L sie wypowie.........mnie się zdaje że na wałek wystający ze skrzyni ten wąs od biegów jest nasadzony na drobny wielowpust i można by go zdjąć a potem nasadzić trochę inaczej.....ale to tylko spekulacje, bo po około 8 latach używania "L"-ki odstawiłem ją bez remontowania, a pozostał mi tylko model flagowy "standard", wiec uważam że nie mam w L-kach doświadczenia.........
A więc, wydaje mi się, że powód wyskakiwania jest inny---czyli po prostu skrzynia ma dosyć. Natomiast czy jest jakaś regulacja........może jednak ktoś kto ma 105L sie wypowie.........mnie się zdaje że na wałek wystający ze skrzyni ten wąs od biegów jest nasadzony na drobny wielowpust i można by go zdjąć a potem nasadzić trochę inaczej.....ale to tylko spekulacje, bo po około 8 latach używania "L"-ki odstawiłem ją bez remontowania, a pozostał mi tylko model flagowy "standard", wiec uważam że nie mam w L-kach doświadczenia.........
1-czyli wyskakuje obojetnie czy na ostrym czy wolnym bo mi na wolnym tez wyskakuje bo mam rozwalone na ostrym wszystko jest ok ??? co masz zrobic to napisalem wyzej, zacznij od najprostszych, czyli od dzwigni zmiany biegow po podlaga, ona ma 2 wasy jeden wchodzi w rame pod skrzynia i tam sa luzy gora dol lewo prawo, potem 2 was ktory wchodzi w ta mala kwadratowa puszke tam mozna nawpychac i powklejac jakiejs twardej gumy i luz sie zmniejszy (nie wiem czy tam cos oryginalnie bylo bo moja juz nie miala a luz byl przez to taki ze mozna bylo dzwignia ruchy polmetrowe robic prawie )
2-to co pisal taeda skrzynia ma dosc ale tego sie dowiesz patrzac na synchronizatory jak zdejmiesz zewnetrzna obudowe maechanizmu zmiany biegow
2-to co pisal taeda skrzynia ma dosc ale tego sie dowiesz patrzac na synchronizatory jak zdejmiesz zewnetrzna obudowe maechanizmu zmiany biegow
sek w tym ze luzow nigdzie niema.wlozylem druga skrzynie chodzaca i jest to samo mechanizm lacznie z wajcha tez przelozylem. nie wymienilem jedynie poduszek pod skrzynia i silnikiem czy to moze miec jakis wplyw?? a regulacja biegow w 105l jest,ale w moim przypadku juz zabraklo fabrycznie dziury zeby dalej przesunac tuleje na dole o ktorej pisal kolega.za to wchodzi ladnie wsteczny:)