Przeciwciężary silnika 2T z duralu?

Informacje techniczne innych pojazdów.
Awatar użytkownika
Cinek
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 2290
Rejestracja: 2005-01-21, 22:35
Lokalizacja: z pomorza

Post autor: Cinek »

Sorry chłopaki ale trudno się z wami dyskutuje, bo:

- mam sporo literatury poświęconej konstrukcjom silników, w tym zagadnieniu wyważania wałów - na pałę niczego nie robię
- skoro piszę że temat wyważania pomijam, to robię to celowo bo jak przypuszczałem i tak nikt nie zgłębiał tematu
- to że zmienią się masy jest oczywiste i każdy głupi to wie, ale nie każdy może napisać cokolwiek więcej na ten temat
- Sikor przestań się mądrzyć tylko podaj źródła tych sensacji
- pomysł zarzuciłem dawno temu a że ktoś lubuje się w archeologii to już jego sprawa
Amerykaniec: "Ok, we have George Bush but we have Stevie Wonder, Bob Hope and Jonny Cash too!"
Polak: "We have Kaczyński and... No Wonder, No Hope and No Cash..."
Awatar użytkownika
Sikor
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 1583
Rejestracja: 2005-10-12, 11:37
Lokalizacja: Pruszków
Kontakt:

Post autor: Sikor »

Cinek pisze:Sikor przestań się mądrzyć tylko podaj źródła tych sensacji
Których sensacji? O zużyciu łożysk? Proszę Cię bardzo, książka od fizyki z liceum wystarczy...
Trzy cylindry, dwa takty, jeden samochód!
Dwa suwy w miniaturzef
Awatar użytkownika
sereniarz(atom1)
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 2467
Rejestracja: 2005-07-28, 23:41
Lokalizacja: z Podlasia
Kontakt:

Post autor: sereniarz(atom1) »

to moja jakas wybrakowana byla ;P albo mialem innego autorA:)
30 VI 1983 po 30 latach produkcji zaprzestano wytwarzania Syreny ;-(
http://img47.imageshack.us/img47/1990/m ... zy1jb5.jpg
Awatar użytkownika
Fredrikson
-#Nowy nabytek forum
-#Nowy nabytek forum
Posty: 84
Rejestracja: 2006-03-12, 01:23
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Fredrikson »

Można postudiować wykresy cykli zmęczeniowych dla aluminium (Wohlera, Smitha). Chociaż znalezienie wartości wytrzymałości aluminium na naciski powierzchniowe i porównane jej z tym samym parametrem dla stali powinno dać odpowiedź każdemu, dlaczego aluminium nie jest stosowane na elementy układu korbowego.
Awatar użytkownika
Sikor
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 1583
Rejestracja: 2005-10-12, 11:37
Lokalizacja: Pruszków
Kontakt:

Post autor: Sikor »

Fredrikson pisze:Można postudiować wykresy cykli zmęczeniowych dla aluminium (Wohlera, Smitha). Chociaż znalezienie wartości wytrzymałości aluminium na naciski powierzchniowe i porównane jej z tym samym parametrem dla stali powinno dać odpowiedź każdemu, dlaczego aluminium nie jest stosowane na elementy układu korbowego.
Wasze gadanie, to tak jak naprawianie silnika przez rurę wydechową... Najważniejszym argumentem przeciw jest masa właściwa aluminium czy duralu. PRzeciwwagi są po to żeby ważyły swoje. Ale cóż jestem tępym, małobłyskotliwym studenciną, to co się będę powtarzał w tak szacownym i elokwentnym gronie...
Trzy cylindry, dwa takty, jeden samochód!
Dwa suwy w miniaturzef
Awatar użytkownika
Fredrikson
-#Nowy nabytek forum
-#Nowy nabytek forum
Posty: 84
Rejestracja: 2006-03-12, 01:23
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Fredrikson »

W takim razie dlaczego nie nie używa się ołowiu? Jego masa jest większa niż stali, więc przeciwwagi byłyby mniejsze... Nie jest moim zamiarem nikogo obrażać Kolego Sikor. Można by użyć wielu materiałów, jednak problemem jest właśnie ich zachowanie przy szybkozmiennych cyklach obciążeniowych.
Awatar użytkownika
Cinek
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 2290
Rejestracja: 2005-01-21, 22:35
Lokalizacja: z pomorza

Post autor: Cinek »

Fredrikson pisze:Można postudiować wykresy cykli zmęczeniowych dla aluminium (Wohlera, Smitha). Chociaż znalezienie wartości wytrzymałości aluminium na naciski powierzchniowe i porównane jej z tym samym parametrem dla stali powinno dać odpowiedź każdemu, dlaczego aluminium nie jest stosowane na elementy układu korbowego.

