Przeciwciężary silnika 2T z duralu?
Sorry chłopaki ale trudno się z wami dyskutuje, bo:
- mam sporo literatury poświęconej konstrukcjom silników, w tym zagadnieniu wyważania wałów - na pałę niczego nie robię
- skoro piszę że temat wyważania pomijam, to robię to celowo bo jak przypuszczałem i tak nikt nie zgłębiał tematu
- to że zmienią się masy jest oczywiste i każdy głupi to wie, ale nie każdy może napisać cokolwiek więcej na ten temat
- Sikor przestań się mądrzyć tylko podaj źródła tych sensacji
- pomysł zarzuciłem dawno temu a że ktoś lubuje się w archeologii to już jego sprawa
- mam sporo literatury poświęconej konstrukcjom silników, w tym zagadnieniu wyważania wałów - na pałę niczego nie robię
- skoro piszę że temat wyważania pomijam, to robię to celowo bo jak przypuszczałem i tak nikt nie zgłębiał tematu
- to że zmienią się masy jest oczywiste i każdy głupi to wie, ale nie każdy może napisać cokolwiek więcej na ten temat
- Sikor przestań się mądrzyć tylko podaj źródła tych sensacji
- pomysł zarzuciłem dawno temu a że ktoś lubuje się w archeologii to już jego sprawa
Amerykaniec: "Ok, we have George Bush but we have Stevie Wonder, Bob Hope and Jonny Cash too!"
Polak: "We have Kaczyński and... No Wonder, No Hope and No Cash..."
Polak: "We have Kaczyński and... No Wonder, No Hope and No Cash..."
Których sensacji? O zużyciu łożysk? Proszę Cię bardzo, książka od fizyki z liceum wystarczy...Cinek pisze:Sikor przestań się mądrzyć tylko podaj źródła tych sensacji
Trzy cylindry, dwa takty, jeden samochód!
Dwa suwy w miniaturzef
Dwa suwy w miniaturzef
- sereniarz(atom1)
- -#Weteran
- Posty: 2467
- Rejestracja: 2005-07-28, 23:41
- Lokalizacja: z Podlasia
- Kontakt:
to moja jakas wybrakowana byla ;P albo mialem innego autorA:)
30 VI 1983 po 30 latach produkcji zaprzestano wytwarzania Syreny ;-(
http://img47.imageshack.us/img47/1990/m ... zy1jb5.jpg
http://img47.imageshack.us/img47/1990/m ... zy1jb5.jpg
- Fredrikson
- -#Nowy nabytek forum
- Posty: 84
- Rejestracja: 2006-03-12, 01:23
- Lokalizacja: Wrocław
Można postudiować wykresy cykli zmęczeniowych dla aluminium (Wohlera, Smitha). Chociaż znalezienie wartości wytrzymałości aluminium na naciski powierzchniowe i porównane jej z tym samym parametrem dla stali powinno dać odpowiedź każdemu, dlaczego aluminium nie jest stosowane na elementy układu korbowego.
Wasze gadanie, to tak jak naprawianie silnika przez rurę wydechową... Najważniejszym argumentem przeciw jest masa właściwa aluminium czy duralu. PRzeciwwagi są po to żeby ważyły swoje. Ale cóż jestem tępym, małobłyskotliwym studenciną, to co się będę powtarzał w tak szacownym i elokwentnym gronie...Fredrikson pisze:Można postudiować wykresy cykli zmęczeniowych dla aluminium (Wohlera, Smitha). Chociaż znalezienie wartości wytrzymałości aluminium na naciski powierzchniowe i porównane jej z tym samym parametrem dla stali powinno dać odpowiedź każdemu, dlaczego aluminium nie jest stosowane na elementy układu korbowego.
Trzy cylindry, dwa takty, jeden samochód!
Dwa suwy w miniaturzef
Dwa suwy w miniaturzef
- Fredrikson
- -#Nowy nabytek forum
- Posty: 84
- Rejestracja: 2006-03-12, 01:23
- Lokalizacja: Wrocław
Fredrikson pisze:Można postudiować wykresy cykli zmęczeniowych dla aluminium (Wohlera, Smitha). Chociaż znalezienie wartości wytrzymałości aluminium na naciski powierzchniowe i porównane jej z tym samym parametrem dla stali powinno dać odpowiedź każdemu, dlaczego aluminium nie jest stosowane na elementy układu korbowego.
Ok. A duraluminium?
Amerykaniec: "Ok, we have George Bush but we have Stevie Wonder, Bob Hope and Jonny Cash too!"
Polak: "We have Kaczyński and... No Wonder, No Hope and No Cash..."
Polak: "We have Kaczyński and... No Wonder, No Hope and No Cash..."
- Fredrikson
- -#Nowy nabytek forum
- Posty: 84
- Rejestracja: 2006-03-12, 01:23
- Lokalizacja: Wrocław
- Fredrikson
- -#Nowy nabytek forum
- Posty: 84
- Rejestracja: 2006-03-12, 01:23
- Lokalizacja: Wrocław
- Fredrikson
- -#Nowy nabytek forum
- Posty: 84
- Rejestracja: 2006-03-12, 01:23
- Lokalizacja: Wrocław
A aluminium to jakieś spec-twarde jest? A twardość jest związana z wytrzymałością na ściskanie na przykład. Ołów się topi w temperaturze 327.6'C. Czy wał się aż tak grzeje? Nie sądzę. Nawet jakby przyjąć, że jest dużo bardziej rozgrzany niż w silniku 4T (co nie do końca jest prawdą, bo jest przecież chłodzony świeżą mieszanką), to olej przy 200'C już by mówił, że nidyrydy, a przecież z reguły olej przepływa przez kanał w wale (w silniku 4T). Temperatura oleju w misce olejowej nie przekracza 150'C przy bardzo dużym obciążeniu silnika (z reguły jest to 110-130'C).
Ok. Z innej strony - może ktoś zna jakies stopy o wytrzymałości stali a znacznie lżejsze? Cenę pomijam, ta dyskusja jest czystko teoretyczna.
Amerykaniec: "Ok, we have George Bush but we have Stevie Wonder, Bob Hope and Jonny Cash too!"
Polak: "We have Kaczyński and... No Wonder, No Hope and No Cash..."
Polak: "We have Kaczyński and... No Wonder, No Hope and No Cash..."