Ok. A duraluminium?
Amerykaniec: "Ok, we have George Bush but we have Stevie Wonder, Bob Hope and Jonny Cash too!"
Polak: "We have Kaczyński and... No Wonder, No Hope and No Cash..."
Awatar użytkownika
Fredrikson
-#Nowy nabytek forum
-#Nowy nabytek forum
Posty: 84
Rejestracja: 2006-03-12, 01:23
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Fredrikson »

Duraluminium tak samo jak aluminium i z tych samych powodów. Różnica wytrzymałości pomiędzy aluminem i duralem jest niewielka w porównaniu z różnicą między duralem, a stalą.
Awatar użytkownika
Cinek
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 2290
Rejestracja: 2005-01-21, 22:35
Lokalizacja: z pomorza

Post autor: Cinek »

Dzięki za konkretną odpowiedź. :ok2
Amerykaniec: "Ok, we have George Bush but we have Stevie Wonder, Bob Hope and Jonny Cash too!"
Polak: "We have Kaczyński and... No Wonder, No Hope and No Cash..."
Awatar użytkownika
Fredrikson
-#Nowy nabytek forum
-#Nowy nabytek forum
Posty: 84
Rejestracja: 2006-03-12, 01:23
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Fredrikson »

Proszę bardzo :-)
Awatar użytkownika
Kaa
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 661
Rejestracja: 2005-05-14, 17:32
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Kaa »

Fredrikson pisze:W takim razie dlaczego nie nie używa się ołowiu? Jego masa jest większa niż stali, więc przeciwwagi byłyby mniejsze...
bo ołów jest za miekki wyłapywałby zanieczyszczenia a pozatym mógłby się stopić :majk
UWAGA UŻYTKOWNIK MOŻE UŻYWAĆ IRONI BEZ WCZEŚNIEJSZEGO OSTRZEŻENIA
Awatar użytkownika
Cinek
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 2290
Rejestracja: 2005-01-21, 22:35
Lokalizacja: z pomorza

Post autor: Cinek »

o ołów jest za miekki wyłapywałby zanieczyszczenia a pozatym mógłby się stopić


Do wyważania wałów 2T używano ołowiu.....
Amerykaniec: "Ok, we have George Bush but we have Stevie Wonder, Bob Hope and Jonny Cash too!"
Polak: "We have Kaczyński and... No Wonder, No Hope and No Cash..."
Awatar użytkownika
Kaa
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 661
Rejestracja: 2005-05-14, 17:32
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Kaa »

Do wyważania
do wyważenia tak ale nie do wykonania całych elementów
UWAGA UŻYTKOWNIK MOŻE UŻYWAĆ IRONI BEZ WCZEŚNIEJSZEGO OSTRZEŻENIA
Awatar użytkownika
Fredrikson
-#Nowy nabytek forum
-#Nowy nabytek forum
Posty: 84
Rejestracja: 2006-03-12, 01:23
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Fredrikson »

A aluminium to jakieś spec-twarde jest? A twardość jest związana z wytrzymałością na ściskanie na przykład. Ołów się topi w temperaturze 327.6'C. Czy wał się aż tak grzeje? Nie sądzę. Nawet jakby przyjąć, że jest dużo bardziej rozgrzany niż w silniku 4T (co nie do końca jest prawdą, bo jest przecież chłodzony świeżą mieszanką), to olej przy 200'C już by mówił, że nidyrydy, a przecież z reguły olej przepływa przez kanał w wale (w silniku 4T). Temperatura oleju w misce olejowej nie przekracza 150'C przy bardzo dużym obciążeniu silnika (z reguły jest to 110-130'C).
Awatar użytkownika
Cinek
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 2290
Rejestracja: 2005-01-21, 22:35
Lokalizacja: z pomorza

Post autor: Cinek »

Ok. Z innej strony - może ktoś zna jakies stopy o wytrzymałości stali a znacznie lżejsze? Cenę pomijam, ta dyskusja jest czystko teoretyczna.
Amerykaniec: "Ok, we have George Bush but we have Stevie Wonder, Bob Hope and Jonny Cash too!"
Polak: "We have Kaczyński and... No Wonder, No Hope and No Cash..."
ODPOWIEDZ